Mammojen vointi

Täällä on ollut noita alamaha ja alaselkä kipuja viimeiset..öö.. kaksi viikkoa eikä siltikään ole tapahtunut mitään. Vatsa on ollut myöskin välillä monta kertaa päivässä ihan kuralla. Limatulpasta ei ole tietoa kun tuntuu että limaa tulee ja tulee vaan joka päivä, en sitten tiedä onko sitä vai ihan valkovuotoa vaan.
Lauantai aamuna heräsin kamalaan päänsärkyyn aamuyöstä ja kuuden aikaan oksensin vessassa[:'(] Viime yönä heräsin jo kahden aikaan siihen että päätä särkee kamalasti eikä tietenkään ollut enään yhtään särkylääkettä joten sitkuttelin aamuun jolloin passitin miehen sitä hakemaan kun en raskinut yöllä.

Itseäni hermostuttaa myös kun kaikki kysyy päivittäin että jokojokojoko? vaikka olen sanonut miljoona kertaa että kyllä ihan varmasti sitten ilmoitan kun on jotain ilmoitettavaa[:D] Toivottavasti pian saisi tietää ajan käynnistykselle että olisi edes joku päivämäärä milloin tietää että pääsee tästä pötsistä yms[:D] Vaikka todennäköisesti siinä käy perinteiset ja vauva päättää tulla juuri sinä yönä jonka aamuna se käynnistys olisi[;)]

Ketkä kaikki täällä on muuten jo mennyt yli? Itsellä nyt siis 41+1
 
yhä tämäkin täällä yhtenä kappaleena..ei ole vauvalla ilmeisesti mitään hoppua, taitaa mennä siihen keskiviikon käynnistykseen[:)]  on siinä mielessä kyllä kiva kun tietää kuiteski päivän millon aletaan jotaki tekemään ja se keskiviikkohan on ihan pian.Oon saanu vähän ajatuksia muualle kun sisko on perheensä kans täällä lomalla[:)] 
waganalla  on kyllä menny yli jo reippaanlaisesti..eiköhän sullakin aleta jo ens viikolla käynnistelemään[;)]
se on pumpuli82 varmaanki jo vauvan haussa kun ei ole mitään kuulunu muutamaan päivään...
ei mulla kyllä ihan just tuu tätä mahaa ikävä, viimeks neuvolassa tiistaina oli sf mitta jo 43 ja tuntuu että tää maha ei kyllä laskeudu ikinä[:@]
 
Täällä on nyt supistellut 2h ajan 6-10 min välein. Äsken juuri soitin sairaalaan ja vielä voi hyvin odotella kotona rauhassa. Supistukset alkoi siinä 3 maissa ja heti säännöllisesti n. 20 min välein. Ilkeää tekee, mutta vielä pärjätään. Odottelen koko ajan, että koskas ne harvenee tai loppuu kokonaan niin kuin monesti tuppaa käymään. Mutta taitaa tämä meidän vaavi olla sen verran määrätietoinen, että kun kerran on päättänyt syntyä niin ei sitten turhaan tuhlaa aikaa. [:D] Katsotaan nyt ollaanko sitä yötä enää kotosalla... 
 
Tsemppiä vaavi2010!!
Käytiin sairaalassa liiketarkituksessa kun vauva liikkunut tänään tosi huonosti. Ensimmäiset 20min nukkui tosi sikeästi mutta sitten heräsi ja liikkeitä piirtyi oikein hyvin[:)] Lääkäri vielä ultrasi ja arvioi painoksi 3,3kg. Sisätutkimuksen teki myös(tosi kovakouraisen sellaisen kun pyysin) ja yhdelle sormelle on auki ja 1,5cm jäljellä.
Torstaina on yliaikaistarkistus, silloin tai viimeistään pe aamuna sitten käynnistetään jos ei sitä ennen itse tule[:)] Lohduttavaa tietää että viimeistään pe synnytellään[;)]
 
Täällä nyt pari tuntia kävelty kämppää ympäri ja kelloteltu 4-9 min välein supistuksia. Nyt viimisen puolen tunnnin sisään ihan selkeästi tahti kiristyny. En vaan osaa ottaa kovin vakavasti, kun miulla menkkakivutki ollu pahempia, kun nämä. Synnärille soitin jo puol kolmen aikaan ja sano, että tule sitten, kun itestä siltä tuntuu. Matkaa kuitenkin se vähintään tunti. Aattelin tuossa viiden jälestä alkaa töniin ukkoa hereille, että jokos tuo jaksas ajaa. Ei huvita yksikseenkään lähteä ambulanssilla, vaikka, jos tätä menoa supistukset kiristyyy, sillä menenki ja ukko perässä omalla autolla.
 
Onko muilla ollut huonoa oloa? Eilen illalla kurkkuun tuli palan tunne joka oli todella voimakas, jossain vaiheessa oksensin, mutta ei auttanut ollenkaan, nukahdin istuvaan asentoon koska makuulla ei voinut olla ollenkaan. Olo jatkui koko yön ja aamulla olo oli hieman parempi, voisiko olla vaikka merkki syntymästä, tuskin... Alaselkää on pari edellistä päivää juilinut iskias kivuilla ja eilen tasaisella jomotuksella sillontällön, nyt tuntuu että vatsa on oikein reippaalla tuulella, mutta en kyllä jaksa uskoa vielä mihinkään, neuvolaan suunnataan tänään vain [:)]
 
Mulla oli koko viime viikon huonoa oloa enkä saanut syötyä/juotua juuri mitään. Perjantaina kävin neuvolassa sekä lääkärissä ja joudun nyt tarkkailemaan verenpainetta ja proteiinia pissassa. Silloin vielä oli paikat kiinni ja seuraavan yönä irtos vissiin limatulppakin. Nyt on jotenki niin kypsä olo ettei ikinä. Hermot menee joka asiaan kun ei oikeesti jaksa tehdä mitään. Tänä aamuna ollut edes vähän sellanen olo et "Jokohan sitä kohta", kun selkää on vihlonut jo kolme päivää ja nyt tullut uutena oireena menkkakivut. Koko ajan itkettääkin joka asia ja hermot menee sukulaisiin ja tuttaviin jotka joka päivä kyselee pienokaisen tulosta. [:@] No ei tässä olekaan vasta kun 5 päivää menty yli ja lohduttaa se tosiasia että viikon päästä käynnistetään jos ei siihen mennessä ole itse tajunnut ulos tulla. [:)]
 
Jaha, Vaavi2010:llä ja Kariinalla jännät paikat - tai voihan heillä olla jo pikkuiset kainalossaan [:)]

Mulla supparit saaneet hiljalleen enempi tehoa, välillä tulee jo selvästi kuukautiskipuja voimakkaampia supistuksia. Tosin mulla ei oo ikinä ollutkaan kovin kipeät kuukautiset...

Toissayönä supisteli oikein toden teolla, en päässyt syvään uneen ja reilun tunnin välein heräsin kokonaan kipuun. Aamuyöllä neljän maissa olin jo niin jännittynyt, etten millään saanut unta ja hiippailin hiljaisessa asunnossa miettien, tuleekohan meillekin lähtö sairaalaan jossain vaiheessa. Ja vielä mitä! [:@] Aamulla supistukset jatkuivat aika tiheään, mutta olivat muuttuneet tavallisiksi kovettelusupistuksiksi ilman kipua.

Eilen illalla sitten päätin, etten enää pilaa yöuniani stressaamalla asiasta johon en voi vaikuttaa. Vaikka yöllä supistelikin jonkin verran, sain pieniä heräilyjä ja vessassa käymistä lukuunottamatta nukuttua aamu-uneni. Tosin uniin tulivat kaiken maailman lastensairaalat, kätilöt ja oksitosiinitipat... [:D]

Mullekin alkaa jo tulla kyselyjä, että joko kohta... Vaikka mulla on laskettuun aikaan vielä viikko. Kun itsellä on jo kärsimätön mieli, ei jaksais muiden uteluja ja hoppua. Pahoin pelkään, että roikun vielä elokuun puolella täällä odottelemassa tosikoitosta. Olisin kyllä jo ihan kypsä lähtemään laitokselle...
 
Miksei se jo tuu????? [:@][:@] Kyllä odottavan aika on pitkä...

Pikkuhiljaa alkaa muakin noi sukulaisten/tuttavien kyselyt ärsyttää. Tietysti kaikki on hengessä mukana ja jännittää milloin alkaa tapahtumaan, mutta kun joka päivä pitää soitella ja kysellä. Kyllä mä sitten varmasti ilmoitan!!!!!

Viikonloppu meni kivasti kun oli mieskin kotona ja oli tekemistä. Nämä arkipäivät tuntuu olevan vaan niin tylsiä kun ei oo mitään tekemistä. Kun ei yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään ja sitten kun on vielä koko ajan niin hemmetin kuuma[&:]

No mutta täytyy ajatella että pikkuisella on varmaan kaikki niin hyvin masussa ettei se halua vielä ulos tulla. Onneksi liikuskelee hyvin ja neuvolakäynneillä kaikki on ollut kunnossa [:)]
 
Kiva kuulla että muutkin repeilee noiden sukulaisten suhteen. Mä en enää jaksa ees vastata kaikille puheluihin.. olen sanonut monet kerrat jo, että kyllä täältä ilmoitellaan sitten.

Mielessä pyörii kanssa koko ajan että joko joko? vaan ei niin ei. La ylihuomenna, tänään neuvola, ajan varaus sairaalaan kontrolliin.

Muuten jaksaisin, mutta tuo nukkuminen samassa asennossa alkaa suoraan sanottuna vituttamaan. Vasen kylki ihan paskana ja uni on niin kevyttä, kun paikat puutuu. Paras asento nukkua on nojatuolissa, ei paina eikä ahista!

Ihanaa on ollut huomata että niin moni on jo lapsen saanut. Mulla on maha laskeutunut 4 vkoa sitten ja eilen taisi tuo limatulppakin tulla.. vaan siinäpä ne.. kivuttomia suppareita koko ajan, vaan eipä noistakaan mihinkään ole. No max 2 vkoa enää ja saa kurotella omiin varpaisiin ihan huolella ja vaivatta. [;)]
 
Joo täälläki alkaa ärsyttämää toi kyseleminen.. [:'(] facebookiin ei kiinnosta mennä ollenkaa ku sielä vaa kysellääki!
huomenna ois äippäpolille aika taas ja arvioidaan vauvan koko vielä ja päätetää leikataanko vai synnytänkö perätilassa (saa kyllä pienikokonen vauva olla et suostun synnyttämää). Leikkaus voi olla jo torstaina tai siten ens viikolla ni eipä tässä tartte enää kauaa oottaa [:)]
Jalkoja turvottaa aina vaa,ihme ettei käsissä tunnu ollenkaan.. Täällä ollaa pari viime viikkoa kävelty vaan varvastossuilla ku ei kengät mahu jalkaan [&o] muuten olo on ihan hyvä..
 
Kotiuduimme eilen uuden perheenjäsenemme kanssa ja olo on onnellisen raukea!

Suunnattomasti jaksamista ja odotusintoa kaikille teille, jotka vielä odottelette omaa vuoroanne. Itsellä kaikki alkoi hyvinkin nopeasti, ilman kummallisempia supistuksia..tarkemmin synnytystarinoissa tässä myöhemmässä vaiheessa (= kun jaksan kirjoitella enempi). [:)]

Loppuaika oli rankkaa, kun odottamalla odotti mitä ja milloin alkaa tapahtumaan; ja kuten vauva-oppaassa mainittiin: myöhäisillan tylsä leffa kannattaa jättää katsomatta, kun ei tiedä mitä seuraava yö tuo tullessaan...Itse katsoin mieheni kanssa Star Wars ykkösen ja menimme nukkumaan vasta klo 00. Samana yönä alkoi siis supistukset.. [:D][:D][;)] Vink vink..

Ainiin; ja raskausviikkoja oli 41+3 kun synnytys käynnistyi.
 
Onnea Pumpuli[:)] Nyt sitten avaatte, te vauvan saaneet, kuvaketjun että päästään ihastelemaan[;)]
 
Jos täälläkin tänään tai huomenna...

Torstaina lähti sitten se limatulppa ja tänä aamuna alkoi verensekainen vuoto ja epäsäännöllisen säännölliset supistukset. Selkä on koko ajan vähän kipee mut kun se nyt on muutenki kipeenä ni ei tiedä...
Tänää oli myös neuvola ja meijän tän hetkinen neuvolatäti on vanha kätilö, niin veikkas tätä tai huomista päivää eli odotukset on korkeella[:)] Mutta sais ne supistukset nyt voimistuu ja tihentyy jo.
 
Nonni, tääl on laskettu koko yön(klo23.27 alkaen) supistuksia 4-12minuutin välein. Ja nyt alkaa tosiaan olla jo aikas kivuliaitakin(pakko puhaltaa ja olla hiljaa)[:D] Jos sitä tänään tosiaan pääsis tositoimiin[:)]
 
Tää on kyllä jännittävää aikaa, kerrassaan ihanaa lukea näitä!!! Minäki haluun sit tulla tänne huutelemaan kun alkaa siltä tuntumaan [:)]Toivottavasti jo ihan pian!! Pakko kertoa teillekin kun hihittelen täällä sitä kuinka suloinen mieheni onkaan, keskustelu kulki siis eilen nukkumaan mennessä näin;

Mies: Tänä yönä pentu syntyy.
Minä: Sä olet sanonu noin jo kolmena iltana.
Mies: Jonain iltana mä osun oikeaan. [:D]

<3<3
 

Mies: Tänä yönä pentu syntyy.
Minä: Sä olet sanonu noin jo kolmena iltana.
Mies: Jonain iltana mä osun oikeaan. [:D]


Aivan huippu! Ja kun miehesi osuu sitten oikeaan, hän saa kuitata asian seuraavasti:"No mitäs minä sanoin?" [;)]
 
Eilen illalla sitä sitten käytiin sairaalassa näyttäytymässä, mutta turha reissu [8|] Epäilin että oli lapsivettä tihkunut illan aikana joten soittelin ja pyysivätkin käymään. Käyrillä olin puolisen tuntia, teki sisätutkimuksen ja tarkasti testitikulla lapsiveden. No eihän siellä mitään ollut tapahtunut.. eikun takaisin kotiin odottelemaan.. hoh hoh!!
 
Huomenta mammat! Täällä alkoi vihdoin tapahtumaan[:)] Yöllä puoli kahden maissa havahduin että jotain tuli housuun hieman(ajattelin että taas sitä hemmetin limaa) ja lähdin vessaan jolloin housut kastui ihan kunnolla.
Pyydettiin käymään tarkistuksessa vaikka oli ihan väritöntä ja lääkäri tutki, yhdelle sormelle edelleen auki. Päästiin kotiin odottelemaan supistuksia joita ei vielä(kään) näy ja viimeistään to aamuksi takaisin[:)]
Sain nukuttua aamulla tunnin jopa vaikka pitäisi koittaa kerätä voimia[&:]
Lapsivettä lirahtelee vähän väliä lisää(tuntuu aina että pissaisi housuun[:D]) ja toisena miinuksena eilen alkanut järkyttävä hammaskipu johon ei auta panadol eikä kylmä eikä mikään[:@] Niin mun tuuria taas.
Mutta pakko vielä jakaa teidän kanssa; yöllä kun vedet oli menny kunnolla herättelin miestä ja sanoin että nyt kastui housut ja mitä tekee mies..kysyy että taasko sä kusit housuun ja kääntää kylkeä[:D][:D] Alkoi naurattamaan niin että vettä lirahteli lattialle asti[&:][:D]
 
Me käytiin eilen kans synnärillä näytillä kun satuin pyörtymään kotia. Käyrillä olin noin tunnin ja tehtiin sisätutkimus jossa lääkäri totesi paikkojen olevan kahdelle sormelle auki ja kanavaa enää sentti jäljellä ja oli hyvin pehmeä. Painoarvioksi sanoi 3.5 kiloa. [:D][&:] Sanoi myös että sisätutkimus saattaa aiheuttaa supistuksia ja samantien sieltä lähtiessä alkoi supistukset ja jatkuu edelleen. Aamulla alkoi myös verensekainen limainen vuoto joten nyt seurataan tilannetta tarkkaan. [:)] On tässä sittenki mahdollisuudet että muksu syntyy ennen joulua. [;)] Onneksi mies jäi juuri kesälomille kun on vaihtamassa firmaa.
 
Takaisin
Top