Maalismammojen käsityöt

Joo kannattaa kokeilla tehdä pari neliöö ensin ja yhdistää ne ja kattoo miltä näyttää :)

Ja sit voi myös tehdä raidallisen peiton yhtenä palana :)

Ja nalle-lanka on yks hyvä vaihtoehto. Sit monissa kaupoissa on vauvalankoja mitkä vähän pehmeempiä. Villa on kyllä lämmön kannalta paras vaihtoehto kun pehmeemmän langat on usein akryyliä tai jotain muuta.
 
Kattokaas mitä sain aikaseks :D harmi ku en ostanu enempää värejä, pitää hakea lisää.. tuossa on kahta väriä. Ei nyt mikää yli hieno, mut aloittelijalle varmaa ihan hieno :D
 

Liitteet

  • 1450357502721.jpg
    1450357502721.jpg
    66.3 KB · Katsottu: 84
Virkkaus on kivaa, oon itekin taas innostunut siitä enemmän kun neulomisesta parhaillaan :)

Menossa on virkkaamalla yksi sisustusjuttu, joululahjoiksi virkattuja joulupalloja ja sain mahtavan idean että virkkaan vauvalle mobilen pinniksen päälle :D
 
Mä virkkasin kaverin vauvalle peiton, jossa oli kolmea väriä / tilkku ja yhteensä 4 väriä + viimeistelyyn ja yhdistelyyn luonnonvalkoista. Oli siinä hommaa :D! Virkatessa lankoja tosin voi päätellä jo suoraan tehdessä, eli kaikkia langanpäitä ei tarvinnut ommella neulalla piiloon. Langan valinnassa kannattaa miettiä sitäkin, aikooko pestä peittoa käsin vai koneessa. Vyötteestä näkee pesuohjeen. Mitähän tekis yli jääneillä "ruman harmailla" tilkuilla, joita jäi 3 käyttämättä? En viittinyt laittaa niitä, kun ei miellyttänyt silmää.
 
Joo mä oon päätelly nuo langan pätkät just sillee virkkaamalla päälle :) ja sit leikannu vaan jos on jääny esiin.
 
Ninni, tosi hienolta näyttää. Pitänee itsekkin koklata tuota ohjetta :) Mihin puikkoihin ja langoihin päädyit?
 
Novitan nalle lankaa ja 3,5mm virkkuukoukku :) ja ostin saman kokoiset puikotkin, mutta niille ei ole tullut käyttöä vielä. :)
 
Tän verran oon näitä tehny. :) välissä on ollu muutama päivä ettei oo huvittanu tehä. Tänään oon tehny kaks ja ajattelin tehdä vielä yhden. :)
 

Liitteet

  • 1451153867816.jpg
    1451153867816.jpg
    81.7 KB · Katsottu: 79
Mä oon kans aatellut, että ottaisin äippäloman projektiksi opettelun neulomiselle/kutomiselle/virkkaamiselle, mille hyvänsä. Olis kivaa osata esim. kutoa villasukat tai muuta! Toki pitäis alottaa ehkä helpommasta kuin sukista, kun en koskaan oo edes yrittänyt kutoa ja kaikki käsityöt on ihan vierasta aluetta mulle. :)
 
Tein joitain vuosia sitten villasukat olisko ollut Seitsemän veljestä -langan ohjeella. Oli helppo, mutta se kärki tuli rumaksi sillä ohjeella, niin piti kaventaa hiukan aiemmin/enemmän kuin ohjeessa.

Niin, ja olivat ensimmäiset villasukat ikinä. Jos mä osasin, niin osaa muutkin :grin
 
Mitäs muilla mammoilla on suunnitelmissa vielä tehdä ennen vauvan syntymää? Vauvaa ajatellen siis. Mulla listalla on ainakin babynest, unipussi, äitiyspakkauslaatikkoon reunapehmuste ja itselle imetysmekko. Varmaan jotain pientä vaatetta myös vielä ompelen. Osaan on kankaatkin jo valmiina. Kuhan tästä sohvalta jaksan nousta, niin tarkoitus on koneet kaivaa esille ja kaavojakin pitäis piirrellä.
 
Mullaki imetysmekko ois listalla. Parit tossut ja lapaset vauvalle, joku myssy ja sitten toukkapussi myös pikkuselle. :) onneks äippäloma alkaa niin on aikaa toteuttaa kaikki suunnitelmissa olevat vielä ennen beben tuloa.
 
Mulla on vielä kuusi päivää joululomaa jäljellä, niin yritän tässä saada jo jotakin tehtyä. Imetysmekon kankaat levitin just leikkuuta varten. Yksi vastaava mekko on jo valmiina ja olen sitä paljon käyttänytkin. Tämä toinenkin tulee siis käyttöön jo raskaus aikana.
 
Mulla ois listalla ommella ennen vauvan syntymää kaukalopussi, vanuhaalari, babynest ja muutamia ihan pieniä vaatteitakin.

Neuletyönä on parhaillaan menossa tumput ja sukat. Yksi neulehaalari ois tarkotus myös tehdä.

Saa nähdä mitä kaikkea ehtii :D
 
Takaisin
Top