Mammojen vointi

Täällä edelleen ollaan yhtenä kappaleena. Tänään kävin antamassa 2 putkiloa verta mahdollista perjantaista sektiota varten. Koko ajan supistaa,  mutta taitaa olla kuitenkin vaan harjoitussuppareita, vaikka alaselkä onkin hieman jumissa menkkamaiseen tyyliin. En tiiä sitten, onko mitään tapahtumassa vai ei??? [8|]
 
Täällä päädyttiin sektioon ja aika saatiinki nyt perjantaille. Huih ku alkaa jännittämään [:)]
kahen päivän päästä onki jo vauva vieressä.. tuntuu ihan epätodelliselta vielä..
 
Taitaa suurin osa heinäkuisista olla saaneet jo nyytin syliin, täällä huomenna la, eikä tunnu missään satunnaista selkäjomotusta lukuunottamatta... Tämä tuntuu jo niin pitkältä, kun esikoinen tuli ajoissa, en siis näin pitkään raskaana ole ollutkaan, ja nyt alkanut aina vain jänskäämään että kuinkakohan iso asukas mahtaa olla, kun isompi joka tapauksessa kun esikko, no sen näkee sitten, nyt neuvolaankin edellisestä yli puolitoista viikkoa niin ei voi kysellä mitään mieltä askarruttavia asioita. Menoa en ole lainkaan raskauden takia hidastanut, neuvolassa ihmetteli että ajanko autoa, [:D] no tottakai ajan, miksi en, vaikka poika on kylkiluiden välissä ja sitä sieltä saa painaa alas, neuvolassa ovat asiaa naureskelleet kun niin kovin ylös punkee. Mies harrastaa sm-tasolla ja hänen kilpailussaan menee tämä viikko ja vkloppu, matkaa kisoista sairaalaan olisi 80km, että jos siltä tuntuisi niin lujaa olisi mentävä, neuvolassa sanoivat että jos vedet menee en ala soittelemaan että voisiko mennä vaan on jo mentävä, ensinmäinen kun oli vikkelätapaus kun lähti tulemaan, tosin tämä on selväksi tehnyt ettei kiirehdi niin josko synnytyskin kestää.. se selviää toivottavasti parin viikon sisään [:D]
 
Täälläkin edelleen yhdessä koossa. Laskettu aika on sunnuntaina ja vaikka olen yrittänyt parhaani mukaan unohtaa sen ja ajatella alusta asti että yliajalle menee kuitenkin, niin kyllä nyt alkaa pikku hiljaa olla sellainen ärsyyntynyt fiilis: "Tulis jo!"

Mulla olo on ollut koko raskauden ajan mitä mainioin, oon ajellut fillarilla vielä viime viikonloppunakin, käynyt kaupoilla monena päivänä (= kävellyt tuntikaupalla) jne. Se on tosi mahtavaa, että on päässyt näin helpolla, mutta jotenkin alka ärsyttää, kun vauva ei anna minkäänlaisia merkkejä, että haluaisi ikinä tulla tuolta ulos! Muutamia päiviä toki vielä jaksaa, mutta ajatus siitä, että vielä voi joutua kaksikin viikkoa odottelemaan, tuntuu välillä ihan musertavalta... [&:]
 
HK, ihan kuin puhuisit mun suulla [:D] Vointi on ollut mainio, mutta silti alkaa odottelu ärsyttää. Paitsi että mulla on LA vasta ensi tiistaina. [:@] Olen heinäkuisissa sitä häntäpäätä, joten välillä ihan kateudesta vihreänä lueskelen muiden vauvauutisia. Kunpa täälläkin jo! Vaikka veikkaanpa, että synnärillä sitten toivon, että olisin kuitenkin ollu elokuisissa... [:D]
 
Eipä lähteny käynnistymään viime yönäkään.... [&o] Huomenna sitten on viimeistään vauva sylissä, koska sektioon nyt sitten aika varmasti mennään. [:)] (Jos ei ihme tapahdu ensi yönä!) Hieman ärsyttää, jos sektio nyt sitten on se ainut vaihtoehto. Olisin niin halunnut kokea synnytyksen, vaikka se pelottavaa olisikin.
 
Heippa! Täälläkin vielä mahan kanssa keikutaan. Mullakin ens viikolla laskettu aika, ja alkaa tää odottelu vähän jo tympiä. Viime yönä tuli tosi voimakkaita supistuksia, ja pari vielä aamullakin. Mietin jo soittoa synnärille, mutta loppuvat sitten taas. Just anoppi tossa soitteli että lähtikö mun mies töihin vai ootteletteko sairaalaan lähtöä. No joo ei varmaan tartte sairaalaan lähteä tänäänkään.
Mulle vieläpä sano lääkäri rv35, että on paikat jo niin pehmeet ja auki, ettei mee lähellekkään laskettua aikaa. Nyt ollaan mun mielestä melko lähellä jo, taiskin tarkottaa et laskettu aika menee reippaasti yli [:D] Jaksuja kaikille muillekkin kärsimättömille, eiköhän parin viikon sisällä ala tapahtua [:)]
 
Ja mulla LA on ensi viikon torstaina että ilmeisesti ihan vihoviimeisin heinäkuun odottaja.. Olishan se kiva jos syntyiskin aiemmin mut uskon vahvasti että ainakin viikko vielä mennään. Hermo menee vaan noiden jalkojen kanssa, polvet niin kipeet että istumasta seisomaan nouseminen teettää tuskaa. [:(] Ja olisin toivonut muutenkin jaksavani liikkua vähän paremmin, toisaalta jos muutenkin yleiskunto on huono niin eiköhän se vaikuta... Koirien kanssa käyn kaks tai kolme kertaa päivässä kävelyllä, lyhkäsiä lenkkejä tosin mut minkäs teet kun ei pysty pitempään kävelemään. Jaksamisia kaikille, varmaa on että kyllä ne naperot kaikki syntyy, tarvii vaan jaksaa odottaa. [:)]
 
ihan näin suomeksi sanottuna, kyllä vi....taa!
Keskiviikkona menin aamulla 8 käynnistykseen, anettiin semmonen murunen sitä sytotekkiä (miten lie oikein kirjotetaan..) parin tunnin päästä alkoi vähän oleen tuntemuksia ja aattelin että no kyllä tää tästä.6 tuntia myöhemmin sain toisen murusen ja taas alkoi tuntua supistuksia, ei mitään kovin kipeitä mutta kuitenkin vähän tuntui. Tuli ilta, laitoin nukkumaan,yön aikana tuntui vissiin 2 supistusta aina kun kylkeä käänsi mutta ei muuta.Aamulla taas alotettiin samalla lääkkeellä mutta ei mitään, ei yhen ainutta supistusta[:@] taas kuus tuntia myöhemmin lääke eikä mitään..samoin siitä 6 tuntia, no pikkuisen tuntui mutta lyhyeen loppui[&o]
Tänä aamuna lääkäri pisti viikonlopuksi kotia, kohdunsuulla tilanne edelleen sama kuin keskiviikko aamuna, auki 1,5 cm ja kanavaa jäljellä 2cm[:(] kyllä siinä itku pääsi..mää en käsitä miksei se alkanu tehoomaan..ottaa niin päähän..sanoin miehelle että minä en enää sairaalaan lähe, synnytän sitte vaikka saunan lauteilla niinku ennen vanhaan ja sinä saat toimia kätilöna[:)] mulla ehti huonekavereitakin käydä siinä kaksin kappalein ja molemmilla on jo vauvatkin,heillä lähti synnytys käyntiin siitä yhestä lääkkeestä, on se kumma että mulla ei edes viidestä.
 
Voin vaan Päivänkakkara kuvitella miltä mahtaa tuntua! Tosi kurjaa.

Mä täällä odottelen jospa jotain alkais joskus tapahtua.. vaippoja ommellen ja villapöksyjä kutoen! [:)]
 
Täällä kotiuduttiin eilen. Nyt jo sitten rintatulehduksen oireita kuumeessa olen ja muuta mukavaa. Jälkisupistukset on aivan järkkyjä välil meinaa toinen jalka lähtee alta[:@] Nyt taas pitäs ruveta imetyspuuhiin joten laitan joku toinen kerta enemmän tekstiä[:)]
 
Täällä edelleen yhtenä kappaleena, viikkoja 40+4, ihan hyvä, kun tyttö sairastui aivokalvontulehdukseen ja sen jälkeen munuaisaltaantulehdukseen ja nyt ollaan sairaalassa lastenosastolla ja voin kertoa ettei ole herkkua nukkua varavuoteilla kun selkää ja lonkkia särkee järjettömästi valmiiksi, onneksi mies tuo magnesiumit kotoa kun nekin jäi kun sunnuntaina piti nopeasti päästä tippaan, meillä siis esikoisella ihan vaivana ollut tulehdukset ja takaisinvirtaukset, siksi nopeasti aina hoitoon päästävä. Ollaanpahan nyt ainakin lähellä jos synnytys tulee ja mummikin on hälytysvalmiudessa tulemaan esikoisen kanssa sairaalaan. [:D]
Olo on todella väsynyt kun yöt täällä ovat todella rikkinäisiä, kuinkakohan sitä jaksaisi edes synnyttää...
 
Täällä ollaan vielläkin yhtenäkappaleena!!!Hieman käy ottamaan päähän tämä odottelu!! Ollaan kaikki koti-käynnistys keinot jo kokeiltu on saunottu,siivottu,kävelty rappusia, oltu lenkillä, harrastettu seksiä, syöty tulista ruokaa yms. eikä mistäkään ole ollut mitään hyötyä[:(] Täällä kun ei ole ollut ees yhtäkkään supistusta, vielläkään!?! Ja jotenkin olin varautunut siihen että pötkö tulisi aikaisemmin kun lääkäri niin sanoi silloin aikoja sitten mutta ei näköjään tule.. Ja se saakelin kysely koko helvatun suvulta käy jo kans ottamaan päähän niin ja ei tietenkää unohdeta näitä helteitä!!! Anteeksi tämä avautuminen mutta menee hermot ja ukolle en jaksa enää valittaa kun taitaa hänkin olla korvia myöten täynnä tätä odotusta..Viime perjantaina kun oli neuvolan niin se täti sanoi että pää olisi jo synnytyskanavassa?!? mutta enpä usko.. Taitaa mennä meillä viellä ensi viikkoon niin sitten saadaan pötkö ulos tuolta masusta.. pelottaa vaan tuo synnytys että minkähän kokonen kaveri sieltä on tulossa... Nyt riitti tämä avautuminen tällä kertaa kiitos, anteeksi ja näkemiin!!! Ja jaksamisia muillekin joilla on viellä pullat uunissa [:D]
 
kyllähän meitä täällä vielä muutama on yhtenä kappaleena..tosiaan soittivat sitten vielä perjantaina synnäriltä perään että tule sittenkin vasta tiistaina..no mikäpä siinä, ei tunnu päivä enää missään.On tässä yks ilonaihe kuitenkin[;)] limatulppa irtos tänään,että joskohan se käynnistys sitten tepsis huomenna..koitetaan kestää[:)]

mitenkäs muuten yppy? ei ole mitään kuulunu vai onko mennyt vaan ohi..

pieni lisäys vielä..mies naureskeli että pojalla kasvaa parta jo syntyessään[:D] no jospa ei niin pitkään haudota[:)]
 
Täällä ollaan yhdessä osassa vieläkin, kiitos vain kysymästä, päivänkakkara. Eipä ole ollut raportoitavaa.

Mutta nyt kyllä tulin vähän valitamaan, kun tuo kuumuus meinaa viedä hermot. Eilinen päivä meni vielä ihan kivasti, mutta nukkuminen oli kamalaa. Koko huone oli kostean nihkeä, ei auttanut tuulettaminen kun ulkona samat lukemat. [:@] Mulla oli vielä pitkästä leivontarupeamasta ja illan kävelylenkistä tajuttoman kipeä selkä (ja on edelleen), joten melkoiseksi venkaamiseksi ja hyvän asennon etsimiseksi koko yö meni. Ja tietäähän sen, mitkä ovat ne vaihtoehtoasennot tässä vaiheessa ja tämän mahan kanssa: kylki tai toinen kylki [;)] Ja kun kääntyminenkään ei suju ihan tuossa tuokiossa, vaan on sellaista ähertämistä ja puhertamista. Tuli sellainen olo, että olen valtavan iso mursu! Mitähän ensi yöstä oikein mahtaa tulla?

Kiukuttaa, kun nämä helteet tulivat juuri nyt, kun lepoa ja unta varmasti tarvitsisi. Oliskohan sairaalassa yhtään viileämpää, vai pitääkö siellä hikipäissään puskea lasta maailmaan? Ei kamalasti houkuta ajatus kuumasta suihkusta tai lämpimästä vesialtaasta kivunlievityskeinoina, jos ulkona on 30 astetta lämmintä.

Tänään on laskettu aika. Mäkin sain lääkäriltä joskus kk sitten viestiä, että vauva tulee tod. näk. aika pian. Siinä sitä meni stressatessa ja innolla odottaen monta viikkoa. Nyt en enää jaksa miettiä koko asiaa, turha sitä on kiirehtiä. Vauvalla on oma tahtinsa, hän tulee kun tulee. Enintään 2 vk tässä kai odotellaan . Oon jo siirtyny synnytyskirjojen lukemisesta imetys- ja vauvanhoitooppaisiin. Täytyy yrittää pysyä pari askelta vauvaa edellä.

Mitään kummempia tuntemuksia ei oo ollu. Niitä tuo mun äiti soittelee joka päivä, ja mulla meinaa mennä hermot tulevan mummin uteluihin. Kyllä sen pitäisi 4 lasta synnyttäneenä tietää, ettei mitään ihmeen etukäteistuntemuksia välttis oo.

No, kaveri tulee tänään käymään, ja hän epäili, että hänen läsnäolollaan voisi olla myötävaikutusta synnytyksen käynnistymiseen. Hän nimittäin kävi alkukuusta toisen ystävänsä luona tämän laskettuna päivänä, ja vauva syntyi seuraavana! Katsotaan, tuleeko tästä jatkokertomus sille käynnille [:D].

Vaan kohta heinäkuu jo kääntyy elokuuhun ja me loputkin odottajat saamme nyyttimme syliin [:)]. Eikös se olekin niin, että hyvää kannattaa odottaa! [:D]
 
Näin on. 40+0
Yppy puhuu ihan mun suullani. Mullakin tänään laskettu aika, eikä mitään tietoakaan vauvasta. Mulla myös tasan rv35 lääkäri sano että syntyy reilusti ennen laskettua aikaa. joopajoo. sitä tässä ooteltiin.
Kaiken kukkuraksi tänään sain herätä ihanaan hammassärkyyn, ja löysin kaapista tasan yhden panadolin, pakko soittaa särkypäivystykseen, en tiedä mitään kamalampaa kun hammassärky!!
Tosin tässä kirjottaessa nyt huomasin, se panadolhan autto, ei satu enää[:D] Onkohan toleranssi lääkkeisiin jotenkin nollaantunu kun en oo koko raskauden aikana oikeestaan mitään lääkettä käyttänyt? Ennen ei panadol auttanu mulla mihinkään! Jeij [:D]
 
Täälläkin, vieläkin, yhtenä kappaleena. Alkaa kyllästyttää tää ainainen odottaminen [:@] Oma äiti soittelee myös lähes päivittäin, no joko?? Veli huutelee facebookissa että se on vasta sit 8.8. Siis TODELLA masentavaa!! ÄRH! Mieskin pakahtuu jo nahoissaan, puhelee päivittäin Potkolle että voisitkohan jo ilmestyä... Eikä mitään tapahdu! Ottaa myös tajuttomasti päähän muidenkin sukulaisten kyselyt; "Miten sää nyt jaksat kun on tällasia helteitäkin?" ONKO MULLA VAIHTOEHTOJA VAI??????? Täälläkin kokeiltu siis IHAN kaikkea! Mutta ei, ei Potkolla ole ilmeisesti kiire yhtään mihenkään... Huoh!! Olisi kiinnostavaa jo nyt tietää vastaakohan tämä kaikki kiireettömyys lapsen tulevaan personaan, synnytänköhän jonkun pikku-hipin? <3 [:D]
 
Tää on aika jännä juttu, miten ihmiset alkaa hermoilemaan heti lasketun ajan jälkeen, ja jo ennenkin sitä [:)] Vaikka ihan takuuvarmasti meille kaikille on alusta asti toitetettu neuvolassa, että se on se +-2 vkoa lasketusta ajasta, suuntaan taikka toiseen, jota pidetään ihan normaalina täysaikaisuutena, ja suurin osa lapsista syntyy lasketun ajan jälkeen... Täälläkin siis jo 40+2, ja vaikka vikonloppu menikin vähän maristessa (miksei se jo tuu?), niin olen nyt yrittänyt ottaa järjen käteen, ja unohtaa koko asian. Eihän tästä mitään tuu, jos alkaa vaan odottamaan joka päivä, että "joko nyt?"

Mutta en olis kyllä ikinä uskonut vielä alkuvuodesta, jos joku olis sanonut että täällä sitä vaan lasketun ajan jälkeen ajellaan fillarilla monen kilometrin lenkkejä (piti eilen käydä miehen kanssa yhdessä kaupassa, jonne oli reilun 4 km matka suuntaansa), eikä maha anna MINKÄÄNLAISIA merkkejä syntymäaikeista.

Olenko mä maailman ainoa odottaja, joka ei vielä tässäkään vaiheessa ainakaan tiedosta tunteneensa edes yhtään supistusta?!? Tai siis, luulisin että sen tietää millon supistaa, ei kai sitä voi olla huomaamatta?

Toivon vaan, että meni sitten miten kauan tahansa, niin synnytys alkaisi ihan luonnollisesti, ilman käynnistystä.

Tsemppiä teille kaikille muillekin odotuksen viimeisiin päiviin!
 
HK: Huutelen nyt hiukan vieraisiin pöytiin, mutta en miekään mitään supistuksia tuntenut, ennekuin sitten vihdoin synnyksen alettua (rv41+3).. Käyrillä kun käytiin aiemmin, niin supistuksia kyllä piirtyi, mutta en mie niitä huomannut! [:D] Että kaipa se ainakin ihan suht normaaliakin on! Sitten kun niitä alkoi vihdoin tulemaan niin että ne huomasinkin, niin sitten olikin lähtö lähellä.. Jaksamista odotukseen! Muistan kyllä hyvin tuon loppuajan odotuksen "tuskan" kun ei meinaa millään malttaa enää odottaa.. [:)]
 
Luulen että tää helle tekee osakseen sen että tuskastuttaa ja tieto siitä että voi syntyä niin väkisinkin miettii että miksen jo minäkin?! [:)]
Mulla on ollu sen verran voimakkaita varsinkin viime viikkojen supistukset että ei niitä voi olla huomaamatta mut on niitä kuulema sellasiakin ennakoivia jotka ei tunnu juuri miltään. Tosin tuo tän päivän neukku täti sano että ei niistä ole hyötyäkään, vaatii niitä kivuliaita alkaakseen? Mut voihan sellasiakin olla että ei oo niitä ennakoivia vaan se alkaa sitten kun alkaa, eikai niitä kaikilla ole ollenkaan.

Huh tätä kuumuutta, tekis vaan mieli syödä jäätelöö koko ajan.. [:D]
 
Takaisin
Top