~ Marraskuun mölinät ~

Siis voi vitsi. En minä ole hommannu vielä yhtään mitään! Olen vielä kaiken lisäksi hankkiutunut eroon kaikista entisistä tavaroista kun lapsi nro 3 piti olla viimeinen. Tämä on ns. yllätysvauva. Erittäin toivottu ja haluttu kumminkin! Tulee vissiin kiire..
 
Feliddzi, sullahan on jo kaikki tärkein ja ylikin. Meillä ainaki synnäriltä saa (vai toikohan terkkari kotikäynnillä) Liberon laukun, jossa matkakokoisena se kylpyöljy (vauvapesu, jota ei heti tartte), perusvoide, mahtaa olla talkkiakin jne. eli niidenkää suhteen ei tartte hätäillä. Kuten Zuttura sanoi, akuutit ehtii hankkia vauvan synnyttyäkin, jos niitä sitten tarttee (esim. liivinsuojuksia ei kaikki tartte) ja kuten tullut aiemmin todettua, meillä kaikki tuttipullotkin olivat turhia ostoksia. :D Minä laitoin miehen kauppaan ostoksille ostaan rintapumppua jossain vaiheessa, ku tuntu, että tissit räjähtää muuten. Meinaan ite hommata noita tässä hiljalleen joulukuun aikana. Jotenki tuntuu vielä liian kaukaiselta.
 
Muokattu viimeksi:
Sama täällä, en ole paljon ostanut, joitain vaatteita, jotain pehmoleluja, muutamia pieniä sukkia ja tuttipullon.

Hoitoalusta puuttuu, tulee työtasolle. Bepanthenia, talkkia ja Ceridalia on ennestään. Äitiyspakkauksen otin ja siellähän on yhdet petivaatteetkin.
Vaunut ja turvakaukalo saapuvat marraskuussa. Kaveri tuo lainaan pieniä vaatteita, jos ei toisi, en ostaisi vielä paljon enempää.

Ennen vauvan tuloa aion ostaa vielä muutaman korvikepakkauksen, vaippapakkauksen (ja kestovaippoja jos löydän edullisesti), rättejä.
Itselleni isoja pöksyjä, isoja vuotosuojia, imetysliivit ja -toppeja sekä liivinsuojuksia.

Myöhemmin päätän, hankinko sitterin. Aion hankkia itkuhälyttimen, mutta en heti sitäkään, koska alkuun ollaan varmaan vauvan kanssa lähekkäin eikä vauva nuku ulkona.
 
Joskus ei vaan oo shoppailufiilis ja tuuri mukana.

Mulle tarttui viikonlopun reissusta parit kengät itselle - toiset oli "pakko" ottaa, kun ensimmäisiä sovittaessa kävi ähke ja puhke kun ei vatsa antanu periksi, niin sitten piti tietenkin ostaa myös sellaiset kengät jotka saa lähes kumartelematta jalkaan....

Tulin kotiin päikkäreille, ja kohta takas illaksi töihin. Eilen oli sen verran pitkä työpäivä, yli 13 tuntia liikkeellä, että ei tänään pystynyt oikein paperihommia tekemään. Kävin 6 tuntia säätämässä töissä ilman mainittavaa lopputulosta, ja aattelin että ehkä saan sitten illalla kun on hiljasempaa, niin jotain vielä aikaiseksikin.
 
Kyllä mulla fiilistä oli, mutta en löytäny oikein mistään muualta äitiys-/imetysvaatteita ku h&mltä ja siellä ne oli ihan hirveitä. Bebesillä taas hemmetin kalliita. Taidan tyytyä nettikauppoihin sitten :D
Ja nättejä vaatteita ja alusasuja oli kaupat pullollaan. En vaan viittiny ostella, kun ei tienny että miltä ne sitten synnytyksen jälkeen näyttää päällä :p
 
Mulla oli vähän sama tuolla reissulla, että näki kyllä kivoja paitoja yms. mutta ei oikein voinut ostaa, kun ei tiedä että millaiseksi kroppa muotoutuu. Nyt on vielä muutoin lähes samanlainen kroppa kuin ennenkin, mitä nyt tuollainen etureppu alas valahtaneena, hiukan levennyt lantio ja aavistuksen isommat tissit. Ehkä on siis toiveita siitä, että koko vanha garderoopi ei mene uusille keväällä. Aika monet hameet oli kyllä pienentynyt kaapissa jo ennen raskautumista :cool:
 
Onneks mullakin on sama juttu, lantio hieman leventyny ja tissit kasvanu. Meillä saattaa olla vielä mahiksia! :D Noh, tänää vielä Itäkeskukseen tutkimaan paikkoja. Tuskin sieltäkään mitään ihmeellistä löytyy, mutta meempä kuiteski tuhlaamaan aikaa. Ja syömään :p
 
Loma lähestyy. Piti lähteä äippälomalle 5.12., mut nyt pitääkin pitää talviloma ensin pois. Eli vika työpäivä ois 27.11. Kääk!
Olin niin asennoitunu, et pidän tän vuoden talviloman vast vanhempanvapaan jälkee, mut pomo oli toista mieltä. :confused:
Onhan se toisaalta kiva jäädä kotiin, mut töissäkin ois paljon asioita hoidettavana ennen pois jääntiä. Pöh.

Tänään ollu energinen aamu (veikkaan, et energiat katoaa heti, ku pitää lähtee töihin). Laatikoista siirretty tavaraa toiseen ja pojan vaatteille tyhjennetty pari laatikkoa. Viikonloppuna tehtiin pien katsaus ostettuihin vaatteisiin ja pieniä kokoja, 50-56, ei o, ku ne mitä äippäpakkauksessa tuli. Eli shoppailemaan pitäis mennä... Muita kokoja kyllä löytyy. Heh.
 
Ihanaa odotusta. ..aina välillä :wink

Mä intoilen ku päästään muuttamaan omaan taloon tän kuun lopulla. Neuvolassakin kaikki ok ja sokerirasitusarvot oli mallikkaat! Niitä pelkäsin. Pieni viihtyi poikittain ja sätki niin vimmatusti, kun täti paineli :grin Se mitta (mikälie) oli 28cm. Nyt 28+6. Napsahti vähän keskiarvon päälle.
 
Täällä vaivaa niin kamala yskä että 5yötä menny yskiessä ja oksentaessa limaa pihalle... kylkiluut huutaa ja supistuksia tulee joka yskäsyllä. Tänään 28+0!!! :)
 
Voi raskaushormoonit... Etin netistä isänpäiväkortteihin runoja miehelle ja omalle isälle ja itkee pillitän samalla kun ne osa on niiiiin herkkiä ja ihania :grin
 
Heiii!! Mulla alkaa nyt loma ja sen jälkeen jatkuu suoraan äippälomalla :) Uskomatonta, että työhommat ois nyt tässä vähäks aikaa. Kumma fiilis, ku on sen verran pitkään pyöriny töissä jo. Menee varmaan hetki kotielämään totuttelemisessa. Olokin on ollu tosi hyvä, että senkin puolesta jaksaisin varmaan töissäkin vielä. Alaselän kanssa oli jossain vaiheessa ongelmia, mut selkä on kumma kyllä menny parempaan suuntaan, vaikka luulin, että toisin kävis.
 
Täällä käyty tilaamassa D-vitamiinit ja lupasi ilmoittaa, kun on saapunut. Kävin myös ostamassa vaipat ja rasvat valmiiksi. Enää puuttuu korvike ja itselle liivit, sekä muutama toppi. Sitten ajattelin alkaa miettiä mitä sitä synnärille ottaisi evääksi mukaan kassiin. :grin

Ihanaa, ku tuli lunta.. noi lumityöt ei vaan ollu mua varten vissiin enää. :oops: Alkoi sattua selkään aika lailla, vaikka ei meidän rivarin etupiha mikään iso ole. No onneksi sain ne sentään vielä tehtyä. :) Tuli ees ulkoiltua ja sai raitista ilmaa. :grin
 
Pitäisi ryhdistäytyä ja ostaa edes jotkut imetysliivit. Onko kellään kokemuksia Triumphin mamabell -liiveistä?
Myöhemmin voi sitten hankkia lisää kun tietää koon tarkemmin. Ajattelin kahdet hankkia etukäteen, liivit ja semmosen toppimallisen.
Lisäksi pitää ostaa vaippoja ja muutama korvikemaitopakkaus.

En tiedä, miksi just nyt tuntuu tarpeelliselta hankkia näitä, laskettuun aikaankaan on kaksi kuukautta (ja 10 viikkoa). Ajattelin tänään myös pestä äitiyspakkauksen vaatteet. Viime yönä taisin nähdä unta, että olin synnyttänyt, tosin vauvaa ei ollut missään. Ihmettelin vaan, että ei se niin kamalaa ollut loppujen lopuksi. Alitajunta psyykkaa selvästi kohti synnytystä.

IPad ärsyttää suuresti. Lueskelen ihmisten kirjoituksia, ja vahingossa annan arvosteluja teksteihin,noita sitten äkkiä yritän poistaa (eilenkin laitoin "roskaa" yhteen joulukuisten tekstiin ja poistin äkkiä ja toivon, ettei siitä mene ilmoitusta).

Mitäs muuta.. Niin, isyyspakkaus ei ole valmiina, koska korvatulpat puuttuvat. En ole saanut aikaiseksi, töiden jälkeen olen liian väsynyt ja miehen kanssa käydään yhdessä kaupoissa, joten vaikea niitä on ostaa. Oma saamattomuus ärsyttää..
 
KoBe
Kokeilin huvikseni Kappahlin imetysliivejä ja oli mun päälle paremmat kun noi Carriwellin liivit mitkä tilasin kk sitten! Nyt oon käyttäny näitä liivejä kolmisen päivää ja itte en voi kyllä valittaa :)
Ostin myös imetystoppeja samalla ja nekin oli mulle käypäsiä :)
 
Täytyy käydä katsomassa KappAhlissa. Tilasin yhdet liivit, mutta loput olisi kiva käydä ostamassa paikan päällä.
 
Näiden neidin liikkeiden voimakkuus kyllä yllätti mut, esikolta kun oli istukka edessä niin silloin jo tunsin liikkeet mielestäni kuin nekin joilla tyynyä ei siinä välissä ollut mutta nyt kyllä täytyy todeta että nää liikkeet on ihan eri sfääreissä tällä kertaa :D Välillä oikein pelottaa ettei vaan neito sais riehumisellaan kalvojaan rikki...inha tunne kun koko ajan kuulastelen sitä tunnetta kun esikolta meni vedet, kaupassa kuului nasahdus mahasta niin jähmetyin niille sijoilleni :) ei onneksi ollut sitä itseään vaan varmaan kalvot taas, kuten esikolta, muuten naksaa tai pienen nivelet paukkaa..
 
Tää raskaus pehmittää pään. Olen pohtinut, että mahdanko heti rakastaa sitä pientä ja mitä-jos-en-rakastakaan ja entä-jos-masennun ja maailma-kaatuu-päälle ja, ja, ja... Osansa varmaan näissä pohdinnoissa ollut oma väsymys pari viikkoa sitten ja Rautavaaran tapahtumien kirvoittamat puheet äitien jaksamisesta.

Pari viikkoa sitten en olisi oikein jaksanut mitään. Nyt on jo ihan eri fiilikset, vaikka työpäivät venyvät. Silti on sellainen olo, että hallitsen aikataulujani - ja sitä kautta mielialaani, joka on ihan hyvä.

Tänään sitten pohdin, että meistä tulee perhe. Tähän asti ollaan oltu pariskunta koirien kanssa, se on tuttua ja sellaiseksi itseni miellän. Mutta kohta meistä tulee perhe, jossa on koirat ja yksi lapsi. Ja varmaan rakastan sitä lasta ja yritän ottaa miehen huomioon (vaikka ajatukset kiertyvät enemmän vauvaan kuin mieheen, pitää yrittää muistaa miestäkin!). Seuraava ajatus: mutta olis se kyllä kiva rakentaa yhteistä taloa. Koska olen muuttanut miehen rakentamaan taloon ja omat vanhempani rakensivat lasten ollessa pieniä oman talon.

Niin, ja se väsymys...? Remonttipöly...? Keskeneräisyys? Aivot hoi!
 
Takaisin
Top