Maaliskuun mutinat

Sipriina:
se epävarmuus on meillä kaikilla mielessä. Kaikki eivät sitä vaan niin aktiivisesti pohdi.
Ja siis mulla on tulossa toinen vauva ja arvaa vaan pyöriikö mielessä, että mitenkäs sitä vastasyntynyttä nyt nostettiin ja pideltiin ja miten hitossa sitä taas tietää miten semmonen puetaan ja osaako niitä sen itkuja nyt sitten lukea oikein ja mistä tietää jos joku ei ole kunnossa... :D
Äitiys on yhtä isoa huolehtimista. Ei sille mitään voi.
Mutta se myös antaa niin uskomattoman paljon, että huolissaan oleminen on jotenkin aivan mitätön hinta siitä.

Usko pois - hyvin se menee. Ja sitten aikaan ehkä sen toisen kanssa oot ihan samojen ajatusten kanssa taas. Ja hyvin se menee sittenkin. Ethän sinä yksin ole. :)
 
Vihdoinkin päästiin laitokselta kotiin, niin pääsee tännekkin päivittämään kuulumisia :)
Meille syntyi tummatukkainen poika 21.3. klo 1.46. kirjoittelen synnytystarinaa jahka ehdin tuonne oikiahan paikkahan..
Synnytys meni hyvin ja kesti vajaa 8tuntia, toipuminen on alkanut hyvin myös, kuudella tikillä selvittiin. Täällä totutellaan nyt vauvan tahtiseen elämään, lueskelen teidän kirjoituksia tässä pikku hiljaa aina kun kynnelle kykenen.

Mutta voin kertoa että tämä tunne on jotain aivan uskomatonta <3
 
Ihanaa pisces! Onnea hurjasti potrasta pojasta! <3

Meilläkin on mahtavia uutisia!
Bilirubiiniarvot on ollu ok ja neitille maistuu ruoka ihan sairaan hyvin! Parilla aterialla vetänyt ylimääräistäkin! Tänään kylvetettiin ja nyt näyttäis siltä että voitais saaha tyttö perjantaina kotia!
Aivan ihanaa!! <3
 
Paljon onnea pisces pikkuisesta! :)

Tänään on jostain syystä iskenyt sellainen "ei se ikinä synny"-epätoivo. Päivät kuluu matelemalla kun ei ole oikein mitään tekemistä, kiukuttaa, ärsyttää, joka paikkaan koskee eikä ruokakaan maistu. emoticon
Toisaalta tuntuu itsekkäältä toivoa vauvaa syntyväksi vaan oman kärsimättömyytensä takia, se kun on raukka niin pieni että parempi vaan jos vielä pysyy masussa kasvamassa ainakin nämä puolitoista viikkoa. Maanantaina olisi uusi painoarvio, (joka sekin tuntuu tällä hetkellä mahdottoman kaukaiselta.) Jos sieltä saadaan puhtaat paperit niin sitten otan kyllä tosissaan kaikki kolmoisässät ja muut kotikonstit käyttöön. :)

 
Oo, onnea Pisces!

Ja ihania uutisia Ultimate!

Mesore: tiedän tunteen...!!!
On tää kummallista: aikuinen ihminen ja tiedän IHAN hyvin, että mikään määrä omaa kärsimättömyyttä, kiukuttelua tai toivoa synnytyksen alkamisesta ei auta yhtään mitään. Että vauva syntyy kyllä kun vauva itse siihen on valmis.
Mutta just tuo "ei tää synny ikinä"-tunne ja jatkuva ärtymys kyllä vähän syö tätä fiilistä vaan odotella.
En kyllä esikoisen kanssa ollut lainkaan samanlainen, sen muistan. Sillon rakastin olla raskaana ihan vikoja päiviä myöten ja olin vaan tosi positiivisesti yllättynyt, kun synnytys alkoi jo 38+2. Kun sanotaan, että usein ensisynnyttäjällä se saattaa helposti mennä pitkästikin lasketun ajan yli.
Mutta nyt tilanne on jotenkin toinen: kotona on niin eri tilanne, että olis kiva jo päästä tästä mahasta ja saada se vauva tänne syliin hoidettavaksi. Tää odottelu ja odottelu.... uuh!


Oh yes, uskollisesti palasin jo yhden yön jälkeen tuttuun kaavaani: kuten eilenkin, heräsin vaille kolme, pyörin tunnin sängyssä täysin hereillä, tuli nälkä, nousin ylös ja söin vähän yöpalaa ja nyt odottelen, että alkais yhtään nukuttamaan uudestaan. Kello on siis jo pitkästi yli neljän... Noh, viikkohan tuossa tosiaan menikin niin, että nukuin yöt kokonaan.   >:
Syntyis nyt tää epeli, niin ainakin heräisin vauvan syöttämiseen, enkä "ihan vaan kun nyt ei sit nukuta". GNNNNH!!!
Tää nimittäin alkaa käydä ihan tosissaan hermoille: kun ei vaan osaa nukkua aamuyöstä...

 
JÄTTIONNITTELUT kaikille jo jakaantuneille!!

Aikasta monta maalisvauvaa näyttää meistä huhtukuisista irtoavan. Plus sitten tietenkin yksi pikkuneiti, joka on katsellut maailmaa jo vähän pidemmän kaavan mukaan ;)

Mä niin malttamattomana jo itsekkin odotan pääsyä laitokselle. Miehelleni täällä pärissyt, ku kaikki muut saa jo vauvan ja mä vaan joudun vielä odottamaan..  Mä tahtoo kaikki heti tänne nyt!! :D Mut ehkä sitä minäkin vielä yhden viikonlopun jaksan olla raskaana.. ;)
 
Onnea Pisces emoticon pikkunyytistä!! Seuraaava uutistentuoja taitaa olla Ihanainen...?

Eilisen neuvolakäynnin perusteella meidän poijjaalla ei ainakaan ole vielä mikään kiire masun lämmöstä pois!! Siellä se tyytyväisen pääalaspäin köllöttelee, muttei ole lantiossa vielä mitenkään alhaalla...Jossain vaiheessa rv23 tienoilla oli paljon enemmän tuloasemissa - nyt on peruutellut ja tainnut todeta että täällä omassa pikkuyksiössä onkin ihan kiva asustaa emoticon

Jaksamista kaikille huhtimammoille, koitetaan malttaa - enää ei nimittäin ihan kohtuuttoman pitkä aika ole kenelläkään!! Voiton puolella ollaaan. Siitä 3 x S:n systeemistä käytin eilen saunaa, tänään siivoan ja oliskos se kolmas sitten huomenna? Sillä rintamalla on ollut tooooosi hiljasta, kun mun ei oo tehnyt mieli (ei tee nytkään) ja ne muutamat kerrat mitä on duunattu ni mua on sattunut (jännittäminen?)
 
Voi miten ihanaa, onnea Pisces ja koko perhe pikkunyytin syntymästä emoticon

Ja onnea ja tsemppiä myös Ultimate teille, jospa saisitte jo pienen kotiin paijattavaksi. 

Mää oon kans tosi malttamaton jo nyt, vaikka vielä kuukausi laskettuun aikaan.. Mua supistelee välillä tosi kovasti ja mun selkää jomottaa kans ihan oudosti.. Kädet ja jalat on turvoksissa ja ne puutuu, varsinkin tänä aamuna oikee puoli oli tosi turvoksissa huoh.. Ja sit vielä joku samperin flunssa iski, on niin kipee kurkku :( oonkin antanut vauvalle luvan syntyä huomenna :D Ja minun tuurilla siinä käy sit niin, että vielä vappuna kärvistellään maha pystyssä ja odotellaan että jokohan tulis lähtö :D Ainut mikä on, ikävä tulee tätä masua ja näitä liikkeitä.. 

Sipriinan teksti oli kyllä niin osuva mun kohdalla. Oon tosiaan miettiny PALJON noita samoja asioita ja itkeskellykin sitä, että miten sitä sitten pärjää, osaanko minä oikeesti hoitaa tätä meidän pientä, entä jos se ei rauhotu? En oo koskaan omannu mitään hirvittävän pitkää pinnaa niin miten minä jaksan jos sillä on jotain koliikki-itkua ja se ei rauhotu millään, miten minä jaksan sitä kannella? Mies varmasti auttaa minkä ehtii, mutta tarvitseehan hän lepoa ja rauhaa opintojaan ajatellen, en voi joka yö häntäkin valvottaa sen asian suhteen. Onneks on tosiaan tuleva mummo niin intoa täynnä ekasta lapsenlapsestaan että varmasti sieltä apua saan kun tarvitsen, samoin mun sisko odottaa tätä syntyvää kuin kuuta nousevaa. Kai sitä näistäkin asioista selviää, kaikki muutkin on selvinnyt. Ja neuvolassa näistä just puhuttiin ja kyllähän nää ajatukset kuuluu asiaan. Kyllä me pärjätään ja apua pitää pyytää kun sitä tarvitsee. Ei tarvi leikkiä mitään turbomammaa joka hoitaa kaiken just niinku elokuvissa. Ja itseasiassa miehen kans just puhuttiin, että alkuajat todella voi mennä ihan  sumussa, sohvaperunana myös päivät, jos sattuu hyvinkin itkuinen lapsi. Nukkuu kun vauvakin nukkuu, myös päivällä, tiskit kerkee mies hoitaa koulupäivän päätteeksi, samoin pyykit... Niistä en aio stressata yhtään. Helppo sanoa taas tässä vaiheessa, katellaas miten käy.. 
Mut sehän oon vaan hyvä asia, että näitä asioita pohtii jo tässä vaiheessa. Niiden tiedostaminen ja etukäteen miettiminen auttaa varmasti siinä arjesta selviytymisessä. Ja ennemmin minä varaudun pahimpaan etten sit putoo kovin korkeelta pilvilinnoista. Kyllä me pärjätään! 

Mulle tuli vanhempainpäivärahapäätös ja ei ollenkaan huono. Mutta kun tuohon on merkitty nuo maksuerät ja kuukausittain maksettavat summat, niin onko niistä jo vähennetty se ennakonpidätys vai vähennetäänkö se vielä tuosta? Yritin soittaa kelalle, mutta eihän sieltä vastattu.. 

Ai niin, joku kyseli siitä sukupuolesta, niin kyllä tiedetään että tyttö on tulossa lääkäri oli melkein sataprosenttisen varma asiasta :D Haluttiin tietää, jotta osaa vähän valmistautua sit siihen ja musta on ollu niin ihana ostaa prinsessajuttuja emoticon
 
Valtavasti onnea Pisces!

Kyllä nuo luvut Kelan päätöksessä olevat summat on määrät ennen veroja. Mut kun ne kertoo 0,8:lla, niin saa sen todellisen summan, jos oma veroprosentti ei ole yli 20. En siis vieläkään oo kysynyt Kelasta, että voiko tuohon ennakonpidätykseen vaikuttaa.. Nuo tekstit on niin kryptisiä, että ne voi ymmärtää miten päin vain.

Mulla on supistellut ihan valtavasti koko viikon. Ei mitään merkitystä teenkö jotain vai olenko tekemättä paitsi, että supistelut voi lisääntyä entisestään.. Olin suunnitellu meneväni tänään uimaan, mut emmä taida uskaltaakaan, kun supistukset on olleet niin voimakkaita. Lisäksi eilen taisi olla liitoskipuja tai jotain, koska vessassa pyyhkiessä tuntui jotenkin "oudolta". Paikat on vaan jotenkin arat. Kai siellä sitten on alkanut nyt ihan oikeesti tapahtua jotain. Hui! Mulla ei oo yhtään sellainen olo, että syntyisi jo :D

 
Onnea Piscesille kovasti uudesta tulokkaasta!

Jolane: Siitä summasta ei ole vielä vähennetty veroja joten summa valitettavasti vielä tippuu =( Eikös oliskin paljon reilumpaa, että kaikki vanhempain rahat olis verovapaita? Muutenkin pienet tulot ja menot sen kun kasvaa kun vauva tulee ja verottaja vaan aina jaksaa muistaa..tulis noi poliitiikan pellet joskus kokeilemaan pieni tulosten elämää lasten ja laskujen kanssa..no siinä taas tuli purnattua =D

Mulla suunnaton kiukku päällä nyt koko ajan. Enään ei huvita mikään ja pinna on niin tiukalla kun viulun kieli! Miehen kans jatkuvasti väännetään jostain kättä ja muksut osaa hetkellisesti ärsyttää aivan suunnattomasti. Eilen illalla ei mikään tietenkään onnistunut, pätki netti, sauna ei syttynyt, tuli riitaa, vaikka noi on tosi pieniä asioita niin itku tuli silmään, kai sitä ollaan jotenkin herkillä nyt, eikä paljon tavi kenenkään ärsyttää..millähän sitä sais iloisen asenteen takasin?
 
Ihanaa pisces, onnittelut potrasta pojastaemoticon . Ultimatellakin hienoja uutisia jos saatte tytön kotiin huomenna! Ja voimia kypsytykseen IhaNaiselle! Vauvoja tulee nyt hyvällä tahdilla.
Me ollaan kanssa miehen kanssa mietitty että mihin ollaan nokkamme työnnetty kun tähän "vauvaprojektiin" ollaan lähdetty ja kuinkahan tästä selvitään. Pohjimmiltaan luotan kuitenkin että saamme oman Ipanamme hyvin hoidettua ja parhaat eväät hänelle tarjottua. Toki, kun molemmille on esikoinen tulossa eikä oikeen kokemusta vauvoista ole,  niin kyllä sitä omaa osaamistaan epäilee jossain määrin... Mut kyllä me tämä handlataan!
Mulla on vasta toka lomapäivä menossa ja kotona vielä niin paljon tekemistä ja remontit tekemättä, että toivon Ipanan pysyvän masussa vielä muutaman viikon. Mutta jos se nyt huhtikuun  puolella kuitenkin syntyisi ettei menisi isosti lasketun ajan yli.
Ja enkuli: meille on todennäköisesti poika tulossa. Ei ihan sata varma ole mutta näin on rakenneultrassa annettu kuitenkin ymmärtää.
 
Aika moni taitaa malttamattomana odottaa jo että omakin pienokainen sieltä tulla tupsahtais. ;) Kohta niitä alkaa pikku hiljaa kaikilla putkahdella!

Tänään ollut rento päivä, aamulla lypsy ja syöminen samalla. Sit pyykkien laittoa ja koneella istumista. Soittelin ja selvittelin tossa noita vihkimis juttujakin ja huomenna käydään siellä keskusrekisterissä täyttämässä lappusia ja varaamassa pappia. Saa senkin hoitoon ennen kuin haetaan neiti kotia. Nyt vois käydä pitkästä aikaa koirien kanssa vähän kävelemässä! Sen mitä kestää kun vielä meinaa hieman välillä sattua jalkoväliin. ;)
Sit ostamaan vielä rintakumit ja ollaan valmiita vauvan tuloon!
Eilen hain muutaman tuttipullon ja korvikkeita ja pikku puketin ihan pikkuisia vaippoja. :))
Vasta puolen päivän maissa osastolle niin tässä on aikaa hyvin kerrankin tehdä jotain ja edes lenkittää koirat, ihanaa! Ollu niin kiirettä kun joutunut juokseen lypsy ja osasto väliä ettei koiraparat oo päässeet kunnolla ulos. :( Mutta nyt!

Päivittelenpäs iltasella taas miltä näyttää neitin kotiin paluu. Toivottavasti on pitänyt kaiken ok ja tosiaan pääsee huomenna.

Niin ja tosiaan, raskauden aikana tuli 9kg painoa lisää. Niistä 5kg jäi jo synnärille ja nyt on kokonaisuudessaan niistä jo 8kg lähtenyt! Vähän hyvä mieli!
 
Tietääkö kukaa miten tayssin synnäri osastolla on vierailut nykyään? Kun ennen vuoden vaihdetta sikaflunssan takia ei vauvaa ja äitiä päässyt katsomaan kun isä ja sisarukset, mutta kuulin huhua, että nyt pääsis jo taas isovanhemmat, mutta ei kuulemma muut??
 
Olen kuullut, että TAYSsiin pääsis vain isovanhemmat ja olisiko vierailuaika ollut klo 18-19. Isä saa kai olla paikalla klo 10-20 (tai jotenkin suurinpiirtein noin). Syntyneen vauvan sisaruksista en tiedä, että kumpaan kategoriaan lasketaan... :)
 
Takaisin
Top