si87: plussauksesta;
esikoisen aikana olin tehnyt jo ainakin valehtelematta 20 testiä ja joka ikinen kerta vastaus oli negatiivinen ! Aina pettymystä pettymyksen perään... No vuoden jälkeen me lopetettiin yrittäminen ja unohdettiin koko asia. Viikonloput meni aika hyvin kavereiden kanssa baarissa ja matkustellessa. Mieheni kulki reissuhommissa ja oli aina viikot pois kotoa; niin me sitte päätettiin, että hommataan tuo rotikka, että on mullakin tekemistä; saan kouluttaa ja opettaa koiraa. No koitti perjantai ja mulla alkoi työharjoittelu 09.00 aamulla ja mulla oli sellanen tunne, että voisin testin tehä psitkästä aikaa, ihan huvin vuoksi; mulla ei ollu mitään tietoa kierrosta ei muustakaan, olin jo heittäny kaikki hanskat nurkkaan ! No menin nopiaa apteekin kautta aamulla työharjottelupaikalle ja menin ohi mennen testin tekemään ennen tupakille menoa. Testiin tulikin heti kaksi viivaa! Mun poskia alkoi punottaa; koitin vatsaani, ihmettelin ja kyynelkin pääsi. Ilosta ja pelosta. Olin ihan omissa maailmoissa. Laitoin miehelleni viestin: "susta tulee isä" ja sehän soitti mulle samantien; ja kuulin sen äänestä onnen ja ilon ! Vielä en kertonut mitään työharjottelu paikalla ja olin kun ennenkin vaan, joka väli menin laukulle ja katoin testiä muttta aina vaan oli kaksi viivaa.... Esikoisen aikana tein yhteensä 6 testiä, ennen kun mä oikeesti uskoin, että oon raskaana....
No tämän pikkukakkosen kohdalla me oltiin suunniteltu, että kun esikoista meni niiin kauan tehdessä, että saa tulla jos on tullakseen. Ja kun mulle sanottiin, että on vaikea saada lapsia, että saa varautua, ettei toista tulekkaa... No ajateltiin, että heti perään ennemmin kun ei koskaan. Me ei siis yritetty millään tapaa muttei ehkäisyäkään ollut. No sitten me varattiin thaimaan matka, lähtö olisi ollut elokuun toinen päivä. Silloin puhutttiin miehen kanssa, että nyt varaan ajan gynelle, että otan varmuudeksi kuitenkin kierukan siihen saakka, että matka on ohi. Ja tultiin vähä jo siihen tulokseenkin, että meille riittää yksi lapsi; annamme hänelle kaiken - tyyliin. No sitte menkkoja ei kuulu, oli muutenkin ollut ihmeelliset synnytyksen jälkeen, joten en mä ressannu, päätin vaan, että haen testin ja teen sen ennenkun soitan sinne gynelle. Sanoin miehelleni, että käyn kaupassa nopeaa; en kertonut, että haen testiä... No tulin kotiin ja menin testin heti tekemään. Ja sama juttu taas heti kaksi viivaa. Mä ajattelin ensin, että ei vittu ! Miksi? Mulla meinas itku tulla, mutta sain pidäteltyä. Tulin vessasta ja löin testin mieheni käteen ja kysyin, että mitä tehdää? Mies oli ihan hölmönä, kattoi testiä KAUAN ja luki paperista, että kaksi viivaa tarkoittaa positiivinen.... mies sitten innostui ja oli riemuissaa, kertoi heti Turo-Eemilillekin ;D
Mutta mun oli pakko mennä tupakille ja miettimään asiaa.... Halusin ja en halunnut toista.... tuli pakokauhu... mietin kaikkia asioista laidasta laitaan; mietin jopa hetken aborttia. SItten ajattelin, että mitä ihmettä; me oltiin jätetty ehkäisy pois ja oltiin periaatteella saa tulla jos tulee; ja mitä jos ei saada koskaan enään toista jos nyt meen tekemään abortin.... mitäs jos tämä onkin se tyttö jota toivoin ?
Alku hämmennyksen jälkeen, en voisi onnellisempi olla ! Pian meillä on kaksi maailman ihaninta lasta <3 Ja Prinsessa on enemmän kun tervetullut meidän perheeseemme.