Narsku: Elä panikoi, kyllä ne asiat tahtoo aina suttaantua, varsinkin kun siinä loppu vaiheessa raskautta meille mammoille tulee se pesänrakennus vaihe jollo kaikki tuntuu niin luonnolliselle.
Meilläkin on tunnin ajomatka sairaalaan. Onko porukkas tai miehen porukat lähellä? heiltä lainata autoa tai kyytiä, taksilla jos ei muuta, ambulanssi ku o vaa sitten jos on jo menny lapsiveet. Tai on niin kipeä ettei enää kärsi autossa olla, kute kaverini teki paitti että ku amppariin pääs nii samalla tuli lapsveet. Otat sairaalaan mitä haluat mukaan, neuvolasta saadussa vihkosessa o sinne päin lista jota voi soveltaa ja sama löytyy myös näiltä sivuilta. Mutta ite otin ja suosittelen muillekkii että ottakee omia alkkareita mukaan, paljon mukavempii kuin sairaalan alkkarit, varsinkin kun mulle ei menny sairaalan alkkarit jalkaa joten jouduin pitämään niitä verkkohousuja. Tietty perus hygienia tuotteet eli hammasharja ja tahna, hiusharja, shamppoot jos ei halua sairaalan aineita käyttää, dödöt (suosittelen mietoja mukaan koska voi olla allerginen huonekaveri). Voi ottaa meikit jos haluaa. JOtkut ottaa läppärin mut ite koin että läppäri olisi ollu vaa enne synnytystä tiellä että vasta sen jälkee olis ollu se mulle mieluinen ku en voinu istua juurikaa missää nii olis ollu oma läppäri kiva kaveri,vaikka kyl yleinen tietsikka löytykin sairaalasta. Jotkut ottaa lukemista, ite otin ja kaks kertaa koko viikolla maltoin lukea vaa. Vaihtovaatteet jos ei haluu samois lähtee kuin on tullukkii, kannattaa miettii housuja koska ei se maha välttämättä nii pieneks mee. Parit rintaliivit/imetysliivit ettei yksissä ja samoissa tartte olla ja hikoilla, ainakin mie maidon noustessa hikosin kuin pien porsas ja pitkään. KÄNNYKÄN LATURI, varmasti tulee tarpeen.Näissä mulla oli sillee et hygienia tuotteet ja liivit mulla oli autossa koko aja valmiina ja muut toi mies seuraavana päivänä.
- vauvalle sitten kotiin tulo vaatteet, body potkuhousut tai housut ja paita, vanupuku ajatellen marraskuuta ellei jo jopa toppapukukin, hattu tumput sukat, riippuen vähä millanen on keli jo sillo, mie olin pakannu vauvalle hoitolaukun kotona valmiiksi ja mies toi sen vasta päivää enne kotii tuloa kuten turvakaukalon, ainii ja meil oli sillee et ku kotii lähti nii kaukalo piti tuua osastolle, muuten ei saanu lähtee,samoin oli vaunujen kanssa jos kävellen meni kotiin(toisaalta aika hölömöö) tuskin kovin monikaa lastaan sylissä autossa pitää?.Vaikka pari vaippaa varulta myös mukaa mut ite olin nii tuhma että nappasin vaipat sairaalasta otinko viis mukaa ku ei ollu kotona viel vaippoja joten matkalla käätii ostamassa vaippoja.
Kyllä ne asiat tästä suttaantuu :)