Marrasmammojen Kesäkuun löpinät :)

Meriy, hyviä ideoita isyyspakkaukseen! Ei varmaan haittaa että lainailen muutamia juttuja sun listasta ;)
Hyvä että selvis kipujen syy niin sun ei tarvitse enää kärvistellä. Kannattaa muuten naiset olla tarkkana noiden virtsatietulehdusten kanssa, ettei tulehdus pääse munuaisiin!

Saripink, toivotaan ja uskotaan että kaikki on hyvin! Ymmärrän hyvin huolesi ja tapasi käsitellä asiaa. Kohta jo pääset huolesta, varmasti helpottaa suuresti :)

Sitten vähän omaa napaa. Tänään tuli pinnasänky ja hoitopöytä! Tilattiin netistä kun ollaan jo kauan tiedetty millaiset halutaan. Niitä tuossa sitten yhdessä koottiin, tyhjennettiin työhuonetta (eli tulevaa lastenhuonetta) ja kyllä nousi tunteet pintaan :) Aivan ihana ajatella, että noin viiden kuukauden päästä tullaan kotiin oma pieni nyytti sylissä! Vihdoin, olenhan tästä jo niin kovin monta vuotta haaveillut!
 
Onni-Ilona: :D Itsekin varastin suurimman osan joidenkin muiden kokoamasta listasta, että ihan vapaasti vaan ryöväilemään ideoita.

Kannattaa tosiaan kaikkien olla tarkkana virtsatietulehduksen kanssa. Raskausaikana oireet eivät ole samanlaiset kuin normaalisti, vaan tulehdus etenee täysin salaa, kunnes yhtäkkiä ilmoittaa itsestään ja oireet pahenevat todella nopeaan tahtiin. Itselläni ilmeisesti alkanut tulehdus jo kiipeämään munuaisia kohti, kun selkä alkoi oireilemaan. Muiden raskaana olleiden kokemuksia lukiessa huomasi, että moni muukin oli ajatellut kärvistelevänsä aamuun asti, mutta yön pikkutunteina on tullut lähtö sairaalaan ambulanssikyydillä. Lapseen tulehdus ei ensialkuun vaikuta juuri ollenkaan, mutta edetessään saattaa käynnistää ennenaikaisen synnytyksen. Toivottavasti muut säästyvät tältä ikävyydeltä.
 
Kaylies, kuulostaapa kamalalta tuo teidän sairastelu... :-( varmasti vie voimia koko perheeltä. Toivottavasti saatte syyn selville mahdollisimman pian ja sairastelu loppuu! :-)

Meriy
, onneksi kuitenkin selvisi tuo virtsatietulehdus... se on kyllä vihuliainen tauti, mullakin joskus ollut enkä todellakaan toivo, että varsinkaan nyt raskausaikana siitä joutuisin kärsimään.. :-/ Hauska idea tosiaan tuo isyyspakkaus! :-) Itse katselen, josko jossain kohtaa olisi aikaa sellainen koota. :-D

Sariprink, toivotaan että kaikki kuitenkin olisi hyvin teidänkin pikkuisen kohdalla! :-)

Onni-Ilona, se kyllä tekee vauvan tuloa konkreettisemmaksi, kun alkaa vauvalle tavaroita hankkimaan, ja varsinkin kun huonetta alkaa hänelle valmistelemaan. :-D Meillä ei kamalasti hankita mitään vauvaa varten, koska esikoisen jäljiltä on vielä kaikki niin hyvässä kunnossa. Ja varsinkin, kun saatiin tyttölupaus rakenneultrassa, niin menee sitten ne vauvanvaatteetkin, kun esikoinen on kanssa tyttö. ;-)

 
Onni-Ilona samat tuntemukset täällä kun viime viikonloppuna haettiin sekä vaunut että pinnasänky. Vielä on sänky kokoamatta, mutta kyllä se jotenkin konkretisoi sitä vauvan tuloa, kun alkaa huone muotoutua. Hoitopöytä on vielä hankkimatta. Millainen teille tuli?

Kävin juuri suihkussa ja kieltämättä hieman järkytyin itseäni peilistä katsellessa. Nimittäin tuo maha on tullut ihan muutamassa päivässä esiin! Viime lauantaina olin äitini kanssa saunassa ja hän sanoi, että "eihän susta vielä edes huomaa, että olet raskaana!". Tänään samainen äiti totesi mun ollessa ihan vaatteet päällä kylässä, että "mistä tuo kauhea maha ilmestyi". Joten ei ole ihan omaa kuvittelua. Ehkä tuolla tosiaan jotkut liitokset antoivat periksi niiden viikonlopun kipujen aikana ja nyt on sitten maha pullahtanut ulospäinkin. Mutta pari päivää vielä tätä kasvuvauhtia ja yhdetkään omat housut eivät mene jalkaan emoticon
 
Heissan!

Täysin itsekäästi tuun tänne vaa hehkuttaa omaa napaa :D :D Meille tarjottiin tänään kämppää ja huomenna soitan, että hyväksytään :D (Sanoin siis isännöitsijälle jo tänää et me otetaan se, mut se käski vielä keskustella miehen kanssa siitä ja soittaa huomenna :D) Mut nyt ois sit siirtyminen tästä 2h+k pois uuteen kämppään 4h+k lasitetulla parvekkeella!!!! Muutto ois kuulemma ens viikon perjantaina :D Tai siis soppari alkaa 1.7 mut meil on 15.7 asti aikaa roudaa tavarat sinne. Mahdollisimman nopeastihan me kamat sisään kannetaan, ei siinä mitään :)
 
Purri, onneksi olkoon uuden kämpän johdosta! emoticon  Kyllä sitä tilaa noiden muksujen kanssa tarvii. Ite oon semmonen että jo miehen kanssa menee hermot jos joutuu koko ajan samassa huoneessa oleskelemaan... niin lasten kans se on vähän sama juttu. Ja tietty ne lapset tarvii kasvaessaan tilaa liikkua ja jo lasten tavarat vie YLLÄTTÄVÄN paljon tilaa... elämä on vaan paljon mukavampaa kun on riittävästi sitä tilaa. Me asutaan omassa rivitaloasunnossa ja tässä just toi sama huonemäärä (ja toinen muksu siis tulossa). 

Kaylies, voimia sinne sairastelun keskelle, toivottavasti sairastelukiintiö alkas olla pikkuhiljaa täynnä vähäksi aikaa! Tosi inhottavaa tommonen. 

Ei oo mitään omasta navasta kirjotettavaa, odotan vaan tylsistyneenä rakenneultraa ja oon NIIIIN kateellinen teille kaikille jotka ootte jo siellä päässy käymään...  mutta tosi ihanaa että kaikki on saanu sieltä hyviä uutisia!  Sais mun puolesta olla juhannuskin ohi jo, niin ois ultra-aika taas vähän lähempänä...
 
Enää 2 tuntia niin lähdetään meilahteen rakenneultraan kuuntelemaan mitä niillä on kerrottavaa.. Toivottavasti nyt on hyviä uutisia meillekin! Enää ei jännitä tosin yhtä paljon kuin toiseen ultraan mennessä koska silloin itkin itseni ihan turvoksiin kun pelotti niin se tilanne. Mutta pessimisti kun olen niin silti pieni ahdistus päällä. Tuntuu etten voi nauttia tästä mistään ennen kun kaikki on hyvin. Ja tosiaan puoliväli on saavutettu sitten ensi maanantaina, eikä edes vielä tunnu että vaiva on tulossa. Maha on samannäköinen kun ennen kun laihdutin ja mikään ei tunnu erilaiselta, olisin oikeasti odottanut jotain mullistavampaa, mutta onhan tässä vielä aikaa.
 
Kyllä kaikki näytti olevan hyvin! :) ujo vauva oli selkä ylöspäin suurimman osan ajasta joten naamaa ei päästy näkemään eikä sukupuoltakaan voinut arvailla.
 
Purri: Onnea uudesta kämpästä! meillä on kans asunto hakusessa, mutta kun muuttamaankin päästään vasta syyskuun lopusta/lokakuun alusta, niin ei vielä oo ihan tosissaan alettu ettimään. Hakemuksia on kyllä täytetty jo useampia, jos vaikka tärppäisi sitten ajoissa. :)

Ja Saripink: ihanaa kun tuli sitten hyviä uutisia teillekin!

Meille kans hyviä uutisia, kuten tuonne rakenneultra-keskusteluunki jo laitoin. :)

Lauantaina lähdetään Tukholmassa käymään, enkä millään jaksa oottaa. Haluaisin jo NIIN kovasti päästä käymään jossain, kun oon vaan jumittanu kotona kaiken aikaa... siis jo viikkokausia. Ihanaa päästä vähän tuulettumaan koko perheen voimin. :)
 
Saripink ihanaa!! Nyt varmaan helpotti!

Raapeli eikö olekkin ihanaa kun tuntee potkut! emoticon


Purri onnea kämpästä! Tänään kans huomasin tuon tilanahtauden kun kummipoika veljieen oli kylässä. Huh! :D
 
Ihania uutisia Saripink :)

Täällä myös eilen kirjotettiin vuokrasopparit uuteen kämppään, vuokra-aika alkaa 1.7 mutta vuokran antaja sano että voidaan muuttaa sinne ennen jo :D Eli muutetaan tästä 63 neliöisestä kaksiosta 77,5 neliöiseen kolmioon, neitille pakko saada oma huone ennen kuin tää uus tulokas syntyy :D Onneks tuo uus asunto on ihan muutaman metrin päässä niin ei ole kova homma muuttaa :D Meillä siis rivitalo kaksio ja muutetaan rivitalo kolmioon, sama vuokran antaja edelleen ja vedestä ei tarvi maksaa yhtään mitään :D Ainoat mitkä pitää maksaa kämpästä on kolmion vuokra eli summa 636,89€ ja sähköstä vain oma käyttö, eli meillä vesikierto patterit niin lämmityskin on ilmainen :DD Tosiaan omista käytössä olevista sähköistä tulee vain lasku :D Oliskohan ollu tässä 3kk ajalta sähkölasku 50€ :D

Mulla itsellä rakenneultra ensviikon perjantaina eli 1.7 :D
 
Minnuska:Olen kade teille sähkölaskusta. Meillä o 2kk lasku 94-102e.

Miekii haluun pois tästä paska kämpästä. Mut tuntuu ettei tääl päi enää oo muuta ku home kämpppiä tarjolla tai sitten pienempiä asuntoja. Miellä tosiaa nyt 80 neliön kolmio jossa o tosi paljon hukkaneliöitä. jopa ystäväni 60 neliön kaksio o isompi melkei ku tää. Ja me maksetaa vuokraa tästä 664e. Tietty kiva isot pihat ees ja takana ja auton saa eteen laittaa et silleensä kiva ja pääty asunto rivarissa mut sauna uupuu ja tosiaan sisäilmaongelmaa ja erittäin huonosti suunniteltu pohjaratkasu.

Koko ajan ollaa haettu mut ei oo ollu ny tarjolla.
 
Ihana kuulla hyviä uutisia kaikkien rakenneultrista! :)

Tuosta isyyspakkauksesta: Tein sellaisen miehelle esikoista odotellessa- Siinä oli muistaakseni korvatulppia, hengityssuojaimia vaipanvaihtoon, suklaata jota voi antaa äidille kun alkaa näyttää siltä :D, pari olutta isiin omiin hetkiin, leffaliput ja vähän käteistä yhteistä aikaa varten, iltasatukirja, kylpyhetkiin kumiankka, vaippoja, tutti yms yms...mies tykkäs hirveesti :)

Mulla oli joku ihme hormoonimyrsky maanantaina; esikoinen oli koko viikonlopun hirveessä ripulikuumeessa ja tosi tosi kipeä, maanantaina oli vielä lämpöä mut sen verran parempi olo et meinas se oleilu käydä herralle tylsäksi. Ite sit olin siitä heräilystä ja vaipparallista jo valmiiksi väsynyt et kitinä oli aika rankkaa. Lisäks kun vihdoin sain herran piristyy sen verran et sain itekin syötyä niin enkö sit saanu vikan haarukallisen jälkeen juosta oksentaa kaiken ulos. Veetutuskäyrä oli korkeella! Väsytti eikä edes ruoasta saanu energiaa ja sitten alko suunnattomasti harmittaa kun olin niin väsynyt etten jaksanut tarpeeks herraa viihdyttää et repesin vaan itkee ku mies tuli kotiin...Onneks se meni ohi ja muutaman päivän 4 seinän sisällä hengailun jälkeen kävin yksin kaupassa ja kas; kuin uusi ihminen taas sen jälkeen :D

Vitsi kun odottelen itsekin niitä liikkeitä jo! Olin tuntevinani niitä tuossa reilu viikko sitten ja mielestäni yhden selkeän potkunkin tunsin mutta sitten ne loppu. Sydänäänet kuului sen jälkeenkin että liekö pallero sitten kääntynyt niinpäin ettei liikkeet toistaiseks taas tunnu.

Mutta ihanaa juhannusta kaikille!
 
Ai niin, mulla on se istukka sit tuossa mahan puolella, kohdun etuseinämässä, eli sen takia on liikkeet tuntuneet niin olemattoman vähän, vaikka onkin pikkukakkonen tulossa. Esikoisen kanssa istukka oli selän puolella, eli potkut tuntu tosi selvästi. :)
 
Voihan hormoonihirviö, paha päivä ja kaikkee muuta! Argh
Eli vuodatusta!

Mun piti saada aamulla nukkua pitkään kun mieskin on lomalla. Lupas herätä pojan kans aamulla, niimpä nautiskelin hiljaisesta kämpästä eilen illalla kun miehet oli jo nukkumassa niin pari tuntia pidempään. Mut enpä sit saanutkaan nukkua, tai olisin saanu taas sen jälkeen kun mies on saanu käydä rauhas paskalla?!?!? Väsy meni sit ohi siinä välissä. Nyt sit väsyttää ja tultiin just mun vanhempien luota kotiin kun alko vituttaa kun mies alko humaltua ja tietää siis mulle aikaista aamua myös huomenna. Sit kun päästään kotiin ja yritetään poikaa laittaa nukkumaan niin eiköhän naapurissa ole bileet päällä. Musat kuuluu vielä pojan huoneeseen kovempaa melkein kun pihalle! Olin sen verran räjähdysherkässä mielentilassa et totesin vaan miehelle et käytkö sä hyvässä hengessä pyytämässä et laittavat hiljempaa vai meenkö mä räyhäämään. Onneks sit mies LOPULTA suostu menee...yritti eka vedota johonkin kellonaikoihin mut eihän sillä kellonajalla ole mitään väliä jos ystävällisesti käy pyytämässä et laittaisivat vähän hiljempaa...

Mut että vitutus näin juhannuksena ihan järkyttävä enkä tiedä miten tän saisin tasaantumaan...
 
Heippa! Mitenkäs teillä on juhannus sujunut? Itse vietin sen lähestulkoon yksinäni. Mies ollut jo viikon siellä miesten reissulla mökillä ja tulee tänään onneksi kotiin! <3 Huomenna on lähtö Kreikkaan, IHANAA! Juhannuksesta jäi paska maku, vituttu niiin kovasti koko ajan etten sen takia halunnut melkeinpä kenenkään seurassa olla. Nukuin yöt huonosti näin kamalia painajaisia siitä et mies pettää  minua, aamulla heräsin niiin vittuuntuneena et olin varma että uni oli totta. Tuntuu et koko pää on sekaisin noiden unien jälkeen.
 
Meillä on juhannus mennyt kokonaan minun vanhempien luona syöden syöden ja syöden. Nyt on paino noussut varmaan 4kg :S Eilen piti illalla lähteä käymään baarissa, olinkin ihan innoissaan kun ennen olin siellä joka viikonloppu. No kotiin vaihtamaan vaatteet... Huoh. Siitähän tulikin sitten järkyttävä painajainen. Mikään vaate ei sopinut ja kaikki näytti kamalalta. En tiedä mikä minulle tuli. Ehkä se että baarissa ei ole sitten kiva olla niin että näyttää raskaana olevalta.. Ja tällä hetkellä en edes omista mitään kivoja vaatteita jotka mahtuisivat päälle. No itkin ja tappelin sitten niin kauan että nukahdin. Ja sitten kun mies tuli herättää niin jatkoin uudelleen. Tapeltiin sitten kaikesta muustakin siinä samalla. Joskus yhden aikaan yöllä mies sai multimediaviestin jota siinä sitten katseltiin ja rauhotuinkin siinä sitten samalla. En ymmärrä mikä meihin viisaisiin ihmisiin tulee?! :D no menin sitten lopulta baariin mukaan ja olikin ihan kivaa. Näytin varmaan siltä että olen vetänyt viinaa koko juhannuksen kun naama oli ihan punainen ja turvoksissa siitä monen tunnin itkuraivarista :D ja nyt kun ajattelen niin koko juttu lähti siitä että mun hiukset oli tyhmät. Siis värit haalistuneet ja latvat menny huonoksi. Tuli ikävä siis minun vanhaa tukkaa. Voi jessus.. :D no nyt oon syöny vohveleita ja katon telkkaria. Ihan hyvä että huomenna takas töihin. Pääsee kiinni taas normaali elämään.
 
Me oltiin juhannus mun porukoiden luona, johon tuli sit mun sisaruksiakin. Ihan mukavasti juhannus meni savusaunassa käymisineen ja makkaranpaistamisineen. Ja tyttö tykkäs kun mun isä ja sisarukset jakso touhuta sen kans... ja sai itekin vähän lepoa näiltä iänikuisilta kotitöiltä.

Mimmu86, Saripink: Tutulta kuulostaa nuo tuntemukset. Hermot tuntuu välillä menevän totaalisesti pienemmistäkin asioista, etenkin just miehen humaltuminen on jotenkin TOOOSI ärsyttävää (no onneks harvoin juo enempää ku sen kaks kaljaa) ja tupakointi kans, kun alunperin mua tukeakseen sen lopetti. Ja kun mulla on henkisesti (aina en ees tunnista, mikä siihen on syynä) paha olo, niin se johtaa siihen itkuun. Varmaan sen pari kertaa viikossa oon nyt viime aikoina itkeny. Mutta Mimmu86, kyllä tuo sun miehen käytös kuulostaa vähän epäreilulta... enkä yhtään ihmettele että sulla on siellä hermot menny. Onneksi monesti pienikin irtautuminen auttaa siihen vitutukseen.

Baarissa käymisestä: mä en aio todellakaan käydä baarissa nyt raskausaikana, tuntuu että muut ihmiset muutenkin tuijottaa ihan tarpeeks mua ja mun mahaa jo nyt. Baarissa ne varmasti vasta tuijottaisivatkin... ja kun mulla alkaa nyt olla tätä raskaudenaikaista ulkonäkökriisiä ilmeisesti. Tuntisin siis taatusti itteni ihan elefantiksi jossain tanssilattialla, kun ei ole oikein hehkeä ja seksikäs olo näin isomahaisena ja tulis vaan paha mieli kun siellä näkis kauniita hoikkia naisia. Ja sitten mulla on vielä sellanen typerä ajatus, että jotku saattais aatella että oon siellä ryyppäämässä... yleensä kyllä tykkään kovasti tanssia ja aikoinaan kävin aika paljon yökerhoissakin, mutta viime vuosina se on jotenkin jääny. Mutta eipä mulla ois tällä paikkakunnalla kaveriakaan jonka kanssa lähtee baariin.


 
Takaisin
Top