Maalismammojen käsityöt

Pelkästään ja etenkin jo tämä sivu innostaa tarttumaan puikkoihin, vaikka taitoa ei ole tai ainakin se on pahemmin ruosteessa.

Jos vauvalle ajattelee peittoa, myssyä, tumppia tms. neuloa/virkata niin minkälaisia lankoja olette käyttäneet? Ihan perus vai jotain omaa? Ja miten pienellä puikkokoolla?

Varmasti ehdin jotain maaliskuuksi vielä tehdä.

Mä suosin vauvojen ja lasten neuleissa merinovillaa ja alpakkaa. Ne on tosi pehmeitä eikä kutise. Lähinnä Dropsin lankoja käytän kun meillä hyvä lankakauppa lähellä missä hyvä valikoima niitä :)
Mutta taitaa esim. Novitallakin jotain ihan hyviä vauvoille sopivia lankoja olla mitä ihan perusmarketeistakin saa.

Ja puikkokokona noissa yllämainituissa langoissa on 2,5-3,5. Itse tykkään pienissä neuleissa käyttää ohutta lankaa ja pieniä puikkoja. :)

Kannattaa katsoo ainaki tarkasti että langat on villaa eikä mitään tekokuitua ku ne on sitten kylmiä :) määki oon suosinu alpakkaa ja sitten novitan jotain villalankaa käyttäny myös. Puikkoina tainu olla 3-3,5 mutta tuota puikkokokoa kannattaa tarkastella sitten oman käsialan mukaan :) tuo käsiala on aina aika henkilökohtanen ja ite muutan myös ohjeitten silmukkamääriä joskus omalle käsialalle sopivaksi jos alkuperäsen ohjeen mukaan tuntuu tulevan liian iso tai pieni(jos ohjetta on mahdollista soveltaa helposti) :)

Voi ihania! :) mullaki tarkotus alottaa toukkapussin teko heti ku saan näitä meneillään olevia töitä päätökseen :D

Minä en ole vielä uskaltanut vauvalle mitään tehdä. Josko sitä pian :) sukkia olen neulonut lähipiirin vauvoille. Pitää siis muutamat omallekin tehdä. Nuo virkatut pehmoeläimet oli ihania! Peitto olisi myös toiveissa tehdä. Ompelukone on, mutta pitäisi harjoitella lisää ennen kuin saisi kunnollista aikaiseksi :D

Ompas ihania vaatteita! Täälläkin toukkapussin teko vaiheissa. Ja kaikkien pienten töppösten <3

Tällainen merinovillasetti valmistui juuri :)

bc9c1a0d71a01c00d85deb4653a65c1f

Vielä teen settiin sopivat sukat, tumput ja myssyn :)

Millaisia kokemuksia teillä on bodyen ompelusta? Onnistuuko ilman saumuria? Entä, ootteko tehneet trikoosta itse kanttinauhat?

Mä olen ommellut jonkun verran bodyja. Ilman saumuriakin varmasti onnistuu jos ompelukoneesta löytyy joustava ommel, se on trikoota ommeltaessa lähes välttämätön tai muuten saumat ratkeaa.
Oon käyttänyt kanttaamiseen joko resoria tai trikoota.
Vaikein osuus bodyn ompelussa varmasti juurikin kanttaaminen kun on paljon kaarevaa reunaa.
Erilaisia bodykaavojakin on onneksi montaa mallia, helpoimmat varmaankin valekietaisu ja kirjekuori-pääntie. Niihin ei tarvita nepparihalkiota pääntielle eikä ole niin paljoa kantattavaa reunaa kuin esim. kietaisubodyssa :)

Aivan ihana joanmarie! Mä olen neulomassa kaksipuolesta peittoa. Täytyy vielä vähän tehdä ja sitten jos vaikka sais jonkinlaisen kuvan siitä otettua :)

Aivan ihania kyllä joanmarie sinun neulomukset ja ylhäällä oli kans ihania villapöksyjä!:happy: Mistä kattelette noita neulonta ohjeita? Ite uskaltaudun vasta nyt aloittelemaan neulomisia pienelle:rolleyes:

Takaisin