Maaliskuun pulinat

Mä en kans ihan hirveesti suosittele noiden synnytystarinoiden lukemista. Paras neuvo, minkä sain esikoisen raskausaikana oli, että älä lue tai kuuntele muiden juttuja synnytyksestä. Osallistu keskusteluun vasta sitten, kun voit itse kertoa omia kokemuksiasi. :)

Oon muuten taas viime aikoina synnyttäny ahkerasti öisin. :D Ne on edelleen tosi kivoja ne unet, kaikki menee hyvin ja synnytykset on nopeita. En tarvitse kivunlievitystä koska KIPU ON NIIN VÄHÄISTÄ! :D :D :D :D :D :D Vauva syntyy parilla ponnistuksella ja en saa tikin tikkiä. Jospas tää ois jokin enneuni, et on helppo synnytys tiedossa... ;)
 
Teillä on tosiaan Jenni90 varmaan aikamoinen meno sitten kun on kaksi pientä talossa! emoticon emoticon

Hipsuli82 siis ihan järkkyä kohtelua neuvolasta! emoticon Luulis, että jos kerta siihen puhelimeen viitsii vastata, niin vois sitten kuunnella mitä asia koskee. Ja puhelinvastaajat on keksitty, jos tosiaan eivät aio mitään puheluja muihin aikoihin ottaa...

Kävin eilen apteekissa hakemassa uutta rautaa. En nyt kyllä millään muista minkämerkkistä se oli, mutta S:llä alkoi. Otin yhden illalla iltapalan kanssa (ja sitä tuoremehua), eikä oo vääntänyt mahaa ollenkaan! emoticon 
Muutenkin tuntuu, että tänään on jo heti jotenkin pirtsakampi ja parempi olo. Josko illalla vääntäytyis vaikka vähän tanssimaankin.

Thank God sillon kun mä esikoista odotin, ei ollut mitään synnytyskertomuksia luettavaksi emoticon kun ei tää internetti ollut vielä ihan joka kotitaloudessa. Mähän en siis tosiaan silloin osannut mitenkään jännittää synnytystä, kun ei mulle ollut tullut mieleen, että siinä vois olla mitään kamalaa.

Nyt vanhempana ja rupsahtaneena emoticon sitä on jo vähän saanut perspektiiviä näihin juttuihin, ja mä oon kyllä lueskellut noita muiden synnytyskertomuksia ihan mielenkiinnolla saamatta sen kummemia traumoja. Kyllä jotkut herkimmät jutut tietty saa tipan linssiin (niin, mikäpä ei nyt raskausaikana saisi emoticon ), mutta lähinnä koen ne tosiaan vaan mielenkiintoisiksi tarinoiksi.

Munkin unet on muuten ihan ihmeellisiä nykyään. Välillä vauva tosiaan syntyy (helposti), joskus se on vaan joku parin sentin mittainen, ja hukkaan sen aina johonkin emoticon  tai toisinaan huomaan, etten oo muistanut ruokkia vauvaa pariin päivään tms. Kaikkea se mielikuvitus keksii.

Hei kaikki puhuu jostain lapsimessuista. Koska ne on ja missä?
 
Noista synnytystarinoista netissä. Täytyy muistaa, että ne on varmaankin sieltä ääripäästä. Ihmiset tuppaa mässäilemään jutuilla, joissa jotain on mennyt pieleen. Harvoin niitä hyvin menneitä synnytyksiä kukaan mainostaa. Naiset on selvinnyt tästä kautta historian paljon ennen lääketiedettäkään. Huono kohtelu on tietysti tosi ikävää ja niin ei saisi olla. Ymmärtää tosin jos miettii itse onko joka päivä töissä samanlainen. Kaikilla on huonoja päiviä. Kätilölle se on kuitenkin jokapäiväinen työ vaikka synnyttäjälle on aina ainutlaatuinen tapahtuma. Jorvista olen kuullut tutuilta vaan positiivisia juttuja niin hyvillä mielin olen sinne menossa synnyttämään emoticon  Täällä keskustelupalstoilla on myös lukenut hyvin erilaisia synnytystarinoita kun kunkin kuukauden laskettuaikalaiset on kirjoittanut kaikki omia synnytystarinoitaan. Hyvin on suurimmalla osalla mennyt ja kaikki selvinneet kunnialla joka tapauksessa.

Mullakin tuntuu öisin unissa useammin ja useammin pyörivän synnytys. Tavallisin uni on juuriki tuo, että vauva on tosi tosi pieni ja hukkaan sen johonkin koko ajan. Sama uni siis kun Shakiralla. Nyt pari kertaa unissa on myös vauva syntynyt suihkussa vahingossa. Uniin ei tosin liity ikinä kipua eli taitaa alitajunnassa enemmän jännittää vauvan hoitaminen kun itse synnytys. Olen myös nähnyt unia sektiosta ja niissä unissa vauvakin on normaalikokoinen. emoticon

Eilen kotona sairaistaessa katsoin vauva tulossa ohjelmaa muistaakseni LIV kanavalta. Siinä näytettiin synnnytystä yllättävän paljon kellonaikaan nähden. Itku tuli taas kun pienet vauvat otti ensirääkäisyjä ja vanhemmat säteili onnesta. Ihan mieletöntä ajatella, että kohta tossa ollaan me! emoticon
 
Heh, mietin jo, että poistanko tuon tayssista kirjoittamani jutun kokonaan, en nyt halua ketään pelotella! Järkytyin vain itse siitä, miten huonoa kohtelua voikaan saada elämänsä suurimman tapahtuman keskellä. Toisaalta sitten taas...kaiketi jokaisen on hyvä tietää, että näinkin voi käydä ja kannattaa pitää puolensa jos huono tuuri sattuu esim. henkilökunnan suhteen käymään! Mä oon itse lukenut synnytystarinoista vain ne positiiviset, mutta kokemuksia tulevasta synnytyssairaalasta kävin kyllä lukemassa koska halusin tietää, mitä ihmiset ovat pääosin tykänneet. :) Yritän olla positiivisin mielin, mutta varautunut myös pahimpaan. Sillä mennään!

Kauheilta kuulostaa nuo rautalääkkeet! Toivottavasti ei tartte alkaa syömään.

Jännä, miten sitä on jo tottunut mahaelämään. En enää aina edes rekisteröi kun siellä molskitaan. Tavallaan harmi, mutta toisaalta ehkä hyvä kun juniori tuppaa olemaan melkoisen aktiivinen! :D
 
t t: mullakin on geenivirhe, en nyt muista mikä sen tarkka nimitys oli, mutta tosiaan että tukosriski suuri.. Mulle meinasivat, että aloittavat heti synnytyksen jälkeen lääkityksen muutamaksi viikoksi.. Meillä on suvussa ollut tuota melko paljon, ja minuaki on sillä peloteltu että ne aloittaisivat napapiikityksen melko aikasessa vaiheessa, mutta onneksi ei sitten tarvitsekaan :)

Meillä on mennyt kyllä alusta asti hyvin ja oikeastaan ilman oireita.. Mitä nyt tosiaan joulun aikaan oli kauheaa väsymystä, mutta sekin sitten jäi ku sain nukuttua pari viikkoa ihan kunnolla. Kun umpisuoli päätti säikäyttää ja tulehtua. Onneksi ehdittiin todeta ja saada leikattua ennenkuin ehti puhjeta.. Lääkärit ja neuvolassa ovat kyllä kauhistelleet sitä, että jouduttu leikkaamaan, mutta tyytyväisiä siitä että se saatiin nopeaa todettua, mikä yleensä on vaikeaa varsinkin raskausaikana..

Me ei oikeastaan olla laitettu vielä mitään vauvalle.. Paitsi mitä nyt joitain ihania pieniä vaatteita on tullut vastaan ja on ollut pakko saada :D Mutta mitään tavaroita ei olla vielä laitettu.. Koska tämänhetkinen asuntomme on niin pieni, että hyvä että omatkaan tavarat ollaan saatu mahdutettua.. Onneksi nyt sitte toukokuun puolen välin jälkeen päästään muuttamaan "isompaan" omaan kotiin (saatiin talotarjous menemään läpi, ja ostetaan omakotitalo, jeessh :D) sinne pääsee sitten laittamaan vauvalle omaa huonetta :)

Varmaa tietoa ei sukupuolesta ole, vaikka kyllä rakenne ultrassa lääkäri tuumas että tytöltä näyttäis, mutta jotenkin en itse sitä usko. Ja kun ei hoksannu kysyä minkä takia tyttöä epäili.. Itellä on kyllä niin poika olo, ja kaikki on ennustanu meille poikaa.. Ja miehen suvun mukaan jos mennään niin poika ois aika todennäköinen, sillä heillä on suvussa vain kaks tyttöä :) Mutta saakoot pysyä nyt sitten synnytykseen asti salassa, niin on pieni jännitys kun ei varma voi olla kumpi se on :)

Itellä tulee onneksi päivittäin liikuttua, kun tuo meidän 8 kuukautinen rotikan pentu pitää liikenteessä :) En oo ainakaan huomannut että koira aavistais raskautta.. MUtta johtuisko luultavasti siitäkin että on vielä niin pentu :) Työnki puolesta tulee liikuttua, kun myyjän työtä tekee, ja kun se ei ole todellakaan pelkkää kassalla istumista, niinkun asiakkaat monesti yrittää väittää :DD

Mutta nytten koiruus lenkille ja sitten saunaan rentoutumaan vähäksi aikaa ennenkuin nukkumaan menee :)
 
Hipsuli82 voi jeesus mitä toimintaa ! Nimenomaan mitä jos olisi ollut oikeesti joku iso hätä?  Pistää ketuttamaan tommonen käytös paikassa johon mun mielestä kuuluisi saada soittaa aina matalalla kynnyksellä. Ja kysyä mitä ikinä mieleen tuleekin.... Mutta joskus tuntuu, että pitää miettiä, mitä uskaltaa edes kysyä.... Kiva, että masu jo parempi ! emoticon

Shakira noni !  Toivotaan, että olis enneunia ! emoticon Semmonen synnytyshän olis huippu ! 

Hahhhhaah, noita  unia Jigglypuffemoticon  

Tänään neiti heitti masussa sellasenkin kuperkeikan, että ihan sattui !  Ei ennemmin ole liikkeet ym sattuneet... Piti ihan koskea mahaa siitä kohtaa mistä leidi pönkäs ittiänsä. Tästäkö se alkaa ? :D
 
Mairu: Ihanaa kuulla, että muillakin on pentuja tässä raskausaikana! Meillä on aikuinen westi ja nyt sen kaverina 6 kk vanha russelipentu. Aikamoinen duracell on mutta pitää hyvin liikkeessä ja koirien kanssa on tullut touhuttua vaikka mitä kun omat liikuntaharrastukset on jo jäänyt joogaa lukuunottamatta. Koirat pitää liikkeessä ja meillä vielä harrastetaan koiruuksien kanssa mm. agilityäm rallytokoa ja jälkeä. Kaikki on kauhistellut, että kuinka te pennun otitte tähän vaiheeseen mutta pennun ottaminen oli jo päätetty ennen tietoa raskaudesta ja vaikka olisi voinut varmaan perua vielä ennen pennun tuloa niin ei sitä missään nimessä haluttu. Koirilla on nyt seuraa toisistaan ja onneksi pitävät myös toisensa liikkeessä niin jos ei itse joinain päivinä ole jaksanut lähteä pitkälle lenkille niin koiruudet on pärjännyt kuitenkin. Tsemppiä teille rotikka vauvan kanssa. emoticon
 
Mairu ; Täällä myös pysytään koiran pennun voimalla liikkeellä 9kk.ikäinen rotikan urospentu ja sitten on vielä 3w. narttu rotikka. Muuten ei välttämättä tulisi ulkoiltuakaan niin paljon joka päivä :)
 
Tää nyt kuuluis tuonne Raskaus & eläimet topiciin mutta jatkan tähän....

Meillehän kävi niin viime vuonna; että tiistaina haettiin 7viikkoinen rotikan pentu ja saman viikon perjantaina tein testin. Monet kauhisteli, että kai laitatte koiran pois ennen kun vauva tulee! ? mitä hittoa; no ei tietenkään ! Ei käyny edes mielessä. 

Muutenkin ärsyttää (taitaa kuulua nyt tuonne ärsytys topiciin) tuo hyyysäys; että iso koira ja vauva ja meidänkin tapauksessa, vielä toinenkin vauva tulossa pienellä ikäerolla jne.... 

Vielä kun koirat  on täysin sisäkoiria. 
Ja me todellakin otetaan toinenkin rotikka sitten kun pikkukakkonen  hyvän ikäinen, kävelee jne.
On täysin rikkaus, että on eläimiä lapsi perheessä. 

Kyllä tuli haikia mieli eilen kun miehen sisko haki 2 laatikollista Turo-Eemilin vaatteita.... Mutta ei meillä vain ole tilaa säilyttää niitä ja kun meidän lapsi luku on täynnä kun tämä leidi syntyy. . . Silti edelleen vaatteita jäi monta laatikollista... Vähän tullut hamstrailtua vaatteita joskus  ;D
 
Kyllähän se lapsi muuttaa paljon elämää mutta kuitenkin vauva otetaan osaksi perheen elämää. Meidän elämään kuuluu olennaisesti nuo heiluhännät ja ei tulisi mieleenkään niistä luopua. Lapsikin saa nauttia eläimistä sitten heti pienestä alkaen. Eläinperheissä on myös vähemmän allergioita eli pelkkää hyötyä. emoticon  Ihanaa kuulla, että on muitakin joilla on ollut pentu samaan aikaan vauvan kanssa.
Tänään on muuten vika päivä maaliskuuta. Aika hurjaa! Huomenna on jo huhtikuu!
 
Meilläkin on heiluhännät niin rakkaita ja perheen jäseniä ettei tulisi mieleenkään niistä luopua. Niistä on paljon hyötyä ja iloa myös lapselle :)

JEEEE!!! Mammapaketti saapui tänään ja nyt sitten ne vaatteet ym. pyörii pyykkikoneessa ja odottaa paikoilleen pääsyä :))
 
Mulle tuli tänään kutsu perhevalmennukseen.. Rupesi heti ahdistamaan koko homma kun ajat ovan aikaisin aamulla ja jokainen kerta kestää n. 1,5tuntia.. En ole oikein ryhmäihminen, rupee ahdistamaan sellaiset tilanteet ja paikat. Haluisin kuitenkin mennä niihin. Saas nyt sitten nähdä mitä teen..

Flunssakin iski sitten kunnolla.. Pientä nuhaa ollu jo pitkään mutta nyt tuli kaupan päälle yskä ja kauhea kurkkukipu :( Toivottavasti kuume ei nouse.
Muuten täällä kaikki ihan hyvin, masukki riehuu paljon, välillä ihan kyllästymiseen saakka :D
Näin tää aika tosissaa taas hurahti, huhtikuu se on jo ovella ja muistakaahan varoa huomenna aprillipiloja :D Mua vähän pelottaa noi huomiset pilat kun tuppaan aina menemään halpaan ja varsinkin nyt raskausaikaan oikein ärsyttää jos joku jäynää.
 
miiima mee vaan valmennukseen jos suinkin kykenet, se kuitenkin taas konkretisoi raskautta ja vauvan tuloa entisestään. Ja tapaa muitakin tulevia äitejä. Ja voi vertailla masun kokoja. ;D No mut joo, meillä ne ei kyllä esikoisen aikana kovin ihmeellisiä olleet noi valmennukset, että et kyllä varmaan ihan kamalasti mitään menetä vaikket menisikään. Samat asiat löytyy netistä ja neuvolan vihkosista ym. opuksista. :)
 
Takaisin
Top