Maaliskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Saigon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan huvikseen 4d:ssä käytiin, ei mitään hätiä mulla eikä masuasukilla. :) Vielä kun soitin ja varasin aikaa, niin sanottiin, että kannattaa tulla ennen 24 raskausviikkoa koska KELA korvaa siihen saakka. Ja näin oli esikoisenkin kanssa. Muistan vielä, kun mulla sillon oli jäänyt KELA-kortti kotiin niin jouduttiin ensin maksamaan se koko summa (joka oli siis about 230 euroa, varmaan vaihtelee käynnin pituuden mukaan ym.) ja sitten saatiin korvaukset tilille. Nyt oli KELA-kortti mukana, niin ei tarttenu maksaa ku "vaan" 170 egee.

Eikä ! Ihan totta? mä koitan soittaa heti maanantaina; mutta aika tiukille menee... Sunnuntaina on viikkoja 23... Mutta ei mitään häviä jos  koitan saisko aikaa näin nopeaaa. emoticon Kiitos tiedosta ! emoticon

Hei kaikille ja onnea niille jotka ovat saaneet sukupuolen selville emoticon toivottavasti mekin saataisiin keskiviikkona rakenneultrassa tietää kumpiko masussa köllöttää ja meneekö mamman poika veikkaus pieleen  emoticon

Reissulta palattiin torstaina illalla, reissu meni onneksi hyvin ilman mitään raskausoireita, selkä meinas reistailla kun käveli mutta onneksi sai hypätä aina taksiin ja suunnistaa minne halusi :) Reissussa mies tunsi asukin liikkeet masun päältä ja itse tunsin voimmaikkaimman liikkeen kun makasin rannalla,tuli kylkeen 2kertaa peräkkäin vahva isku emoticon  

Lohdullista kuulla, että ei kaikilla muillakaaan niin mee käyrien mukaan, mutta silti on asiat lopulta menny hyvin..

NP-ultrassa kaikki oli meillä niinkuin pitikin.. Sitäkin pelkäsin kamalasti. Nyt en uskonut että tulis mitään kummempaaa, kun ekasta ultrastakin selvittiin..

Käytetään todennäköisesti mahdollisuus sitten lisätutkimuksiin 2 viikon päästä. Jäi niin vaivaamaan, että haluan tietää miten tilanne kehittyy.. Lapsivesipunktiota en kuitenkaan halua tehdä, sillä siinäkin on riskinsä.

Jotenkin mulla vaan on sisäinen tunne että kaikki on ihan hyvin, ollu koko ajan..

Toivottavasti se on niin..

Mira88 kiva, että reissu meni hyvin ja tervetuloa Suomeen !

Yhdyn tuohon annel:n kommenttiin emoticon
Meillä masuneiti ihanasti potkii jo virtsarakkoon; ei ole mukava tunne ei ...
Huomenna saankin sitten soittaa ne labratulokset...

Hei!

Mistä ja miten saa tuommoset kivat kuvakkeet kirjoitusten loppuun?  eli toi missä näkyy raskausviikot ja joku kiva kuva :)

ja sitten raskauden ihanuuttakin välillä, vauvan potkut tuntuu kyllä ihan selkeesti.
joskus möykkää ihan kunnolla <3 kuhan ei tappelupukari tule :D 
 viime neuvolas kaikki ok kuunneltiin taasen sydänääniä <3 ihanaa <3 

Viirukhan; mulla  jäänyt edellisestä raskaudesta multivita monitvita raskaus ja imetys; joku tommonen ja en kuollaksenikaan muista niitä nyt syödä ! Siinä samassa oli D vitamiini...

soittelin sitten äsken neuvolaan tuloksia ja voi vittu, että koittelee nyt kunnolla oikeen.
No pissassa oli "sekakokki"- juttuja (tuota vain hokivat) ja  sen tulos oli siis positiivinen. Joten käski soittaa heti lääkärille. No soitin ja TK:sta jopa vastattiinkin heti ja oli oikein mukava hoitaja. Sanoi, että laittaa asiaa lääkärille eteenpäin ja ne miettivät mitä tehdä, koska supistuksia tullut kiitettävästi ja niitä kramppeja! ne johtuvat juurikin tästä.  Hoitaja sanoi, että lääkärit yleensä vaan pyytää tuomaan uuden näytteen.... Sanoinkin sitten, että kramppeja tullut edelleen ja oon niistä ollu sielä lääkärissäkin, että ottavat huomiooon sen. No ne käski soittaa tunnin päästä uudestaan; josko lääkäri olis jo vastannut....
Kauheinta tässä on se, että mun miehen serkulla oli tätä samaa ensimmäisessä raskaudessa; jolloinka vauva syntyikin sitten viikolla 23+4 ja menehtyi TAYS:ssa; toisessa raskaudessa sama juttu; makasi prenalla 20+ viikoilta asti kohdun suu sidottuna ja vauva saatiin pidettyä sisällä 35 viikolle, asti ja sitten syntyi... Eli tuo aiheuttaa ennen aikaista syntymistä; ihan siksi, kun niitä suppareita tulee. ..
Jos nyt lääkäri meinaa, että uuutta näytettä, niin soitan suoraan ykstyiselle ja meen sinne.. en mä rupea odottelemaan!
Viimeksi oli jo kohdun suu lyhentynyt sen 1cm mutta paikat onneksi kiinni ja kiinteet ja vauva korkealla !Että lääkäri sanoi, ettei mitään hätää ole.  JA kyllä vauva vieläkin on ylhäällä ja jalat on tuola alhaalla, tuntuu kun potkii; ettei ole vielä edes kääntynyt, onneksi. 
Mulla olis nyt lääkärineuvola 7.4; mutta siihenkin kuitenkin aikaa vielä....
ilmoittelen taas kuulumisia, kun oon uudestaan soitellut sinne lääkärille...

No kyllä sua ny koetellaan, ja oikeen kunnon kädelläemoticon . Mua itteäni ihan hermostuttaa tuo touhu nyt siellä, joten kyllä mäkin menisin yksityiselle puolelle, että edes joku tolkku tuohon saatais emoticon . Ilmoittele kun tiedät missä mennään!

Voi Jenni, miten ikäviä uutisia! Mutta nyt ei auta muuta kuin toimia. TK:ssa on harmillisen usein tätä "odotellaan ja katsotaan"-touhua kun pitäisi alkaa tekemään tutkimuksia ja toimenpiteitä, kiireellä! Yksityinen on kallis, mutta sinuna marssisin sinne. Tiedätpä ainakin, että kaikki mahdollinen tehdään eikä oteta samoja kokeita miljoonaan kertaan. Mä niin toivon, että sulla kohdunsuu pysyy tiukasti kiinni ja oikeissa mitoissa. Jos ei muuten, niin sitten sillä narulla! Kunhan vauveli pysyisi kohdussa niin kauan, että on kypsä tähän maailmaan. Tietenkin parasta olisi, jos tuosta tuloksesta huolimatta kaikki menisi itselläänkin hyvin. Ei auta kuin odotella lisää tutkimustuloksia.

Kyllä nyt koetellaan! Pitää muistaa olla itse kiitollinen siitä, että kaikki on hyvin näistä pienistä vaivoista huolimatta. Paljon voimia, mä peukutan teille täällä!

Ikävä kuulla Jennin ikävistä uutisista. Tsemppiä paljon ja voimia. Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin loppuun saakka.

No joo; soitin tunnin jälkeen TK:seen takas niin ku oli puhe; niin yllätys yllätys, ei lääkäri ollu ehtinyt vastaamaan....emoticon Ne sanoi, että soittavat mulle päin sitten kun lääkäri ehtii vastaamaan, on kuulemma uusi lääkäri ja päivystää nyt, niin on paljon töitä koko ajan....
Elikkäs taidanpas kokeilla soittee suoraan ykstyiselle.  Pitää vain odottaa niin kauan, että mies tulee töistä, että saa sen kanssa puhua, että kuinka se tekee tällä viikolla ylitöitä, että saisin varattua sellasen ajan, ettei tarvii ottaa Turo-Eemiliä mukaan ja että mulla on auto. Tänäänkin kun mies tekee  töitä 06-18 emoticon
Varaan samalla ajan siihen 4D ultraan. Maksaa varmaan koko pläjäys hunajaa; mutta raha on maallista..

Voihan kääk Jenni90, kylläpä siellä nyt murhetta riittää. Juuei oo toi kunnallinen terveydenhoito kauheesti vakuuttanut täälläkään :-(

Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin ja tiedän prinsessa pysyttelee sisällä vielä piiiitkän aikaa. Tsemppiä!

Voi ei Jenni90, ikävä kuulla! :(  toivottavasti pääset pian sinne yksityiselle, ja osaisivat nopeasti tehdä tai sanoa jotain..

Viirukhan, mä oon syöny tommoista multitabsin raskausmonivitamiinia, siinä on se tarvittava päivittäinen määrä D-vitamiinia. Ja lisäksi oon silloin tällöin napsinut kalsiumia erikseen, koska noissa tableteissa sitä ei näytä olevan niin paljon kuin mitä pitäisi saada. Rakenneultran jälkeen (ja sen reisiluun lyhyen mitan takia) pelästyin että oonkohan syönyt tarpeeksi kalkkia, että jos siksi eivät luut ole kasvaneet tarpeeksi. Siksi olen päättänyt nyt syödä säännöllisemmin. Raskaushan lisää myös  kalsiumin tarvetta, ja päivittäinen saantisuositus on 900mg. Itse en juurikaan saa sitä maitotuotteista laktoosi-intoleranssin takia... Raskaus lisää myös D- vitamiinin tarvetta, mutta paljonkohan..? ja onkohan haittaa jos sitä liikaa syö, kun on kuitenkin rasvaliukoinen vitamiini...?

No nyt soittivat TK:sta takasin! Saan lääkekuurin emoticonemoticon Sen pitäis kuulemma purra.  PArinv iikon päästä uus näyte ! Valoa taas tunnelin päässä!emoticon

Ihanaa kuulla Jenni! Toivotaan, että lääkkeet puree nopeasti ja krampit loppuu siihen paikkaan.
Mä olen kanssa syönyt multitabsin raskausvitamiineja alusta saakka neuvolatädin neuvosta. Siinä kun on kaikki tarvittavat vitamiinit ja foolihapot sun muut. Nyt menee sitten lisäksi sitä rautaa ettei hg enää putoa. Maitotuotteita olen myös syönyt enemmän kun normisti ja yritän myös juoda paljon vettä. Muutenkin yritän syödä terveellisesti mutta aina välillä sitä sortuu kaikenmaailman roskaruokiin (jotka maistuu raskauden aikana jostain syystä erittäin hyvälle meikäläisen suussa) ja irtokarkkeja menee kanssa varsinkin viikonloppuisin. Jossain vaiheessa teki mieli jätskiä koko ajan mutta se on onneksi poistunut emoticon

Voihan harmistus Jenni90! Toivottavasti lääkkeet auttaa ja vauveli pysyy masussa kehittymässä vielä piiiiiiiitkään. Ja jos tuntuu, että asiat jää mietityttämään, ni mee ihmeessä yksityiselle. Onhan se kallista, mutta kyllä mun mielestä tässä tapauksessa myös sen arvoista. Kiva kuitenkin, että apua sait terveyskeskuksestakin. :)

Olo on ainakin  henkisesti vahvempi ja parempi kun sai ne lääkkeet. emoticon Kyllä se tästä taas voitoksi kääntyy ! Vauva potkii koko ajan !emoticon

Takaisin