Maalismammojen käsityöt

Täällä valmistumassa vauvalle peitto, virkaten isoäidinneliöistä. Aikaahan tossa tulee vielä menemään, vaikka nopsasti palat valmistuukin.. No, pikkuhiljaa, eipä tässä onneksi kiire ole minnekään :happy:

Sakababy onko vaikeeta? Siis ku ekaa kertaa teet :D tekis kans mieli tehdä tumput mut en usko, että osaisin edes niitä. Enkä tiiä millasilla puikoilla tai langalla tai ohjeella pitäis tehdä. :/

Heii auttakee mua. Tuleva mummi haluaisi tälle tulokkaalle tehdä toppapuvun. Mistä kannattaisi kaavoja etsiä? :)

No tein eka yhen harjotuskappaleen mikä oli aivan järkyttävän ruma ja epäonnistunu. Siinä epäonnistu siis kantapää ihan totaalisesti mut muuten käsiala oli ihmeen hyvää.
Kun alotin tekee oikeita versioita niin äiti tule neuvomaan mua kantapään teossa ja se onnistu hyvin tietenki ku äiti istu vieressä ja kerto mitä piti tehdö :D toisen tein jo kokonaan ite, soitin vaan jonkun pienen jutun äitiltä ja aika kivat niistä tuli vaikkaki on pieniä virheitä. Tumpuissa taas ei oo mitää hankaluutta ku ei tarvii mitää hankalaa kantapäätä tehdä. :D

Ja aika nopsaa mä ainaki sain käsialan pysymään tasasena, ei liian löysänä tai tiukkana. Se tais olla mun ongelma ylä-asteella et puikot tippu aina.... :D

Sandra_88, kaupoissa myydään sellaista käsityölehteä kuin Ottobre jossa on kaavoja lastenvaatteisiin. Uusimmassa oli muistaakseni vauvoille vain ns. yöpukuhaalareita mutta monissa kirjastoissa on ko. lehtien vanhempia numeroita lainattavissa. Ottobren nettisivuilla voi selata kaikki vanhatkin lehdet ja katsoa mitä kaavoja missäkin lehdessä on. Ja sieltä voi myös tilata niitä vanhempia numeroita :)

Ninni, suosittelen kyllä kokeilemaan :)
Ruokakaupoistakin saa ihan perus villalankoja ja sukkapuikkoja ja sitten vaan neulomaan. Oon laittanut aiemmin tähän ketjuun linkin mistä löytyy hyviä ohjeita ja esim. novitan nettisivuilta löytyy ohjeita myös :)

Kannattaa ninni ihan vaikka googlaillakki "vauvan sukka ohje" tai "vauvan lapaset ohje" ja kuvahaun kautta löytyy paljo käsityöblogeja joihin on kirjotettuna tosi selkeet ohjeet ja jos tulee tenkkapoo, vaikka miten joku silmukka tehään niin kirjottelet googleen niin käsityösivuilta löytyy tosi tarkkoja kuvallisia opastuksia ja ihan videoita silmukoiden luomisesta lähtien :) ja jos jotain kysyttävää tulee johon et löydä vastausta nii mää ainaki neuvon mielellään, niinku varmasti moni muuki! :)

Pyöritin ite tossa kangaskauppa&ompelimoa 2,5v jonka jälkeen on ollu ompelu pannassa nyt reilu vuoden. On ollu kaikenlaista kiirettä ja sillon lopettaessa olin henkisesti loppu ja päätin että seuraavaks ompelen itselleni häämekon sitten joskus. Mutta sitten tuli tää pikkukaveri tähän väliin niin pitänee alkaa valmistautumaan koneen esille kaivoon.
Meinasin omasta vanhasta toppatakista väkrätä lämpöpussin vaunuihin ens alkuun. Ja tehä kotiin lisää tyynyjä että saa itteensä aseteltua paremmin paikkoihin. Ja meillähän on äippäloma just sillon liukkaimpaan aikaan vuodesta ni on varmaan ihana leiriytyä kotiin surisemaan:)

Jostain syystä ei onnistu sukkien neulominen vauvalle. Toki varmaan onnistuisi paremmin, jos en luovuttaisi niin helposti ja seuraisin ohjeita tarkemmin :wacky: tuntuu että miljoona kertaa on aloitettu resorit, tehty jonkin matkaa ja sitten purettu pois. No, jos maaliskuuhun mennessä saisi edes yhdet sukat tai vaikka tumput tehtyä :hilarious:

Tässä on tutulle mittatilauksena (kevyestä huonekalukankaasta ja kuviot fleecestä) tehty vaunuverho joka jäikin loppujen lopuks noutamatta&lunastamatta. Pyöri kotona nurkissa ja nyt tulee itelle poika. Vähän liian "poikaprinssipoika!" omaan makuun mut laadukas on ainakin et kai tätä kehtaa käyttää:D Ja jos joku innostuu nii myyn sit vaikka. Kuvan laatu on peruna koska aivan harmaa päivä ulkona ja meil on aika hämärää koton.
08a75ceccc5326e07ef0e6d4614314fb
b8a46359b8d285da0e89e38f8105ba65

Mua harmittaa kans ku en osaa tehä mitään.. :( eilen katselin netistä miten tehdään virkkaamalla vauvan peitto/kankaasta tilkkupeitto. Vaikka on selkeet ohjeet, niin en mä vaan osaa.. jos jollain on joku helppo ohje miten kudotaan/virkataan vauvan peitto niin otan vastaan. :) tai vaikka tilkkupeitto, siihen tarvisin vaan ompelukoneen jostain lainaan. Äitiyslomalla voi olla tylsää jos ei oo mitään tekemistä, siinä olis kiva tehdä jotain. Ja tietty aloittaa se jo ajoissa. :)

Ninni jos ihan vaan helpoimmalla haluat päästä niin käy ostamassa tosi paksut pyöröpuikot ja paksua villa lankaa ja neulo vaan aina oikeaa eestakasi ;)

Takaisin