Mammojen vointi

Täällä vointi ollut ok, kai tähän helteeseen on tottunut [8|]

Huomenna olen klo 9 osastolla ja synnytys käynnistetään. Toivon, ettei montaa päivää menisi käynistelyyn vaan nyytti syntyisi heti alkuviikosta.. Kyllähän tuo ensiviikko jännittää.

Kesä on kiva, mutta kyllä jalkojen ja käsien turvotus on aika tuskaista välillä! Mulla tässä vielä varmaan ainakin kaksi viikkoa kärvisteltävänä (LA 25.7.), enkä todellakaan uskalla elätellä toiveita että ainakaan yhtään etuajassa haluaisi tulla ulos. Neuvolassakin muistutettiin, että kuulemma joku 90% kaikista lapsista syntyy vasta lasketun ajan jälkeen... luotan siis tilastoihin ja odottelen tyyppiä syntyväksi vasta ihan loppukuusta [:)] Jaksaa, jaksaa!!

ALKUPERÄINEN: HK

joku 90% kaikista lapsista syntyy vasta lasketun ajan jälkeen... luotan siis tilastoihin ja odottelen tyyppiä syntyväksi vasta ihan loppukuusta [:)] Jaksaa, jaksaa!!

Mulla on vähän sama juttu, syntyykö etes heinäkuun puolella (la 29.7), sehän se vasta masentaakin ajatella että vasta ens kuussa! [:D]

Yppy Mulle lääkäri kans sanoi että melko varmasti tulee ennen laskettua aikaa..pah! Nyt 40+1 eikä vielä ole tapahtunut
Sitten eilen neuvolakorttia selatessa huomasin että molemmissa ultrissa on laitettu lasketuksiajaksi 13.7 mutta kuitenkin neuvola on pitänyt sen siinä 10.7 että olisikohan tuo ultran antama hieman tarkempi kenties? [;)]

ALKUPERÄINEN: taiga

Huomenna olen klo 9 osastolla ja synnytys käynnistetään. Toivon, ettei montaa päivää menisi käynistelyyn vaan nyytti syntyisi heti alkuviikosta.. Kyllähän tuo ensiviikko jännittää.

tsemppiä taiga huomiselle[:)]

HEi kaikki oottajat!

Tääki vauva on sivunnut laskettua, jo toista päivää mennään. Eli LA 9.7. ja viikkoja siis 40+2. Vointi on ollut mitä mainioin, mitä nyt hieman ollut tukalaa näillä säillä, mutta muutoin.

Viimeiset pari viikkoa on ollut menkkamaha jomotusta, alaselkä oireilua, supistuksia (kipakoita ja kivuttomia), suolen tyhjentymistä :) ja painetta alavatsassa vaan ei niin millään sitte olla tulossa pois. Ja kaikista hauskinta tässä on että olen rv 20 asti ramapannut äitipolilla kohdunsuun kontrolleissa ennenaikasuuden takia ja näin sitä mennään näillä viikoilla. :D Tokihan tämä on ensimmäinen lapsi, joten ei nyt ihmekkään ole että yli mennään, mutta kun lääkärikin valoi toivoa rv 38 että ihan hyvin vaikka saattaa vkl aikaan tulla. ;) mutta sai pettyä, mutta eihän sitä kukaan tämän maan ja taivaan väliltä voi kertoa milloin se lapsi on valmis tulemaan tähän maailmaan.

Viimeöinen seksi (vihdoin kun miehen siihen sai innostettua) sai aikaan melkoisesti supistuksia pitkin yötä, ja aamullakin vielä, mutta olivat kuitenki niin epässäännöllisiä ettei siitä sitten lähtöä saatu aikaseksi. Joten josko sitä voisi ottaa uusiksi! :P tehokkainta tähän mennessä tuo sekstaaminen ja olihan se mukava, kun aiemmasta kerrasta oli jo tovi vierähtänyt. On tullut lenkkeiltyä (käveltyä) jopa paria kertaa päivässä ja saunottua urakalla, mutta eivät ole saaneet kuin muutaman supistuksen aikaan. Eihän nämä niinkään sitä synnytystä auta mutta jospa kuitenkin jotain tapahtuis.. Monet kerrat yrittäny ehotella että sillä saattas olla jotain tehoja ja nyt sen mieskin uskoi kun hänkin alkaa olemaan jo melkein yhtä kärsimätön kuin itsekkin :)

Sympatiat on teidän puolella jotka jo ovat sivuuttaneet la:ta!

Ja kyl se tästä, rennosti päivä kerrallaan!

Tuli tuonne toiseen ketjuun jo vähän kirjoiteltua. Olo suht mukava yms. mutta unohdin minäkin mainita, että nyt näiden helteiden vuoksi on minullekin ilmaantunut jonkin verran tuota turvotusta. En mitenkään muodottomaksi ole paisunut, kengät mahtuu vielä jalkaan yms. Mutta kyllä sormet ja jalat ovat vähän sellaiset pökkelöt. Ja viimeksi neuvolassa sydänääniä kuunnellessa jäi mahaankin pieni jälki siitä anturista. Ehkä tuosta syystä painoa olikin tullut +900g/ vko! Kovasti vaan täytyy muistaa juoda varsinkin näin kuumalla ja yrittää liikkua mahdollisimman paljon. Ja toki hyvä keino nostaa jalat välillä ylös. Yritetään nyt kaikki kestää näiden vaivojemme kanssa. Pian kuitenkin se paras palkinto pullahtaa maailmaan. [:)]

Kuinka te muut kestätte näitä helteitä, ulkona yli 30reiluti ja sisälläkin lähes 30, huh hikeä. Olo tukala, koitin hernemaata siistiä ja sopivaa asentoa ei tuossa paahteessa löytynyt ollenkaan. Jos jollain hyviä vinkkejä olon viilentämiseen niin otan vastaan :)
Toivon vaan niin kovasti että tämäkin poika haluisi tulla pian ulos, supistukset tuntuvat päiväpäivältä enemmän ja erilaiselta kuin aiemmin, mutta eivät koskaan kestä tarpeeksi... Odottavan aika on pitkä. [:)]
Turvotuskin on huomattavasti lisääntynyt näillä helteillä, eikä siihen kyllä mikään ananas auta, suonta vetää jaloista öisin aivan samaa tahtia vaikka kuinka koitan ottaa magnesiumia, mutta kiitos vinkeistä tuohon lonkkasärkyyn, koitan nukkua tyyny jalkojen välissä ja se tuntuu auttavan. [:D]

Yhtenä kappaleena täälläkin ollaan, blaah!

Mua on ruvennut nyt tosiaan kiusaamaan toi migreeni [:@][:@][:@] Taisin jossain mainitakin, että mulla on ollu vain yhden kerran joskus lapsena migreeni ja nyt sitten tässä loppuraskaudessa on näköjään puhjennut uudestaan. Viikon aikana on ollut kait 5 migreenikohtausta, että nyt alkaa kyllä olemaan jo hermot kireellä. Ensin alkaa näkymään sahalaitaa ja sitten iskee järkyttävä toispuoleinen päänsärky jonka kanssa vierähtää sitten parista tunnista kuuteen tuntiin. Tietysti nää helteet ei varmaan ainakaan edesauta tilannetta.

Nyt mua sitten alkaa hermostuttamaan että kuinka vauva kärsii mun kipuilusta ja mitäs jos toi migreeni sitten puhkeaa taas just kun synnytyskivut alkaa. Voin kyllä sanoa että eipä pysty siltä päänsäryltä kyllä synnytykseen täysillä keskittymään..... [:@][:@]
Ei auta kait muu kun pysyä pois auringosta ja ottaa rennosti, ja levätä....

Niin siis jäi se vielä sanomatta että mitkään Panadolit ei tohon särkyyn auta ollenkaan, eli ei auta muu kun kärsiä...

Mä oon migreeni kohtaukseen (mulla niitä on koko raskauden aikana, onneks, ollu 4-5) ottanu kaks panadolia, pimeeseen makkariin ja silmille sellanen pimennyslappu ja siltikin siitä saa kärsiä n. 3 tuntia joka kerta. Mulla on myös 600 buranaa mikä on tehokkaampaa mut sitä ei tietty nyt voi syödä joten ei siihen, mä ainakaan ole keksiny, muuta ole kun kärsiä [:(] Aurinkolaseja pidän koko ajan kun ulkona liikkuu se ainakin lieventää ärsytystä silmissä. Noin niinku ennalta ehkäsevänä ettei tuliskaan kohtauksia mut toiset on herkempiä ja niitä tulee vaikka mitä tekis.

41+0 eikä mitään....Aika menee tooooosi hitaasti.
Helteen takia ei pysty tekeen yhtään mitään[8D].
Makoilen sohvalla ja syön jätskiä ja yritän löytää jotain oireita jotka vois viitata lähestyvään synnytykseen mutta ei, päinvastoin vauvaa liikkuu tavallista enemmän kaikki supistelut loppunu kokonaan.
Vinkki, jos jollain on närästystä niin mulle autto ab piimä. Rennie tai mikään muu ei oo auttanut

Unikko77: täälläkin rv 41+0 tänään ja supistukset ovat hävinneet lähes kokonaan...ehkä jos oikein hakemalla hakee niin  jotain saattaa ehkä huomata, mutta olo on kaikinpuolin hyvä (hellettä lukuunottamatta)...perjantaina mulla on se yliaikakontrolli jossa katotaan mahdollinen käynnistyspäivä.

Nyt vain päivittäin joudun miettimään onkohan vauvalla kaikki hyvin jne. kun liikkeitä on vähemmän ja viimeinen neuvolakäyntikin jo tehty viime viikolla (= ei siis sydänääniä kuule tällä viikolla..) [&:] Ja kun ne vauvan sydänäänetkin viimeksi oli "rajojen sisällä" eli +122..

Ehkäpä kaikki kuitenkin ok tuolla asukilla, luulenpa että on liian lämmin vauvalle tulla vielä ulos [;)] Jos sitten torstaina, vai koskas se oli kuin helteet piti hieman loppua...[:)]

Mä oon jo manannu et tää oli viimenen kesälapsi minkä teen. [:)] Tänään ollu ihan hirvee päivä, päätä särkee ja oksettaa koko ajan. Heikottaa niin hirveesti ku ei pysty mitään syömään ku kaikki etoo. [&:] Vedellä ja mehulla vaan menty tää päivä, jos huomenna samanlaista niin pakko lähtee käymään päivytyksessä. [&:] Tuntuu et muksullakaan ei oo kaikki hyvin ku ei oo paljoo tänään mönkiny, mitä nyt muutaman kerran potkassu. Toivon niin paljon et jätkä päättäis tulla nopeesti ulos ja kaikilla ois paljon hauskempaa ja permpi olla. [:)] No laskettu aika on vasta keskiviikkona ja 1.8. pääsee pikkunen viimeistään näkemään päivänvalon. (teen kyllä kaikkeni, että tulisi aikaisemmin [;)])

Wagana, alan pahoin pelätä että mulle käy kuitenkin samalla tavalla [:D]/[:@]. Tänään neuvolassa lääkäri tsekkasi alapään tilanteen eikä muutosta ollut. Pari viikkoa sitten supisteli paljon enemmän, ja sitten supistukset taas vähenivät. Eilen kolmen S:n päivän jälkeen illalla, yöllä ja aamulla supisteli kivasti, mutta nyt on taas hiljaista sillä rintamalla. Täytyy yrittää asennoitua siihen, että pahimmassa tapauksessa jälkeläinen on maailmassa vasta reippaasti elokuun puolella.

Hellettä täälläkin. Mä oon kestäny yllättävän hyvin, vaikka vähän turvottaakin ja päätä särkee. Pitäis muistaa juoda enempi. Kotona kuljen mieluiten nakusillaan. Aurinko paahtaa meillä sisälle aina iltapäivisin kuumimpaan aikaan, jolloin lyön sälekaihtimet ja verhot eteen. Partsin oven ja tuuletusikkunat pidän auki läpi yön hyttyshyökkäyksenkin uhalla, jotta talo vähän viilenisi taas seuraavaa hellepäivää ennen.

Meillä nyt puol kuudesta supistellut.. 4-10 minuutin välein ja tuntuu kyllä, että pahenee koko ajan..
TOIVOTAAN, että saa lähteä kohta Kättärille päin! [:)]

Tsemppiä Kedorla! Voi kun täälläkin alkaisi tapahtua jo[:@] Jännittävää miten luonto on tämänkin asian hoitanut, kun ensin olin ihan että apua en halua missään nimessä synnyttää ja nyt olen joka aamu rukoillut että kunpa tänään[:D]
Itkua on tihrustettu päivittäin. Olo vaan on niin raskas ja tukala. Viime yönä nukahdin vasta neljän maissa[:@]
Nyt 40+3 ja alkaa jo tuntua että menee ihan loppuun asti kunnes käynnistetään.
Meillä ei ainakaan neuvolassa ole pitkään aikaan tehty sisätutkimusta joten en edes tiedä onko mitään tapahtunut tuolla alhaalla[&:]
Mutta lohtua saa kun käy lukemassa että muutkin on jo ihan puhki, joten tsemppiä kaikille[:)]

Ei olis eilen pitänyt valittaa kuinka tylsää on vaan odotella.
Illalla alko verinen vuoto ja jouduin jäämään sairaalaan yön yli tarkkailtavaksi.
Kaikki ok ja oon taas kotona odottelemassa.
Käynnin jälkeen alko synnytys jännittään. Painoarvio on ollut normaali 3,6kg. Mutta eilen saatiin 4,2!
Yliaikaiskontrolli on nyt pe mutta käynnistetään niin myöhään kun mahd. koska "pikkupoika" olisi helpompi synnyttää jos alkaa luomuna eikä käynnistämällä. Nyt ei ollut vielä mitään merkkejä että synnytys alkais lähiaikoina mutta voi käynnistyä myös ihan puun takaa yllättäen.

Sairaalassa oli muuten tosi kuuma ja paksun sairaalapyjaman kanssa oli hieman lämpöiset olot.
Jos oot lähiaikoina näillä helteillä menossa synnyttää kannattaa ottaa joku toppi mukaan

Raskausviikkoja täällä 41+3 ja yökin sairaalassa vietetty. Supistelemassa ja kamalan huono olokin oli...mutta johtunee ehkäpä vain lämpöisestä säästä.
No, toivottavasti kohta päästään tositoimiin, paikat jonkin verran auki ja pehmentyneet. Torstaina aika äitipolille yliaikaiskontrolliin[:@]. Omaa käynnistymistä odotellaan[:)]

Takaisin