Marraskuisten MasuGalleria :)

mun maha näyttää kyllä aika säälittävältä tuohon verrattuna ! :D ja  vaikka oonki 1-2vk edelläkin muka.. hassusti nää kasvut menee kaikilla ihan eri aikaan :) hieno on kyllä maha! =)
 
Kiitokset, tuo on kyllä "hieman" kasvanut :D Ei ole enää aikaan pystynyt peittelemään.

Hanna85: Eilen oli rakenneultra ja poika on tulossa :)

 


Mulle sanottiin tänään, kun kysyin, että onko normaalia, että mulla on niin pieni maha, niin se lääkäri sanoi, että nykyajan ongelma on liian isot mahat. Niille ei kuulemma kannata olla kateellinen, kun suurinosa isoudesta johtuu turvotuksesta sekä läskistä. 

Joten mä olen tyytyväinen pieneen masuuni!
 
Tänään paljon hoikempi kuva ku viikko sitten. Oltiin sillo tultu mummilasta nii varmaa tullu siellä syötyä hyvin :P

Tänään 17+0



 
Onpa tosi loukkaavasti sanottu Rosebud! :/ Ja sanoisin että melkoista skeidaa ihan "lääkärin" suusta! Mun tietääkseni se vauvamasu on kaikilla todella yksilöllinen eikä kerro esim siitä vauvankoosta YHTÄÄN MITÄÄN. Eli toisin sanoen siellä pienessä masussa saattaa asustaa se 4,5 kg vauva, kun taas "suuressa" masussa vain kolmikiloinen. Tuo kokohan riippuu ihan, että paljonko on lapsivettä, mihin suuntaan kohtu on kallellaan, minkä mallinen kroppa ylipäätään on jne. Ketään tässä provosoimatta (ootte kaikki oikein kauniin mallisia ja hoikkia <3), niin siitä läskivatsasta harvoin edes raskautta huomaa.

Mä tässä taisin kyllä provosoitua eniten! :D Ottaa niin vaan helvetisti kupoliin, kun tuntuu nykyaikana olevan sellainen trendi, että mitä pienempi raskausvatsa, niin sitä paremmin se sopii yksiin näihin nykypäivän vartaloihanteisiin. 

Eli ollaan kaikki ylpeitä pötseistämme. Turvotustakin meillä kaikilla varmasti on, ollaanhan hei raskaana ja vielä kesällä! ;) Mukavaa juhannusta!
 
Ihanasti kaikilla turpoaa masut <3 Olkaa vaan ylpeitä mahoistanne!

Mulla on taas maha kutistunut :( On varmaan lapsivettä taas ihan olematon määrä.. Kova on huoli vauvan jaksamisesta, miten se raukka tuolla pärjää kun ei sillä ole vettäkään kun pieni lätäkkö :'(
Olisin vaan niin iloinen isosta mahasta. Onneksi sentään vauva on ollut aika vilkkaalla päällä tänään, mikä on harvinaista, joten ei se ihan vielä ole antanut periksi <3
 
Tuli kyllä vähän samanlainen olo kuin Xoxolla tuosta kommentista, mutta sitten päätin, etten jaksa oikeasti ruveta loukkaantumaan mistään pöhlöistä nettikommenteista :D Ja ehkä tohdin laittaa jatkossakin mahakuviani tänne.

Mutta joo, ihan normi BMI mulla on ollut ennen raskautta, joten voisi kuvitella, että tuskin nytkään ihan kauheita läskejä ilmestynyt. Turvotusta kyllä tuli hyvinkin jo tuossa aiemmin, mullahan tosiaan pompsahti maha näkyviin jo aika aikaisessa vaiheessa tuon turvotuksen takia. Nyt on turvotus vähentynyt ja sitä mukaa maha ollut aikalailla samassa koossa jo useamman viikon. Ihan kiva, ettei ole nyt ihan samaa tahtia kasvanut, mitä tuohon tuli.

 
Mie ainaki olen hyvin ylpeä isohkosta mahastani (joskin nyt on kasvu hidastunu), minusta raskauden kuuluu näkyä, kun kerta on raskaana :). Olisin hyvin pettyny, jos ois pieni maha. Tosin tiän kyllä senki, että tullee oleen tukalaa lopussa, mutta ei kaikilla ole, ei ees niillä joilla on hirmu iso maha. Kaikki ovat kuitenki niin erilaisia, toisilla ei mitään vaivoja missään vaiheessa, mulla taas on ollu varmaan jo viikosta 15 asti.. ja pahenee vain loppua kohti. Ja mahan koko tosiaanki riippuu niin monesta tekijästä, ei yksistään siitä, onko läskiä ja turvotusta vai ei. 
 


Taitaa vähän hormonit pörrätä Xoxo :D

Ensinnäkin, jokainen meistä on erivaiheessa raskaana ja vaikkakin Lme on mua paljon pidemmällä. Mä puhuin omasta hetkestäni ja mun raskausviikoista. 

Toiseks! Musta tuntuu, että täällä on semmonen asenne, että mitä isompi maha, sitä kunnioitettavampi on. Me pienimahaset jäädään tällä hetkellä vähä teidän isomahaisten jalkoihin ja tästä syystä itsekin päädyin huolissani kysymään mahani kokoa. Kuten itse sanoit, että sun mielestä pienimahasuus muoti on tyhmää. Me pienimahaset  ei yhtään sen enempää voida sille mitään kun isomahasetkaan voi isolle mahalle.

Kolmanneks. Jokainen VARMANA myöntää, ettei mangon kokoinen vauva voi tehdä niin isoa mahaa kuin joillain on. Jokainen on yksilöllinen, kuten olen aikasemminkin sanonut jossain välissä. Toinen kasvattaa siis enemmän sitä läskiä eli rasvakudosta ja toinen vähemmän. Jokainen muuttuu erilailla iän, alkupainon, ruokailutottumusten takia. Turvotus on sama, jotkut turpoaa toiset ei. Mutta tosiasia on, että iso maha on yleensä turvoksissa enemmän tai siinä on enemmän sitä "läskiä".

En kuitenkaan missään vaiheessa ole sanonut, että olisi huono, jos joku teistä olisi pulleampi tai turvonnut. Kuten joku sanoi, se kuuluu raskauteen ja on hyväsyttävää. Enemmän sitä asiaa sitten täytyy miettiä sen raskauden jälkeen. Jokainen saa olla millanen haluaa. Mun viestini oli täysin yksinomaan omaa henkilökohtasta helpotusta ilmaiseva, että jee en ole yhtään sen huonompi kuin te isot mahat.

Lääkärin puolen tuosta ymmärrän hyvin. Lääkäri näkee isommassa mahassa sen rasvakudoksen tai turvotuksen ja miettii aina terveyden kannalta. Vaikka rasvakudos on normaalia raskaudessa, silti läkäri kiinnittää siihen huomiota. Miettii syytä turvotukselle tai miettii, mitä voi lihomisesta tulla. Siksi hän varmasti sanoi sen, että aina on parempi, jos on pieni maha. Tuskin hänkään tarkoitti ketään syyttää.

Kiitos ja terve.
 
Rosebud: en mie kuiten ottanu nokkiini siittä sinun toteamuksesta :). Kun eipä sille mahalleen voi mittään. Ainakaan ennää siinä vaiheessa, ko huomaa olevansa raskaana.
 
Rosebud, hyrräsi hormonit tai ei, niin mun mielestä aina sellaisten ajattelemattomien kommenttien, jotka saattavat pahoittaa jonkun mielen, viljely on vain niin turhaa. Vaikka lääkärisi olisikin sanonut noin, niin pitikö se välttämättä tulla tänne kertomaan? Jos sulla itsellä on epävarma olo vatsasi kanssa, niin silläkö se itsevarmuus sitten nousee, että toisten mieli ehkä pahoitetaan? Sellainen olo mulle tuli sun ekasta kommentista sekä nyt että ensimmäisellä lukukerralla. Ja mun mielestä on vaan vähän epätervettä ajattelua tuollainen... :/ 

Tämä vatsankokokeskustelu on vain niin turhanpäiväistä. Niin kuin moni jo toteskin, niin kaikille kasvaa sellainen pötsi kuin kasvaa. Toisilla se ei välttämättä näy juuri ollenkaan, edes lopussa, ja toisilla taas raskaus on heti nähtävissä. Mun mielestä täällä on kyllä ihan tasa-arvoisesti ihasteltu kaikkia vatsoja ja niiden omaa kasvuaan. Ja just kivaa niin, on oikeasti todella ihanaa nähdä kuinka teidän toisten vatsat vaan kasvaa! :)

Lme, mulla oli oikeasti iso vatsa esikoista odotellessa ja olin ihan vedossa viimeisiin päiviin asti. Synnyttämäänkin lähdin matalalla ja pienellä urheiluautolla ja niin vain pomppasin sieltä ulos laitoksen pihalla ketteränä kuin gebardi. :D No, pakastealtaasta en kyllä yltänyt enää lopussa ottamaan mitään, mutta ihmiset auttoivat aina hymyissä suin. :) Eli ihan totta, että se suuri vatsa ei välttämättä ole edes kovin tukala tai hankala.
 


Edelleen.  Mun mielestä kenenkään vatsa ei ole ruma oli siinä sitten vauvapyöreyttä, läskiä, ei mahaa ollenkaan tai mitä ikinä onkaan. Kyllä mä ihan yhtä innoissani seuraan teidän vatsojanne, enkä täällä hauku niitä miehelleni tai mitään muutakaan. 

Ja edelleenkään mä en tullut purkamaan mitään omaa epävarmuutta tänne niin että haluisin muita loukata. 

Jotta jokainen nyt ymmärtää rautalangasta vääntäen; MUN TARKOTUS EI MISSÄÄN VAIHEESSA OLLUT LOUKATA JA HAUKKUA: KIITOS.
 
   

Tässä tältä päivältä 12+6, mainittavaa kasvua ei ole tapahtunut, mutta maha on hypännyt vähän ylöspäin. :D
 
Mielestäni nimenomaan jokaisen vatsan yksilöllistä kasvua on ollut mielenkiintoista seurata. Yhtä arvokkaita kaikki!

Omasta tilanteesta vielä yksi esimerkki. Ensimmäisessä raskaudessa rv 20 oma vatsani oli aikas littana vielä, eikä ulkopuoliset raskautta huomanneet. Painoa oli tuossa vaiheessa kertynyt vajaa kilo. (BMI 19)
Nyt toisessa raskaudessa rv 20 vatsa on jo huomattavan kokoinen, ja taas on vain vajaa kilo kuitenkin tullut painoa.
Kummassakin raskaudessa lähtöpaino, syömiset, liikkuminen ja raskauden puolen välin painotilanne ovat siis olleet samanlaisia, mutta kummasti sitä vatsa on vain ihan erikokoinen nyt. Monet muutkin asiat tuohon vatsan kokoon vaikuttavat kuin "turpoaminen ja läskiytyminen".

Ihania ovat raskausvatsat teillä kaikilla! Olkoot "koostumus" sitten vaikka 20% vauvaa, 30% lapsivettä, 30% turvotusta ja 20% istukkaa tai ihan jotain muuta. Pääasia että vauva kasvaa ja voi hyvin :)
 
aa juu niinhän mie kuulun.. :D heh oon vaan tätä seuraillu ja ei tainnu olla joulukuisilla omaa galleriaa vielä vähä aika sitten, joten päätin tänne laittaa, vaikka kuukauden oonkin "myöhässä" teistä.. :)
 
Mullekin tuli paha mieli tuosta rosebudin kommentista ja hyvä etten ollut paikalla viikonloppuna tai olisin varmaan tullut tänne räyhäämään :D

Jotenkin kuitenkin loukkasi kun sai kuulla olevansa läski ja turvonnut vaikka vauvamasulleen ei mitään voi. Itsehän kuulun tähän isomahaisten joukkoon ja moni onkin veikkaillut jopa kaksosia tulevaksi kun masu on kasvanut jo nyt niin suureksi. Läskiä siinä ei kuitenkaan ainakaan tunnu ja painokin on noussut vain kolmisen kiloa joten tuskin on turvotustakaan. Toisille vain kertyy enemmän lapsivettä kuin toisille. Oma äitinikin on ollut isomahainen minua odottaessani joten eipä tullut kyllä mitenkään suurena yllätyksenä..

Ehkä tuo kommentti sattui siksi kun on kuitenkin sairastanut syömishäiriön ja ollut muutenkin kovin epävarma omasta kehostaan ja nyt sitten kun viimein on alkanut nauttimaan siitä miltä näyttää (raskauden myötä) niin oma kiva mieli lytätään ajattelemattomalla kommentilla.. 

Ollaan kaikki ylpeitä masuistamme, olivat sitten minkä kokoisia tahansa :)
 
Takaisin
Top