Marraskuun lööpit

En nyt tiedä mihin tämän pistäisin, niin lykkään tänne.

Bebesinfo.fi tuolt löytyy kaikkee pientä kivaa.

Itel meni eilinen ilta todella tuskaisissa tunnelmissa, oli menkkamaiskipuu ja vaikka mitä. Oli tosi lähel, etten lähtenyt taas päivystykseen. Onnex en, koska helpotti 16h unilla aika paljon.

Tänään joudun vetää partylite kutsut istualteen, koska olin vain niin kipee.
Meni kumminkin ihan hyvin. Tuli juotua myös joku viisi kuppia glögiä ja vedettyä joulutorttuja n. 6kpl napaan.

Huomen aamusta nyt sitten mammauintia kokeilemaan, josko auttais vähän kipuihin ja voisin lopettaa tän jatkuvan valittamisen. Sitten taas yhdet partylite kutsut ja tyttömme prinsessajumppa. Kunnon touhusunnuntai tiedossa.

Mittees teillä?


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Onpas tullut paljon juttuja viime aikoina. Itsellä vapaa-aika on mennyt kodin pyörittämiseen ja opiskelujuttuihin

Unikeskusteluihin voisin todeta sen verran, että mun on nykyisin pakko nukkua jommalla kummalla kyljellä. Normaalisti tykkään eniten nukkua vatsallaan. Olenkin nauttinut jokaisen raskauden jälkeen vatsalla nukkumisesta ihan älyttömästi. Kyljellään nukkumisessa mulla alkaa rv 30 lähestyessä tuttuun tapaan pakaroiden puutuminen. Molemmat kankut on tosi kipeät ja jäykät. Tyynyn pitäminen jalkojen välissä ja liikunta helpottaa hieman. Mutta tätä täytyy nyt sitten kestää helmikuun puoliväliin saakka.

Joulu tosiaan lähestyy hurjaa vauhtia. Pitäisi jo alkaa miettiä vähän lahjoja. Pari lahjaa olen jo ostanut, mutta kaikki muut on vielä hommaamatta. Onneksi saan joulukuun alussa veronpalautuksia helpottamaan tätä kotiäidin köyhyyttä :) Itse en niin välitä noista lahjoista, mutta lapsille ja kummilapsille toki tulee ostettua.

Mun sunnuntaihin kuuluu ruuanlaittoa, leipomista, lenkkeilyä, pyykinpesua ja ulkoilua pikkumiehen kanssa. Ihanaa, kun maa on vähän valkea ja aurinko paistaa! Tsemppiä meille kaikille enemmän ja vähemmän vaivaisille odottajille :)
 
Mäkin oon bebesinfon fani! :D Mennään tiistaina niiden 'Miten selviytyä synnytyksestä' infoon.

Täällä on ihana vesijuman jälkeinen raukeus vieläkin päällä! Helpotti aivan ihanasti selkäkipuun!
 
täällä tänään ollaan leivottu jouupipareita ja samalla otimme jouukorttikuvaa varten kuvan, missä esikoinen " leipoo" tai paremmin syö raakaa piparitaikinaa :) Sit vaan oleillaan. Ulkona käytiin ja samalla alkoi satamaan lunta :) saas nähä kauanko pysyy. Toivottavasti kauan. Tää synkkyys vois jo loppua.

Sit joululahjoihin. Ne on jo pääosin ostettu. Pitäisi vaan saada ne paketoitua. Ostin esikoisen legot lekmeristä netistä, niin ei tarvi kaupoissa jonotella, ja siel ne oli silloin -25%. Säästy lisäksi rahaa. Ja miehelle ostin hanskat millä voi älypuhelinta sit näpytellä tai niin ainakin mainostettiin. Vanhemmileni ostin yhen cd:n ja siskolleni virkkasin huivin. Siinä melkein ne lahjat ovat jo. Kummipojalle ostin myös legoja. Kun ei pahemmin oo rahaa, vaikka verottaja sitten muistaakin avokätisin joulukuussa, niin yritän saada hieman edes säästöön, kun ei tiedä kuinka kauan sit olen vielä poissa töissä. Jo tämä 7kk kodinhoitotuen turvin on ollut aika kitkuttamista ja koko ajan saa katsoa että tilillä on rahaa ja muutenkin ei oo ollut kivaa. Onneksi äitiyslomarahat ovat ihan hyvät, kun ne tulee suurinpiirtein samat kuin edellisessä äippälomassa. Onko muuten joku jo saanut päätöksiä äitiyslomarahoista ?? Ite en oo saanut. ja laitoin ne silloin hakuun kun sain sen paperin, oisko rv21-22 ollut ja nyt tänään tuli täyteen rv29:dance018Äitiyspakkaus on jo tullu melkein kuukausi sitten, mutta ....
 
Facebookissa kelakerttu kirjoitti että päätöksiä ensi vuoden äitiys-, isyys- ja vanhempainrahoista ei voida tehdä ennenkuin sosiaali- ja terveysministeriö tekee uudet päätökset. Eli tod.näk päätökset tulee vasta joulukuun puolen välin tienoilla.. Itsekin olen asiaa ihmetellyt, kun huomenna alkaa jo rv 30 ja ei mitään tietoa äityisrahasta tullut.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Munkin on tullut ihmeteltyä miksi niissä päätöksissä kestää näin kauan. No, jos joulukuun puolella tulevat, niin ei haittaa, mutta usein kun nuo uusien linjausten tekemiset tuntuvat venyvän aikatauluistaan.. Aika kiirehän niillä on jo, jos ensi vuodesta pitäisi astua voimaan.
 
Tänään pompsahti täyteen 30 viikkoa :) taas yksi rajapyykki takana.. Illalla tosin alkoi vuotamaan jotain kirkasta nestettä.. Toiv. Ei ole lapsivettä.. Ei sitä paljoa tule, mutta katselee housut kyllä jos ei pikkuhousunsuojaa käytä. Myös Masukin eilinen hiljaisempi päivä mietityttää.. On tämä kyllä, yhdestä vaivasta jos pääsee helpommalla, niin tulee seuraava :/ no 8 viikkoa vielä niin lapsi on täysiaikainen :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Dangel : Mulla oli myös samanlaista pari viikkoa sitten. Kävin äippäpolilla tarkistuttaan kun neuvolasta kysyin neuvoa ja ne halus varmistaa ettei ole kyse lapsivedestä. Eipä ollut mitään, eivät osanneet selittää, mutta lapsivettä se ei ainakaan ollut. Lapsivesi kuulemma haisee makealle, sitä kehottivat tarkkailemaan.
 
No sitä mäkin ajattelen, en tässä vielä panikoi täysillä :) keskiviikkona neuvola, siellä täytyy katsoa. Ja sitä tulee niin vähän, että en usko olevan lapsivettä, mutta toki sitä on huolissaan aina.. Täytyy seurailla tässä oloa tarkkaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Dangel tottakai sitä on huolissaan. Ja tietysti ihan hyväkin sopivassa määrin ollakin, ettei jää hoitamatta, jos onkin jotain. Sulla kun on ollut noita huolia muutenkin. :sad001 Toivotaan ettei se ole mitään. :)
 
Tajusin juuri illalla että 8 viikoa siihen kun esikoiseni oli maailmassa, eikä mulla tällä kertaa ole mitään vielä valmiina.. Esikoisella oli kaikki jo valmiina varmaan rv 20 jälkeen :D nyt kaikki vaatteet ja muut on varastossa, pitäisi kai hakea pesuun :) toki tähän vauvaan valmistautuminen helpompaa kun ei tarvitse paljon mitään hommata, lukuunottamatta tutteja ja tuttipulloja :) lämpöpussi turvakaukaloon tuli tälle pienelle hankittua ja olen tehnyt myssyn, parit tossut ja tumput.. Mutta siinä se sitten onkin.. Kai se täytyy ryhdistäytyä pikku hiljaa :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Dangel: Älä välitä en oo minäkään viel mitään vaatteita hakenut esikoisen jäljiltä mun vanhempieni luota. siel on pari laatikollista. Pitäisi nekin varmaan viel pestä =) Mut en kyl pahemmin esikoisenkaan kohdalla ollut mitenkään aikaisin valmis =) Pikku hiljaa hyvää tulee =) Tälle uudelle en oo muutenkaan paljon ostanut. sisarusrattaat, toppa-ja vanupuvun ja pari hametta, kun lupailtiin tyttyö, kun esikoinen on poika.

Mulla oli kans lapsivesi epäily esikoisesta,mut se oli rv 38-39 paikeilla, mut ei se sitä ollut, vaikka ihan mielestäni lorahti. mutta sit kyl ne lorahti rv41 ja siitä 4,5 tuntii niin poitsu oli ulkona =)

Täällä alkaa olla tuo taittuminen hankalaa. kun kerää noita leluja lattialta, niin maha muuttuu ihan kivikovaksi ja muutenkin tulee sellainen iljettävä olo. parempi vaan istua lattialla esikoisen leikkiessä vieressä ja virkata mattoa =)
 
Joo, täälläki viel valmistelut ihan vaihees. Pinniksen kokosin kyl jo aikapäiviä sitten ja kun jetistä satuin kybäl löytää kunnon lämpöpussukan, niin ostin pois.n
Emmaljungiin tarttisin sen jutun missä esikoisemme voisi seistä, jos ei jaksa dallailla.
Pienimmät vaatteet olen pessyt ja viikannut vastaostettuun lipastoon, mihin laitetaan vauvelin vaatteet.



Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Meillä on tässä ollut esillä hoitopöytä ja pinnis vielä esikoisen peruja. Meidän pinnis kun ei oo ollut mikään helppo purettava. Ja esikoinen muutti pinniksestä pois toukokuussa muuton jälkeen ja sen jälkeen pian plussasin, niin todettiin että mitä sitä purkamaan :wink meilläkin olisi hankittavana se seisomalauta tolle isoveikalle, niin ei tarvi tuplia hommata :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Seisomalauta on kyllä huippukeksintö. Meilläkin se oli aikoinaan kovassa käytössä. Nyt luulen, että mun on kyllä hommattava tuplat, kun tuskin tuo pikkumies jaksaa vielä alle 2-vuotiaana seisoa kauppareissumatkaa (3 km). Tiedän kyllä, että tuplat tulee olemaan käytössä vain noin vuoden verran. Täytyy hommata käytetyt ja pistää ne taas sitten aikanaan eteenpäin.

Dangel: mitä sanoivat neuvolassa lorahtelusta?

Minäkään en ole pahemmin valmistautunut vaatteilla tms. vauvan tuloon. Eilen kävellessäni mietin koko vauvaa, että ihan epätodellista saada hänet syliinsä reilun parin kuukauden kuluttua. Miten aika onkaan mennyt niin nopeasti? Yhden bodyn ja puolipotkarit olen hommannut, mitkä ajattelin ottaa mukaan sairaalaan. Ja yksi isompi ostos tehtiin miehen kanssa: 7-paikkainen auto. Nyt ei tartte enää sitäkään miettiä. Toivotaan vain, että pysyy kunnossa. Käytetyistä autoista kun ei aina tiedä...

Onnellinen: meillä luvassa piparitalkoot viikonloppuna :) Isommat pojat odottavat jo innoissaan ja eiköhän tuo pikku-ukkokin pääse piparitaikinan makuun, jos ei itse leipominen satu vielä kiinnostamaan.
 
Täällä iski hirveä flunssa toissapäivänä ja yöt on ollu yhtä valvomista, kun ei oo ollut nenäsumutetta ja en osaa nukkua sillai et hengittäisin suun kautta :D tänää kävin vasta apteekista ja ostin myös panadol hottia josta en aikaisemmin ollut kuullutkaan, kun tottunut tota finrexiniä käyttämään ennen raskautta :) jos nyt alkais helpottamaan oloon. töistäkään en oo viittiny pois olla taas kun viime viikolla just oli saikulla, et panadolin voimalla mennään, vähän kevennettynä omaan tahtiin :)

Täälläkään ei oo kyl viel kauheesti hankittu mitään. Eilen löysin kirppikseltä ihanan pienen giraf(?) merkkisen toppapuvun pienelle, kun oli ihan uuden veronen ja tosi siistin näköinen kokokin oli sopivasti 56 cm. menee väriltäänkin kummalle vaan, kun me ei sitä sukupuolta haluttu tietääkään :) Isotäti kantaa pienelle hirveesti vaatteita aina tuolta jorpakon toiselta puolelta(Tallinnasta) kun siellä käyvät, ovat kyllä alkuun vähän isoja kun ovat 62 senttisiä.. Pinnis me saatiin miehen siskolta, jonka mää sitten restauroittin limenvihreeksi :Heartred (sopii makkarin sävyihin) jotain pieniä vaatteita meinaan vielä ostaa, mutta kun kaverit ja muut puhuu, että heiltä saa kyllä sitten vaatteita, niin mitä sitä niitä hirveesti haalimaan :) Yhdistelmät on valmiiksi katottu, mutta ei oo niitä vielä viitsitty ostaa nurkkiin pyörimään. Niin ja turvakaukalo (telakallinen) ostettiin mun siskolta.. Siitä tarvis vaan pestä päälliset, mut eipä tuollakaan mikään hätä vielä ole :)

Autokin me hankittiin muutama kuukausi sitten, kun mun farkku imprezaan ei olis enää mahtunu samaan aikaan vaunut ja tuo meidän koira takaluukkuun niin hankittiin sitten volvo. Siinä on sitten tilaa :D

Onkos teille muille tullut jo äitiyspakkaukset/avustukset? Mää sain tänää tietää, että mun tarvii pyytää neuvolasta uus raskaustodistus kelaan, kun palkanlaskija pimittää sitä minkä oon saanu, niin eivät voi kelassa tehdä päätöksiä noihin muihin haluihin.. argh!
 
Takaisin
Top