Marrasmammojen Kesäkuun löpinät :)

kaylies

Kommentoinnin ninja
Tammimammat 2018
Kesäkuu alkoi ja mulla 5kuukaus :)




Mie kävin eilen shoppailemassa ja saldona supistelut ja alakerran viiltävät vihlonnat. eli piti ottaa ilta sitte rauhassa.
 
Kiitos kaylies uuden foorumin avauksesta :)

Heippa mammat :)

Eilen kävin siellä 2h sokerirasituksessa klo: 7.40 ja paasto oli 5,4 emoticon Nooh, tänään aamulla klo: 9.00 oli toinen neuvola ja siellä sain sitten ne tulokset, ensin oli 6,1 sitten 7,6 ja viimisenä jopa 8,6 eli pitää soittaa diabeteshoitajalle ja kysyä koska se vois antaa sen sokerin seurantalaitteen kun pitää alkaa 2krt/viikko testailemaan sokereita.

Painoa oli tullu viimekäynnistä +314g
Verenpaine oli: 123/58
Pissanäyte oli: - -
Sydämensykkeet oli: 140-155
Liikeet ja syke oli vauvalla: + +

Äitiyskortin veriryhmä osioon oli tullu tulokset Veriryhmä B+,   va = vasta-aine
                                                                                                  +

Eli rv24 pitää mennä uudelleen verikokeisiin ja katsotaan minkä tuo va aiheuttaa, oli ollut tuntematon, eli eivät olleet löytäneet Punaisessa ristissä minun verestä sitä mikä tuon aiheuttaa plussaksi. Th (Terveydenhoitaja) sanoi että kun mulle ei ole verensiirtoja koskaan tehty niin vauva tai mies on voinut sen mulle aiheuttaa. Ei kuitenkaan vakavuudesta puhunut mitään koska sanoi vaan että se on joku iisibiisi juttu :) Lähetin vielä varmuuden vuoksi kysymyksen tuonne Punaiseen ristiin että saan tarkemman tiedon tuosta va:sta.
 
Heissan!

Meillä oli esikoisen fysioterapia tänään.. Ja fyssari sanoi "ei tossa jalassa oikein mitää vikaa ole.. saattaa olla perinnöllinen juttu". Eli oli sinänsä turha käynti, mut me mennää viel syksymmällä esittelemään uudelleen tota jalkaa et vieläkö kääntyy vaiko eikö.

Mitää muuta ei sit tänää ollakaa tehty ku toi oli nii tylsästi keskellä päivää :( Ja mä pohdin täällä et mitä ihmettä meillä ylihuomenna syötäis, ku lyö ihan tyhjää.. huomenna syödää jämiä, ni ei sitä tartte miettiä :D
 
Moikka kaikille :)

En oo aikoihin kerenny taas kirjottelemaan kun on lasten kanssa niin kiirus..nyt jos kerkeis vähä huilata kun alko tänään kesäloma :)

Neuvolan lääkärilläkin tossa kävin viikko sitten ja kaikki on ihan normaalisti, paino oli tippunu 2kg mikä ei todellakaan haittaa kun ittellä on tota ylipainoa jonkin verran ni ei tarvis yhtään paino nousta raskausaikana..

Tarvis varmaan käydä itekki ostamassa vähä jotai kesävaatetta ni ei tarvis niin kovin hikoilla ulkona ku sinne menee:) mut en valita oon oottan kesää niin paljon.

Kaylies meillä molemmilla alko viides kuukaus tänään :) erittäin ihanaa,lämmintä ja helppoa viidettä kuukautta :)

Minnuska toivottavasti selviää et mikä aiheuttaa sen plussan siellä..oliks sul edellisessä raskaudessa häikkää sokereissa vai tuliko nyt vasta ekan kerran ? mulla ei onneks oo koskaan ollu mitään häikkää sokereissa, se viel puuttuis ku on ongelmia jo verenpaineen kanssa...

Hyvää keskiviikon jatkoja kaikille :)
 
Midge84, no tässä juteltu vaikka ja kenen kanssa tuosta niin vauva voi aiheuttaa sen mulle koska mun veriryhmä on kuitenkin B-positiivinen niin ei ole mitään vaara, olisi ollut eriasia jos olisi ollut B-negatiivinen ja tosiaan terveydenhoitaja sanoi äippäneuvolassa että se on iisibiisi eli olis kertonut jos olisi ollut jotain tosi vakavaa tai vakavaa ylipäätänsä ja voi olla että vauva hylkii mun veriryhmän jos hän on vaikka perinyt isältä veriryhmän :) Ja ei ole edellisessä raskaudessa ollut mitään häikkää sokereitten kans, nyt vain näköjään on, sanoi kyllä terveydenhoitaja että voi johtua siitä että paasto on ollut 5,4 koska lauantaina oli meillä pikkusiskon vauvan ristiäiset ja tuli nautittua vähän makeaa mahan täydeltä :D
 
Käytiin meidän mussukka Possulle (luetaan: kissa) ostamassa touhupussukka, jossa oli 3 hiirilelua ja 2 palloa, jossa toisen sisällä on kulkunen. Nyt toinen aivan tohkeissaan paiskoo kaikkia vuorotellen ympäri kämppää emoticon
 
Meriy, onpa hyvä että kävit kertomassa tuosta muiden opiskelijoiden juopottelusta. On se nyt kumma, etteivät itse ymmärrä, että siitä voi oikeesti aiheutua vaaratilanteita ja pahimmassa tapauksissa jollekin vielä käy huonosti. Ei ois varmaan kaikilla pokkaa tehä samaa, hyvä että sulla oli! emoticon

Täällä ei oo helteitä näkyny eikä kuulunu, oisko joku 15 astetta ollu tänään lämmintä (en kyllä ees ulkona käyny). Jotenki vaikee käsittää että jossain päin Suomea saa jo shortseissa oleskella ulkona... mullakin mammashortsit odottaa käyttöä kaapissa. Tuota mahan kasvua ajatellen mua ei hirveesti tuu haittaamaan se, että melkein koko kesä tulee vietettyä täällä kotona pohjosemmassa, missä ei helteitä hirveesti ole. Eipähän tarvi sitten niin kauheesti hikoilla kun on muutenkin lämpöpatteri tänä kesänä omasta takaa.

Ihanaa, kun vauvan liikkeet alkaa tuntua jo selvemmin. emoticon Nyt parina päivänä kun oon aivastanu, niin tuolla vasemmalla, navasta muutama sentti alaspäin, on tuntunu ihan selvää "möngerrystä"... emoticon Se on niin hassun ja ihanan tuntosta. Sitä vaan jotenkin jähmettyy paikalleen ihmeellinen virne naamalla aina kun tuntee ne liikkeet... emoticon siellä se vauva kasvaa ja voimistuu.
 
hei ja ihanaa alkavaa kesäkuuta kaikille!,
eilen oli toinen neuvola; siellä se sydän pumputteli ravia, 146 syke :) mulle sanottiin ettei tarvitsis  osallistuu niihin sokerirasituksiin kun alle 25, ei lähisuvussa diabetesta ja hoikka olen mutta mittailen silti varmuudeks... mulle ei alkuraskaudesta maistunu ku suolanen ja nyt alkanu makeen hammasta kolottaa...mm kakkuja! ja maha pömpsötellyt jo vähän aikaa mutta nyt tosiaan alkanu kasvaa, töissäkin lapset huomaavat ja masuasukki saa kovasti paijailuja :) mua tuo vatsan silittely ei haittaa, ainakaan vielä ;) joo vaatteita pitäis lähteä shoppailemaan; farkut kiitos!! täällä odotellaan miehen kanssa tuota toista ultraa jo kovasti <3 <3 <3 täälläkin tuntunut Zaanan sanoja käyttäen "möngerrystä"...liikettä alkanee pian tuntumaan vahvemmin lihaksin kohtapuoliin ...hih :)
 
Annika, mitkäs viikot sinulla onkaan nyt menossa? Mietin vain, kun samanlaisia tuntemuksia on sielläkin. Sinänsä jännää, että muistan esikoisen aikaan alkuaikojen tuntemusten olleen sellaisia, kuin kuplat olisivat poksahdelleet, ja nyt tämän pienen liikkeet tuntuu tosiaan möngerrykseltä. emoticon

Omaa napaa: anopin piti siis tulla viikonloppuna tänne siivoamaan, itse sitä ehdotti, kun mulla on ollu pahoinvointia jne. No, sitten mies ehdotti, että mähän voisin samalla lauantaina mennä tytön kanssa mun kaverin ja sen perheen luokse yöksi, kun asuvat samalla suunnalla, ja sitten sunnuntaina, kun hän vie anopin takas, niin hakis meidät sieltä kyläpaikasta. No. Nyt anoppi sitten soitti tänään, että ei hän nyt oliskaan tulossa, ehkä joku toinen viikonloppu, kun hänen nuorin poikansa on tullut yllättäen käymään siellä. Näkee muka niin harvoin. No, tämä mun miehen veli on tyttöystävänsä kanssa muuttamassa siihen läheiseen kaupunkiin ensi viikolla, että olis nyt luullu, että malttas sinne asti odottaa... ja ehtiihän ne tässä pari päivää kuitenkin näkemään. Ton anopin kanssa on kaikki kyläilyt ja tytön kattomiset aina just tollasta soutamista ja huopaamista. ÄRSYTTÄÄ!!! emoticon Ja ennen kaikkea miestä ärsyttää, kun lupautu jo kuskaamaan mua ja tyttöä sinne kyläpaikkaan eikä anoppi sitten ookkaan lähössä matkaan.

Ehkä toi ottaa päähän siksikin, että mulle on aina opetettu, että pitää tehdä niinkun on luvannu. Ja omatkin vanhemmat tekee niin, tai sitten niillä on joku erittäin hyvä syy, jos peruvat suunnitelmansa tms. Omalle tytöllekin oon yrittäny opettaa samaa.

Eipä tässä tän kummempia, mut hyvää teki päästää ulos vähän höyryjä. emoticon
 
Täällä on nyt tullut kiusaksi älytön huippaaminen. Minulla on taipumusta sydämen rytmihäiriöihin(lisälyöntisyyteen) ollut aina ja nyt olen muutamana päivänä kärsinyt koko päivän kestävästä huimauksesta ja huomannut että tuohan taitaa johtua juuri niistä rytmihäiriöistä. Neuvolassa eilen puhuin asiasta ja terveydenhoitaja sanoi että on tyypillistä raskauden aikana ja kuulemma kannattaa varautrua että mahdollisesti tästä vielä pahenee.emoticon Olen syönyt ennen raskautta tarvittaessa Propral-nimistä beetasalpaajaa sydänoireisiin ja nyt neuvolalääkäri vaihtoi sen toiseen merkkiin. En kyllä tiedä auttaako se juurikaan tuohon rytmiongelmaan. ennemminkin tiheälyöntisyyteen, mutta ei se kai haittaakaan tee. Todella ärsyttävä vaiva ja jos tästä pahenee niin joutuu varmaan ottamaan saikkuakin töistä kun ei meinaa pystyssä pysyä. :(
Muuten täällä voidaan mainiosti. Oli ihana kuulla taas pienen sydänäänet, jotka olivat hyvin vahvistuneet. Liikkuvainenkin hän tuntuu olevan kun meinasi kokoajan karkailla anturin alta pois. :) Nyt olen myös lähes varma että olen tunnen silloin tällöin hentoja liikkeitä. emoticon Löysin myös ihanat äitiyshousut kovien etsintöjen jälkeen. Jeejee!  emoticon Kummaa, miten vähän nykyään on missään myynnissä äitiysvaatteita. Mitä ihmettä odottajat sitten pukevat päälleen???
 
Äitiysvaatteista: Mulla on housudilemma, en löydä mistään edullisia, soputeltan kokoisia housuja, tavallisia tai äitiyspöksyjä... Kokoa mulla on  normaalisti noin 52, nyt raskaudesta vielä enemmän. Ei tunnu järkevän hintasia äitiysvaatteita löytyvän tähän kokoon... :(
 
Heippa!

Täällä alkais huomenna viides kuukaus. Aika tuntuu juoksevan aika hurjaa vauhtia. Miettikäähän tytöt että tässä on NELJÄ täyttä kuukautta ennen ku vaavit syntyy. Mulla on tapana siis ajatella aina näin kun odotan jotain... :D Menevää eikä sitä kuukautta jolloin tämä odotettu tapahtuma on ei lasketa! :D
Niin ja laskin et töitäkin on vaan reilu 3 kk, lomat pois, ennen äitiyslomaa! :P

Mulla noi sokeriarvot oli TOSI hyvät. Paasto 4,3, 1h 4,7 ja 2h 4,6. Toiv pysyisivätkin!

Tänne kans ostettiin tuo sydänääntenkuuntelulaite. Oon iltasin sillä kuunnellu ja pieni ihminen siellä kovasti porskuttelee.. emoticon

Mulla on ruvennu ihan kauheesti tekee mieli tuohon 4 D- ultraan! Saattaa ollakki et sen varaan! Onko kukaan muu aatellu?
 
Pampula85 kirjoitti:
Minulla on taipumusta sydämen rytmihäiriöihin(lisälyöntisyyteen) ollut aina ja nyt olen muutamana päivänä kärsinyt koko päivän kestävästä huimauksesta ja huomannut että tuohan taitaa johtua juuri niistä rytmihäiriöistä.

Kohtalotoveri ilmoittautuu! Itellä on kanssa ollut jo vuosia tuota lisälyöntisyyttä, onneksi melko epäsäännöllisesti. Pelkäsin kanssa, että kuinkahan oireen käy raskausaikana, mutta toistaiseksi ei ole ainakaan lisääntynyt *kop-kop*. Tosi kiusallinen vaiva tuo... :( Vaikka tietää, että se on vaaratonta niin silti se 'ahistaa' ja vie olon tosi valjuksi - ei oikein mikään huvita. Kovasti tsemppiä ja toivotaan, että rytmilääkkeistä saisit helpostusta asiaan!
 
pitkästä aikaa sain avattua koneen ja tultua löpisemään. iphonesta en käsittääkseni voi osallistua keskusteluihin.. tai sitten en vaan osaa. no en kuitenkaan jaksa tietokoneella istua yleensä hetkeäkään.

no mutta asiaan.

niistä äitiysvaatteista tosiaan on pulaa! olen kiertänyt jo vaikka kuinka monta isoa kauppakeskusta ja en todellakaan ole löytänyt muuta kuin H&M:n äitiysosaston, jossa nämä kesämallit ei todellakaan hivele minun silmää! ärsyttää koska olen aivan varmasti nähnyt ennen henkkamaukalla kivoja vaatteita silloin kun en ole niitä tarvinut. olisikin kiva jos joku on löytänyt jostain jonkun hyvän paikan josta löytää sopuhintaisia äitiysvaatteita ja haluaisi jakaa sen tiedon muillekin? :) tosiaan asiaa ei helpota sekään että minulla ei sitä rahaa ole sitten yhtään tuhlattavaksi asti.

tähän mennessä olen löytänyt henkkamaukalta yhdet kivat mustat kesähousut. ohutta kangasta ja kiva malli joita voin sitten käyttää töissä ja yhdet vaalean harmaat farkut jotka soveltuu töihin tai ns. parempaan käyttöön. molemmat muistaakseni olivat 29,95€. mutta tosiaan kesäksi olisi kiva saada esim joku kiva hame, mutta en ole löytänyt mitään.

ja toinen juttu minkä huomasin vasta on se että marraskuussa synnyttäviä eli meitä, on aikas vähän.. joulukuullekin on ilmoittautunut jo enemmän synnyttäjiä. jännä juttu, vai onko se ihan normaalia..

 
Mun tekis mieli vaan huutaa "Äääääää". Olen _niin_ tyytyväinen itseeni. Sain kiitettävän kevät puutarha messujen rakentamisesta, joka oli meidän näyttö huhtikuussa emoticon Kannatti siis alkuraskauden pahoinvointien kanssa kamppailla aivan järkyttävän kuorikatteen löyhkän seassa. Nyt olisi sitten TOP-jaksokin suoritettu ja pitäisi kuulemma olla ylpeä itsestään, kun saatiin se ajoissa valmiiksi. Tänään oli todella hyvä päivä, vaikkei se vielä loppu olekaan.
 
Äitiysvaatteista:
Mulla on sama ongelma: rahaa on rajallisesti ja ne henkkamaukan äitiysvaatteet on yleisesti ottaen ei-yhtään-mun-makuun...
Oon siis surffaillut nettikaupoissa. Monissa on kalliita vaatteita, mutta olen löytänyt muutaman alennustuotteen jostain. Tuurilla varmaan. :) Ostin just Vaunula.fi sivustolta äitiyslappuhaalarit, jotka maksoi muistaakseni 47e. Mulla ei nimittäin oo yksiäkään äitiysfarkkuja, joten siksi halusin nuo. Ja lappuhaalarit on muutenkin kivat, mun mielestä. :)

Huuto.net sivuilta löytyy pilvin pimein äitiysvaatteita edullisesti. Tietty suurin osa niistä on käytettyjä, mutta ainakin osa on sellaisia yhden raskauden aikana käytetty, eli vain muutamia kertoja pidetty päällä. Ja sitten ne enemmän kuluneethan voi ostaa lähinnä kotikäyttöön. Oon sieltä 4-10 euron kappalehintaan jo saanut topin, kaks raskaus/imetyspaitaa, yhen kesämekon, yhet housut...

Myös ulkomaisilla nettisivustoilla on paljon vaihtoehtoja, tarvii vaan muistaa tarkistaa postituskulut, ettei ne sitte nosta hintaa pilviin. Amazon.co.uk ja ebay.co.uk on ainakin hyviä. :) Eniten oon kyllä löytänyt kokoja S-L (mulla itelläkin xl tai xxl), eli niitä isompia ja ihan pieniä kokoja täytyy vähän jaksaa etsiä.
 
joo kirjotinkin tonne toiselle puolelle vielä et meni hermot kunnan hammashoitolaan kun ei kuulemma raskaana olevat mene jonon ohi hammashoidoissa ja mutn viimekäynnistä on sentään 2005 eli 6vuott...... mut sain sit toisesta ihan kanssa kunnan hammashoitolasta aijan kuun loppuun eikä tarvinnut selitellä mitään että oon raskaana tai muuta... Tänään selvis että saan pinnasängyn tutulta ilmasiks, sitten sain kaks pussillista äippävaatteita tutulta ja maksan niistä mitä otan niin 60 ottaen huomioon kolmet mamma farkutei saa 60€ mistään plus kolmet vai neljät paidat... mut tällästä tällä kertaaaa
 
Minä olen tähän mennessä löytänyt tosiaan ne yhdet kivat äitiyshousut, jotka onkin muuten maailman paras ostos ikinä. Perus mustat suorat housut Funmumin mallistosta. Joustaa reilusti ja vyötäröosaa voi pitää ylhäällä masun päällä tai kääriä sen alle. Luulen jopa että niitä voi pitää aivan hyvin raskauden jälkeenkin. Ostin bumbeez-nimisestä lastentarvikemyymälästsä porissa. harmi vain, kun sielläkin oli meneillään äitiysvaatteiden poistomyynti. netin kauttakin noita voi tilailla, mutta kokoja tosin rajallisesti jäljellä. Jos joku tilailee Funmumin vaatteita niin kannattaa ottaa pari kokoa normaalia pienempää. itse ottaisin nyt normaalihousuista koon M/38 niin nyt nämä ostamani ovat kokoa xs!! :D imartelevaa.
 
Pitkästä aikaa kirjottelen, musta on tullut laiska.

Sanna89-, mä hoidin hampaat kuntoon jo yritysvaiheessa. Sai vihdoin hyvän syyn, kun muutoin tuonne hammaslääkäriin ei tunnu pääsevän.. Hyvään aikaan sattuikin, kun nopeasti sain ajat, mies soitteli sinne lokakuussa, eikä aikaa oo vieläkään näkynyt. Hienoa että sulle kuitenkin järjestyi aika noin nopeaan :)

Meriy, aivan järkyttävää, että noinkin aikuiset ihmiset tulevat kännissä koulun alueelle! Hienosti toimit, mullakin olis palanu pinna tossa vaiheessa. Ja onnittelut kiitettävästä!
Tuo miehen suojeluvaisto kuulostaa muuten tutulta. Toistaiseksi ei ole äitynyt vielä pahaksi, eikä toivottavasti tuosta pahempaan suuntaan kehitykään. Lisäksi, kun se lähtee ovesta ulos, tulee sata kertaa sanomaan moikka ja pussaamaan, ja muistuttaa kuinka paljon mua rakastaa. Siitä on tullut ihan hölmö <3

Joku puhui tuolla toukokuun puolella hoitotyön rankkuudesta. Olen sitä itsekin miettinyt. Työskentelen kehitysvammaisten vanhusten kanssa, fyysistä hommaa siis. Kevään olin koulussa, mutta tein siinä ohessa pari vuoroa ja huomasin sen nostelun ja siirtämisen rasittavan selkää. Nyt ei ole kuukauteen ollut ylimääräisiä vuoroja, töihin palaan täyspäiväisenä puolentoista viikon päästä, ja pakko myöntää että hieman jännittää. Työympäristö on siis paritalo, toisella puolella yksi hoitaja ja toisella yksi, eli nostelusta en pääse laistamaan mitenkään. Apuvälineitä on heikosti, lifti löytyy, joka ei kuitenkaan mahdu huoneiden ovista. Toivon, että ne alun selkävaivat johtuivat vain siitä, että jännitin itseäni jotenkin, kun yritin varoa. Kun mitään ongelmaa ei koskaan aiemmin ole selän kanssa ollut.

Lisää omaa napaa: Harmittaa näiden neuvolakäyntien vähyys. Viimeksi käytiin 5.4, oli siis se ensimmäinen käynti. Ja seuraava on vasta 16pvä. Toukokuussa oli ultra, joten ei neuvolaa, en sitten tiedä eikö heinäkuussakaan ole, kun on rakenneultra. Kävisin todella mielelläni useammin juttelemassa terveydenhoitajan kanssa. Lisäks harmittaa kun en pääse sokerirasitustesteihin. Vaikka kivahan se on, ettei siihen ole syytä, mutta jotenkin olis mukavampi käydä kaikissa eri testeissä ja saada tietää että kaikki on hyvin :)

Kirjoitan harvoin, mutta näköjään sitäkin enemmän sitten kun siihen on syytä :D Voikaa paksusti, mammat! Ihania masuja teillä ainakin jo on:)
 
Ihana auringonpaiste ulkona!!!

Käytii tytön kans vähä istuksimassa puistossa, mut eihä toi siellä kovin kauaa viihtyny. Aattelin, et kohta suunnattais Arabianrantaan kävelylle

Miks muuten kaikki juhlat (ainaki meiä piirissä sekä lasten että aikuisten) alkaa AINA klo 18????? En pääse minnekää käymää, ku just tohon aikaan alan laittaa tyttöö nukkumaan Ja siis toki, poikkeustilanteissa mennään kyllä, mut en ny joka kerta viittis tahallani huudattaa tota neitiä.

Neuvolasta: Mulla on ollu ny tasan 1 neuvolakäynti ja seuraava on vissii vasta heinäkuussa. Kun sanoi, et viikoilla 18-20 ois sit seuraava käynti. Ne muutti käsittääkseni meiä neuvolassa tota käytäntöä, koska jos en väärin muista, ni esikoisesta oisin näillä viikoilla just käyny seuraavan kerran. Sitä ultraa mikä mulla on 1.7 mä odotan ihan hurjasti

Ja kuka tois tälle mammalle jääkylmää kokista???? Kela ei maksanukaa mulle vanhempainrahaa perjantaina niinku ilmottivat, vaan saanki sen ilmeisesti vasta maanantaina.. Ihanaa olla täysin PA tässä tän viikonlopun!!! Onneks vanhemmat asuu lähellä, ni sinne voin mennä kuokkimaan sit, jos on tarvetta. Miehel on sapuskaa kyllä ja siis oishan sitä samaa mulleki, mut oon vaa nii kyllästyny syömää niitä sen ruokia ku on aina sitä samaa...


 
Takaisin
Top