Maaliskuun mutinat

Pisces suuren suuret onnittelut poikavauvan johdosta emoticon
Kiitokset taas kaikille tsempeistä ja kannustuksesta, nyt on jo paljon parempi mieli. Se oli vaan kait joku paniikkireaktio.Meillähän on loistavasti asiat, molemmat isovanhemmat asuu lähellä ja varmasti hoitoapua saadaan kun vaan pyydetään, ei tarvi miettiä isomman auton tai asunnon hankkimista, periaatteessa talous kunnossa kun molemmat on palkkatyössä, mitä nyt asuntolainat painaa päälle. Ikää on jo sen verran, että haihattelut ja riennot on juostu, vaikka kyllähän sitä toki pitää saada sitä omaa aikaa ja välillä viiihteelle päästä jatkossakin. Joten ei muuta kun mitä kevätmamma sanoi, että pihalle jalkaa polkemaan jos hermo menee :)
Ihanaa, kävin äsken Plantagenissa vähän hakemassa kevätfiilistä ja siellä oli myynnissä jo orvokkeja :) en kuitenkaan ihan viitsinyt ostaa kun on luvattu sen verran kovia yöpakkasia vielä tänne eteläänkin. Eikä ne nyt varmaan kovin kivalta näyttäisi tuolla lumihangen keskellä. Sen sijaan ostin pari esikkoa  ja lemmikin ja tein niistä kivan asetelman keittiön pöydälle. Se onkin oikein väriläiskä, turkoosi peltiastia, keltaset esikot ja se sininen lemmikki ja lisänä pinkkiä sisal-koristetta emoticon Mutta kyllä piristi päästä vähän ihmisten ilmoille, kävin samalla vielä kodin Anttilassakin. Ja siellä on hyvä taapertaa kun ei ole paljon porukkaa näin päiväsaikaan liikkeellä. Onneksi on auto käytössä, muuten tulisin varmaan mökkihöperöksi.
 
Sipriina:
Mä olen kans kiertänyt nyt mammalomalla kavereita, käynyt kahviloissa ja lounaalla. Kestosuosikkeina äippälomalla olevat ystävät joilla 3 kk ja 6kk ikiset vauvat.  Lisäksi ollaan käyty miehen kanssa vakuutusyhtiöissä ja pankeissa neuvottelemassa.  
- Hulluksi olisin tullut jos kotona olisin vaan lepäillyt  :D

Satunnaisesti on semmoinen tunne tuolla haarovälissä kuin lapsi olis laskeutumassa, mut sitten se katoaa :(   Viimeksi eilenillalla tuntui et tää on varmaan viimeinen lenkki koiran kanssa, niin epämukavalta tuntui. Ja aamulla oli taas ihan normaali olo!

Harmi, koska vauveli vois ihan oikeasti alkaa tulla isukin olkapääleikkauksen vuoksi.  Haluaisin niiin mieluusti 6 vkoisen vauvelin enkä 1,5 vkoista kun miehestä tulee yksikätinen moneksi viikoksi.

Olis niiin kiva kun ei olis paikat kipeinä ymym kun on sitten ainokainen joka voi käydä kaupassa ja siivota ja nostella lasta...

Ja pakko vielä vähän hehkuttaa: Me saatiin aivan ihana kehto lainaan kaverilta! 
 
Oikein lämpöiset onnittelut Ihanaiselle ja perheelle pikku prinsessasta! emoticon Mutta että sektio lopulta? Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin, tuuhan kertoilemaan kuulumisia kun jaksat ja pystyt! 

Mulla on ollu nyt pari päivää toooosi outo olo. Iltaisin supistelee tosi paljon, vatsa ihan pinkeenä koko ajan ja viime yönä tuli aivan järkyttävän tuntunen supistus kun nousin vessaan :O Vihlas alavatsaa kyllä niin kovasti, että meinaspa itku päästä.. Nyt oon sit miettiny tässä, että mitenkähän sitä oikeesti niitten kipujen kans pärjäilee sit ku se synnytys alkaa..


 
Onnea Ihanaiselle! emoticon

Mulla taitaa olla masu vähän laskeutunut. Pissattaa 24/7 ja äsken peilistä katsoin, et näyttääpä tuo maha erilaiselta. Ei ole noussut vatsahapotkaan suuhun pariin päivään + yöhön. Eilen tosiaan alkoivat nuo liitoskivutkin alapäässä. Oon koittanut suhtautua niihin sillai, et ei tässä mitään, vaikkei se ihan helppoa aina ole. Alkaa tässä itseäkin jänskättää, kun noita vauvoja alkaa tulla tuollai harva se päivä :)
 
Onnea IhaNainen emoticon tyttökääröstä!!
Näyttää siltä että huhtikuisten tytöt syntyy ensin ja poikakatras perässä! Ottakaahan vaan...
 
Onnea IhaNainaiselle ja miehelle pikku typykästä!!
Ekat päivät leikkauksen jälkeen on aikasta kivuliaita, mut kyllä se siitä:) Toivottavasti paranet nopsaan!
 

Onnea IhaNaiselle vauvelista! kumpa olis jo meilläkin vauva. Nyt loppu  kohden nään koko ajan unia, että vauva on syntynyt ja kaikki meni hyvin ja edellisenä yönä näin unta, että elvytin meidän kolmevuotiaan =( Mielikuvitus siis hieman laukkaa ja yöt on levottomia. No elvytys unet liittyvät omaan työhön aika vahvasti, mutta että omaa lasta, oli se vaan kamala tunne, mutta ihana herätä ja huomata, että toinen tuhisee vieressä =)

Onko muita alkanut ärsyttään sellanen juttu..että mitä isommaksi loppuakohden kasvetaan, tarkoitan siis mahaa ja ehkä joo tullut vähän muuallekin =D (kiitos siitä pistaasipähkinöiden ja vissyn) no se kuuluu asiaan..mutta siis kun mäkin olen aina ollut tosi hoikka ja ekasta muksusta palauduin hyvin, olin toki iso hänestäkin, mutta pakko myöntää, että tämä on saanut paikat leviämään muualtakin kuin mahan seudulta...pointti oli siis se, että huomautteleeko ihmiset teille kuinka on naama/persus levinnyt? Mulle tulee kommentteja harvasen päivä ja olen ihan kypsä! En minäkään mene luonnostaan lihavalle sanomaan, että hei sun perse on levinnyt! =/ ärsyttää..ja vaikka joo ymmärrän, että ihmiset tarkoittaa sitä raskautta, mutta ei sitä koko ajan jaksa kuunnella ja kohta alkaa se rumba kun tullaan kotiin laitokselta, niin ihmiset jaksaa jauhaa, että jäipäs sille paljon kiloja. Helpompaa olisi olla luonnostaan pyöreä niin ei jokainen lisäkilo jää muiden mieleen..olenko ihan hullu vai ottaako muita tällänen päähän?

 
Pisces ja Ihanainen, ihan huippupaljon onnea pikku nyyteistä emoticon

Täällä vaan supistukset tihenee ja kovenee kivultaan ja kestoltaan ja sit yöllä aina loppuu, great! Voi vee, sanon minä. Mutta eilisen päivän poltteli lantion seutua ja häpyluuta juili ilkeesti, oisko tulokas menny taasen alemmas, ei voi tietää! Ainakin sen jälkeen aina kun nousee seisomaan, tuntuu et saa mennä pissalle ja sit tulee yks tippa. Vaikka tuntuu et pissattaa niin että rakko repee emoticon

Mua on kaikki kehunu vaan ulkonäöllisesti tän raskauden aikana.. Eilenkin kun kävin päiväkodista hakee kuopuksen ni yks hoitaja sen edellisestä ryhmästä tuli ja sano että piti tulla ihan kattomaan onks sulla vatsa vähän turvonnut ja vitsailtiin siinä sit hetki jostain activiasta sun muusta ja sit se sano että näytän tosi hyvältä et hän ite aina turpos joka paikasta raskaana ollessaan ja mulla kun on vaan tuo pallo, muuten ihan normaali olen. Mutta itsekin kun katon peilikuvaani, tunnen itteni jotenkin tosi hehkeeks. Paitsi että mies sanoo mua possuks. Mut se onkin vitsailua mistä en todellakaan loukkaannu :D Tosiaan, muistan noista painojutuista että kun esikoisen kanssa mulle tuli 13,5 kiloa raskauden aikana ni 4 kiloa oli jälellä kaks päivää synnytyksen jälkeen ja kuopukselta tuli 8,7 kiloa ja kaks kiloa oli kaks päivää synnytyksen jälkeen. Nyt on tullu varmaan se 4 kiloa ni menee varmaan miinuksen puolelle :DD Oli mulla 6 kiloa mikä oli tarkotus saada pois tähän kesään mennessä mut sit tulin raskaaksi ni enpä voinu jatkaa diettiä mutta ehkä mä silti saan ne pois!
 
Jee, onnea IhaNainen!!! :)

kevätmamma:
tästä ulkonäköhuomautteluasiasta purnattiin justiinsa tuolla neuvolakuulumiset-ketjussa (vähän topicin ohi, mutta keskustelu syntyy sinne minne se syntyy). :)
Tsekkaa pari viimeistä sivua, niin huomaat, että et tosiaan ole ainoa jolle täräytellään jotain älyttömyyksiä päin näköä...

enkuli: sua kyllä koetellaan sekä pääkopan kannalta että fyysisesti. Ei ihan varmasti oo kiva viikkotolkulla kuunnella kipeitä suppareita ja olla koko ajan varpaillaan. Ja etenkin kun on vielä pelkoa, että tätä menoa tulee syöksysynnytys... :-/
Muistat vaan sitten että kun ihan oikeasti tuntuu, että nyt se tapahtuu, niin soitat vaikka sitten ambulanssin ihan varmuudeksi. Ei oo ollenkaan hätävarjelun liioittelua jos oma tuntuma kertoo, että tässä ei enää kauaa mene. Tsemppiä ja voimia tuskaisiin odotteluviikkoihin!
 
Koetellaan tosissaan. Mutta tämän jälkeen en oo kyllä lapsosia enää maailmaan saattamassa, jääpähän ainakin muistiin miltä tuntuu supistus :D Onneks meiltä ei oo kun 10 minuutin ajomatka sairaalaan ja jännitystä tuo se myös kun luovuttiin meidän autosta viime kesällä! Olemme siis autottomia, mutta onneks viereisellä kadulla asuu mun paras ystävä ja hän on sitten hälytysvalmiudessa öisin jos tulee lähtö. Hilppasee autolla meille muksujen vahdiks ja me saadaan auto jolla lähteä synnärille :) Mutta kyllä ne viikot näköjään vaan menee eteenpäin vaikkei aina siltä tunnu! Nyttempä ei sairaalassakaan enää yritä estellä jos päättää pikkunen maailmaan haluta emoticon
 
Onnea Pikku nyyteistä!!! :)

Saako avautua?? no avaudunpahan nyt kuitenkin :)
Voi että oli stressaava viikko.. Auto piti katsastaa viimeistään keskiviikkona ja siihen piti vaihtaa joku osa piti olla vielä helppo vaihtaa mutta toisin kävi! ukko sai vielä tiistai iltana myöhään ähertää sen osan kanssa. eikä siinnä mitään mutta kun on koko ajan pelko perseessä että koska pitää lähteä laitokselle meilläkin on kuitenkin ainakin 80km sairaalaan.. ja auto ei oo ajokunnossa... No nyt on auto kunnossa ja katsastettu!
Yksi koiristamme oli reisussa viime viikonlopun (eli vähän lomaa kun kolme koiraa ja tuo vintiö oli reisussa) ja palasi maanantaina juoksusena takaisin! jes! no eilen saatiin uros hoitoon mummulaan! Onneksi!
Ja tietenkin itsellä olo ollut välillä niin ärsyttäviä oloja että pitääkö lähteä vai eikö pidä ja välillä että miks se ei jo tuu! 
Toisaalta toivon että ens viikkoon vielä kestäisin jolloin siis rv37 jotta vielä vähän saisi painoa kasaan.. mutta mutta.. Oma äitini on synnyttäny meidät kaikki aikasin mut rv 36 ja muut rv 37 ja sitä se neuvolan tätikin sanoi että nopeasti voi tulla että olkaa valmiina lähtöön. Ei siinä mitään mutta kaikista eniten on koko raskausajan polottanut ehdinkö sairaalaan ja että tiedänkö koska pitää lähteä..
HUH  noin kiitos! heti tuli parempi mieli!emoticon
 
Meidän babyllä ei ole selvästikään mitään kiirettä vielä maailmaan - veikkaanpa että yli menee.
Suppareita on päivän mittaan, mutta ne ovat kivuttomia. Vauva potkii ja venyttelee minkä ehtii ja ja taitaa vaan nautiskella olostaan. Olen yrittänyt kertoa sille että aprillipäivä 1.4. olisi hyvä päivä syntyä, jaa'a tuskinpa uskoo ellei tässä viikon mittaan jotain mullistavaa tapahdu. 

Mutta...ens viikolla alkaa Huhtikuun (höpinät) ja se on MEIDÄN kuukausi!!! Loppuviimein tämä raskausaika on mennyt tosi nopsaan, viimeiset viikot tuntuvat olevan niitä kituviikkoja...kun ei jaksaisi enää eikä malttaisi odottaa. Ainakin mua ensikertalaisena jännittää osaanko lähteä sairaalaan oikeaan aikaan, miten synnytys sujuu...ei pelkoa vaan nimenomaan sellaista epämääräistä jännittämistä.
 
Annik@: mua jännittää ensikertalaisena kans, että pärjäänkö sitte niitten oikeitten supistusten kanssa ja tajuanko lähteä ajoissa :D Äiti on aikanaan mua synnyttänyt niin, että ekasta käynnistystabletista 1h ja 7min ku oon ollu pihalla, nice :)

Mutta yli tää menee vaikka saiskin tulla oikeeseen aikaan tai vähä aikasemmin :P

Ihanainen: Tuhannesti onnea tyttösestä! emoticon
 
IhaNaiselle suuret onnittelut pikkuisesta emoticon

Mulla kanssa päivän mittaan tulee useaan otteeseen supistuksia, mutta niitä lähes kivuttomia. Varsinkin iltaisin supistelee. Vähän ehkä on alkanut toi supistus tuntumaan vihlovana alamahassa.. ja niitä menkkamaisia jomotteluja on päivän mittaan. Itellä on sellanen tunne, että aika lähelle sitä laskettua aikaa 14.4 mennään. Vaikka miehen veikkaus on, että syntyy jo kuun vaihteessa emoticon  Aika jännää aikaa tää loppuodottelu. Varsinkin just, kun on ensikertalaisena asialla, niin ei ole mitään hajua, mitä odottaa...

Jotenkin haluasin niiiin kovasti jo oman vauvan maailmaan ja pois tästä raskaana olemisen autuaasta tilasta. Toisaalta taas ajattelen, että ei ole mitään kiirettä ja mietin, miten haluaisin esim. yhen koirakurssin ehtiä käymään loppuun (kaks kertaa vielä jäljellä :), ennen uutta perheenjäsentä. Ihailen ihanaa, kamalaa mahaani peilistä ja jotenkaan en sittenkään vielä haluaisi luopua siitä..... huoh näitten ajatusten kanssa.

Mullekkaan ei oo onneksi kukaan sanonut mitään inhottavilta tuntuvia kommentteja raskauteen liittyen. Mahaa nyt kommentoidaan, mut ONNEKSI kommentit on ollu kaikki kivoja. Voisin kuvitella henkisen tilani musertuvan (ha ha) jostain lihavuuskommentista, kun on itellä muutenkin niin norsu olo...
 
Kiitokset taas kannanotoista, vaikkakin vähän aiheen sivusta viedäänkin. Mullakin ne kommentit siis ei ole ollut keltään ilkeitä ja tiedän todella itsekin, että olen "hoikka", aloituspaino oli 60 ja nyt reilut 70 mittarissa...mutta aina ne vaan ärsyttää...

Täällä kans lähdön tunnelmia aina välillä, supistelee välillä kovempaa, välillä hiljempaa, mutta päivässä vetelee siis vatsa kovaksi montakymmentä kertaa...kuitenkaan ei mikään edisty. Eilen pakkasin kassin valmiiksi, kun aattelin lähtö vois tulla, mutta paskat..edelleenkin kokonaisena. Sunnuntaina olis siis lasissa rv 38. Toisaalta kauheen jännää aikaa, mutta aika ressaavaa, parempi olis ettei toijota alkuunkaan sitä la:ta vaan laskis koko ajan viikoilla 42 ja kaikki mitä sitä ennen tule niin olis vaan positiivista =D Nytkin kun kirjotan niin saa asentoa ihan vaihtaa toiselle kankulle kun niin kovaa supistaa, mutta aina ne jää siihen..Kolmen ässän taikaa kokeiltiin esikoisen kans ja yli meni, että paukahti, joten tästä ei edes yritetä..sauna ja siivous nyt menee ihan itsestään,mutta viimenen  vaihtoehto saa kyllä odottaa synnärin jälkeen =D

No huhtimammat, kohta on kaikilla ohi, liput korkeella ja vatsat pystyssä =D
 
Muuhun mitään kommentoimatta,

ONNEA IHANAINEN!! Ihanaa, pieni prinsessa liittyi joukkoon. :))

Mekin saatiin oma prinsessa kotiin! Automatkan nukkui ja sama homma jatkuu omassa pinnasängyssä. <3
 
Ultimate:
oiiih, ihanaa!
Voi autuus sitä tunnetta kun se oma käärö vihdoin siellä pinnasängyssään tuhisee.... <3

Oikein paljon ihanaa vauva-arkea teille sinne!
Me muut tässä pikkuhiljaa lähestytään samaa pistettä... :P
 
IhaNaiselle suuren suuret onnittelut emoticon
ja ultimatelle tietysti myös kotiinpääsyn johdosta.
Hitsi mikä tuuli täällä on, tuntuu, että kohta lähtee terassikalusteet lentoon tuosta pressun alta, ihme puuskia. Vois tuo kevät jo tulla. Ensi viikolla alkaa jo huhtikuu ja mä olen yleensä huhtikuun alussa pysytynyt pyöräilemään töihin, vaan tänä vuonnapa en pystyis jos töissä olisin. Matkaa on kuitenkin sellaset 20 km ja sinen mahtuu sekä metsätaivalta että pyörätietä ja ne metsäosuudet on taatusti ihan jäässä ja lumessa vielä.
Kävin tuossa ostamassa parit imetyspaidatkin H&M:ltä. Kevään ja kesän muoti näyttääkin olevan muutenkin meitä synnyttäneitä suosiva emoticon  paljon näyttää olevan tunikaa ja löysää mekkoa tarjolla, sopii mulle :)
Kaksi viikkoa äippälomaa takana. Hyvinhän tuo aika on mennyt. Pitää vaan lähteä johonkin aina välillä. Mulla ei ole yhtään kaveria joka olis äitiyslomalla, joten seuraa päivisin ei ole. Jos en sitten lähde jonkun työssäolevan kanssa lounastamaan. Mutta sitten pitäisi lähteä keskustaan saakka, enkä taida viitsiä. Julkisilla en suostu kulkemaan ja auton parkki maksaa aina kuitenkin jotain kympin verran. Ja kun sinne saakka menisin, varmaan kävisin vähän shoppailemassa samalla, niin kallis reissuhan siitä tulisi emoticon
Ihanaa, ollaan menossa huomenna miehen kanssa ulos syömään.Me ei siis kovin usein käydä normaalisti muutenkaan, tykätään tehdä kotona yhdessä ruokaa viikonloppuisin ja maistella viiinejä.(siis ennen raskautta) Mutta kiva päästä vähän ulos tuulettumaan ja kun kuski löytyy nyt automaattisesti, niin meille julkisten kulkuvälineiden inhoajille reissu on varsin kiva emoticon
Mies muuten jo fiilistelee mun puolesta, että kohta mä saan juoda skumppaa, että pistetäänkö jo kylmään :)  se on niin kovasti jo antamassa mulle vapaailtaa kun olen joutunut olemaan ilman rakastamaani skumppaa :) Noh, katsoo jos sillon kesäkussa pääsee sinne Jovin konserttiin ,niin silloin tyttöjen kanssa varmaan tulee otettua :)
Jotenkin sitä hiukka kaipaa sitä hiprakka oloa emoticon
 
Sipriinalla tuntuu olevan aika mukavan oloista aikaa tiedossa!
Mä oottelen josko tuo Juha Tapio tulis taas joskus tänne päin kun ukko lupas viedä sitä sitten katsomaan.. :))

Kiitokset kaikille taas onnitteluista ja tsempeistä ja kaikista!
Tyttö syö ja nukkuu vallan mainiosti! Pari tuntia siinä syötössä aina kyllä vierähtää kun eka ollaan rinnalla niin kauan kunnes hermostuu aivan tosissaan (aamullakin tähän meni yli tunti ;) ) ja sitten syödään puoli unisena pullosta loput. Hyvin tosiaan syö, rinnasta kuitenkin varmasti tulee tavaraa kun sitä on makuuimetyksessä ollut sängyssäkin asti ja rintakumiin jää selvästi hyvin maitoa. :) Sit se vielä vetelee pullosta maitoa vaihdellen 80-120ml! Sitten se nukkuu monta monituista tuntia.. Se söi eilen yöllä 23.30-02.00 ja nukku aamu 7 asti! Vähän mahtavaa kun saa itsekin nukkua kunnolla. ;) Aamulla sitten söi tuonne 9 pintaan ja nukkuu edelleen.. Saas nähdä millon heräilee syömään. :D
 
Takaisin
Top