~ Marraskuun mölinät ~

Kun mikään ei riitä... :rolleyes: Oon valittanu kun en RD:n takia voi syödä normi joulusuklaata. Noh, nyt oon todennu et ruoan jälkeen voin ottaa 1-2 suklaakonvehtia jälkkäriks, riippuu mitä syö :happy093 Nyt sit ei muka enää riitäkään et voin ottaa pari suklaata vaan ahneena haaveilen et kun vois syödä mooooonta palaa ja tietty milloin vaan... Huoh, millonhan sitä ois tyytyväinen :smiley-angelic006
 
http://yle.fi/uutiset/aidit_turvaut...atakahvit-koodi_tuo_apupartion_kotiin/7652393

Näin meillä Kokkolassa! Ajattelin jakaa tämän täälläkin, niin hieno idea tällä viikolla eräällä kokkolalaismammalla syntynyt että 2pv myöhemmin pääsi uutisiin. Esikoista "vasta" odottavana voin vaan kuvitella lapsiperheen arjen välillä eteen heittämiä haasteita ja sitä mahdollista väsymyksen ja uupumuksen määrää uhmaikäisen, koliikkivauvan, taloudellisen stressin, sairastamisen tai vaikka näiden kaikkien keskellä. Varsinkin jos ympärillä ei ole tiivistä tukiverkkoa, ystäviä, sukulaisia tms. tarvittaessa auttavia ihmisiä. Kotiäidit voivat olla sitä toisilleen ja varmasti parhaiten ymmärtävät mistä on kyse!

Varmasti äitiys on ehdottomasti myös iloa ja onnea, eikä kaikki koe tarvitsevansa lepohetkiä/apua/taukoa siinä. Ja vaikka välillä on haastavampaa on se varmasti kaikki sen arvoista! Silti minusta on hienoa, että apua saa/kehtaa/voi pyytää jos yhtään tuntee sitä tarvitsevansa. :)
 
Oisin heti mukana, jos vaan tällanen tällekin seutukunnalle perustettaisiin. Tosin en välttämättä viitsisi F-bookkiin tämän takia liittyä. Loppukeväästä ja kesällä voi nimittäin tulla päiviä jolloin tarvisin vauvalle hoitajan silloin tällöin tunniksi tai kahdeksi päivässä. Ja voisin ihan hyvin tehdä vastapalveluksia muille. Jos kerran kaksosiakin pystyy yksin hoitamaan, niin miksei sitten kahta suht samanikäistä vauvaakin. Onneksi on vielä tuonne aikaa, niin ehtii tekemään järjestelyjä noille pahoille päiville.
 
Tänään oli taas neuvola, hemoglobiini vihdoin noussu vähän enemmän mut edelleen syödään rautaa. Neuvolatäti laitto viestii eteenpäin että saan ajan synnytystapa-arvioon, se siis parin kolmen viikon päästä edessä :)

Muoks. Keskiviikkona on synnytysvalmennuskin, sinne joudun sit yksin menemää jollen saa siskoo tai jotakuta mukaan kun mies ei töiden takia pääse. En tiiä pitäskö mun olla viel enemmän harmissani ettei pääse kun en tiiä kuinka hyödyllinen tms kyseinen valmennus sitte on et jääkö hän kovinki paljosta paitsi.
 
Meillä noi perhevalmennukset ei ollu kummempia. Riippuu tietty vetäjästä. Me saatiin kasa monisteita yms. mistä oli ehkä enemmän hyötyä, ku itse valmennuksesta.
 
Jeee ne oli ne baby showerit!!!! :grin niin oli ihanaa vaan istuu iltaa hyvässä seurassa, tehdä ruokaa ja käydä saunassa. Sit sain ne ns perhe/masu kuvat mihin sain miehenkin suostumaan. Niistä tuli kyllä niin ihania.:Heartred oli kyllä kivaa. :p nyt mennyt v-loppu tuli oltuu kavereiden kanssa hoitaa heppoja. Onneks mun tarvi vaan olla :grin leikin mä kyllä vähän sähkömiestä. :wink
 
Takaisin
Top