Marraskuun lööpit

Me aiotaan kans hommata seisomalauta vaunuihin meidän esikoispojalle, joka on ens kuussa 2,5-vuotias. Aiotaan myös ostaa vaaleanpunainen pehmuste hoitopöytään ja vaunuverhot :) Muuten löytyykin jo kaikki tarvikkeet ja vaatteet vauvalle. Tänään 28+5, ja synnytys on lähempänä joka päivä, vaikka vielä onkin helmikuulle aikaa. Saa nähdä syntyykö meidän neiti laskettuna päivänä, 14.2. eli ystävänpäivänä :Heartred Meillä poika syntyi 40+1 eli päivän yli lasketun. :)

mmaljolle paranemisia! Ja meille on tullut äitiyspakkaus ja tykkään kyllä pakkauksesta!
 
Neuvolassa käyty. Kaikki hyvin, sf-mitta 28cm. Painoa ei ollut tullut yhtään. Mutta näillä kiloilla se ei haittaa kunhan masu kasvaa :D lorahtelusta sanoi, että seuraan huomisaamuun, jos pahenee tai ei helpota, niin sitten vaan äippäpolille aamulla. Toki jos holahtaa kunnolla, niin vaikka keskellä yötä sinne sitten. Maanantaina menen taas neuvolaan kun nuo verenpaineet oli taas vähän korkeammalla.. Nyt loppuviikko pitäisi ottaa rauhaksiin ja unohtaa lenkkeilyt ja muut tyystin..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Niin ja mulle on kanssa tullut jo äitiyspakkaus. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mmaljo: olen itse löytänyt ihanan nuhasumutteen, jota saa raskausaikana käyttää.. Fysiomer suolaliuossumute, joka on tehokkaampi ainakin mulla kun noi muut suolaliossumutteet. Ja jos oot oikein tukkoinen niin pyydä nasonex nuhasumute lääkäriltä :) ja pikaista paranemista!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Heissan :)
Täällä mielenkiintonen tilanne sinänsä. Kävin neuvolalääkörissä tossa joku viikko sitten, niin kohdunsuu oli pehmentynyt ja se käytävä mikä onkaan ni oli lyhentynyt (alussa 3,5cm, nyt 2cm). Käski ottaa rauhallisesti, eli lenkit jäi siihen ja kotityöt vähemmälle mun osalta. Kontrollikäynti oli ed. käynnistä kahen viikon päästä ni tilanne oli onneksi pysynyt samana. Taas kahen viikon päästä katsotaan uudestaan. Riski on ennenaikaseen synnytykseen mutta toivotaan, että pysyis masussa ainakin vk. 34 milloin lapsukaisella keuhkot on tarpeeksi valmiit. Toki nykyään on varmasti laitteet ja keinot jos syntyy aikasemmin!

Supistuksia tulee tosi helposti , melkeen jos vaan makoilee ja on ni saattaa tulla. Mutta ei oo kipeitä ollenkaan. Tiedä sitte mitkä ne vaikuttaa tonne alakertaan niin ratkasevasti... Ja huoli sinänsä koko ajan.. No onneksi seurataan tarkemmin nyt!

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Muuten ottaen on mennyt oikeen hyvin :) kotona oon ollu, en saa mennä jouluksi töihin mitä olin vielä suunnitellut mutta täsä joulun alla aika kuluu kotonakin :) lahjoja oon muutan hankkinu miehelle. Muuten en oo mitään erityisiä jouluvalmisteluja tehnyt. Aikaa ois ja intoa ois tehdä vaikka mitä mut pitää rajottaa niin paljon , tilanne on mikä on.....
 
Ja niin , hirmu kiva ko on saanu uutta eloa tää meijän foorumi!! :) koitan itekkin kirjotella useammin.....
 
Ties kuinka kauan taas menny etten oo kirjotellu ollenkaan mitään.. Kauheesti ollu omia ajatuksia mietittävänä, en oo ees koko raskautta tai sen etenemistä kerenny miettiä ollenkaan. Meillä on nimittäin ihan vaan pikkusen ongelmia miehen kanssa.. Mutta, jospa tää tästä joskus helpottaa. Ehkä.

En millään pysty muistamaan edes viikkoja, ellen tarkista kalenterista ja tänään näyttäis olevan 29+1menossa.
Kohdunkaula täälläkin lyhentynyt, n.1,5senttiä jäljellä ja avautunut pari senttiä. Itse asiassa eivätneuvolassa ees suostuneetkatsomaan, niin kokeilinpa sitten itse. Onneksi pajhimmat supistelut tuntuu olevan taakse jääneitä, joten ehkä tää vauva pysyy sisällä vielä muutaman viikon.
Toiseen sokerirasitukseen ei sitten tartte mennä jos kotimittauksissa ei tuu ylityksiä. Sain siis mittarin kotiin muutama viikko sitten ja mittailen kerran viikossa, rv30 eteenpäin kaks kertaa viikossa. Tää on sinänsä ihan tyhmää, että viime raskaudessa todettiin rasituksessa raskausdiabetes ja kotimittauksissa ei ollu silti ylityksiä, jotennytki vois olla rasituksessa liian korkeita arvoja, mutta eipä ne kotona näy kun katon muutenkin mitä ja minkä verran syön. Mutta olkoon nyt. Otan sitte tarvittaessa vaikka itte vauvalta arvoja synnärillä, jos eivätmuuten mittaa. Kummaa tää nykyaikanen hoito, kun itte pitää kaikki tehä jos meinaa että tulee tehtyä. (Niin että valivalivalivali.. en oo hermona ja muuta tän parisuhteen tilan takia, miten niin?!)
 
Heippa kaikille!

Kirjoitellaan nyt sit tänne että päästään alkuun. :) Mulla siis nyt menoillaan 27+5, oireina kesäkuusta elokuuhun hirvittävä pahoinvointi, nyt onneksi mennyt jo ohi enkä taida olla oksentanut pariin kuukauteen kertaakaan (HUH). :D Tosi mukava oli viettää loppukesä sisätiloissa, kun oksennus tuli jos minuutinkin oli suorassa auringonpaisteessa tai liian kuumassa. Onko muilla ollu tällasta? Jäi liikunta vähän heikon puoleiseks, kun ulos uskalsi mennä suunnilleen vaan sateella tai pilvisellä ja tuulisella kelillä.

Nyt on maha kasvanu hirveetä vauhtia, viime viikolla neuvolassa 26+4 oli SF mitta 28cm ja ensimmäisen kerran mitattiin.. Mulla ei ollu hajuakaan onko se normaali vai mitä koska jostain syystä meillä neuvolatäti ei oikein ymmärrä selittää kaikkea ensikertalaiselle, kaikki pitää ite kysyä jos haluaa selvennystä. Mutta siis tän ketjun kommenteista päätellen toi menee yläkäyrillä? Toi ukkeli tuolla masussa on niin hyperaktiivinen että ihan hirvittää. Ultrassa jouduin käymään pari ylimääräistä reissua niin jokainen ultraaja oli sitä mieltä että ERITTÄIN virkeä, lukee jopa yhessä toimintaselostuksessa joka kotiin lähetettiin, kiva :D

mmaljo, toi painonnousu kuulostaa mun korvaan kyllä ihan siedettävältä, mulla oli 22+3 mennessä noussu 7,7kg..... ;D eikä neuvolatäti tai kätilöharjottelija kommentoinu mitenkään. Nyt viime viikolla lääkäri sano että nyt on paino noussu käyrien mukaan kun oli kuulemma viimeks tullu vähän turhan paljon. :) Kokonaispainonnousu tähän mennessä n. 10kg, vähän hirvittää että mihin tää tulee päättymään :) Mutta huomaa että paino lähti heti nousuun kun tuolla profiilikuvassa olevalla herralla tuli yllättäen pitkä saikku ja ratsastus loppu kun seinään. Nyt en siellä selässä sitten enää pystykkään olemaan, kun pari viikkoa taaksepäin kokeilin niin alko jo 10min (kävelyn) jälkeen harjotussupistella, piti tulla kiltisti alas selästä ja antaa toisten mennä :)

Huh, kylläpäs näköjään selitystä riittää ja paljon kieliopillisesti hassuja lauseita, mutta koittakaa selvitä :D Näköjään pitää kaikki yrittää selittää kun ei oikein missään oo tullu kirjoteltua.

-Mitla
 
(Hehe, hyvin osaan käyttää tätä foorumia, vain muutama sivu välistä jäi lukematta... :D)
 
mmaljo: kuori ja leikkaa raaka sipuli yöpöydälle yöseeksi niin kyl nenä pysyy auki. aamulla saa sitten oikein kunnolla niistää, kun sitä tulee kuin niagaran putouksesta =) Ja sit "sarvikuono" nenähuuhtelukannu ja mitä muita nimiä sillä nyt on niin saa kans räät liikkeelle. ( viime raskaudessa 3 vai 4 poskiontelutulehdusta , niin auttoi tuo kummasti )
 
Mitla : Minäkin oksensin suunnilleen viikot 7-20 sen 24/7. :D Painoa tippui 12kg. Mullekaan ei sanottu mitään sf-mitan käyristä neuvolassa, mutta oli merkannut sen nätisti menemään keskikäyrän ja yläkäyrän väliin. Ite oon miettinyt sitä, että otetaanko siinä huomioon se, jos on ollut mahaa ennen raskautta? Koska kyllähän se rasvakudos siinä säilyy... Meillä potkitaan myös kaikki ultraanturit ja doppleranturit äkkiä pois ja vaihdellaan asentoa aina jos jotain infoa yritetään saada, ei oo kukaan kyllä koskaan valittanut siitä vilkkaudesta, lähinnä naureskelleet, ettei ainakaan taida filmijulkkista tulla. :D


Nenäkannu on täälläkin ollut ihan ykkönen jo muutaman vuoden! Jäänyt syömättä useampi antibioottikuuri vuodessa sen ansiosta, kun poskiontelot ei pääse tulehtumaan.
 
Mulla ei tainnu painoa tippua yhtään, jouduin syömään koko ton ajan suunnilleen puolen tunnin välein tai tuli oksennus suoraan. Mutta musta tuntuu että keho oli sitä mieltä että kun kerrankin saadaan näin paljon ruokaa niin siitä pidetään kiinni :D normaalisti siis syön kyllä reilusti mutta kulutan kaiken pois.

Nyt vasta huomasin sen SF taulukon siellä neuvolakortin toisella puolella, se vähän selventää asiaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mitla: No mä olin koko se ajan jatkuvasti töissä, siinä helteessä (tosin sisätiloissa, mutta sielläkin oli kuuma) ja mulla on aika paljon ylipainoa. :) Ja mä en pystynyt pitämään melkein mitään sisällä. :sad001
 
Täällä oli jossain vaiheessa se mahakeskustelu, tai siis kerrottiin minkälaisia mahanympäryksiä löytyy. Nyt vihdoin löysin mittanauhan ja hieman yllätyin kun tulos oli vaan 112cm. :)
 
Mitla: mulla oli sama homma sillon vk 5-17 , olin töissä puutarhalla (voitta vaan kuvitella millanen ilma siellä on kesä kuumalla) , vähä väliä juoksin oksentamassa. Viileämmillä ilmoilla ei ollu läheskää niin paha olotila. Sit sisällä ni pahimmillaan säkekaihtimet kiinni ja valot pois ja sängyn pohjalla... Et viileät ilmat oli ihan tervetulleita sillon ja siihen se pahoinvointi oikeestaan loppuki. :)
 
Helou. Mulle iski nyt sitten flunssa niin taidanviettäämutaman päivän hiljaiseloa.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Toivottavasti ei ole kyseessä virtuaaliflunssa :wink pikaista paranemista minipallo! :) etpä sinäkään olisi enää flunssaa tarvinnut vaivoiksesi.. Mä köllötän taas kerran sairaalassa näiden verenpaineiden ja muiden oireiden vuoksi.. Masukki sai tänään painokseen 1500grammaa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Dangel:heh. Just huomasin sun viestin ja painoarvion vaavista. Onnittelut! On melkin puolet painavampi kuin 875g.
Et loppusuora häämöttää. Itelläki nyt 30vk täynnä ja pe alkaa 31. Mennää varmaa aika samois painoarvioissa.

Itel on ehkä himpun verran supparit rauhoittuneet et esim. Levos ei juurikaan niitä tule mikä on mukava asia.
Tietenkin tämä ihana lenssu nyt ottaa oman osansa. Ja iki ihana ummetus.

Synnytys on jo itellä pyörinyt mielessä tosi vahvana. Luin muutaman synnytyskertomuksenkin tuolta vaun sivuilta ja nauraa hihitin niin paljon, että tyttäremme heräsi.

Yksi synnyttäjä oli vetänyt liiaksi ilokaasua, et oli vetänyt karaokea ja kakkinut kolmet paskat ja todennut joka kerta et kakka tuli. Hihihihihih. Nytki alkaa naurattaa. Ou boy! Kyl se vauvaki oli sit loppujen lopux tullu. :)

Millon sinä sait esikoisesi? Meille tuli lok.2010. Aluksi la oli 4.10. Sit vaihtu 16.10 ja synty 25.10.
Et meni melkee kuukaudel etiäpäin. Miestäni harmitti, kun ei syntynyt 10.10.2010, eikä 20.10:ttä. :)
Hassuja noi miehet :)

Mun mielest synnyttäminen pitäisi olla ilmasta. Tuli vain mieleen noista sun vuodeosastolaskuista. Iha kökköjä ja kunon muutenkin noita rahareikiä.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top