Marraskuun lööpit

Hei, mä haluaisin tänne aloittaa uuden vistiketjun, mut en jostain sytstä saa luotua. Kyse on siis leivonnaisista. Eli reseptejä, kokemuksia yms. Jakoon.

Toisen ryhmän haluaisin liittyen ompeluun ja kestixiin jne. Onkohan tarvetta?

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Juu eli maanantaina oli siis se sokerirasitus, mitä pelkäsin ihan hulluna niitten piikkien takia :D Tulokset oli olleet ihan loistavat, et ei merkkiäkään diabeteksesta.

Eilen kävin myös selkäkipujen ja supistusten vuoksi neuvolalääkärissä. Supistelut ei olleet vaikuttaneet mihinkään et senttejä oli viel hyvin ja kiinni oltiin vielä :) kipujen se meinas johtuvan ihan vaan niistä s-nivelistä? mitkä löystyy raskauden aikana muutenkin. Määräs vaan lepoa loppuviikko ja ensi viikolla mennään taas kokeilemaan töitä. Mä niin toivon et pystyis tekemään edes vuoden loppuun vielä töitä, kun tulee aika vähän pitkäks maata kotona helmikuun loppupuolil saakka. se äippäloma kuitenki alkais vasta 17.1. mulla..

Eilen rupes tekee ihan törkeesti mieli masaliisaa (tai niinkuin muualla se tunnetaan mokkapaloja) ja oli ihan sitä varten pakko lähteä hakemaan kananmunia, että sai illalla kahdeksan jälkeen ruveta tekemään :D onneksi on nopea tehdä ja niin hyvää. Nam! <3

Minipallo: ihanaa että joku muu tuntee samanlailla kuin minä! Olisin itse voinut kirjoittaa nuo kommenttisi tästä toisesta raskaudesta.. En millään jaksaisi odottaa että tämän Masukin saisi jo pois masusta ja olo helpottuisi.. Tuntuu, että missä välissä tästä raskaudesta ja vauvasta oikein iloitsee, kun aina vain on tukala olla... Ja niin kuin olin ajatellut että tästä toisesta raskaudesta täytyy ottaa kaikki ilo irti.. Eipä ole tarvinnut, kun olo huono milloin minkäkin vaivan takia :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Minipallo: KIIITOS! Vihdoinkin joku muukin sanoo, ettei vauvan liikkeet ole vaan superihanan tuntuisia! :DDD Ihan sama fiilis täällä! Tottakai on kiva ja hyvä, että Hipsu liikkuu, mutta vois se nyt tehdä sen vähän miellyttävämmin! Myös mä komppaan tota leivontaketjua ja ompelua. Tai itse olen lähinnä neuloja/virkkaaja, mutta oon kyllä miettinyt, että olis mielenkiintoista yrittää tehdä itse kestovaippoja!

Sf-mitta oli tänään täällä 26 (viikkoja 26 +2). Verenpaine oli tehnyt ihan hurjan hyppäyksen kuukauden takaiseen (viimeksi 107/75 ja sillä tasolla ollut jo monta kuukautta nyt yhtäkkiä 135/88, vaikka mitattiin uudestaan ja uudestaan, toi oli alin) ja proteiinit pissassa plussalla ja sormissa lievää turvotusta (huomaa lähinnä vaan sormuksista)... selittää varmaan tota ekstrakamalaa oloa viimeaikoina. :( Mutta eipä toi verenpaine nyt vielä ihan huima ole. Supistuksia sain ohjeet seurailla nyt vähän tarkemmin... Hemoglobiini hyvä ja kaikki muukin kuten pitää. Sokerirasituksessa oli paasto 5 (aikaisemmassa oli 5,4), muita ei sitten sanonutkaan, mutta kuulemma paremmat kuin edellisessä rasituksessa. :) Kahden viikon kuluttua näen uudestaan sekä terkkarin että lääkärin. Paino oli noussut huimat 365 grammaa kuukauden takaisesta. :D

Fysioterapeuttia näin tänään myös. Sain hurjan määräyksen! :D Pitää levätä makuulla päivittäin vähintään 30min, asentoon tuettuna. Sain siis käytännössä määräyksen ottaa päikkäreitä. :D Mitenkähän moisesta selviää... ;)

Kivuista, proteiinista ja verenpaineesta huolimatta tänään on ollut aika hyvä päivä. :)

Dangeli: onnex tämä on vain väliaikaista. Ja onhan sitä onnellinen esikoisen puolesta, kun hän saa leikkikaverin.

ReginaVeritas: Ihan hyväthän noi paineet vielä on. Niin kauan kuin ne on alle 140/90 ei niihin kukaan puutu. Mulla ollu koholla aina neuvolassa, mutta kotona täysin normaalit lukemat.

Mä kävin eilen kans neuvolassa ja vihdoin viimein hemoglobiini lähtenyt nousuun. Ei enää ikinä kiitos obsidania mulle, toi nestemäinen näyttää kerran toimivan. Huomenna koululle pyörähtämään. Sairasloma kyl jatkuu yhä, mutta pakko mennä hoitaa pakollisia kuvioita.

Minipallo: onneksi juu tuo maailman paras palkinto jo häämöttää lähistöllä <3 ja näissä kaikissa vaivoissa aina täytyisi muistaa, että nää katoaa sen nyytin tuloon :)

Tässä pohdin ihmiskehoa.. Että mikä ihme on, että nyt jo raskausaikana pitää pistää äiti valvomaan? Eikö olisi järkevämpää että tuleva lapsi saisi pirteän äidin, eikä väsynyttä jo valmiiksi? :D meinaan itse olen usean yön valvonut, heräillyt monta kertaa, eikä illalla meinaa uni tulla.. Viime yönä nukahdin kunnolla puoli neljän jälkeen ja seiskalta ylös.. Illalla olin ihan hillittömän väsynyt, nukahdin kesken pikkukakkosen.. Menin muksun kanssa samaan aikaan sänkyyn kun oli niin väsynyt olo, mutta.. Kello on 0.20 ja tässä mä kukun ja uni kadonnut.. Mikä idea luonnolla on tämänkin asian kanssa ollut?! Valmistaako tämä jotenkin jaksamaan paremmin vauva-arjen, kun on nyt jo ihan poikki?! ;)

Dangel:siinäpä mysteeri ratkottavana! Mäki kukun täällä!
Mun hempparit on pyörineet siel 100:n tietämil koko ajan ja välil olen yrittänyt syödä pinaattilettuja (YÖH) eiku verilettuja, mut tökkiiiiiiii! Mistäs te muut nyt olittekaan kirjoittaneet.. Hmm..
Paineet! Nii joo! Paineet on ollu jotain 95/65 ja painoa tulee +500g/vk.. Tittidiii! Et koht oon fatmama, mut ompahan kehos voimia sit tuottaa maitoa, koska sit must tulee iha lehmä! Hih! Mul oli täs puol vuotta taukoo kun mul ei tullu maitoo.
Sit kun yx kax maito alko taas nousta ja nännit vuotaa, ni tokasin ukolle et oisinkohan raskaana.. Eli mult on tullu heti raskauden alust nestettä ja varsinkin nyt jos esim nauran paljon, niin maito alkaa nousta.
Olen vähä miettinyt jos nyt luovuttaisin sitä sairaalaan vauvoille.

Mites tääl on muuten jakseltu? Kukaan ei ole kumminkaan poxahtanut, kaikil alkaa olee vähän sitä sun tätä vaivaa. No, koht me räjäytetään potti auki :) sitten voikin taas alkaa arjen kultainen kaikki aika XD

Voisko joku alottaa ton ompelulinjan ja myös tuon leivontapiperryshärräkän?

Mut ole surkea muistamaan kuka kirjoitti ja mitäkin. Olen myös surkea muistamaan nimimerkkejä.
Noh, onnex suurin osa on siel omas facekuplas. Muutoin olis varmaan iha pulassa. Ehkä opin muistaa teidät viel tän vikan kolmannexen aikana.
Koklataas.. Dangelin muistan hyvin, kun tulee mieleen digeli ja sul taitaa olla menos vähä samanlaiset fiilarit, sitten on reginavertigas, mistä nimi tulee? Sitten on "kaksoset onneli ja onnellinen", sadetar83, nyytti, mmjlo josta tulee mieleen mmmjölöö..Nämä ovat siis muistisääntöjä.
Nyt ei tuu muita mieleen, anteeksi :(

Yx mun kaverin kaverin nimi on elviira, enkä koskaan meinaa muistaa hönen nimeään. Sitten kehitin muistisäännön.. Liira ja lisää, niin tulee.. Elviira! Heh, ei päätä eikä häntää, mut toimii :)

Sit sellainen mikä täs tuli mieleen, et millainen tämä ryhmä oli enne facekuplaa?eläväisempi?
Ja onx tänne sit jäänyt "tähteet" keskustelee?

Sit vielä sellaista haluaisin kysyä, niiltä, jotka käytte töiss/opiskelette, niin oletteko päivän jälkeen iha puhki, vai onko silleen, ettei tunnu missään? Entäs ne jotka joutuvat olla jo saikulla? Mistä päivänne koostuu? Mitä pystytte tekemään vai onko joku jo totaali vuodelevossa? Syökö saikku henkisiä voimavaroja vai onko läheiset ja ystävät tukena?
Ja odottaako kukaan kaksosia?

Sitten vielä sellainen kans nyt vielä samaan hengenvetoon, että miksi liityit ryhmään? Ja ne jotka on omas facekuplassansa, niin hengaileeko nekin tääl vain kattomas mitä me muut täällä kirjoitetaan, vai osallistuvatko myös keskusteluihin. Ainakin itse koen tälleen uutena tulleena, et joukko on jotenkin tosi hajallaan tämän facekuplan takia.
Olisi tavallaan kiva jos pystyis vaikka maakunnittain sopia tapaamisia jne ... Mut jotenkin tuntuu kuin tästä ryhmästä olis koko helmikuu odottajat 2014 ryhmä kadonnut.. :(
Ainakin tavallaan..

Ei vitsi, kai sitä olis pakko yrittää nukkua. Nukutsä jo Dangeli?

Mmaljo, sori, muistin sit kuienki väärin sut, niinkun dangelinki!(dangel)

Sit vielä! :)

Oletteko nähneet unia viel synnytyksest? Mä näin viime yönä. Vauva syntyi 32.10:ttä (siin mun unes joka 7:s vuosi lokakuu oli 32pv:nen) ja olin kamalan murheissani et miten me vietetään tyttäremme syntymäpäiviä, kun niitä voi juhlia vain seitsemän vuoden välein.. Joo-o. Synnytys oli unes ihan täysin kivuton ja ihana! Vaikka syntyi 3kk etuajassa, hän oli jo täysin vamis maailmaan. Sit siit synnärilt lähdin osallistumaan yleisurheilukisoihin.
Kaikki muut lajit meni hyvin paitsi viestintä. Juoksu ei sujunut mulla ollenkaa, vaan oli todella tahmaista unessa, mietin et tää juoksu ei ole yhtään mun juttu, voikun voisin jotenkin karata täst ja sitten heräsinkin!

Mieheni totesi unen kertottuani, et olempas ollu ahkera yöllä taas :)

Nukahdin jopa jo ennen yhtä :O tosin poika heräs puoli neljä ja piti saada juotavaa. Kuudelta hipsi viereen ja varttia vaille seitsemän noustiin.
Minipallo olit kysellyt, että miten saikulla olijat jaksaa ja mitä puuhaa. Mun ei ainakaan tarvitse olla vuodelevossa, mutta rauhaksiin tulee otettua. Päikkärit nukun ja jotain pientä koitan aina tehdä tässä kotosalla. Leivon jotain pientä, tjsp.. Tällä viikolla järjestelen juhlia kun allekirjoittanut täyttää pyöreitä ;) tosin hyvin pieni muotoisia sellaisia.. Kesällä sitten isot bileet kun jaksaa itsekin ;) nyt ajattelin jatkaa unia hetken, ennen kuin täytyy neuvolaan lähteä viikon toista kertaa, kun seuraavat noita mun paineita nyt, ettei tämä päänsärky olisi raskausmyrkytystä enteilevää.
Ja silloin kun olin töissä, olin iltaisin tosi väsynyt (yöllä en tosin nukkunut ;) ). En kotona paljoa jaksanut puuhata.

Niin ja ryhmään liityin, kun ajattelin että jos täältä löytäisi kohtalotovereita, joille voisi purkaa omia tuntemuksiaan ja oloaan :) ei tarvi kaikkea ukon niskaan kaataa ;) eikä se kaikkea edes käsitä. Vertaistuki kunniaan! Nyt ne aamu-unet ennen reippailua neuvolaan lumisateessa (!)

Dangel: huomenta! Ai siellä tulee jo lunta? Ah! Ihanaa!
Joo vähä sama juttu ja nyt kun olen itsekin saikul, niin on aikaakin. :)

Onko sulla olemas kauratyynyy tms? Se on ihana hartioille lämpimänä.
Tein esikoista odottaessani miehelleni oman 'isyyspakkauksen' (suosittelen) ja siihen ostin tuon kaurapötkylän. On ollu kovassa käytössä :)

Mä heräsin aamuyöstä repivään kipuun ja aattelin, et nytkö se tulee?!
Onnex taas vain rauhoitin itteni ja sain unen päästä kii :)

Meilläkin esikoinen usen yöllä mönkiiin viereen. Ois pitäny hankkii 10cm sänky, kun noita on koht kax. Eiku siis 180cm :)

Lunta tuli yhteen saakka, nyt on ihan valkoista, mutta tod.näk vielä tänään sulaa pois.
Minipallo: on kauratyyny juu ja olen nyt testaillut uusia thermacare lämpötyynyjä.. Täytyy sanoa että hyviä, mutta melko hintavia..
Maanantaina oli neuvolapäivä, jolloin sf-mitta oli 27cm, eli hienosti keskikäyrällä kuulemma mennään.. Ja mikä ilo, tänään neuvolassa oli verenpaine varsin hyvä, eli ei ollut korkealla, mikä rohkaisee tietenkin siinä, että jospa ei tämä ainakaan vielä ole raskausmyrkytystä, vaan johtui tästä kamalasta päänsärystä, joka nyt on ainakin saatu vähän hillittyä. Vauva on taas keksinyt rakkoni leikkikaluksi, joten eilenkin sai mennä kamalaa kyytiä vessaan, kun tuli yhtäkkiä kova hätä :D
Leivontapalsta (tai mikä lie) olisi kiva, mut en oo ainakaan itse vielä keksinyt kuinka se tehdään :D juuri on suklaakakkupohja uunissa ja toissa päivänä tein 6 saaristolaisleipää :)

Niin ja meilläkin kärsittiin eilen repivistä kivuista illalla, olisko siis ollut joku kansallinen kipupäivä ;)

Varmaankin ;)
Ja nyt saatiin leivontakerhokin pystyyn, kiitos mmaljon :)

Niin ja jos joku haluaa uuden ketjun tehdä, niin siellä kun selaa noita ketjuja alespäin tuossa laskettu aika helmikuussa 2014 kohdassa niin siellä alhaalla oikealla lukee "Luo uusi ketju" niin sitä vaan klikkailee ja niin ees päin :)

//ja olkaatten hyvät! :)

Takaisin