Mammojen vointi

Täällä ei taas mitään merkkejä.
Jokailtainen vauvan jumppatuokio on kyllä jo melko kipeä kokemus, kun tunkee tuolla alhaalla päätään ja käsiään ja kaikkia ruumiinosiaan mihin sattuu.. :)

Miehellä olis tänään synttärit, joten jospa meitin vaava tuolta vielä tän päivän puolella ilmestyis..(TOIVEAJATTELUA!) Pitää varmaan koittaa seksiä, siivousta.....bläääh - ei niistä tähänkään mennessä ole mitään apua ollut..

Sitä vaan mietin, että mitenkäs jos onkin jo tietämättään kohdunsuu avautunut vähäsen ja spermat tulee sisälle niin voiko olla miten paha tilanne...?! Kun kuitenkin seksiä joka paikassa suosittelevat "käynnistykseen", mutta mistäs sitä tietää josko onkin auki jo....

Ei kai saisi valittaa, mutta kyllä olo alkaa olla aika tukala. Vatsani on pieni, mutta silti sopisi oikein hyvin, vaikka poika nyt päättäisi tulla. Tuleva isukki on päättänyt tai ainakin toivoo että syntyisi hänen sekä isäni synttäripäivänä, eli 15pv.. Toivottavasti, syntyisi samalla viikolla kun esikoinen.

Onko muuten teillä tietoa mikä saunomisessa on miksi käynnistäisi synnytyksen, en ole koskaan niin ollut sauna ihminen ja mietin mikä siinä on se mikä käynnistää?

basin ei ne näytä näinä muiden synttäreinä syntyvän.. [:)] Tai saa meilläkin pian alkaa tapahtumaan, jos tänään vielä maailmaan haluaa!

Basin: tää ei perustu mihinkään tieteeseen mutta veikkaisin, että kuten uiminen kylmässä järvessä, niin saunominen kuumassa saunassa aiheuttais supistuksia, kun on niin iso lämmönvaihtelu...
täytyykin kysellä seuraavan kerran neuvolassa voiko saunoa.. tykkään saunoa, tosin nyt ei muutamaan viikkoon ole saunaa lämmitetty. Eihän tässä nyt ole enää, kun 3 viikkoa laskettuun aikaan..

Toiset puhuu ajan pysähtymisestä äitiyslomalla ja silleen.. mut mulla on taas tääkin viikko menny kyl niin äkkiä, vaikka en oikeasti ole mitään juuri tehny.. pessy pyykkiä ja imuroinu ja tehny ruuan itselleni, kun mies on reissussa! Nähny porukoita ja kavereita jonkin verran. Eikä sitä oikein muuta näin kuumalla jaksa tehdäkään.

saunomisesta.. Luin jostain että liittyisi jotenkin siihen että jos saunassa on tarpeeksi pitkään niin  lapsivesi lämpenee myös pikkuhiljaa joka taas edistäisi vesien menoa tms.. Tietysti myös rentoutuminen vaikuttaa
Rintojen hieromisesta voi kuulemma myös olla apua, saa aikaan oksitosiini(?) ryöpyn joka voi edistää synnytyksen alkamista[;)]

Nännien hieromisesta minulla onkin kokemusta, tai esikoisen syntyminen lähti supistuksilla, jotka vain sitten pitkittyivät melkein kolmepäiväiseksi, mutta edesautoin niitä hieromisella, en tiedä olisiko muuten supistellut niin paljon ja voimakkaasti.
Mutta en usko että mikään mitään tekee/edistää jos ei kroppa siihen ole valmis...

Kiinnityskivuissani täällä kärvistelen, ollut jo jalkeilla kaksi tuntia kun maaten kipu on melko sietämätön [:(] Mietin tässä että eiköhän hän nyt sit kiinnittyis ja sit voiskin jo syntyä, sanotaan vaikkapa...huomenna, joo! [:D] Tämä taitaa nyt olla juuri sitä aikaa mitä hieman peloissani olen odottanut, sillä olen päässyt raskaudessani niin helpolla että pelotti kuinka kipeä sitten ihan lopussa voinkaan olla... Pohdin kuumeisesti myös tapoja joilla voisin nyt edistää sitä kypsymistä tuolla... Ikkunat jo pesin viikko sitten, kahteen kertaan ei viitsisi kuitenkaan pestä [:D] Asumme kolmannessa kerroksessa hissittömässä talossa, rappusia olen sitte rampannut sopivasti (ei huomiota herättävästi) eestaas, sauna-ajan varasin lauantaiksi, josko se siitä?? [;)] Vauvakutsuilla likkojen kanssa tehtyjen "syntymä-arviojen" mukaan oma arvioni on nyt sunnuntaina eli 11.7. Voi olis niin hienoa jos se toteutuisi, oliskohan mussa yhtään vähääkään ennustajan verta [;)]

Kyl tää olo alkaa oleman aika kärsimätön. Nyt innolla odotan et jos vaikka tänään tämä pikkuinen päättäisi syntyä [:)].

Saunaan kyl en halua, kun täällä Etelä-Karjalassa on ollut ihan tarpeksi helle viime päivinä! Suihkussa saanut ravata monta kertaa päivässä ja öisin ei saa nukuttua kun on hiestä ihan märkä.

Ihanaa et nyt sataa vettä ja ulkona on vain 22 astetta. Tosi hautova ilma kyl...

Täällä odottellaan synnytyksen alkua...tänään pitäisi varata se yliaikakontrolli TYKS:n.

Olen kuitenkin ajatuksissani jo suunnitellut vauvelin syntyvän ruisrokin aikana, onhan vaavin isäkin "oikea rokkari" [:D][:D] ja kyllähän se minulle passaa, että tulisi tämän viikonlopun aikana. Mieluummin luonnollinen käynnistys kuin lääkkeellinen...jotenkin näen ne kaksi niin erilaisena vaihtoehtona; lääkkeellinen käynnistys (ainakin neukkutädin mukaan) aiheuttaa supistukset ns. yhtäkkisesti kun taas luonnollinen auttaa kroppaa tottumaan supistusten voimakkuuteen...voiko niihin tottua [:D] No enivei, peukut alkaa olemaan jo kipeät jatkuvasta pystyssä pitämisestä.

Eilen sain itkukohtauksen kun alkaa jo tämä odotus käymään mielen päälle...kun ei uskalla yksin kaupungillekaan lähteä bussilla, kun ei tiedä mitä matka tuo tullessaan. Onneksi miehellä alkaa tänään kesäloma niin ei tarvitse stressata kotosalla vaan pääsemme viettämään yhteistä aikaa vielä. [:)]

Olen huomannut, että vauva liikkuu enemmän yöaikaan. Supistuksia tulee tietty öisin enemmän, joten ilmeisesti niiden välissä vaavi puskee itselleen tilaa. Tiedä sitten... kunpa jo tulisi ulos niin pääsen maailman rakkaimman pikku kultahipun äidiksi [:)]

Hellurei pitkästä aikaa [:)]

Mukava huomata että muutkin mammat alkaa olla hiukan kärsimättömiä, itsekin kun olen ihan valmis ponnistamaan tuon mukulan pihalle [:D] Viimein sain keskiviikkona synnytytapa-arviossa ihan luvankin sille, mulla kun epäiltiin liian ahdasta lantiota... Mutta toisin kävi, ainakin lähdetään kokeilemaan alatiesynnytystä! Sanoivat ettei tuolla alapäässä nyt oo tapahtunu paljon mitään eli rivien välistä luin että täällä mennään yli ja paljon [:@] Niinpä lekuri sanoikin että hyvin todennäköisesti muksu on reilu nelikiloinen syntyessään... hui! Heidän mielestään se on kuitenkin normaalikokoinen.

Täälläkään ei oo nukuttu viikkoon juuri ollenkaan, hiki kun valuu ja valuu ja valuu ja vain suihkussa on hyvä olla! Oikeastaan muita vaivoja tästä raskaudesta ei sitten olekaan, mä olen jo niin tottunut kömpelyyteeni ettei tunnu missään jos vain nämä helteet hellittäis...

Mulla ei oo ollu kuin harjotussuppareita (käsittääkseni) ja niitäkin nyt viimeaikoina vähenevissä määrin mutta jonkun aikaa on ollut alamaha melko kivulias, ihan kuin oisi pahat kuukautiskivut. Lääkäri sanoi että se voisi olla sitä kohdunsuuta kypsyttävää kipuilua. Toivotaan parasta! [;)] Ja öisin kun makaa kyljellään, vauva heiluu tuolla TODELLA alhaalla, ihan lantiossa ja siellä tuntuu sit sellasta hassua pientä painettakin. Noniin, se siitä stoorista sitten taas.
Toivossa eletään, että Ötökkä tahtoisi maailmaan vielä tämän viikon puolella! Tsemppiä kaikille, ei menetetä hermoja ihan vielä ! [:D]

Pumpuli82, meidän rokkari isi tuskailee tuon Ruisrockin kanssa. Heavy miehenä hänellä olis kauhea polte päästä sinne kuuntelemaan musiikkia.
En oo kieltänyt, mutta hän on itse ollut sitä mieltä että jättää tapahtuman väliin kun vauva voi syntyä minä hetkenä hyvänsä (Niin varmaan[8|])
Ajattelin että voisin olla oikein super herttainen ja jutella ukon kanssa kun hän tulee töistä, että voi mun puolesta lähteä ihan hyvillä mielin kuuntelemaan Ozzieta. Tyksiin kun kuitenkin olen menossa synnyttämään, niin jos tilanne tosissaan iskisi päälle, pääsisi mies kyllä mukaan.

Viime yö sujui löysän vatsan merkeissä ja tänään aamulla on ollut pientä supistelua. Kyllä sitä niiiin toivoo jo pääsevänsä tositoimiin[:)]
Mulla on la tänään, vaikka tuo Lilypie näyttää sen olevan huomenna. En ole saanut aikaiseksi korjata sitä...

Voih, onneksi on muitakin jotka elävät tässä samassa tilanteessa. Kyllä me kuulkaa äipät tästä selvitään ja kohta meillä kaikilla on jo omat nyytit sylissä [:)][:)] Koitetaan vaan jaksaa näiden helteidenkin kanssa [8D]

Neuvolassa tätsy sanoi että mun maha on laskeutunut ja huomasi sen myös sf-mitasta. Jei!! Itse oon myös tuntenut nyt viime päivinä enemmän kaikenlaista kipuilua, vihlontaa ja supistuksia (kivuttomia tosin) entistä enemmän. Myös vessassa sai ainakin eilen juosta entistä tiheämpään. Eli onko sitten toiveajattelua vai mitä mutta kyllä se pikkuinen taitaa sieltä kohta olla tulossa. Toivottavasti...

yhtenä kappaleena vielä täälläkin..
viime yönä kävin yhesti vessassa ja sen jälkeen näin jotain ihme unta että olin neuvolassa ja neukkutäti sanoi mulle että hae se kuppi sieltä jostain varastosta ja se varasto oli täynnä niitä kuppeja ja ainako vein sen kupin sille tätille niin se sano että ei se tämä ole, no olin jo ihan raivona kun muka olin siinä ees taas kulkenu ja supisteli kipeää johon sitten heräsin ja supisteli siis oikeesti[:)]..jännä että tollai uneen tuli..no ajattelin jo että jokohan tässä olis lähtö niin mitä sitä kukkua, niin ne vaan loppuvat sitten[&:]
Kävin tossa kampaajalla just, ois tukkaki hyvin lähtä synnyttään[:D] taitaa olla toiveajattelua,plääh.
Päivät menee jotenki mutta yöt on aika rasittavia..no maksimissaan enää 12 päivää..

hyviä hermoja kaikille[:)]

Ei synny...ei [:@]...viikko sitten oli la. Tuntuu tosi kyyypsäältää. Onko muita paikalla enää?? [:-]

Tänää laskettuaika eikä mitään taida tapahtua[:@] Eilen seksin jälkeen alkoi alavatsaa polttamaan ja myöhemmin selkää myös. Sitä jatkui taukoamatta yöhön asti ja siten helpotti. Sellaista menkkakipua, ollut jo kolmena päivänä. Aamulla oli vatsa löysällä mutta nyt on taas ihan "normaali" olo..puuh[:@]

Täällä ei varmaan tapahdu koskaan mitään... Olen jo alkanut menettämään toivon.. [:D]
Huomenna meillä olis tuo la ja tuntuu, että mitä lähemmäs sitä mennään niin eikös kaikki mahdolliset "oireet" häviä. Ei oo pahemmin supistellut vaikka mitä olis tehnyt. Välillä tulee menkkakipumaisia vihlaisuja, mutta nekin menee sitten hetkessä ohi..

Tänään juuri laittoi eräs tuttu viestiä (hänellä olisi samana päivänä ollut la, kun meillä), että olivat pienen tytön saaneet keskiviikkona. Byäääh, miksei meidän beibi tajua tulla jo massusta maailmaa katselemaan.

Yli siis täälläkin todnäk vedetään, toivotaan nyt ettei montaa viikkoa.. [:)] Eräs kaverini odotteli esikoistaan 18 päivää yli.....

Pidän peukkuja täällä muidenkin puolesta, että päästäis nyt pian pusertamaan vaaveja maailmaan![;)]

Yhtenä kipaleena edelleen täälläkin..RV 40+5. Sain yliaikakontrolliin ajan 16.7. ja näyttää kovasti siltä, että sinne mennään.

Huh, kumpa jo vaavi tulisi. Alkaa helle puskemaan liiaksi päälle ja olo vain menee huonommaksi. Turpoaa vaan ja mielialat vaihtelee. Aamulla tirautin pari kyyneltäkin kun pelkäsin vauvalla olevan jo joku hätä kun ei ollut kovaa mekkalaa pitänyt kuten normaalisti öisin. Ja kävin vain KERRAN vessassa yöllä! No, nämä on näitä yliajan pelkotiloja jotka varmaan kummittelee siihen saakka kunnes vauva syntyy. [&:]

plääh, täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena [&:]
En oo kerenny kirjotteleen kun kaikki aika menee ukon kanssa tapellessa ja pillittäessä [:@] En käsitä mikä loppuraskauden masennus mulle on iskeny. Liekö tämä kuumuus + tuhti kroppa vaivaa, tuntuu vaan että kaikki vastustaa. Kyllä helpottaa tietää, etten ole suinkaan ainoa joka näistä vaivoista kärsii! [:D]
Toivottavasti te muut lähettä pian ponnistamaan mukelot maailmaan, reiluuden nimissä Pumpulin pitäisi päästä ensimmäisenä (ja myyryksen, jos oikeen muistan?)
Oon niin pikasesti nyt koneella käymässä etten kerkee joka ketjuun kirjottamaan, joten oikein paljon onnea camsu ja sunny pikkuisista![:)]

Täälläkin yhtenä kappaleena. Mulla tosin on vasta 38. viikko menossa, joten ei mikään yllätys. Vaikka vajaat pari viikkoa sitten lääkäri vähän ounastelikin, että vauva saattaisi tulla jopa ennenaikaisena. No eipä ole tullut.

En kyllä enää kuukautta haluaisi odotella tätä babya. Maanantaina on vielä yksi neuvolalääkärikerta erään lääkityksen takia, saa tohtori silloin luvan ronkkia vielä kerran ja katsoa, olisko homma edistynyt alapäässä yhtään viime kerrasta. Ylimmissä fantasioissani saisin kuulla, että kohdunkaula on kadonnut ja olen auki parille sormelle, että vauva tulee ihan pian. Saahan sitä toivoa...

Takaisin