~ Marraskuun mölinät ~

Siis mahtaa olla ihan perkeleen tyhmä kysymys, mutta jälkivuotoa ajatellen ni ootteko ostanu ihan tavallisia super imukykyisiä siteitä, super imukykyisiä yösiteitä vaiko kenties niitä virtsankarkailu siteitä?? Kävin kaupassa tänään ja aattelin et voisha niitä varmuudeks ostaa. Mutta en osannu päättää että minkä niistä oisin ottanu o.O
 
Mä ostin nyt super yö siteitä. Mutta niidenkin tarve vaihtelee. Mä olisin esikoiselta pärjänny parin kotipv jälkeen pikkuhousunsuojilla, mutta tiedän ystäviä jotka on vuotanu kuin seula monta pv, et siteitä on saanu vaihtaa melkein 1h välein! Sairaalan siteet oli ihanan isoja mutta aivan järkyttävän epämiellyttäviä o_O Mutta eipähän ainakaan painaneet kun ylsivät " kaulasta niskan" :grin
 
Mulla on itellä ollut jo muutaman vuoden ahkerassa käytössä me&i:n vaatteita. Joogahousut ihan suosikkeja! Löytyy parit velouriset huppareiden kera, sekä yhdet trikoiset. Lisäksi pari paitaa ja tunika. Vauvalle en oo vielä hankkinut mitään, niillä kun ihan pieniä ei oikein edes ole. Mutta koska serkkuni jälleenmyy noita vaatteita niin eiköhän sieltä periydy meille jotain niiden tytölle pieneksi jääneitä.. :)
 
Sande, mä jouduin esikoiselta käyttään jälkivuotoon jonkin aikaa niitä samoja mitä sairaalassa on, onks ne nyt sit Tenaa. Eli oikeen kunnon pahvihousu olin... =/ Toisaalta, voi olla et tiheemmällä vaihtovälillä (eli kokoaikaisella vessassa ravaamisella) olis pärjänny pienemmälläkin, mutta olin kuitenkin kotona ja mieluummin vietin vauvan kanssa aikaa ja koin onnellisuuden tunnettä siitä pienestä nyytistä, kuin olisin hermoillut koko ajan että tuleeko kohta yli. En muista yhtään mitä tahtia vuoto hiipui ja mitä siteitä sitten käytin, mutta ainakin alussa joutu oleen noin. Tällä kertaa aion ostaa noita paksuja suojia ajoissa jo sitäkin varten että ne käy myös siihen jos vedet menee....
 
Super yösiteet oli alkuun käytössä ja aika usein niitä joutui silti vaihtamaan. Muistelisin, että vuoto vähän rauhoittui muutamassa päivässä ja sitten riitti perussiteet. Lopulta riitti pikkuhousunsuojat.
 
Mulla oli vuoto melko runsasta ja kesti 5 viikkoa...sitten olikin tyyliin 30 pv väliä ja alko menkat, että se siitäki imetyksen hyödystä. :p No anyway mulle riitti kyllä yösiteet ja melkein heti tavalliset siteet (Always).

Mulla ei ois paljoa Tenat lapsiveden menoon auttanu, ku koko sänky (onneksi sairaalasänky) lainehti suojista huolimatta, ku puhkaistiin kalvot. :D
 
Niin siis mulla alko synnytys viimeks vesien menolla kotona, ja isoimman loiskauksen jälkeen oltiin vielä 6h kotona ennen sairaalaan lähtöö. Sen kuuden tunnin aikana sotkin koko meidän kämpän, kun en tosiaankaan ollu varautunu millään suojilla ja kaikki menkkasiteetki oli raskauden aikana mysteerisesti hävinny johonkin.

Mulla oli jälkitarkastuksen aikoihin jo ekat menkat alkanu että huono tuuri sen suhteen täälläkin.
 
No minä niitä yösiteitä hipelin ja olin jo ottamassa. Taidan yrittää niillä. Hakekoon mies lisää! :D
Ja eniten pelottaa jos vedet menee just sängyssä. Meijän sänky on niin vaikee ja vittumainen pestä sitten! :D
Pipanat, minäkin kävin vkloppuna kyttäämässä :) Ja FB:n puolella oli jo yks tammikuinen tullu hätäsektiolla. Huhhuh! Kohta saahaan mekin ruveta tekeen syntyneitten listaa :wink
 
Mulla esikoiselta jotkut super siteet ja niitäki piti koko aika vaihtaa. Vuotoki kesti viis viikkoa! Kolmannelta selvisin jo pikkuhousunsuojilla ja käytin niitä pari päivää kotia tulon jälkeen ja se oli sit siinä! Koskaan ei tiedä miten menee. Nyt varmaan hommaan supereita ja normeja valmiiksi.
 
Mä oon ostanu niitä jättijätti siteitä vesien menon varalle, esikolta meni vedet ja oltiin kotona vielä melki 12h sen jälkeen ja me sillon tuli kyllä tarpeeseen :D sängyssä meillä jo puklailunkin takia kosteussuoja, onneksi! Jälkivuotoon muistaakseni riitti jotku yösiteet..ei kestäny mulla kauaa ja menkat alko kk synnytyksen jälkeen.
 
Oon ottanut alkuviikon todella kevyesti, vähän yskää, tuntuu että kivuttomia harkkareita on tiheään ja muutenkin vaan laiska olo. Jotenkin vaan ei oo saanu ittestään oikeen mitään irti, ja takaraivossa hakkaa saamattomuuden vuoksi tekemättömät työtkin. Muutama hassu päivä enää töitä, ja sen jälkeen ei ole pakko, ellen halua. Tosin nyt kun en tällä viikolla sitten ole töitä juuri tehny, niin voi olla että joutuu kyllä ainakin yhden päivän tekemään vielä lomalle jäännin jälkeenkin.

Ja alkaa mieleen tulla just se pelko että entä jos tää vaavi haluaakin syntyä ennemmin kuin myöhemmin, ja oonkin joulun sairaalassa. Tai jos olo on sellainen, että en pääsekään jouluksi reissuun, ja jään tänne etelään enkä pääse suvun keskelle. Ihana kaveri kyllä jo aiemmin sano, että voin tulla heille olemaan jouluksi, ja miehensäkin tänään sano, että tuu sitten sinne, jollen reissuun pääse. Sitä kun on aina ollut perheen kanssa joulun, niin jotenkin sitä sinne edelleen haluaisi aina vaan. Kai sitä nyt yhden joulun on vaikka ihan yksin ja nauttii rauhasta, mutta kun yleensä on sitä hälinää ja hyörinää ympärillä niin tuntuu etukäteen ajatellen oudolta olla itsekseen. pitäisköhän pyytää joululahjaksi teleportti, jotta voi siirtää itsensä tarvittaessa muualle =), jollei siis enää pitkän matkan ajot autolla onnistu.
 
Jätä tipunen ne työt jo jollekki muulle. Vaikka itekin on tunnollinen työntekijä, niin en kyllä tässä vaiheessa ees jaksa enää miettiä, että mitenhän muilla töissä menee..
 
Mulla tuli tänään sellanen fiilis ekaa kertaa, et vois hakee saikkua pelkästään sillä verukkeella, et ei vaan jaksa. Ollu tosi hektistä pari päivää. Ei o ku kuus päivää töitä ennen lomaa, ni miettii, et jos sitä jaksais... Mut en tiiä katsotaan aamulla, mikä olo... Täytyy kuitenkin kuunnella omaa kehoa. Poika on tänään ainaki ollu tosi levoton, hillunu, ku mikäkin.
 
Flunssa rantautui tähän taloon..! Pikkuneiti yskii ja röhisee vähän, ja nenää niistetty pari päivää. Oli kuitenkin normaalisti hoidossa kun muuten ollu oma pirtee ja menevä itsensä, eikä oo ollu kuumetta. Itelläkin vuotanu nenä pari päivää ja eilen nousi lämpö. Tänään kurkku on ollu ihan liekeissä koko päivän ja olo on niin vetämätön! Ei nosta kunnon kuumetta vaan koko ajan sellasta alle 38°C eli lämpöö vaan. Oon vaan laahustanu sohvan ja sängyn väliä, nukkunu ja torkkunu kun on ollu mahdollista kerta esikolla oli tosiaan hoitopäivä, katotaan miten huomisen käy....

Isäntä toi apteekista Bafucinia ja mustaherukan makusta sinkkijuomaa. Sit on kaapissa appiukon äidin tekemää mustaviinimarjamehua josta tykkään kylläkin kylmänä enkä perinteisesti kuumana, mutta pointtihan on se herukan C-vitamiini joten ajanee asiansa. Mynthoneita ja jätskiä kurkkua rauhoittamaan, lämmikkeeksi teetä hunajalla ja viltin alla värjöttelyä. Muita vinkkejä?
 
Aaagh, enää 8 viikkoa laskettuun. Koko ajan vaan entistä enemmän odottaa, että saa vimein nähdä minkä näköisen nyytin saakaan seurakseen. :Heartred
Vaikka äsken piti tirauttaa itku kun ajattelin, että entä jos jostain syystä synnytyksessä tuleekin ongelmia ja lapsi kuolee siinä mutta piti saada pyyhkiä ajatus pois koska haluan mennä positiivisimman kautta.
 
Mä aattelin sen rokotteen ottaa, just viime neuvolakäynnillä käski miettimään otanko vai en.
 
Takaisin
Top