Marraskuisten MasuGalleria :)

Mä oon seuraillut näitä keskusteluja lähes jokapäivä mutta jättänyt sitte kommentoimatta kauheemmin. Masukuvaa laitan tulemaan ens viikon torstain jälkeen kun sillon meillä on rakenneultra ja viikkoja sillon 21+1. Tosin sillonkin tuun vielä täältä kysymään neuvoa miten sen kuvan saa ylipäätään tänne :D   ja tosta "läskimaha" kommentista, mulla ainakin on ylimääräistä esikoisen jäljiltä ja se varmasti näkyy myös masun koossa, silti tää on mun mielestä aika pieni masu verrattuna mitä esikoisesta samoilla viikoilla.. Kaikki masut on kauniita ja kasvaa omalla tavallaan eikä kukaan varmasti pahalla täällä tarkoittanut sanoa masujen kokoeroista :)
 
Mää laitoin kuvan iha vaa sillai et ensin pienensin sen paintilla oikeen kokoseks ja sit vaa klikkasin hiirel kuvatiedoston päältä ja pidin pohjas ja sit vedin sen tähä  samaa kenttää mihi kirjotetaa.
 
Tossa hymynaama palkin vieressä on myös toi Image Manager jonka kautta pääsee lataa kuvan koneelta.. paintilla on helppo ensin pienentää kuvaa oikeen kokoseks.
 
Mie en ole hirveästi harrastanut tuota mahan kuvaamista (nyt tosin vähän harmittaa, kun olisi kiva vertailla millainen tämä maha on suhteessa esikoisen tekemään mahaan). Mutta pakko vielä kommentoida tuosta mahan koosta, kun itse olin esikoista odottaessa pienimahainen, ja aloin jo kyllästyä kuuntelemaan kommentteja siitä... Toivottavasti ihte muistan jättää kommentoimatta muitten mahoja muiksi kuin söpöiksi :) Jouduin käymään mahan koon takia sairaalassa ultrassa (normaalisti meillä ultraa erikoislääkäri tk:ssa), kun piti tarkistaa, että vauva varmasti kasvaa oikein. Ja vaikka maha olikin pieni, sen kantamisessa oli aivan täysi työ, kun vauva painoi sekä keuhkoja että mahalaukkua sen sijaan että olisi tullut ulospäin. Oli sitten syntyessään tällaiselle tapille (pittuutta 159 cm) aivan tarpeeksi iso, 3380 g. :) Nyt sitten tuntuu, että maha on jo aivan valtava, kun paikat on venyneet...
 
Mua on alkanu ärsyttämään, kun ihmiset (sukulaiset, kaverit yms ketkä tietää jo raskaudesta) et ne näkee nykyään sen mahan vaan. Kun näkevät minuu, ni katse kohdistuu ekana mahaan ja tyyliin kommentit "sullahan on jo maha kasvanu" tai "ootpas pyöristyny" ni ne ärsyttää. Oon ite niin tarkka ulkonäöstäni, ja siltä et näytän treenatulta ja hoikalta, ni en tykkää täl hetkel oikein vartalostani muutenkaa, vaik raskaana oonki. Toisaalta onhan se hyväksyttävää, mut vaatteitaku käy shoppaileen ni ei ne oikein mitkää näytä hyvält päällä :S
 
Älkää ihmiset hyvät ottako kenenkään masukommenteista nokkiinne. Itse ainakin ymmärsin mitä Rosebud kommentillaan tarkoitti :) Hän oli vain iloinen siitä, että hänen oma mahansa ei olekaan mitenkään outo ja epänormaali, niinkuin oli luullut.

Mahan kokoon vaikuttaa todella moni asia, mutta jos kunnosta puhutaan, niin kaipa fyysisesti hyvässä kunnossa olevilla naisilla on pienemmät masut - siis raskauden alussa - ja siksi pieni maha raskauden alussa on lääkärien näkökulmasta ns. ihanteellisempi asia(??). Jos raskauden alussa omaa hyvät vatsalihakset ja ryhti on hyvä eikä ole turvotusta saati läskiä, ni varmastikaan maha ei pitkään aikaan näy niin paljon kun muilla.

Itsellä on se tilanne, että olen kyllä hoikka mutta mulla on tooosi huono lihaskunto(ja ryhti) ja edellisestä synnytyksestä on vasta vuosi, niin vatsa kyllä "pullahti" näkyviin tosi aikaisin :) Monet sitä ihmetelleet kun on jo niin iso. Mutta olen siis vatsastani ylpeä ja ilolla sitä esittelen, vaikka tiedostankin sen näkyvän vain sen takia, että olen fyysisesti huonossa kunnossa emoticon <3 Minulla ei siis ole hirveästi rasvaa mahassa eikä turvotusta ja kohtuni on sanottu olevan taaksepäin kallistunut, niin en ainakaan itse muuta syytä ole keksinyt.emoticon

Mutta: kaikki mahat on yhtä kauniita ja hienoja, johtuipa niiden koko mistä syystä tahansa :) Itse en kadehdi enkä myöskään hauku muiden mahoja, kaikilla on omat mahansa ja sillä hyvä ja jokainen voi omasta mahastaan olla ylpeä ;) 
 
Mua on kans alkanut ärsyttää ne jatkuvat kommentit mahan kasvusta ja tuijotus. Etenkin anoppi! Kysyi yks päivä miten mä oon voinut, mutta katsoi mun mahaa. Teki mieli kysyä että kenelle sä nyt puhut: mulle vai tälle mahalle? Yks ystävä jo taputtelikin mahaa mitä aattelin etten sietäis, mut tuolta ystävältä se oli jotenkin niin luontaista että se ei haitannut :P Mut jos joku anoppi alkais hipelöimään niin iiiik... 
 
Mä tulin 600km päähän morjenstaan mun porukoita, ni äitini taputti mahaani, ni meinasin hermostuu niin paljon, et olin jo lähtee samantien ajamaan takas kotia. En voi sietää sellasta.. Ja oon sanonukki sille siitä et mua vituttaa ku ihmiset kommentoi mun mahaani, ni se ei oo nyt sanonu mun raskaudesta sanaakaan, ja hyvä niin :) 
 
Ajattelin, etten kommentoisi tähän ketjuun, kun en ajatellut laittaa kuviani nettiin, mutta nyt on pakko kommentoida, kun ddrops otti esiin tuon mua sapettaneen aiheen... eli mun anoppi ei puhu mistään muusta kuin raskaudesta, katse kohdistuu aina vatsaan ja lähettelee viestejä tyyliin "Kuinka voit, onko masu kasvanut..." AAAARG! Kenenkään muun kommentit ei oo vielä ärsyttäneet, vaikka koen koko raskauden aika henkilökohtaiseksi asiaksi mun ja mieheni välillä, mutta mä oon edelleen mä, en pelkkä raskausvatsa!!! Haluan edelleen puhua muistakin asioista kuin raskaudesta ja elää elämääni enkä vain odotella marraskuuta!
 
 Kiitoksia vastauksista Ninqyo ja PePa. Tää olikin vaan siitä kuvan nimessä olleesta merkistä kiinni :) Tässä ois nyt mahaa viikolta 21+0, alkaa onneks pikkuhiljaa jo erottumaan :)

 
Mä oon vielä säästyny mahantaputtelijoilta, mut anoppi kysy et "missä se on" kun saatiin lopultakin asia kerrottua tuossa viime viikonloppuna. On sitä itekin välillä vaikee uskoa, että tuolla tosiaan on ihan viikkoja vastaava vauva, mut onneks liikkeet on alkanu jo tuntumaan.
 
vähän päässy kasvamaan tosiaan :D täysin sama asento ja paita ym 21+jtn ja 23+0
 


Tässä mun masu 20+0 :) Tosin illalla eli tässä on varmaan turvotustakin. Tuntuu että oon levinnyt joka suuntaan... :/ Vaikka ei silti tunne itteeni mitenkään "löysäksi", kai se on sitä hehkumista sitten? :D
 
kiitos dropss :) kyl se vaan mullekkin putkahti vihdoin vaikka siitä menikin melkein 23viikkoa :D
 
Päivitystä palloon :) kyllähän tuo masu rupeaa jo vaatteitten alta näkymään, tässä kuvassa vähän kyllä turvotusta eilisen ristiäisissä herkuttelun takia :)

 


Joo vissiin mikään pieni maha mullakaan enää... Otti toi mies musta kuvan ja huomasin, että maha on alle viikossa suorastaan räjähtänyt tohon eteen , hahahhahaa :D


No tässä kuvassa istun niin näyttää isommalta, kun on... MUTTA laitan tällä viikolla kuvaa, kun oon pystyasennossa.

 
Vähän aiheen vierestä mutta mun mielestä on jotenkin kiva että mahan lisäksi rinnat on kasvaneet :P Pikkutissinen kun oon ollut niin nyt jouduin jo käymään alusvaateostoksilla kun ei vanhat rintsikat menneet päälle. On sen vuoksi ehkä jotenkin naisellisempi olokin...? ;D
 
Takaisin
Top