Viirukhan; mulla jäänyt edellisestä raskaudesta multivita monitvita raskaus ja imetys; joku tommonen ja en kuollaksenikaan muista niitä nyt syödä ! Siinä samassa oli D vitamiini...
soittelin sitten äsken neuvolaan tuloksia ja voi vittu, että koittelee nyt kunnolla oikeen.
No pissassa oli "sekakokki"- juttuja (tuota vain hokivat) ja sen tulos oli siis positiivinen. Joten käski soittaa heti lääkärille. No soitin ja TK:sta jopa vastattiinkin heti ja oli oikein mukava hoitaja. Sanoi, että laittaa asiaa lääkärille eteenpäin ja ne miettivät mitä tehdä, koska supistuksia tullut kiitettävästi ja niitä kramppeja! ne johtuvat juurikin tästä. Hoitaja sanoi, että lääkärit yleensä vaan pyytää tuomaan uuden näytteen.... Sanoinkin sitten, että kramppeja tullut edelleen ja oon niistä ollu sielä lääkärissäkin, että ottavat huomiooon sen. No ne käski soittaa tunnin päästä uudestaan; josko lääkäri olis jo vastannut....
Kauheinta tässä on se, että mun miehen serkulla oli tätä samaa ensimmäisessä raskaudessa; jolloinka vauva syntyikin sitten viikolla 23+4 ja menehtyi TAYS:ssa; toisessa raskaudessa sama juttu; makasi prenalla 20+ viikoilta asti kohdun suu sidottuna ja vauva saatiin pidettyä sisällä 35 viikolle, asti ja sitten syntyi... Eli tuo aiheuttaa ennen aikaista syntymistä; ihan siksi, kun niitä suppareita tulee. ..
Jos nyt lääkäri meinaa, että uuutta näytettä, niin soitan suoraan ykstyiselle ja meen sinne.. en mä rupea odottelemaan!
Viimeksi oli jo kohdun suu lyhentynyt sen 1cm mutta paikat onneksi kiinni ja kiinteet ja vauva korkealla !Että lääkäri sanoi, ettei mitään hätää ole. JA kyllä vauva vieläkin on ylhäällä ja jalat on tuola alhaalla, tuntuu kun potkii; ettei ole vielä edes kääntynyt, onneksi.
Mulla olis nyt lääkärineuvola 7.4; mutta siihenkin kuitenkin aikaa vielä....
ilmoittelen taas kuulumisia, kun oon uudestaan soitellut sinne lääkärille...