Maaliskuun mutinat

Huomenta! paljon onnea vauvautuneille, olin yllättynyt! Eli Ultimatelle, piscesille ja IhaNaiselle, oliko muita? <3 En ole pitkään aikaan päässyt foorumille kun oli toi remontti ja muutto, mut nyt alkaa olemaan koti kasassa, enää yksi komero puuttuu!

On kyllä jänniä aikoja nämä... Mä en voi hirveesti päätellä mistään mahan laskeutumisesta mitään kun mulla on vauva ollu kiinnittyny lantioon pää alaspäin jo kolmisen kuukautta... Onneks se on sitten pysynytkin oikeessa asennossa. Ja säännöllisen epäsäännöllisiä, välillä vähä kipeempiäkin suppareita on tullut nyt kaksi viikkoa. Eilen illalla supisteli 3 tuntia 10min välein ja siinä oli kaksi tosi napakkaa (mutta lyhytkestoista) supistusta. Sitten ne loppuivat.

Tuntuu että noi supistukset ei koskaan johda mihinkään..... Oon kuitenkin ihan täysvalmiudessa lähtöön koko ajan. Vaikka siis jännittää IHAN HITOSTI jos rehellisiä ollaan!
 
Onnea IhaNaiselle kääröstä ja Ultimatelle kotiutumisesta! :)

Eilen supisteli illalla siihen malliin että heräsi pieni toivonkipinä josko tämä sittenkin tulisi ulos tässä viikon sisällä. Mutta nyt ei taas mitään, tuolla masussa venyttelee tyytyväisenä vaan. Tuntuu kyllä että on laskeutunut entistä alemmas, tuohon kylkikaaren alle on tullut oikein tyhjä kohta ja liitoskivut on ihan mahdottomat, kävellessä saa oikein irvistellä kun niin hyvin vihloo. Onneksi ei tarvitse paljoa neljän seinän sisältä poistua, käveleminen on niin kivuliasta.
Tahtoo vaan aika käydä pitkäksi kotona istuessa. Vauvan villapaidankin sain eilen jo melkein valmiiksi ja nyt loppuu lanka, eli neulomiseenkaan ei saa enää kulumaan aikaa. Ensi viikolla lupasivat kaverit tulla käymään, onpahan vähän jotain ohjelmaa. :) Ja nyt menen leipomaan pullaa, siihen saa kulumaan ainakin pari tuntia.
 
Täälläkin toosaa vihloo välillä ihan kiitettävästi. :D Mutta musta tuntuu, et muutun sitä vaivaisemmaksi, mitä vähemmän teen... Se on varmaan psyykkistä. Siks mä oonkin imuroinut tai pessyt lattioita joka päivä, saunankin pesin tossa kolmanteen kertaan.. (no hei, uus sauna, edellisen omistajan hiet on saatava pois :))))

Pyykkiä on tullut viikon ajan joka päivä 2-3 koneellista, päätin pestä KAIKKI liinavaatteet läpi ennen kuin viikkaan ne vaatehuoneeseen, niin että sinne ei synny heti tunkkaista hajua. Samoin pesin melkein kaikki muutkin vaatteet tai tuuletin, osassa oli vielä tupakanhajua vaikka me muutettiin viimestä edellisestä asunnosta vuosi sitten (exän asunto siis, jossa se oli joskus tupakoinut sisätiloissa) ((nyt ollaan oltu molemmat tupakoimatta n.1v7kk)).. Tupakan haju on siis aika pinttyvää....

Tässäkin asunnossa oli ihme hajuja mutta kyllä vanhan kansan keinot tepsii. Sillon kun täällä oli vielä tyhjää, pesin kaikki mahdolliset jo puhtaaksi pessyt pinnat vielä veden ja etikan sekoituksella... siis kaappien tasot, lattiat, seinät .. Ja jätin vielä pari kippoa jossa etikkaa, yön yli pöydälle ja ikkunan auki.... Niin sen käsittelyn jälkeen täällä ei ole haissut ummehtuneelle tai millekään edellisen omistajan kissankuselle. Mutta voitteko tajuta miten paljon mä oon kuurannut täällä, kun melkein kaiken minkä on pessyt ensin jollain perus pesuaineella (fairy, laminaattipesu, ajax) oon pessyt etikalla ja sen jälkeen vielä miedolla kloriittiliuoksella... Ja jotkut kohteet vielä enemmän kuin kolme kertaa. Mutta täällä asuikin joku tosi törkyinen ja saastainen sika ennen meitä ja mua niin ällötti ajatus että sen jämiä on täällä.......

Mut nyt ei oo siis enää mitään pestävää kun noi pyykit... Imuroitavaa riittää joka päivä kun on tullu uusia huonekaluja, ja kun niitä kokoo ja repii pahvilaatikoita pienemmäks, tulee aina sotkua. Ja raksapölyäkin vielä leijailee ilmassa kun paria seinää piti kitata ja hioo.

Mutta hei... Pitäähän ihmisellä harrastuksia olla???! ;D Nyt meen lenkille tuulettumaan....!
 
Oho, jollain on aika paljon energiaa,Vesimeloni emoticon
Ihan alkoi hengästyttää :D
Mutta joo, varmaan mullakin olis hirvee puunausvimma, jos joutuisi miettimään edellisen omistajan jälkiä ja jätöksiä. Mulla on elämässäni ollut onni siinä, että vain kerran olen muuttanut jonkun muun ennen asuttamaan kämppään. Eka vuokrakämppä kun muutin pois kotoa silloisen poikakaverini kanssa. Sen jälkeen olen päässyt kahteen uuteen vuokrakämppään ja kahteen uuteen omistusasuntoon. Hmm...olenkin muuttanut aika harvoin kun näin ajattelee, pitkään siis viihtynyt aina kussakin asunnossa, varsinkin kahdessä nykyistä edeltävässä. Miehet vaihtuu, kämppä pysyy emoticon no, nyt pysyy kyllä mieskin mikäli se on musta kiinni emoticon
 
Oh sweet...
nukuin ekaa kertaa viikkoon 8h yöunet! \o/
Toissayö oli kyllä ihan kamala: nukuin 4h heräten aamukolmelta ja sen jälkeen ei uni tullut enää ollenkaan! Sain torkuttua 9-11, mutta olipa väsynyt ja pöhnänen olo koko päivän. Ja siis alla oli viikko, kun olin herännyt joka yö kolmelta ja saanut nukuttua aamulla vaan pari tuntia lisää.
Olo on, kuin ois uusi ihminen... :)

Jotenkin en oo nyt enää yhtään niin malttamaton tän synnytyksen kanssa kuin viime viikolla. Itseasiassa nyt tuntuis aika kivalta jos tää ei syntyiskään ihan heti, niinku esim ens yönä tms.
Suunnittelin vähän, että tuo aprillipäivä ois aika hauska päivä syntyä, tai sit se 2.4. Eli alkavan viikon perjantaina, juu!
Ja nää asiathan menee yhäkin niin, että se vaan päätetään... :P
 
Hyvät yöunet tekevät kyllä ihmeitä, heti on ihan eri lähtökohdat päivään. Mä olen heräillyt ilman kelloa viimeajat aina kuudelta. Mikä siinä onkin että työaamuina ei meinannut millään päästä ylös vielä noin aikaisin mutta nyt herätään ihan pirteänä ja noustaan heti ylös. Outoa.. No, mutta tänään olikin kello sitten jo 10 yli 7 kun nousin. Kivaa tää kesäaika, nyt on sitten illalla pidempään valoisaa, me like!
 
Ei voi olla totta, olen näköjään taas tulossa kipeäksi. emoticon Eilen alkoi pieni kurkkukipu ja tänä aamuna ei ole ainakaan yhtään parempi olo. Ärsyttää, edellisestä taudista ei ole vielä kuukauttakaan ja yhteensä tämä olisi jo kolmas flunssa tämän vuoden puolella. Pelottaa että joudun tätä menoa synnyttämäänkin puolikuntoisena. :( Se kun taitaa olla ihan riittävän rankkaa puuhaa muutenkin, saati sitten vielä sairaana.
No ei auta kuin ottaa tehokkaaksi todetut laimennettu appelsiinimehu sekä kuuma vesi&hunaja taas käyttöön, jos tämä vaikka niillä menisi ohi.
 
IhaNainen, Pisces ja Ultimate,
emoticon emoticon
Ihania vauvauutisia! Onnea teille kaikille ja tervetuloa huhtimammojen joukkoon!!
Meillä neiti kotiutui tiistaina. On menny tosi hyvin sen kans, ihan ku mulla ois aina ollu lapsia!! Yöheräämisetkään ei tunnu yhtään kauheilta vaan sen tekee mielellään vaikka kuinka ois nukkunu koiranunta.. Neitin ruokailurytmi muuttu muutamaksi päiväksi sairaalasta tulon jälkeen, mutta nyt näyttää menevän taas 4 tunnin välein. Tänään tyttö on ollu poikkeuksellisen pirtee jo pian kaks tuntia; kattellu kotia "sillä silmällä".. Neuvolatäti kävi perjantaina punnittemassa neitin ja painoa oli tullu tosi hienosti: 2140 grammaa!
Että näin täällä vauvaperheessä :)
 
Voi Pikkuenkeli, ihania kuulumisia! <3

Ääääh... miten voi muka ihminen malttaa että saisi sen oman nyyttinsä jo kotiin...! :D
(Ja vaihtoehdot odottamiselle ovat...? Noh, tasan nolla. :P)

Mesore:
no voi pjärse... Kipeenä on muutenkin niin kurjaa olla, mutta lisätään siihen sitten vielä loppuraskauden yleinen tukaluus ja stressi siitä, että entä jos synnytys alkaa ja ite on tosiaan ihan petipotilas jo flunssan vuoksi... :(
Toivotaan että pöpö säikähtää sun taistelukeinoja!

Oon ollu ite vähän ihmeissäni, että en oo minkäänlaista, edes pientä nuhapöpöä, saanut tässä koko raskauden aikana. Tosin siis en yleensäkään tule kipeäksi en sitten millään, mutta kun joka paikassa aina toitotetaan, että raskausaikana vastustuskyky olisi normaalia heikompi...
Nyt on parina aamuna tuntunut kurkku vähän kipeeltä, mutta se menee ohi aina heti kun jotain juo. Eli oisko tuo jotain yleistä limakalvojen kuivumista ja siihen yhdistettynä alkanut katupölykausi, joka täällä stadissa on melkoinen riesa joka hemmetin vuosi...
Noh, enpä manaa mitään tuosta sairastelusta, vielähän tässä on aikaa joku hemmetin sikaflussa saada...
 
huih, minuu jännittää :) Tänään on tullut pitkin päivää pyyhkiessä limatulppaa.. Todella todella sitkeetä läpinäkyvää limaa mikä ei ees tartu toiseen paperinpalaseen. Eilen oli muutaman tunnin kipeetä menkkajomotusta vatsassa ja selässä ja tänään on myös vihlonu tosi kipeesti välillä tuolla kohdunsuulla :D Pakkasin nyt sairaalakassin kameraa vaille valmiiks.. Oliskohan se lähiaikoina meillä pikkunen vauveli :) Supistuksia odotellessa..
 
Auringostako sain tänään virtapiikin, vai mikä iski emoticon
mutta olen tänään lenkkeillyt 2 x 1½ tunnin reippailut ja sen lisäksi vielä hengailin tallilla parituntisen...
Vauva on tainnut saada shokin yllättävästä sporttispurtista, kun on ollut tänään enemmän hissukseen kuin liikekannalla. Kotidopplerilla kuuluu kuitenkin tasainen vahva syke, joten nyt en lähde kyllä polille vaan syön tuhdin iltapalan ja käyn sohvalle masun viereen!!
 
Ihanaa että teillä pikkuenkeli menee mukavasti!

Vähän on luettu juttuja puoli huolimattomasti mutta noh saako laittaa vauvan piikkiin ;)
Vaikkei se aikaa viekään hirveästi. Mut täyteen pitää tuupata välit, katottu leffaa, tehty ruokaa ja sen semmosta. Naatiskellaan!
 
enkuli85:
hui!!! Hienoo! :)
Eihän se synnytys välttämättä vielä heti käynnisty, mutta niinhän sitä sanotaan, että limatulpan lähdettyä on maksimissaan viikko aikaa. :)
Onnea matkaan, käy kertomassa väliaikatietoja (jos tässä nyt on enää mitään "väiaikaa" edes jäljellä :D)

annik@:
joo, ei nää vauvat samalla tavalla joka päivä liiku, sen oon huomannut. Yritä kuitenkin dopplerilla kuunnellessa saada sykkeeseen selvää vaihtelua (töyki ja häiritse häntä vähän, sillon pitäisi sykkeen aina nousta). Nimittäin liian tasainen ja monotoninen syke on huono merkki (jälleen, en tosiaan tahdo pelotella millään huonoilla enteillä, mutta olen vakaasti sitä mieltä, ettei näiden juttujen kanssa voi olla liian luottavainen).

Mä oon noista hyvistä yöunista niin tarmokkaalla päällä ollut koko päivän, että oikeastaan vasta nyt illalla oon rauhottunut paikalleni vähäksi aikaa. On tullut vaihdettua kaikkien kukkien mullat ja siivottua miehen kanssa koko kämppä, käyty kaupassa, tehty ruokaa, kestitty anoppia, pesty pyykkiä ja käyty vielä kävelylläkin. Ja nytkin tuossa sohvalla makaillessa tuli ommeltua muutamat napit takkiin ja tehtyä tuommosta pientä puhdetta.

Jos ensi yökin on hyvä yö ja huomenna ei tuule ihan kamalasti, niin taidan pestä ikkunat. Tai ainakin osan niistä. :)
 
Se olisi mulla meneillään viimeinen yö, kun on vauva vatsan sisässä! Huomenna aamusta leikataan ja varmaan siinä kymmenen maissa saan vauvan kainaloon!! emoticon

Oi vitsit, tätä sitä on sitten odotettu viikko jos toinenkin ;)
 
Voi jännä, Enkuli85 pääsee kohta tositoimiin ja Akinnalla myös takuuvarmasti nyytti kainalossa huomenna!! Tsemiä molemmille! :))))

Itsellä ailahtelee mieliala kovastikin sen suhteen et syntyis jo tänään/ei syntyis VIELÄ tänään. Tavallaan sitä on kauheen valmis, mutta tavallaan haluais että se tapahtuis "vasta huomenna/ylihuomenna/viikon päästä". Riippuu aika paljon fyysisestä olotilasta. Tänään oon ollut vähän vihanen koska mulla on ilmavaivoja, mitkä tuntuu tosi kipeeltä.... Painon tunne lantiossa on tuntunut tänään jotenkin erityisen voimakkaalta, mutta supistuksia on tullut vähemmän ku eilen ja toissapäivänä. Muutama kipee vihlaisu ja värinän tunnetta lantionpohjassa vessakäynnin jälkeen, oire, jota ihmettelen kun en ole siitä kenenkään kuullut puhuvan enkä oo aiemmin tuntenut kuin tänään. Tuntuuko kellään muulla pinnistämisen jälkeen värinää alapäässä?? :D

(tässä tuntee olonsa välillä neuroottiseksi tarkkaillessaan kaikki oireita) ((mieskin varmaan tykkää kun raportoin sille koko ajan kaikki ilmavaivat ja liitoskivut :D))
 
En tiedä ekoittiko kellon siirtäminen unirytmin vai onko se vain tuo pikkukaveri mahassa, joka ei anna nukkua.. Viiden maissa heräsin vatsan muljuttamiseen, kun pikkuinen vehtasi taas oikein kunnolla. Aika ikäviä vihlaisuja se saa aikaan tuolla häpyluun seudulla. Jossain vaiheessa totesin, että jos mä vaan toista tuntia pohdiskelen ties mitä lastensängyn päiväpeitteen värejä, niin varmaan voi sitten jo nousta ylöskin. Toisaalta, eihän tuolla niin väliä, kun voi sitten vaikka nukkua päikkärit, jos sellainen olo tulee.

Meillä on kaikki kotivalmistelut seisseet paikoillaan, kun miehellä on ollut kiire koulujuttujen kanssa. Viikonloppunakaan ei saatu mitään eteenpäin. On todella turhauttavaa, kun mä oon ihan hyödytön täällä. Kaikki hommat on niin raskaita huonekalujen siirtämisiä sun muita, että mä en kuulemma saa yksin niitä tehdä.. Oon nyt sitten koittanut vakuuttaa tälle pikkukaverille, et sillä on ihan viihtyisää siellä mahan puolella (vaikkei se siltä aina tunnu). Ei mitään kiirettä tulla ulos :)
 
Cava; olet ihan oikeassa!! Onneksi iltaruoan jälkeen (ja kun pysähdyin vaan olemaan) niitä liikkeitäkin tuntui taas paremmin. Oon miettinyt että onkohan tuolla jo melko ahdasta, kun liike on enemmän sellaista pepun työntämistä kylkikaareen ja mönkimistä kuin varsinaista potkiskelua...

Tsemppiä AkinnA81lle ja Sista81!! Ihanaa, lisää "huhti"babyjä emoticon
 
"Maanantaiaamu, krapula ja vapina.
Tuijotan vessan seinää..."


No okei, ei sentäs. 
Mutta maanantaiaamu ja iso tylsistyminen ja siitä seuraava turhautuminen ja kiukkuisuus kyllä!
On tääkin... koko viime viikko oli just tämmöstä hermostunutta ja malttamatonta ja yleisesti vaan vähän kireellä mielellä olemista. Perjantaina tuntui ihan siltä, että no kiva jos tää ei vielä synnykään, on mukava viettää viikonloppua kotosalla miehen kanssa.
Ja jo sillon arvelin, että näinköhän taas maanantain tullen alkaa se sama kiristely. 
Kyllä.
Eli mulla alkaa olla vaan todella tekemisen puute, tai oikeastaan huvituksen puute tehdä mitään.
Ja samalla vähän samaa kuin sistalla: yksin sitä on vähän hyödytön. Mitään kovin rankkoja juttuja ei jaksa/uskalla yksin tehdä ja kaikki pieni piiperrys on jo tehty. Että nyt sitä taas vaan ollaan. Ja yritetään saada aika kulumaan. Ja mies ymmärtämään jos tulee vähän tiuskittua... :P
Eilen oli niiiin kiva päivä kun koko päivä puuhailtiin jotain kahdestaan. Mutta nyt taas tympii.
Millonkahan tasa-arvo menis sille asteelle, että mieskin määrättäis äitiyslomalle vikoiksi viikoiksi ennen vauvan syntymää - ihan vaan äidille seuraa pitämään jne. :D

Mutta outo juttu, ootteko muut huomanneet samaa...?
Mua ei oikeestaan nimittäin huvita enää tavata kavereita!!! Jotenkin on semmonen olo, että jos joku tänne meille tulee käymään, niin ihan mukava juttu. Mutta itteäni ei todella nappaa enää lähteä jonkun toisen luo tai keskustaan kahvilaan tai mitään.

Jotenkin... kait se synnytys alkaa todella olla lähellä koska alkaa olla näin sisäänpäin kääntynyt ja piittaamaton ulkomaailmasta. Sinällään tyhmää valittaa tylsistymistä kun ei sitten ole valmis edes lähtemään mihinkään taistellakseen sitä vastaan, mut näin se vaan menee. :)
Ainakin vielä hetken aikaa...

 
Mulla on tää viikko ihan vapaa kaikesta pakollisesta tekemisestä (paitsi kissan eläinlääkärikäynti). Oon silti jo suunnitellut viikon melkein täyteen ohjelmaa :) Äsken kävin neuvolassa, kelassa ja kirjastossa. Kun ei kerta kotona voi tehdä muuta hyödyllistä kuin ommella tai siivota, niin pitää keksiä kaikenlaista muuta.. (Mä en vieläkään siivoa vapaaehtoisesti yhtään ylimääräistä.. Se osa tästä pesänrakennusvietistä ei ole vieläkään herännyt.)

Äitiyspäivärahan ennakonpidätyksen tiputtaminen omalle veroprosentille vaatii erityisen verokortin, johon on merkitty että se on sosiaalietuuksia varten. Netistä en ainakaan sellaista osannut tilata, pitää käydä ihan verotoimistossa siis... Mut se on siis mahdollista kunten joku jo osasi kertoakin.

Kävin kirjastossa selailemassa käsityölehtiä (Ottobre kids) ja voi miten mä toivoisin, ettää tää on tyttö!!! Niissä oli niiiiiin sööttejä mekkoja. Vilhelmiinaksi tätä tulokasta on alettu tässä viime viikkoina kutsumaankin, mutta kyllä mulle poikakin kelpaa :) Jotenkin tämä tyttöfiilis vaan on ja pysyy. Piti sitten lainata pari lehteä.. Ja huomenna meen taas kangaskauppaan :) Tänään pitää tehdä valmiiksi noita odottavia projekteja, ettei me ihan hukuta näihin melkein valmiisiin tekeleisiin.
 
Takaisin
Top