Maaliskuun mutinat! <3

jenna
kyll minä oon jo ekat pikkuruisen pikkuiset vaatteet vauvalle ostanu :> en malttanu olla ostamatta ku kirpulla tuli niin kivoja vastaan. en paljoa kuitenkaan viitti viel ostella ku ei tiedä kumpi on tulossa mutta muutaman neutraalin vaatteen menin ostaan :D

Miten mulal on alkanut nyt tulee huonoja oloja :S ei oksenteluu kummiskaa, mut tosi huono olo ja heikottaa :/ sit mul on välil hirveet pistelyy alavatsas. mut ultrassa oli kaikki viimeks hyvin vaikka oli jo ollut tota pistelyy/vihlasui.

Mulla Eevi tota ihan samaa.. tähän asti saanu olla ihan "oireeton" ja nyt alkanu noi pahoinvoinnit. Kuvotusta vähän väliä ja tuntuu ettei mikn maistu. Toivotaan et on ohimenevä vaihe, myös sulla Eevi. :)

tosi ärsyttävää :/ voin kuvitella milt tuntuu ku oksentais joka päivä :S mä sentään en oksenna. On vaa kauhee olo :( No toivotaan että on ohimenevää myös mulla :) toivottavasti myös sulla jonna^^^^ :)

Kyllä mäkin ekat hankinnat oon jo tehny! :D Jos nyt edes yrittäis malttaa ittensä sinne rakenneultraan saakka niin vois sit ihan hyvällä omalla tunnolla alkaa hamstraamaan pojalle vaatetta :)

Eevi Mulla esikoisesta kans alko pahoinvoinnit rv 12 tienoilla ja kesti joitakin viikkoja. Tästä toisesta on taas menny niin että pahoinvoinnit astu kuvioon heti alussa ja nyt on alkanu helpottaa.
Ainut joka mua vielä vaivaa on heikotus ja pyörrytys, mut se vaan johtuu tästä mun super matalasta verenpaineesta. Neuvolassa just siitä kysyin ja täti vaan sano, että se on otettava rauhaksiin ja odotettava, että kun raskaus etenee niin verenpainekkin vähän nousee ja olo helpottuu.. Ei nyt ainakaan tällä hetkellä ihan hirveesti lohduttanu..

Ja noista pistelyistä/vihlasuista.. Se pieni ottaa sielä masussa nyt niin kovaa kasvupurttia että on enemmänkin ihme jos kohdun kasvu ei missään tunnu! Tommoset pienet kivut on ihan ok ja mullakin niitä on päivittäin. Dont worry, be happy! :)

Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista, joilla nyt tässä välissä on ultra ollunna! <3

Tää mamma läks nyt saunaan lämmittelee!

Meillä on sukulaisissa niin paljon pikkusia ja omat sisarukset meille säästäny tavaroita että oikeestaan kaikki vaunuista pinnasänkyyn on valmiina odottelemassa. Ihanan edullisesti pääsee, vaikka aikoinaan sitä mietti että sitte on kiva ostaa omalle vauvalle kaikki uutena mutta niin ne vuodet muuttaa mieltä :) Tokihan sitte kaikkea vaatetta ja muuta on kiva ostella kuhan vaan selville mitä merkkiä sieltä tulee :)

Itse kyllä odotan että tämä pahoinvointi jo loppuis, kestäny jo yli kuukauden emoticon iltasin pahenee vaikka koittaa koko ajan syödä. Mutta pahoinvointihan on yleisesti vaan merkki että kaikki on hyvin ;) ei se kyllä taida ketään siitä kärsivää lohduttaa.

LauraElina: joo mä kun ajatelin että mä säästyn nyt kokonaan huonoilta oloilta, mut nyt on mutuaman päivän ollu suoraansanottuna aivan paska olo :S onneks sentää en joudu pönttöä morjenstaa, siltä oon välttynyt :D No hyvä et noi vihalsut on ihan normaaleja, mulla oli aiemminki, mut nyt ei oo tuntunu vähää aikaa kauhesti, sit yhtäkkiä taas tuli ja mä aina huolestun akuehe herkästi. Pelotata et menetän tänki pienen olennon, mut ehkä sillä jos nyt ois hyvät tarra sukat jalassa :) 

Mä haluisin niin kauheesti jo ostaa/hankkia kaikkee! mut en voi :/ haluan tietää ensin kumpi tulossa :) helpompi hommaa kaikki x) ääk ei jaksa odottaa , vielä reilu 1½kk nii rakenne :)

Me ei olla kanssa viel mitn hankintoja tehty, koitan malttaa sinne toukokuun alkuun jollon se rakenneultra. :) Pojasta nyt on jo ennestääkin kaikki vaatteet vielä tallella, ni tuskin tulee ihan hirveästi hankintoja jos tämäkin poika. Jotenkin ite toivoisin tyttöä, haluisin ainakin sen 1 tytön. :) <3 Toisaalta olis helpompi ku menis vielä kaikki samat vaatteet ku eskoisella jne.. Pääasia et on terve, niin rakas se kuitenkin on. emoticon

Ja Eevi, tosta pahasta olosta, mä kassa säästyny oksentamiselta, vaikkain koko ajan sellanen olo et millon lentää.. mut sit se jää aina vaan siihen oloon. :D ja vattassa muljuu toisinaan niin että pahaa tekee.

mull on pahoinvointi väistyny jo joskus 7-8 viikolla mutta eilen tuli pitkästä aikaa semmone tunne että kohta tulee laatta.kaikenlisäks olin isossa ostoskeskuksessa joka täynnä ihmisiä emoticon meinas ihan paniikki iskee ku tuntu että ihan just tulee eikä kerkee lähimpään vessaan.ei sit onneks tullu HUH! oli aika kauheeta :S tuli semmosii aaltoja oikee et tuntu et päässä pyörii ja alkaa lentään.hyih. kunhan ei vaan mahatautia iskis :S ainaki toivon suuresti että tuo olo ois johtunu vaan kauheesta närästyksestä tai siitä ku en ollu syöny moneen tuntiin.

nii ja mieleen tuli viel että täällä eilen laitettiin sit jo kaikki normi housut varastoon :D ei mene ei mikkään enää mahan kohalta :D pitkään meni vielä semmoset mustat joustavat housut mut ei enää nekään :/ ne laskeutuu kokoajan mahan alle ja sit ne ei pysy jalassa ollenkaan :D kääk. se on ny vaan mammahousuil mentävä sitte

Meillä tehtiin eka hankinta samalla viikolla kun oli ensimmäinen ultra, siis ennen ultraa. Mies osti söpön bodyn, kun halusi ostaa ensimmäisen vaatteen vauvalle :) Ja kysyi vielä että voiko sen laittaa vauvalle päälle kun päästään pois sairaalasta... Itse ostin toissa viikolla vauvakirjan, johon laitoin jo tietoja meistä vanhemmista ja ultrakuvan. Isovanhemmillekin ostettiin tällä viikolla oma vauvakirja, jos vaikka innostuisivat sitä täyttämään (siis vauvakirja isovanhemmille).

Paha olo saapuu toisinaan mutta se ei ole onneksi enää jokapäiväistä kuten viikoilla 6-10. Ummetus on alkanut vaivaamaan nyt. Olen yrittänyt juoda paljon vettä, mutta liikunta ja kuidut on jääny vähemmälle. Laktuloosia olen käyttänyt, kun se on helpottanut oloa. Verenpaine on pysynyt alkaisena, mutta onneksi ei ole pahemmin heikotellut.

Vauvamasuakin on kai tullut vähän, omat läskit on vaan tiellä. Tuskin tulen tuntemaan liikkeitä vielä piiiitkään aikaan :( Omat vaatteet on niin isoja, että vaateostoksillekaan ei tarvi lähiaikoina lähteä. Paitsi ehkä uudet rintaliivit. Pitäisiköhän ostaa jo imetysliivit?

Ihanaa kun kevät on tulossa, mieli on virkeempi päivä päivältä :)

Heipähei kaikille!

Ihana  herätä aamuisin kun linnutkin laulelee jo kivasti :)
ja joka aamu on lähempänä syyskuuta! muutenkin tykkään nykyään aamuista enemmän (ennen olin enemmän aamu inhoinen) aamulla on hyvä olla, toisin kuin illalla! iltaa kohden alkaa kamala päänsärky, maha turpoaa, on  tukala olo ja oksettaa. kätilön mukaan oireet kuulostavat hyvältä :D hah. itsestäni ei todellakaan tunnu hyvältä iltasin!

LA siirtyi nyt 30.9 --> uusi LA 24.9 :) jee!
itse olin ultrassa niin häkellyksissäni etten kuullut edes mitä kätilö sanoi niskaturvotuksesta (muuta kuin että kaikki oli kunnossa) mieheni mukaan hän oli sanonut 1,4. luku kuulosti hirveän isolta, kun vertaa mitä täällä muilla on ollut. mutta onneksi joku täällä kirjoittikin että vasta 2-3 luvuista pitää olla huolissaan. verikoe otetiiin myös silloin keskiviikkona. kättäriltä sanottiin että tulolset tulee kotiin 1-2 viikon kuluessa. nyt olemme vanhempien luona toisella paikkakunnalla viikonlopun ja huomasin että s-postiini on tullut ilmoitus että hus-labrasta on tullut minulle postia net-postiin (paperi kirje tulee myöhemmin) siellä olisi siis seulonnan tulos!!! ja arvatkaa onko mulla täällä mun pankkitunnuksia mukana?? no ei :(
en jaksa odottaa huomiseen!!!!

pitäisikö hankkia itsellekin semmonen koti doppleri :)
hinta ei kuulostanut pahalta.
seuraava neuvola 12.4 ja toinen ultra 17.5
kuluisivatpa päivät nyt nopeasti ja kaikki menisi hyvin <3
eilen tuli taas vähän ruskeaa vuotoa :(
mutta sitä tuli vain kerran, ja on tullut aiemminkin ja kaikki oli hyvin, parempi nyt kuitenkin kun loppuisi jo nuo pelotteluvuodot.

onnea LauraElina!! uskomatonta että saitte tietää jo sukupuolen :D
meidän pitää odottaa   vielä toukokuuhun.....

Täällä taas pitkästä aikaaemoticon

Eilen oli toinen neuvola, kun minun verenpainetta pitää vähän seurailla. Ja kuunneltiin sitten niitä sydänääniäkin, voiko ihanampaa ääntä ollaemoticon . Hillitön meno siellä neuvolatädin mukaan masussa on. Rakenneultra on ensi kuussa ja ollaan aateltu, että jos vauveli näyttäis siellä sukupuolen, niin aletaan sitten hankkimaan kaikkee tarvittavaa. Tosin ostin kyllä jo sellaisen ihanan valkoisen pikkubodyn, pakko myöntää, en voinut vastustaa. Pahoinvointi näyttäis ihan vähän vähentynee, joten kovasti toivon, että se kohta loppuis. 
Hyviä vointeja toivottelen kaikille! 

Heipparallaa!

Todellakin kevät alkaa tuleen, aurinko paistaa ja vesi tippasee räystäistä, ulkonakaan ei enää pakkasta ole nimeksikään =)
En varmaan itse olisi tuota kotidoppleria edes ostanu mutta kun sen sai lainaan niin on se välillä ihan kiva kuunnella että siellä se vielä pamppailee iloisesti. Alussa vaan meinasin hermostua kun en löytänyt niitä sykkeitä :)
Onko muuten kellään ollut parvorokkoa raskausaikana? mulla on siskon lapset nyt rokossa ja siinä oli se itämisaikaki ihan törkeen pitkä. Viime viikolla siellä olen käynyt kylässä. Pitänee kuiten soittaa neuvolaan että pääsee käymään siellä verikokeissa tarkistuttamassa onko mulla ollut se pienenä, eipä tuo ole kuin ysi putki vera taas vähemmän :D Äiti ei edes ollut kuullu moisesta rokosta mutta onhan siitä nyt aikaa kun on pikkunen ollu että onko edes kunnolla näitä siihen aikaan seurattu kun tämä muistuttaa ihan pakkasihottumaa.

Mulla ois seuraava eli toinen neuvola 1.4 ja rakenneultra sitten 5.5, odottavan aika on piiiiitkä, näitä välietappeja odotellessa se aika kuitenkin tuntuu juoksevan :D
enemmän odotan että saadaan avaimet omaan kotiin ja pääsee rauhoittumaan sinne, ekan ultran jälkeen tuli niin paljon hyviä uutisia että kerrankin tuntui että kyllähän se elämä hymyilee ja leveästi. Työt alkais kahden viikon päästä, ihana kyllä päästä vähän taas touhuileen muutakin kun kotihommia. Minä oon tällä hetkellä maatalouslomittajana, saapi lähtee haliin isoja ammuja :) nehän on kilttejä, tuijottelee vaan suurilla silmillään ja yrittää syödä sun housunlahkeen, hehe.

Annuska: Onnittelut mukavista uutisista :)

Eilen päästiin illalla vihdoin kotiin ja pääsin lukemaan sitä kirjettä!(tosin olin jo ehtinyt unohtaa koko jutun, mies muistutti asiasta kun katottiin telkkarii.. ;) )
kaikki oli ok siinä seulonnassa, ei tarvetta jatkotutkimuksille. ihanaa <3 nyt jännitetään vielä toukokuun rakenneultraa.

mä niin luulin että olo alkaisi jo helpottaa. mutta ei! eilen illalla oli taas niin huono olo että iltapalat meni pönttöön :(
toivottavasti tää ois ollu vaan joku myötätunto krapula miehen kamalaa oloa kohtaan :D
aikasemmin oon vaan yökkäilly, mutta nyt ihan oksensin. yök.

Mua on kanssa mietityttänyt mun oma yökkäily. Jo pienenä mun oli vaikeaa niellä mitään niljakasta, kuten kaalikääryleitä ja vastaavaa - ne ei vaan menneet kurkusta alas, vaan yökkäsin ne lautaselle. Nyt sama nielemisongelma on tullut takaisin, jopa voimakkaampana. Jos lihassa on vähänkin rustoa, niin yökkäysrefleksi heittää sen pihalle. Olen ihan raivoissani tämän takia, koska kohta en pysty syömään melkein mitään muuta lihaa kuin jauhelihaa tai muuta vastaavaa. Ja kun pesee hampaita, niin jossain vaiheessa on pakko yökätä, kun harja käy suun takaosassa. En tiedä, mistä hitosta tämä johtuu, kun ei tämä varsinaista pahoinvointiakaan ole. En edes tiedä, onko tällä mitään yhteyttä raskauteen. Ärsyttää :/

toi hampaiden pesu HYI ÄLLÖ! mulla ei oo vähään aikaan enää mitään pahoinvointia ollu mutta toi hampaiden pesu on ihan suoraan sanonko mistä :S tänäki aamuna nous oksennus kurkkuun. mull ei se refleksi tuu ees siitä et harja osuis liian syvälle vaan siitä hammastahnasta! :O ja ihan siis normi tahnaa joka ei ees maistu pahalle vaan jotenki se kun se lilluu siell suussa ja harjaa niin alkaa oksettaa. kyll oli taas "maukas" hampaiden harjaus aamulla ku vattahapot nousee suuhun emoticon kääk! minä kohta lopetan koko harjauksen :D en kai ny sentäs mutt se on ihan kauhein asia oikeesti minun päivissäni

juu, ei mene normihousut täälläkään enää päälle :) aika kivaa kyllä. Mulla noi pahat olot helpotti kyllä melkeen heti ultrasta ulos päästyä. Ei tartte enää olla joka hetki syömässä jotain tai eväitä mukana kauppareissulla. yhessä vaiheessa piti salmiakkia nappailla koko ajan liikkuessa tai iski kyllä niin heikko olo. noista seksihaluista, meillä niitä on kyllä vaikka muille jakaa, välillä ihan hirvittää ;)

Heippa Jälleen !

vähän taas kuulumisia kirjoittelen :)

Viime viikolla iski ihan kamala migreeni ja olo oli kamala.. Mutta niin tuttua Kun odotin meidän esikoista mulla oli harvasen päivää migreeni.. Pahoinvointi oli kanssa aika voimakas viime viikolla.. Nyt on ollut taas hyvä päivä ja on pystynyt syömään hyvin :)

Viellä olis viikko ultraan millään en jaksas odottaa jännittää niin kamalasti.. Mutta eiköhän masussa ole kaikki hyvin ♥ Olis jo ensi maanantai niin tietäs ja vois nauttia vaan raskaudesta täysin rinnoin :) Torstaina maaginen viikko vaihtuu elikä 12+0 ♥ Sitä odotelessa ♥

Oikein Hyviä Vointeja Kaikille ♥♥

Moikka kaikille !

Meillä oli tänään lääkäri-neuvola. Sydänääniä oli edelleen vaikea löytää ja hyvin pieni junan tuksutus saatiin hetkeksi kuulumaan (todella pitkän yrittämisen jälkeen). Mulla on istukka kuulemma edessä ja kaiken lisäksi kohtu taaksepäin kallellaan. Olin hämmästynyt kun lääkäri näytti minne asti kohtu jo ylettyy, yllättävän korkealle :) Tosin masua ei ole kyllä näkyvissä kun iltaisin turvotuksen merkeissäemoticon  Mutta pysypäähän asia pidempään salassa.

Onko täällä muuten muita "salaisia odottajia" jotka aikoo olla mahdollisimman pitkään raskautta paljastamatta ?

minä ainakin. En ole paljastanu enkä paljasta muille ennen kuin maha näkyy kunnolla. Lähimmät ystävät tietää ja tietty perhe :)

Takaisin