Marraskuun lööpit

Blaueblumme: Ootpas tunnollisesti selvittänyt asiaa. :D Itse olen säännöllisen epäsäännöllisesti (eli ehkä n. viisi kertaa viikossa) muistanut hörpätä tota Floradixiä. Se ei ole ainakaan mun mahaan vaikuttanut mitenkään. :) En tosin tiedä kuinka tarpeen tuli, kun oli labran määrityksessä kuukausi sitten 120 hemoglobiini ja 5 päivää sen jälkeen neuvolassa 100, eli ei vissiin ole kamalan tarkka toi neuvolan testi, kuin noin iso heitto. :O

Ja on kyllä ihanaa, että tänne on tullut eloa. :)

Minipalloko se kyseli saikun vaikutuksesta mielialaan jne? Itse olin aluksi aivan maassa. Ensimmäisen viikon aikana itkinkin asiaa. (tosin olen nyt hirveesti muutenkin itkeskellyt, kun kaikki on mukamas niin liikuttavaa) Tuntui jotenkin, että olen kodin vanki! Nyt olen sitten saanut paljon paremmin keksittyä tekemistä, ei ole ollut niin kamalaa. :) Tosin välillä on tylsää. Enemmänkin rassaa se, että selkä on niin kipeä. :sad001 Heti saa kärsiä, kun vähänkin käy jossain kaupoilla. Kuitenkin tulee hulluksi jos on vaan kotona, joten yritän nyt sitten tasapainoilla aktiivisuuden ja levon välimaastossa. Ja ne päivät on aina helpompia, kun on joku kenen kanssa jutella netissä. :)
 
Mmaljo. Me muut taijetaa olla vähä londei XD
Pitääpä kattoo.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Blaumlumme: Moro! And welcome back :)

Anteex mut sain ihan hysteeriset naurut tuosta sun rauta arvojen nostosta ja iha paras oli tohon loppuun et saas nähä mitä sitten syödään. Hihtin ihan hillittömästi!

Anteeksi. Ei ole mitenkään tarkoitus olla epäkohtelias, päinvastoin. Oli iha mahtava kirjoitus!
Toivottavasti sulla hellittää tuo iho homma raskauden jälkeen. Sinkki auttaa ehkä jonkin verran ja d-vitamiini.

Allergioista: minä herkistyin jo ensimmäisen raskauden aikana ammoniakille ja muille kemikaaleille, siten että käyvät henkeen.
Siksi minulla on nyt luultavasti alan vaihto edessä, koska eivät lähteneet raskauden loputtua.

Ai vitsi.. Vieläkin naurattaa, voi että. Mites tää nyt oli näin hupaisaa. Uhhuh.





Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Blaueblumme: eikö tossä voisi harkita jo erityisäitiyslomaa? Jotenkin tuntuu hurjalta, että irtisanoutuisit nyt tässä tilanteessa.... :S Mulla onnistuu vain vasemmalla kyljellä nukkuminen, tosin sekin on kivuliasta selän takia. Kerran olen onnistunut saamaan vatsan pönkättyä hyvin niin, että nukuin oikealla kyljellä. Mutta mikä siinä selällään nukkumisessa huolettaa? :)
 
Nukkuminen. En meinaa edes saada unta närästykse, kipuje ja tuskaisan olon takia

Kyljillä olen yrittänyt nukkua, mut on jo vähän epämukavaa. Itse asiassa mikään asento ei tunnu enään hyvältä.

Kandee koklaa vaan kaikkee tai esim puoli istuvaa?




Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Tuohon nukkumiseen.

Mulle on neuvolassa sanottu, ettei selällään nukkumisesta tartte ottaa paineita. Terkka sanoi, että äidin kroppa pitää huolen siitä, että herättää äidin vaihtamaan asentoa, jos painaa verisuonia kohtu liikaa.

http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/Vaivat-ja-komplikaatiot/Nukkua-Kenties-uneksia/

'Raskaana olevia neuvotaan totuttelemaan kyljellään nukkumiseen. Kylkiasennossa kohtu ei pääse painamaan alaonttolaskimoa (vena cava), jota pitkin veri virtaa alaraajoista takaisin sydämeen.

Liikaa nukkumisasennosta ei kuitenkaan kannata huolestua, jotta ei vain käy niin, että alkaa pelätä selälleen kellahtamista niin paljon, että ei huoleltaan saa unta ollenkaan. Jos vaikka selinmakuulleen unissaan sattuukin pyörähtämään, sitä mahdollisesti seuraava epämukava olo herättää kyllä.'

http://www.aitiysneuvola.fi/fi_FI/usein_kysyttya

'- Saako raskausaikana nukkua selällään?

Joidenkin äitien on täysin mahdotonta nukkua varsinkin loppuraskaudesta selällään. Heille tulee pahoinvoinnin tunnetta ja hengitysvaikeuksia. Selinmakuuasennossa vauva ja kohtu saattavat painaa äidin selkärangan päällä olevia verisuonia niin, että äidin verenpaine laskee. Jos äidin verenpaine laskee huomattavan alas, istukan verenkierto heikkenee ja vauvan hapensaanti on vaarassa. Näin ei kuitenkaan tapahdu äidin huomaamatta. Loppuraskaudessa naiset nukkuvat huonosti, pyörivät ja juoksevat vessassa. Uni on myös pinnallista. Nukkuessaan ”koiran unta” äidit valvovat alitajuisesti vauvan hyvinvointia. Jos äidille ei tule selinmakuulla huono olo ja tarvetta kääntyä kyljelleen, ei selällä nukkuminen ole mitenkään vaarallista. '

Ota siis rauhallisesti, mutta jos pelottaa nukkua selällään, on ainakin kuorsaajille joskus suositeltu tennispallon teippaamista yöpaidan selkään. :D Kuulostaa ehkä vähän hullulta, mutta se on ainakin niin epämukavaa, että ei selällään tule nukuttua! :)
 
Ja meikä nauraa tääl taas sillälailla että meinas kyl jo lirahtaa housuun.

Aijaijai.. Mikäköhän mua vaivaa, jotain naurupulveria syöny..


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Ehittäisköhän tekee mahollisesti jotain ruhmistapaamist? Mis päin kaikkial asutte. Minä buukkailen perheeni kans keraval.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Nyt on pakko hehkuttaa!!! Nukahdin eilen ennen yhtätoista ja nukuin lähes koko yön! Taivaallista :Heartred kohta pääsee piiiiitkästä aikaa luottokampaajan hemmoteltavaksi! Jee!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Blaueblumme : Voihan se olla, ettei tosiaan erityisäitiysloma tosiaan tossa päde. Kuulostaa mun mielestä vaan tosi hurjalta, että raskauden ajan allergian takia irtisanoisit itsesi ennen äitiysloman alkua. :O Eikä ehkä ole ollenkaan huono idea jättää googlettelua vähemmälle... :wink Tulipa vielä nukkuma-asennosta vielä semmoinen mieleen, että käsittääkseni on myös tyynyjä, jotka on muotoiltu pelkästään kyljellään nukkumiseen. Itsellä ja miehellä on ainakin tyynyt, jotka on muotoiltu kyljellään ja selällään nukkumiseen ja ne on todellakin niin epämukavia ainakin jos mahalleen kääntyy, ettei sitä todellakaan tule harrastettua! :) Luulisi siis, että sama onnistuu tyynyllä, joka on tarkoitettu pelkästään kyljellään nukkumiseen. :)
 
Mulla on yöllä asennon vaihtaminen tuon mahan myötä muuttunut hankalaksi niin, että herään aina kun paikat puutuu oltuani samassa asennossa koko ajan. Sitten ähkien käännän itseni toiselle kyljelle ja nukun taas. :grin Niin eipä tule selälleen kellahdettua. Jotakin puoli kylki-selkä -asentoa yritän välillä kun on joka puolelta jotenkin puutunut. o_O Mutta ei siitä selällään nukkumisesta varmaankaan kannata stressata, luulisi ettei luonto salli mitään niin helposti tapahtuvan.

Mutta on toi maha kyllä nyt jo niin nätti ja söpö. :love7 Hihii..
 
Täällä nukahdetaan kyljelleen ihan hyvin, ja joskus yöllä sen verran herään et huomaan vaihtavani kylkeä, mut aamulla kuitenkin herään selältäni =) Esikoisesta nukuin aina kylkiasennossa. Onneksi paikat ei puudu. Ja viel ei joudu useasti käymään vessassa, ehkä kerran. mut jos esikoinen yöl herää, niin käyn samalla vessassa. =) ei tarvi kahta eri kertaa herätä.
 
Täällä kuulemma nukutaan yleensä kyljellään, niin ainakin mies sanoi :D ja vasen kylki on ainakin ollut parempi nukahtamiseen..

Täällä tänään viikkoja tasan 27! Just koht on joulu ja uusi vuosi ja ensi vuosi ja pian sitten jo se helmikuukin. Mihin tämä aika oikein menee?

En enää edes muista mitä tuolla aikaisemmin on kirjoitettu enää, kun ootte ruvenneet höpöttämään niin hirveästi :D
Itsellä nyt on ainakin vähän taas helpottanu selkäkivut ja eilen jopa uskaltauduin vähän hiomaan meidän uutta keittiön pöytää, mikä pitäis entisöidä ennen joulua, että kaikki vieraat mahtuu syömään :)

Tuli sellainen mieleen, kun täällä on teitä ennestään synnyttäneitäkin, että onko joillakin ollut/on kasvoissa lävistyksiä? Vielä ei ole mulle mitään sanottu, kulmakorusta tuskin sanotaankaan, mutta kun on tuo kielilävistys, mistä ei tykkäisi luopua. Se kun menee normaalisti muutamassa tunnissa umpeen.. Siis onko käsketty ottaa pois/vaihtaa korua ym.?
 
Minipallo: mun selkä ei kestä koulussa istumista. Pakko ois kuitenkin vielä muutama päivä jaksaa. *huokaus* Nurtsilla ois vielä yks kontakti tässä kuussa, jonka jälkeen ei tartte sinne enää mennä. Helsingin päässä ois joulukuussa 4 kontaktipäivää + 2 tenttiä ja sit pääseekin vapaille :) noi kontaktipäivät mitä Hgissä on menee osin päällekkäin Nurtsilla joulukuussa olevien kontaktipäivien kanssa. Sairaslomallahan mä oon, mut sen lääkäri sano kans et jos jaksaa nii voi koulus käydä. Jaksamisesta puheenollen tänään on väsyttäny aika hyvin, kun ei oo saanu kunnolla nukuttua.
 
Takaisin
Top