Durina, hiivatti, tsemppiä sulle koitokseen!
Ja Kariina, voi se mahan sekaisin meno johtua rautalääkkeistäkin. Mulla on ollu Retaferit käytössä, koska ovat aiemminkin sopineet. Mutta kun joskus kolme viikkoa sitten aloitin niiden syömisen (2 päivässä, 100 mg/tabu), alkoi kyllä p**ka lentää [:D] Kai maha reagoi raskauden aikana eri tavoin, tai sitten olen vaan syönyt aiempaa vahvempia pillereitä ja kaiken lisäksi tuplana... Nyt alkaa jo hieman rauhoittua, mutta ummetuksesta ei voi kyllä edelleenkään puhuakaan [;)]
Kyllä tässä itsekin jo kaipaa koitokseen. Olo on kyllä yhä ihan jees, mutta nykyään väsyn nopeampaa. Aamuisin on virtaa ja mielessä monenlaisia suunnitelmia päivän varrelle, mutta jo puolen päivän jälkeen alkaa olla vetämätön olo. Koko viikon oon suunnitellu jumpalle menoa, mutten ikinä jaksa lähteä. Pelkään, etten jaksa jumpalla ja se veis mun koko päivän energiat niin etten jaksais enää sen jälkeen tehdä mitään. On vähän syyllinen olo, kun en oo pitäny tarpeeksi hyvää huolta kunnosta. Painokin nousee ihan hurjaa vauhtia, koska en liiku ja syön ihan liikaa makeaa [&o] Iltaisin oon kyllä käyny voimien mukaan pikku kävelylenkeillä ja yrittäny ottaa vauhtia tuohon supisteluun sillä tavalla.
Onneksi tänään ei ole ollut niin kuuma, on ollut ihan jees olla. Mutta eilinen, huh huh, se oli yhtä helvettiä. Etenkin kun piti grillata päivällistä partsilla, johon aurinko paahtaa ja jossa ilma ei vaihdu kunnolla. Lopulta hiillyin hommaan (ainakin naama hehkui punaisena kuin hiilenkekäle) ja löin grillausvehkeet ukon käteen ja sanoin, että paista itse sapuskas, tämä mamma sai tarpeekseen! Kehtas vielä ukko ehdottaa, että syötäis ulkona "kivassa" auringonpaisteessa. Olin aika räjähdyspisteessä, että haloo, vähän empatiaa peliin, mulla on niinku PIKKASEN KUUMA! [:@]
Viimeisen viikon aikana oon huomannu, että mulla on pinna paljon paljon normaalia kireämmällä. Neuvolasta saadun vau-kirjan mukaan kyse olis niistä paljon puhutuista hormoneista. Kumma kun ne vasta nyt alkavat hyrrätä, vaikka koko raskausajan oon chillaillu rennosti ja ollu kuin viilipytty, paljon hyväntuulisempi kuin normaalisti. (Kun ei ole tarvinut kärsiä pms-oireista [:D])
Veikkaan, ettei kyse oo ainakaan pelkästään hormoneista. Nyt ei ole enää niin paljoa energiaa ja tulee oltua kotosalla enin osa ajasta. Ja kotona on tylsää... Istun netissä päivät pitkät, ei ihme jos alkaa seinät kaatua päälle ja kaikki ärsyttää. Heti kun pääsee ulos tuulettumaan, on mielikin paljon parempi. Miten hitossa sitä kestää sitten vauvan kanssa, kun menot karsiutuvat entisestään? Vai tuleeko sitten sellainen fiilis, ettei sitä haluakaan lähteä minnekään? Ja mikseipä sitä kesävauvan kanssa voi lähteä ulos ja vaikka kyläilemäänkin, jos tahtoo? Kai ne pikkuiset on ennenkin mukana kulkeneet, ei sitä voi vauvan takia erakoitua. Tai en mä ainakaan tahtois.
Varmaan osa ärtymyksestä johtuu myös siitä, että mieli on jo niin synnytyksessä ja vauvassa, ettei enää jaksaisi odottaa h-hetkeä. Haluaisin laittaa kaiken viimeisen päälle tip top vauvaa varten, mutta kun en yhtään saa apuja tuolta ukolta. Sillä ei näytä olevan mihinkään kiire. Tuntuu ettei raukka tajua, että tämä mukelo voi tulla ulos ihan milloin vain. Jos odotan miehen tekevän jotain, multa loppuu kärsivällisyys sen vehtaamiseen ja kestovastaukseen "huomenna". Ja jos tartun itse hommiin, kuulen sitten motkotusta siitä, etten saisi rasittaa itseäni/etten osaa tehdä niitä hommia yhtä hyvin kuin hän osaisi. No jumantsuka, tekis sitten itse jotain! Toisaalta, eipä meillä oikeestaan oo ees mitään tähdellistä tekemistä, kun ainoat puuttuvat asiat on vauvaharja ja sadesuoja vaunuihin. [:D] Ehkei mies sen takia ymmärrä, mitä mä vouhkaan jostain ihmeen valmisteluista. Sairaalakassiakin mä pakkaan ja puran lähes päivittäin. Eli vois jo muksu tulla - jos tässä vielä vajaa kuukausi pitäis odotella, tulis aika pitkäksi!
Anteeksi tämä valitus, se ei ole tapaistani - paitsi nyt tämän viikon aikana [:@] Koittakaahan te muutkin jaksaa niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Mä menen tästä rauhoittelemaan mun aivosoluja, jotka taas kihisevät turhaakin turhempaa kiukkua ja etsivät hyvää syytä laittaa mut valittamaan ja motkottamaan lisää [:D]