Marraskuun lööpit

Onnellinen

Näppärä viestien naputtelija
Hei!!

Marraskuuta jo muutamia päiviä ollaan jo vietetty. Joten ajattelin uuden kuun aloittaa =)

Täällä on vähän väliä jotain kipuja. On liitoskipuja, varmaan edellisetkin kivut olivat näitä. Sitten on kävellessä supistuksia tulee. ja kaiken kukkuraksi eilen oksennettiin =( En tiiä mistä sekin tuli. Koko illan oli huono olo, mut sitten kun piti nukuttaa esikoinen niin oksennus lensi oikein kunnolla. Onneksi menin ajoissa vessaan. Ensimmäinen kerta näissä kahdessa raskaudessa. Ja nyt tänäänkin on ollut huono olo. Mutta olen kuitenkin ihan hyvin syönnyt. Illalla en kyl uskaltanut syödä oksentamisen jälkeen mitään. Toivottavasti ei oo mitään mahatautii =(

Äitiyspakkaus olisi postissa, kunhan sen ehtis miehen kanssa sieltä hakea. vaikka tuohon postiin ei oo vaan 500-800m mut se painaa sen 8kg, niin en kyl lähde sitä rattaiden kanssa hakemaan. =) Pitää vaan malttaa joku päivä hakea se pois sieltä. perjantaina tuli postista ilmoitus.

Ylihuomenna sitten sokerirasitukseen. Ei mukava ollenkaan. Mun äiti tulee siksi aikaa esikoista katsomaan. Pitää ottaa tuo virkkuutyö mukaan et se 2,5 tuntinen menis nopeammin. Sen jälkeen käyn vaihtamassa miehen kanssa autoja ja lähden äitini,esikoisen ja koiran kanssa mun vanhempien luo loppu viikoksi. Saa hieman rentoutua.

Ollaan pikku hiljaa tuossa tekemässä oma huushollia. Tai ensin hieman suunniteltiin ottaa talopaketti, mutta kun saatiin sen hinta =0 Teemme sen sittenkin alusta alkaen itse. Tai siis työmiehet sen tekevät. Tällä viikolla mennään pankkiin lainasta neuvottelee. ja sitten saisi viimein tontin maksettua. Jos sen sitten saisi valmiiksi ennen kuin esikoinen menee esikouluun. Eli on tässä 4-5 vuotta viel aikaa =) Mutta jos 3 vuodessa saisi valmiiksi.
 
Hei kaikille masumammoille :)

Nyt toosi pitkästä aikaa tänne kirjottelen ku nettiä ei oo oikeen ollu kunnollista enkä oo viittiny puhelimella alkaa kirjottaan. Lukenu ja seurannu kyllä :)

Nyt vk 27. On menny kyllä tosi nopeeta!! Enää 12 vk jäljellä. Hyvin on kaikin puolin menny. On osannu ottaa ilo irti sen mitä pystyy. Ne pienet ongelmat mitä on niin närästys ( mikä on kyllä illalla todella tympiä !) ja maha kipeilee välillä.muutama yö on menny aika lailla valvoessa. lääke ei auta. neuvolassa kävin ni sanoivat että on varmaan ollu supistuksia kuhan ei alkais säännöllisesti tulee. Sen verran hirvittää että äiti synnytti isoveljen 2kk ennen laskettua aikaa, yöllä oli heränny mahakipuun jotka oli ollu sitte supistuksia. ni varotteli että ei kävis mulle niin. Sitte on liitoskipuja. Kävellessä ja just pahimmoilleen tulee aina kaupassa! ei häävi ko joka askeleen joutuu miettiin että uskaltaako ottaan. No en halua valittaa ko neiti pysyny matkassa ja on hyvin voivan olonen liikkeistä päätellen :Heartred :)

Mites teillä , joko ootta hommannu vaunut? Minkä merkkiset? Ite oon lähinnä katellu emmaljungia. käytettynä raskis ostaakki.. :)

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille! Ja hyvää marraskuuta.. :)
 
olgamaria Me saadaan miehen siskolta Brion jotkut yhdistelmävaunut. En osaa tarkemmin sanoa. Ei oltais hankittu rattaita ollenkaan, mutta kai sitä nyt ilmaiseksi ottaa vastaan. :D


Täällä on alkanut vanha selkävamma juilia. Ei ole ollutkaan ongelmia sitten vuoden 2009 alun... Välillä ihan saa*anan kipeä! Onneksi on fysioterapia, mutta eihän tälle kamalasti voi mitään, kun kyseessä tosiaan ihan tapaturman aiheuttama vamma, joka ei muutenkaan lähde pois, saati nyt kun nivelet löystyy ja painopiste muuttuu.

Ihanaa ja ärsyttävää on, kun maha hyppii ja heiluu. :D Hipsu vaan osaa nykyään potkia aika kipeästi jo. Eristyisesti kohdunsuulle potkiminen on todella inhottavaa!

Mä olen onnistunut hukkaamaan (jonnekin tänne muiden tärkeiden papereiden keskelle) sen neuvolan todistuksen! :O
 
ReginaVeritas, vaivaako sulla ylä- vai alaselkä? Mulla on yleensä vaivannut alaselkä, ja oon ootellu josko raskaus laukaisisi sen, mutta ei ole tullut. Sen sijaan yläselkä on alkanut vaivata, vaikka se on aina ollut kunnossa. Taidan jotenkin mahan vuoksi muuttaa ryhtiäni huonoksi..

Olgamaria, toivottavasti kipuiluista huolimatta pysyy matkassa mukana. :)

Ei kyllä täälläkään enää kauppakorissakaan voi kantaa ja nostella kauhean painavaa, pitää mies pistää ostamaan aina maidot. :grin Kerran iski vähän suurempi mahakipukohtaus (muistutti menkkakipuja) ja pelästyin kyllä sen verran, että päätin vähentää stressin aiheuttajia elämästä pois. On tuo pikkuinen sen verran tärkeämpi nyt. :love7
 
Itse pääsin surkean lokakuun, joku meni sairaslomalla ollessa, jälkeen takaisin töihin.. Viikon olen nyt ollut ja ihme ja kumma, olo on kestänyt töissä olon ja töihin kävelyn :) jospa ne supistukset olivat rajua kohdun kasvua, niinkuin lääkäri sanoi, että saattaisi olla. Nyt jo siintää toivo, että jospa saisikin jouluun saakka olla töissä ja sitten siirtyä äitiyslomalle :Heartred
Selkäkipu vaivaa itseäänkin välillä, tukivyö auttaa siihen hieman, eli kokeilkaa sitä.
Vauvalle on hommattuna tässä vaiheessa uutta toppapussi kaukaloon ja yksi vaatesetti. Muut kun tuo pikku mönkijä saa isoveikan peruja. Kutonut olen tosin jo myssyä ja tossua ja tumppua vaikka kuinka :wink
Itse hätkähdin, että Hui, viikkoja 27 täynnä ja enää 11 viikkoa, niin tämä vesseli saman ikäinen kuin veikkansa syntyessään.. Mihin se aika humahti?!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Onnellinen Mulle sanottiin sokerirasituksessa että käsitöitä ei saa tehä.. Lukea saa, mutta kaikki muu onkin sitten kiellettyä.

Mullakin supistukset helpottaneet, muutama viikko sitten niitä tuli pienestäkin mutta nyt ei enää muuta kuin normaaleja harjoitussupistuksia, jotka ei mitään paikkoja availe. Ihan hyvä, kun kohdunkaulaa jälkellä n. 1,5senttiä ja auennut jo pari senttiä. Onneksi voin olla ja tehdä tasan sen mukaan, miltä tuntuu. Ei tartte väkisin repiä ja kanniskella laatikoita, jos tuntuu ettei pysty. Ja pari viikkoa enää, sitte ois tyäharjottelu paperitöitä vaille valmis.
Sitte vois keskittyä loppuihin vaatehankintoihin (vauvalle). Muut alkaaki olla jo kasassa.
 
panda Vaivaa lähinnä alaselkä, kun sinne tämä raskaus pääsee vaikuttamaan. :) Mutta varsinaista vauriota on sekä alaselässä että niskassa.

Mulla ei tietääkseni ole ollut minkäännäköisiä supistuksia? Mistä ne tunnistaa? :O (tai toki uskon, että tunnistan kun on ns. tosi kyseessä, mutta noi harjoitussupistukset)
 
Jännä juttu et ei saisi tehdä käsitöitä . ei siinä rasita muuta kuin käsiä. enkä mä jaksa lukea. Enkä omista älypuhelinta. Mielestäni älypuhelimen näpräys on ihan sama kuin virkkaaminen tai kutominen. No se sitten nähään huomenna mitä saa tai mitä ei saa tehdä =(

Me hommattiin Phil&Teds merkkiset sisarusrattaat. Esikoinen n.1.5 vuotias, kun tää toinen syntyy. niin ei jaksa kävellä kuitenkaan lumihangessa. Ja toiseksi vaikka osaakin kävellä niin juoksee koko ajan erisuuntaan kuin äiti menee. Käytän niitä nyt jo ja sitten ku seuraava syntyy niin lisään vaan sisarusistuimen.

En tiiä onko tää normaalia, ku maha ei siis toimi kunnolla. Eilenkin söin koko pussin luumua, että sain tehtyä hommat. mutta sama homma tänäänkin. kiertää vaan ja ilmaa on,mutta en tiiä. Onneksi rohkeen viikon päästä on lääkärineuvola, niin voi sit kysyä mikä tää homman nimi on.

Haettiin miehen kanssa tänään postista äitiyspakkaus. =) Kyllä se jotenkin tuli todentuntuisemmaksi koko homma kun sen sai. Vaatteet oli kyl ihania, ,mutta musta tuntu et ne oli ihmeen isoja. Vai tuntuuko ne vaan kun esikoinen käyttää 86cm vaatteita ja sit siinä oli 50-70cm ne vaatteet.
 
Moikka kaikille!

Päätin minäkin tänne kirjotella, kun näyttää tosiaan jotta kaikki ryhmäläiset on hävinny naamakirjahan...mäkin oon tähän asti aktiivisesti lukenut kyllä näitä juttuja täältä. Oon kyllä facessakin, mutta jotenki en halua näitä asioita siellä seurata...Tänään tosiaan 27vkoa täynnä, ja mainiosti kyllä kaikki mennyt ja jännittää tietty, kun esikoista odotan. Oon sanonutkin kavereille, että jos raskaana olo on näin heleppua, niin mä voin olla kyllä aina raskaana (kostautuu sitte varmaan synnytyksessä tää helppous) :wink
Ainoastaan toisen jalan kantapää meinaa vihootella oudoksesta, puoliksi seisomatyötä kun teen ja painoa nyt tosi paljon (ennen raskauttakin toistakymmentä kiloa ylimääräistä) jalkojen päällä. Toistaiseksi sen kanssa on kyllä vielä pärjätty. Alaselkä mulla kipuili parina päivänä n. kuukausi sitten, mutta siihen auttoi salilla käynti ja ihan selkälihasten reenaaminen. Oon käyny salilla pumpis ja muissa jumpissa säännöllisesti jo ennen raskautta, mutta nyt toki jo vähä kevennetyillä painoilla sitte reenaillu. Meinaan käydä niin pitkään kun fyysisesti mahdollista ja jaksaa.
Sokerirasitus mulla oli jo muutama viikko sitte ja sukurasitusta löytyy (iskällä verenpainetautia ja 2-tyypin diabetes), niin olihan mulla sitte kans 1h ja 2h arvot vähän koholla, eli raskausdiabetesdiagnoosin sain. Onneksi paastoarvo edes oli kunnos, se kun on noista vissiin se tärkein...Nyt mittailen sitte itte kotona arvoja 2-3 krt. viikos ja joka päivä 4 krt. Tähän asti ovat pysyneet ihan hyvinä normaalillakin ruokavaliolla (eli en oo vielä mitenkään karsinu hiilareita tai muuten muuttanu ruokavaliota rajusti), toivottavasti pysyy vastereskin. Semmosta :)
T. Pikkunöösän tuleva mamma

P.S Millä kuulkaa mä saan vaihdettua nimeä tuohon mun "rofiilihin"?

Niin sitä piti vielä kysellä, jotta minkälaasia SF-mittoja teillä on, onko täällä muita isoovattaasia? :wink Mulla itellä menee niin ylärajoolla jo, eilen neuvolassa mittasivat tulokseksi 28cm!!!
 
Muokattu viimeksi:
Kyfi0783530 : Nimimerkin saa vaihdettua, kun menee tonne oikeaan yläkulmaan ja klikkaa sitä nykyistä nimimerkkiä. Siitä aukeaa sivu, jossa vasemmassa reunassa lukee erinäisiä otsikoita. Asetukset otsikon alla on alaotsikko 'Yhteystiedot' ja siellä voi vaihtaa nimimerkin. :) En tiedä, jos on helpompikin tapa, mutta näin äsken itse löysin.

Miksei mulla ole mitään halua mun sf-mitasta? :O Ei oo kukaan missään neuvolassa tai äippäpolilla siitä puhunut sanaakaan...Eikä oo muuten neuvolakorttiinkaan mitään merkattu. O___o
 
No joo, jo löytyi..kiitti avusta ReginaVeritas! :)
Kyllä se sf-mitta merkitään neuvolakorttiin. Se on muistaakseni kohdun pohjan korkeus häpyluusta. Ekan kerran multa mitattiin n. kuukausi sitte...voi olla, että jos sulla on LA vasta helmikuun lopulla, niin otetaan ekan kerran vasta nyt seuraavalla neuvolakäynnillä. Mulla on LA 5.2.
 
Pikkunöösä : Eipä mitään! :D Rupesin vaan itsekin miettimään, kun en osannut suoralta kädeltä vastata, vaikka olen itsekin sielä kerran vaihtanut nimimerkkiä.
SF-mitta kohtahan olis tosiaan merkattu tonne neuvolakorttiin 'kohdun pohjan korkeus'. Mulla se on tyhjä. Noh...Jospa se johtuu juurikin siitä, kun laskettu on vasta 24.2. :)
 
Täällä sf-mitta oli viimeksi 22 ja silloin oli menossa 23+2, nyt siis 26+4. mut tää maha on jonkin verran pienempi kuin esikoisesta. ens viikolla sitten uusi mittaus kun neuvolalääkäri. mulla meni esikoisesta ihan kans yläkäyrien ulkopuolella . nyt ollaan viel hieman yläkäyrän alapuolella. Vaikka pienempi maha niin silti tää kaveri on paljon vilkkaampi ja liikkeet tuntee paljon paremmin. Oon joskus kuullut et pojat tykkää hieman suurimmista yksiöstään kuin tytöt. en sit tiiä pitääkö paikkansa. Täällä esikoinen poika ja nyt ehkä odotellaan tyttöä =)

Pikkunöösä: Täälläkin sitä ylimääräistä painoa on se 20-30 kg ja viime vuona kun odotin esikoista niin kävin kahden viikon välein hieronnassa melkein 30 viikoille asti. viimeiset kaks kolme kertaa keskityttiin ainoastaan yläselkään ja hartioihin. mutta itekin olin koko ajan jalkojen päällä, kun keittiössä olin töisä. ja lisäksi joutus aina jotain kantamaan, vaikka kevensin lastia ja pyysin työkavereilta apua. Aina työpäivän päätteeksi kun pääsin kotiin niin laitoin jalat sohvalle ja ite lattialle makaamaan ja siihen nukahdin 30min- tunniksi. koira nukkus samalla mun vieressa ja sen jälkeen lähdin koiran kanssa lenkille viel =) Ja ihme kumma pystyin silloin olee loppuun asti töissä. olin siinä välissä 4 viikkoa lomalla ja tein viimeiset 3 viikkoa vain 6 tuntisia päiviä. mutta siitä olen kyl ite ylpee. Esimieskin ihmetteli kun pystyin olee äitiysloman alkuun asti töissä.

Nyt on ollutkin ihan erilaista odottaa kun oon esikoisen kanssa kotona ainoastaan. Ja tuntuu että en oo ollenkaan niin hyvässä kunnossa kuin viimeksi. viimeksi ei ollut mitään liitoskipuja, mut nyt on . Jännä juttu. Ja tietty tuo ku joutuu kantamaan esikoista aika usein, vaikka osaa jo hyvin kävellä, mut sitten kaipaa vähän väliä syliä. Ja sitten tietty tuo kumartelu ja pukeminen sylissä ku maha alkaa olee kohta pian edessä =)

Mut ei pare valittaa kun ollaan haluttu lapset pienellä ikäerolla. On sitten siitä jossain vaiheessa kaveria toisilleen =)
 
Onnellinen: Meillä jännätään tietoa sukupuolesta synnytykseen asti, mies ei olisi edes halunnu tietää (ite ehkä vähäsen ois houkuttanu tieto), mutta rakenneultrassa ei lääkäri olisi kuulemma edes nähnyt kumpi on. Se ratkes vähä niinku siinä. Toki tarjoutuu varmaan tilaisuus vielä kysyä, kun tän radin takia tulee vissiin jotain lisäultria, mutta kai mä jännään kans synnytykseen asti. En kuitenkaan sit pysty pitää suutani kiinni miehelle jos kysyn. :)
Tyttötunne mulla itellä kyllä on ja työkaverin äiti on ihan varma mahan muodon perusteella, että tyttö sieltä tulee...hän on aina veikannut oikein kaikkien tuttujen kohdalla, jotta saa nyt nähdä.
Oon ihme kyllä tuntenu liikkeet jo 13vkolta (vaikka esikoista siis odotan), kun istukka on ihan takana. Liikkuvainen ja vilkkaan oloinen kaveri täälläkin majailee :)
Voi pitäs kyllä mennä jalkahierontaan! Ja jalkahoitoonkin...oon tähän asti pyytäny vain miestä hieroon jalkoja, mutta eihän se nyt kovin kauaa niitä jaksa hieroa...
Ootko muuten minkä ikäinen? Mä oon ehkä vähän vanha (tai no vanha ja vanha) ensisynnyttäjä jo, kun täytin keväällä 30v. :)
Mun kaveri on sanonu, että kaikki raskausvaivat tuplaantuu toisen kohdalla ja triplaantuu sitte kolmannen kohdalla, jotta kai se sit joinki pitää paikkansa. Mulla ei oo ollu mitään raskauspahoinvointiakaan ja ainut mieliteko on ollu vispipuuro ja kiiwi :)
 
Kiva, että marraskuussa on jo alettu käydä vilkasta keskustelua :)

Onnellinen: teidän talopuuhat kuulostaa ihanilta! Itse tekemällä saa kyllä juuri sellaisen kuin haluaa.
Mullakin oli alkuviikosta tosi oksettava olo, mutta meni onneksi nopsaan ohi.

Olgamaria: mä oon kattellut tuplia käytettyinä. Emmaljungan twin ceroxeja vähän metsästelen.

Pikkunöösä: Kiva, kun liityit kirjoittelevien joukkoon. Yritän muistaa joku päivä päivittää uuden nimimerkkisi helmikuisiin.

Meillä on viimeiset pari viikkoa juhlittu enemmän ja vähemmän keskimmäistä poikaamme. Eilen oli kaverijuhlat ja meno sen mukainen :) Voi sitä ääntä ja mahtailua, mikä 7-9 -vuotiaista lähtee! Huomenna olisi heti aamusta neuvola. Viimeksi rv 22+ sf- mitta oli 20.5 cm. Huomenna laitan neuvolakuulumisiin uudet tiedot. Maanantaina menen vielä yksityiselle ultraan tsekkaamaan, onko kaikki kunnossa ja saanko sukupuolelle vahvistuksen. Jänskättää vähän!
 
Täällä ikää on 26 plakkarissa. ja toista nyt oottelen. En nyt tiiä onko ollut yhtään sen kummempi tää odotus kuin esikoisen. Siis olin paljon kipeempi kun esikoista ootin, olin 4 kertaa 2 kuukauden aikana poskiontelotulehduksessa ja migreeni lisäksi todettiin.mutta onneksi kaikki vaivat niinku hävisivät 30 viikon jälkeen =) Nyt on ollut yks poskiontelutulehdus, no siitä sitten arvasin et oon raskaana. vaikka testi silloin ei viel näyttänyt mitään, mut viikko myöhemmin näytti =) ja nyt syksyllä oli keuhkoputkentulehdus. Ei oo ollenkaan mukava olla raskaana ja kipeänä, kun ei oikein voi mitään ottaa lääkettä. =( Mutta nyt kuitenkin terveenä ollaan. Ei oo kyl esikoinen pahemmin sairastellut, et ois minua tartuttanut. =)

Oon ollut keskiviikosta lähtien mun vanhempieni luona ja nyt on pullaa tulossa, kunhan kohoavat ja pääsevät uuniin. Niin odotan uutta pullaa. Leipooko teistä joku paljon ? Leipoisin ite enemmän jos olisi aikaa enemmän. Siis en oikeastaan mitään makiaa osta kaupasta. piirakat ja pullat teen ite ja leivätkin enimmäkseen.

Saatiin tuota taloprojektii sen verran eteenpäin, että pankista näytettiin vihreää valoa lainalle =)
 
Onnellinen : Mä leipoisin kamalan mielelläni, mutta kun mies ei syö melkein mitään makeaa, ei viitsi vaivautua, kun joutuisi syömään kaiken yksin. :sad001 Nyt kun ei edes töihin voi viedä...
 
Nonii.. Täällä nyt viikkoja tänään tasan 25! 15 viikkoa olis viel laskettuun! Mihin tää aika oikeen menee?

Ja mistä tää maha on tullut? Alkaa pikkuhiljaa tuntuu et se olis vähän niinku tielläkin :Dvarsinki kun koittaa kengännauhoja sitoa tms.. Hmm. oireet. Oksentelua on ollut edelleen sillon tällöin töihin lähtiessä.. ei jos saa nukkua pitempään kuin kuuteen o.O Kätilökin sanoi ultrassa, että sun tarvii varmaan pomolle ilmoittaa et tuut myöhemmin töihin :D

Täällä on tehnyt useemman päivän törkeesti mieli korvapuusteja. Ei vaan oo viel kerinny leipomaan. Ja suklaa :Heartred ja kaakao mmm.. :Heartred

Olin hämmästynyt viime kerralla, kun neuvolatäti rupes moittimaan, että nousee paino liian nopiaan. nyt siis alusta tullut 4 kiloa. Ei kuulosta mun mielestä kyllä paljolta? no olihan tota painoakin jäänyt selän mentyä vielä ylimääräistä mutta kuitenkin.. Verenpaine ollu joka mittauksella loistava, hemoglobiini oli laskenu yhtäkkiä reippaasti -> vaikuttaa varmaankin tähän väsymykseen kyllä..

Mun mielestä on kyllä tärkein asia, että mulla itsellä on hyvä olla. Jaksan kloistavasti vielä tehdä töitä. Olen siis siivooja tällä hetkellä (toivottavasti en enää mammaloman jälkeen) ja joudun siis kävelemään paljon töissä. Eikä kerrostalosiivous mitään hirveen kevyttä muutenkaan ole.. Mutta ihan hyvin olen jaksanut kyllä :) Kaikki puhuu koko ajan et meinaaks jaksaa olla loppuun asti, mutta sanon aina siihen, että katotaan nyt, kun näin loistavasti viel menee ja kun vatsa kasvaa, niin saa sitten kuitenki tehdä suunnilleen omaan tahtiin, että sen näkee sitten.. Pomo on onneksi tosi positiivinen ja kannustava. Hän onkin nuori n. 30 ja yksi lapsi hällä, niin tietää missä mennään :)

Niin ja SF-mitta oli 22+6 20 cm :)

Hyvää marraskuuta kaikille mammoille täältäkin :) Herätetään paikka henkiin taas!
 
Mä rakastan leipomista ja erityisesti juhlavalmisteluita. Fantasiakakut on yksi intohimoistani. Sämpylöitä ja leipiä pitäisi kyllä leipoa enemmän. On niin hyviä itse tehtyinä!

mmaljo: ei tuo neljä kiloa kuulosta kyllä kovin paljolta. Mulle tuntuu kerääntyvän tässä raskaudessa painoa kaikkein eniten. Toisaalta vatsa toimii ihan älyttömän huonosti. Kävin tänään ostamassa ison kasan luumupilttejä, joita alan syödä päivittäin. Katsotaan auttaako. Sf-mitta tänään rv 26+2 oli 21,5 cm.
 
Ei tosiaan kuulosta 4kg paljolta, mmaljo! Musta tuntuu, että noihin kiloihin puututaan ihan kauheesti raskauden aikana. Tietysti ymmärrän, että ei ole hyvä jos ihan kamalasti nousee paino, mutta itsekin olen saanut kauheesti kuulla ravinto-ohjausta, vaikka paino tosiaan on tippunut 12kg, eikä tähän mennessä ole painoa tullut takaisin edes kiloakaan siitä. Tuntuu ihan, että eivät usko neuvolassa ja äippäpolilla sitä mitä omista ruokatottumuksistani kerron! :mad: Myönnän, että olen lihava ja tiedän, että kiloistani olen ihan itse vastuussa, mutta kun se makea on kadonnut nyt ruokavaliosta lähes kokonaan ja se oli ennenkin se ainoa missä oli vika! Luulis että noi kilot nyt jotain todistaa!

(Söin oikeasti siis aivan tajuttomat määrät karkkia ennen raskautta, ihan hirvittää, kun nyt on tajunnut kunnolla, kuinka paljon sitä tuli vedettyä! Helposti kilo päivässä! Ihme etten ole tän lihavampi! :O )

Täälläkin maha vähän vaivaa. Tai siis ummetus. Mutta ei onneksi vielä niin kauheen paha, että olis tarvinnut vatsanpehmikkeitä alkaa nauttimaan. Kuitua vaan lisää. :)
 
Takaisin
Top