Maalismammojen käsityöt

^Sen virtahevon mä joskus vielä teen. Ranne vaa murtunu muutama vuos sitte ja käsi ei kestä virkkaamista ku hetkittäin.
 
Junibea, ihania vaatteita olet tehnyt!

Mä ostin tammikuussa uuden ompelukoneen ja sen myötä olen innostunut ompelemaan. Muutaman kuukauden aikana olen nyt ommellut enemmän kuin aiemmin yhteensä. :-) Jotakin on tullut tehtyä itselle, siskon tyttö on saanut useamman mekon, lasten vaatteita olen lahjaksi tehnyt ja keväällä kkm:n jälkeen tein vauvan tilkkupeiton. Kankaat olin ennättänyt hommata, niin aikaa kun oli niin tekaisin valmiiksi vaikka ei ollut tietoa milloin käyttöön pääsee.

Neulominen ja virkkaaminen ei ole mun juttu, ristipistoja olen joskus tehnyt. Kortteja ja koruja myös joskus askartelen.
 
Joanmarie onpa hienoja! Vois kyllä jonkun tollaisen pehmolelun yrittää väsätä. Mä osaan noita kukkia tms. tehdä mutta eri osien yhdistäminen on vielä vähän hakusessa :D
 
Junibea, onpa tosi hienoja vaatteita. :) Ja joanmariella hienoja pehmoleluja. :)

Mä oon kanssa käsityöhommissa aika onneton.. Ompelukonetta ei edes ole kotona. Neuloa oon tykänny vähän nuorempana mutta nekin työt on usein jääny kesken. Ehkä jotain tumppuja vois koittaa neuloa jos oikein innostuu. :rolleyes:
 
Oi mitä ihabia luomiksia teillä :)

Itsellä on ompelu jäänyt nykyään ja tuntuu et on jotenkin tosi iso kynnys aloittaa nykyään mitään, mutta ajattelin kyllä jotain vauvalle väsätä.
virkkaamaan haluaisin opetella.
Neuloa ei tarvi ku mun äiti on niin mieletön tekeen kaikkee et se neulii meille kaiken ja vähän ylimääräistäkin :)
 
Ihania käsitöitä ootte tehneet Junibea ja joanmarie! :happy: (Junibean käsityöt kävin kurkkaamassa vasta äsken, ku sivu vielä löytyi sivuhistoriasta.. tuoreeltaan koitin kattoa, mut en nähny kuvia, ku netti tökki silloin pahasti).

En ollut kuullutkaan ennen Pätkis-puvusta, mutta googlasin sen, ja hauskalta näytti :).

Mäkin tykkään tehdä käsitöitä (mm. ompelu, neulominen), mutta usein siinä käy niin, että aloitan monta juttua, joista osa hetkeksi unohtuu ja jää odottamaan uudelleen "inspiraatiota". Tällä hetkellä taitaa olla vieläkin kesken yksi vauvan peitto, jonka aloitin joskus 2009..:oops:. Siitä piti tulla yksi edellisten opintojen kurssityö, mut hommaa pukkas liikaa ja se jäi. Peittoon oli aikomus kirjoa erilaisia vauvateemaisia kuvioita ja ommella palat yhteen tilkkutäkkimeiningillä. Ehkä tällä kertaa teen sen valmiiksi :).

Mulla on nyt takana spontaani, pari vuotta kestänyt pieni käsityötauko, joka loppui tähän raskauteen.. sormet jo syyhyää, että pääsee ompelemaan bodyja ja äitiyspaitoja/-mekkoja, sekä neulomaan pikkutöppösiä :). Yhden harjoitusmekon oon jo tehnyt ja tykkään, tosin rintamusta täytynee kaavoittaa hieman uusiksi, kun mallikaava ei istu täydellisesti. Oli jo aikakin innostua uudelleen käsitöistä, sillä ompelukone ja saumuri olivat päässeet "pölyttymään" turhaan nurkissa ja kaapista löytyy turhan monta käyttämätöntä villalankakerää :)
 
Ihania käsitöitä ootte tehneet! Itse olen pienestä pitäen tehnyt paljon erilaisia käsitöitä; virkannut, neulonut, ommellut, kutonut... Nyt vaan huomaa että työssäkäyvän lapsiperheen äitinä aika harvakselleen jää tekeminen. Onhan tuolla korissa monta keskeneräistä odottamassa, mutta kun se uuden alottaminen on aina niin kivaa.
 
MUlla on käsityöaiheinen blogi jonne voin kyllä osoitteen antaa. Siellä on myös se linkki samaan kansioon, jonka tänne laitoin ja poistin myöhemmin =)

Mun tekis myös hirvittävästi mieli ommella jo, mutta pakko malttaa mieli. Oon vähän taikauskoinen että ei saa mitään ennakkoon hankkia.. aiheuttaa huonoa onnea :shy:
 
Muokattu viimeksi:
Junibea, juu, se oli se sama linkki, jossa kävin. Koitin jo la käydä, mut sillon sivut eivät latautuneet ku netti tökki ja ny kävin uuellee, ku löytys helposti selaimen sivuhistoriasta :). Oho.. eiku.. ny luin tuon uuellee, ja sulla lukeekin blogi.. siel en siis oo käyny, mut sen kuvasivun perusteella tosi ihania töitä ja mielelläni seurailen blogiakin :). Itse oon varmaan liian ujo aloittamaan blogia, mut kuvia voin jossain vaiheessa tänne laittaa, kun töitä valmistuu (mikäli ne kestää omaa silmää) :)
 
Mä oon myös innostunu viimeisen vuoden aikana kutomaan. Virkkaus ei ihan vielä onnistu, onneks on äiti joka voi opettaa. Ja myös tädit tekee paljon käsitöitä, eiköhän sieltä jotain pikkuiselle aikanaan tuu jos ite ei osaa. :)
Musta olis myös kiva tehdä ompelukoneella kaikenlaista mutta pitäis ensin hankkia se kone..
 
Täällä myös yksi himo ompelija. Meillä kaksi tyttöä ennestään, niin suurin osa vaatteista on omaa käsityötä. Tykkään myös ommella mamma- ja imetysvaatteita :)
 
mulla käsityöt on ompelemista viime aikoina lähinnä ystävien vauvoille ja kummitytöilleni (3v & 5v) sekä neuloa osaan sukkia ja pipoja...vauvojen tumppuja joissa ei ole peukaloita :D Virkata en osaa kuin kukkia joita toisinaan käytän koristeena ompeluksissani tai korteissa. Skräppäystä olen joskus harrastanut enemmänkin mutta se on vähän jäänyt viime aikoina, kortteja olen tehnyt tilauksesta tuttavapiiriin.
 
Takaisin
Top