Maaliskuun mutinat! <3

Oman käsityksen mukaan tuo niskaturvotuksen raja menee 3 mm:ssä, mutta riippunee myös raskausviikosta. Omalla maha-asukilla sitä oli 1,1 mm, mikä on ihan normi turvotus. Mulla ei sinänsä iän puolesta pitäisi olla suurta riskiä tuon suhteen. Oottelen vielä veriseulan tuloksia, josko niissä olisi jotain erikoista. Meillä ei neuvolassa mitattu lainkaan hemoglobiinia, se otetaan vasta veriseulan yhteydessä. Mun hemoglobiini on ollut joskus aika alhainenkin, ja saa nähdä, miten se nyt on... Saisivat muutenkin tulla ne tulokset, että pääsisi kertomaan tästä uutisesta muillekin! Ei olla kerrottu kellekään muulle kuin neuvolatädille ja muille vastaaville. Mie pakahdun!

Seksihaluista sen verran, että itse näen ihan pipona seksiunia. Niihin saattaa herätä aamuviideltä ihan hirveän himon vallassa, ja ukko se vain tuhisee onnellisen tietämättömänä vieressä. Tekisi siis mieli, mutta yleensä väärään aikaan... Seksiä olen kyllä harrastanut ilman suurempia huolia. Itsellä nuo pelot liittyvät enemmän syömiseen ja pöpöihin, joita voin välittää sikiölle. Pesen käsiäni suurin piirtein joka välissä.

Heippa kaikille!

Ja ihan ensiksi suuret osanotot ninaninalle, vaikken tiedä luetko enää tätä palstaa. Itse saman kahdesti kokeneena tunnen niin suurta tuskaa puolestasi...

Muistelen myös, että niskapoimun normaaliraja on se 3 mm, meillä oli 1,3 ja veriseulaan yhdistettynä se riskiluku jotain 1/2000 eli hyvä. Vaikka eihän se toki mitään varmaa kerro...

Mulla on myös kotona doppler, ostin jo reilu vuosi sitten ekan raskausyrityksen aikana, mutta tässä raskaudessa en ole uskaltanut kokeilla vielä ollenkaan. Mulla on kohtu taakse kallellaan, eli äänien kuuntelu on haasteellista pikkuviikoilla, enkä ole sitten enää halunnut lisätä jännitystäni, koska vaikka ei sillä kuuluisi ei se välttämättä mitään vielä merkkaisi...

Tänään kävin ekaa kertaa neuvolassa. Kolmas raskaus menossa ja vasta nyt KUULIN ekan kerran pienen sydänäänet. Aiemmissa keskenmenneissä olen toki varhaisultrassa ehtinyt sykkeen nähdä, mutta kertaakaan ei olla päästy vielä kuunteluasteelle... Oli  aika hyvä fiilis sen jälkeen emoticon
Hemoglobiini oli ottanut ja tipahtanut 144-->109, että ei ihme että on niin voimaton olo. Toivon että ainakin osa tätä väsymystä ja voimattomuutta korjaantuisi nyt sitten rautalisän myötä...

Moikka pitkästä aikaa kaikille!

Osanottoni ninaninalle, tuntuu varmasti todella pahalta.. :(

Ja onnea kaikille, joilla on iloisia uutisia tullut :)

Meillä on ultra keskiviikkona ja jännittää aivan tajuttoman paljon! Toivottavasti kaikki olisi hyvin siellä masussa ja pikkunen siellä näkyisi... Pelottaa vaan, että jos se on mennyt kesken, mutta ei ole tullut itsestään ulos...
Me myös osallistutaan seuloihin, tuntuu vaan oikealta ratkaisulta.
Muuten kyllä on kaikki mennyt hyvin, väsymys on vähentynyt, pahoinvointi on loppunut. turvottaa vain ja rinnat kasvaa mieletöntä vauhtia.. :P
Meillä myös minun äiti ja hänen miehensä tietää, samoin siskoni ja miehen perhe. Kaikki on ottanut kyllä iloisesti uutiset vastaan, tällä kertaa ei tullut äidiltäkään sellaista järkytystä, kuin syksyllä ekasta raskaudesta. hän kyllä osasi varmasti odottaa uusia uutisia. :)

Pari viikkoa on ollut lievää masentuneisuutta ja itkuisuutta, mutta eilen juttelin siskoni kanssa ja hän totesi, että kyllä se varmasti ohi menee.

mutta nyt vaan yritän selvitä keskiviikkoon, että saa tietää, mikä on meno masussa. onneksi aika on heti 8.00 aamulla. :) huomenna tulee 12vko täyteen. :)

Minunkin osanottoni ninaninalle. Telepaattiset, jos et enää täällä pyöri. :( Surullista.

Ehdin jo iloita poistuneesta väsymyksestä, mutta ei, se palasi jälleen. Tänäänkään en ole tehnyt yhtikäs mitään töiden jälkeen. Ja tämä sisällä olo se sitten masentaa ja aiheuttaa pääkipua ja pahentaa sitä väsymystä entisestään. Miten sitä sais ittensä liikkeelle? Muutenkin olo on tänään mega-turvonnut ja super-ankea. Huomenna on parempi päivä, näin päätin nyt! emoticon
Tuntuu typerältä valittaa näin pienistä...

Ihanaa naistenpäivää ihaNaisille emoticon

Marakatti- mulla kans väsy painaa edelleen. tänään on neukku nii täytyy hemppa käskee mitata. toivottavasti ei ois laskenu ,ei hotsita kauheesti mikään lisärauta. ja ku esikoisesta sillo pysy koko raskauden hemppa hyvänä :D suorastaan täydellisenä. se pysy 130-150 tienoilla :) nyt vähä jänskättää et oisko tippunu vai voiko se sit edelleen olla sitä väsymystä pelkistään.eilenki sammuin sohvalle ku isäntä hiero mun pohjetta ,nukuin sit 1½h :D

Hmm.. mitkä seksihalut?! Eli siis ei oo näkynyt. Muutaman hassun kerran on vähän tehnyt mieli, mutta meillä kuvioihin on astunut yhdyntäkipu. Ekaks kipua tuntu vaan takaapäin työstäessä, mutta nykyään ihan joka asennossa. Se kipuu tulee siis siitä kun mies "osuu pohjaan". Tällästä ei oo koskaan ennen ollut ja siks vähän ihmetyttää et kuin se nyt osuu kaikissa osennoisaa tonne pohjaan asti..? :/

Hemuli81 Paranemisia sinne ja toivotaan että kaikki on siellä masussa hyvin! Huomennahan sä taas pääset ultraan tarkistaa pienen voinnin <3

Onnea myös kaikille muille mukaan ultraan!!

Eilen käytiin neuvolassa ja siellä oli kaikki hyvin. Hb tipahtanut 144-->131, mutta on edelleen hyvä. Verenpaine edelleen matala. Pissa puhdas ja kaikki muutkin ihan kunnossa. Sf-mittakin otettiin ja se oli 12. Th sitten yritti kuunnella dopplerilla sydänääniä, muttei oikeen kunnolla niitä löytänyt. Pari kertaa sai ne pikku hetkeks kuuluviin ja silloin syke oli jotain 130 pintaan. Sitten th kysyikin että halutaanko käydä ultralla kurkkaamassa kun se on vapaana. Tottakai haluttiin! Eikä ihme ettei doppleri kunnolla löytänyt sydänääniä kun istukka olikin etuseinämässä ja vauva just sopivasti poikittain sen takana :D Sit tulikin yllättävä kysymys: haluatteko tietää sukupuolen? vastattiin, että kyllä me halutaan tietää, johon th vastas että poika näyttäis olevan ja näytti ruudulta meille todisteita. Ja pakko myöntää että jokin siellä jalkovälissä heilui! Meille tulee siis POIKAVAUVA!!! Miten ihanaa kun tyttö jo on! Eihän tää nyt vielä sata varmaa oo ja rakenneultrassa varmasti pyydetään vahvistusta, mutta tämän innoittamana muutin tuota tickeriä vähän poikamaiseksi ja kirpputorilla eilen iltapäivällä käydessäni ostin pienen ihanan sinisen bodyn emoticon

Nyt täytyy lähteä laittamaan tolle tyttärelle sapuskaa! Voikaa hyvin emoticon

LauraElina: Oi kun ihania uutisia että nyt jo sait tietää sukupuolen. Ajattelin ettei se oo ees mahdollista vielä näillä viikoilla mutta näköjään on :) Mulla on huomenna np ultra ni täytyy olla nyt silmä tarkkana jos jotain vilahtais ;)

Hemoglobiinista sen verran että on ollu vähän heikko olo koko viikon ja kävinkin sit terkkarilla kattomassa pika hb:n ja se oliki vaan 110.. Huomenna tosin verikokeet ja np ultra ni katotaan mitä se lääkäri meinaa, varmaan pitää rautaa ruveta popsimaan..

LauraElina: Ihanaa, kun saitte jo nyt tietää sukupuolen, vaikkei se olisikaan ihan niin tarkkaa vielä.. :) kunpa mekin saatais vähän suuntaa antavaa etuajassa :P

Täällä myös ihmetellään, että mitkä ihmeen seksihalut?! Miehellä niitä kyllä on, mutta mua ei vois vähempää kiinnostaa tällä hetkellä. Mies sitten yrittää onneksi parhaansa ymmärtää ja joustaa. Olisi kuitenkin kiva, jos ne halut mullakin palais jossain vaiheessa, ettei koko raskausajan olisi sellaista väkinäistä sekstailua. kipuja ei kyllä kauheesti ole ollut, onneksi.

Huomenna on se eka ultra ja jännittää ja pelottaa ihan hirveesti! Kunpa siellä vaan pieni sydän sykkisi ja kaikki olisi kunnossa...

Lauraelina. Onnittelut poikalupauksesta! <3 :)

Meill oli kans tänään neuvola. Sydänäänet saatiin kuuluun todella voimakkaina ja parit potkutki doppleriin saatiin :> <333 esikoinen vaan otti ja loukkaantu ihan hirveesti ku äiti meni makaan sinne pedille xD höpsö<3 ja hb oli oikein hyvä 133 :) eli ei johdu meikäläisen väsy siittä. on vaan vissiin venähtäny vähä myöhäseks mulla tää alkuraskauden väsymys O.o

jennalle onnea huomiseen ultraan! <3

Jennalle onnea ultraan!
Ja LauraElina, onnea poikalupauksesta <3

Tosta vauvan sykkeestä....Äitini sitä on puhunu et ku se haluu sit ruveta arvailee sukupuolta mm. mahan mallista jne. niin yks mistä sukupuolen voi päätellä on syke: pojilla syke ois 130-> ja tytöillä 120->. Ainakin toi LauraElinan tapaus näyttäis osuvan tohon :)

^tytöillä on korkeemmat sykkeet ku pojilla ;)
ainaki mulle on neukus sanottu et pojilla se on sen +-130 ja tytöillä yleensä +-150.

Mulla oli pojasta silloin sykkeet usein 120-135 joskus tietty tuli heittoja korkeemmallekki mut pääsääntösesti noin :)
nyt on ollu tän kanssa 2 ultrassa ja 2x sydänääniä kuunnellessa 150 aika tasasesti :> saas nähä. Vaikk kiinalaisen kalenterin mukaan poika pitäs tulla mut mistäs näitä ikin tietää :) sais mennä äkkii 7 viikkoo et pääsis jo rakenneultraan! :) esikoisen kohalla toi kinukkikalenteri piti paikkansa.

[img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/r015.gif[/img]  No niin, tossapa sitte todisteita siitä et se on aikalailla "höpöhöpöä" veikkailla sukupuolta mistään merkeistä :)

Mä oon kans kuullu et poikien sykkeet olis matalammat kun tyttöjen. Jeminan syke oli aina 150 hujakoissa :)

vois tossa sellanen perä? olla et ku luonnostaaki tytöt on vähä vauhikkaampia tapauksia ku pojat. ja sykkeet nousee syystä tai toisesta herkemmin korkeiks :D:D:D ja ainakin KANIT on semmosia emoticon siis et tytöt on paljo rauhattomampia ku pojat :D:D vähä huono verrata ihmiseen mut siis pointti tuli tossa.

HEIII! Pakko tulla hehkuttamaan että mä tunsin eilen illalla ensimmäistä kertaa vauvan liikkeitä!!! Makasin sängyssä miehen kainalossa sängyssä kun tää katto jalkapallopeliä telkasta ja ihan selkeästi tuntu pienen pientä liikketää! Ihanaa! emoticon

Edellisessä raskaudessa vauvan sykkeet olivat 160 tienoilla ja POIKA tulla tupsahti... Anoppikin arveli tyttöä sykkeiden perusteella...

Onneksi muillakin on "ongelmia" seksihalujen kanssa... Ovat täällä ainakin edelleen kateissa...

Kuinka moni teistä muuten aikoo kysyä vauvan sukupuolen?
Emme halunneet esikoisen kohdalla tietää sukupuolta, sanoin joka ultrassa ettei haluta tietää! Muistaakseni rakenneultrassa minua ultrasi aluksi joku harjoittelija ja sanoin hänelle, ettemme halua tietää sukupuolta. Hetken päästä hänen kaverikseen tuli sitten oikea ultra-täti ja tämä alkoi sitten ultralla etsimään jotain oikeaa kohtaa mistä mitata jotain, niin sitten oikea ultra-täti sanoi, että vauva on nyt niin syttyrällä siellä, ettei kyllä näe katsoa sukupuolta. Harjoittelija sanoi sitten hädissään, etteivät he halunneet edes tietää sukupuolta... Onneksi vauva oli niin kippurassa, ettei sitä näkynyt...

Ja emme halua nytkään, minusta on kiva sitten saada suuri yllätys kun vauva syntyy. emoticon

Maanantaina neuvolassa piti ottaa vain verta ja kysyin sitten jos neuvolan täti kuuntelisi nyt sykkeet, kun pari viikkoa sitten lääkärineuvolassa niitä ei oikein kunnolla kuulunut. Eikä kuulunut kunnolla nytkään, vähän kaikuna, kuulemma etuistukan takia sykkeitä on vaikea löytää. Mutta ei syytä huoleen.
Mielestäni esikoisen kohdallakin oli etuistukka, mutta silloin sykkeet kuuluivat neuvolassa jo 9 viikolla... Ihmettelin, että miksei niitä nyt sitten kuulunut, haittaako tämä ylimäärä-läski mahassa...?

Neuvolan täti sitten meinasi, että katsotaan nyt sitten loputkin kerta aloitettiin. Pissa oli puhdasta, paino oli aikalailla sama ja verenpaineesta sain kehuja. =)
Silloin pari viikkoa sitten hb oli 110 ja sain käskyn alkaa syömään rautaa. Esikoisen kohdalla aikalailla samoilla viikoilla sain alkaa kans syömään. Silloin aluksi söin Retaferia, mutta se ei tahtonut nostaa hb:ta vaikka otin useamman päivässä. Heti kun vaihdoin Obsidaniin, mitä neuvolassa suositeltiin, ja otin vain yhtä päivässä, hemoglobiini nousi pian. Ajattelin, että nytkin hb nousisi yhdellä Obsidanilla. Mutta nyt hemoglobiini olikin vain 107... Nyt joudun ottamaan kahta päivässä... Ja täti kehoitti syömään appelsiineja, että saisin c-vitamiinia niin rauta imeytyy paremmin.
Maha on löysällä... =(

Onnea LauraElinalle liikkeistä! emoticon
Toivottavasti itsekin tuntisin pian... Mutta tuon etuistukan takia ultratäti, neuvolan täti ja lääkäri ovat sanoneet, että saatan tuntea liikkeet vähän "myöhässä". Toivon, ettei näin kuitenkaan käy.

mitä sellainen koti doppleri maksaa? mistä olet hankkinut?

No meillä on toi lainassa tuttavalta mut netistä kun katoin niin näky olevan 37 euroa hintaa + postikulut.

Huomenna olis sitten se ultra aamusta, hiukan jo jännittää. Epäilenki et tää kauhee pääkipu johtuu nyt jännityksestä.

Ihanaa! Aamulla oli ultra ja kaikki hyvin! <3 en nukkunut koko yönä kunnolla, näin vaan unia siitä ultrauksesta enkä saanut aamulla edes syötyä mitään kun jännitti niiin paljon. Mutta siellä se näkyi, meidän pikkuinen<3 vilkutteli ja potki ja imi peukaloa. saatiin pari tosi hyvää kuvaa mukaan.
Oli se niin ihmeellinen olo, kun näki sen. mä olisin voinu jäädä kattelee pikkusta vaikka moneks tunniks. tuleva iskäkin oli niin innoissaan ja ihmeissään, että tuollako se nyt näkyy ihan oikeasti. (:
nyt tuli kyllä niin suojelevainen olo, haluun vaan entistä tarkemmin suojella itseeni ja lasta. syödä terveellisesti ja varoa masua koko ajan. ei enää siis ollenkaan kiristäviä farkkuja :P
Aivan uskomaton olo.
Laskettu aika siirtyi kaksi päivää eli nyt LA on 22.9. toukokuussa sitten rakenneultra. parin viikon päästä toinen neuvola.
uskaltaisko jo ostaa jotain pikkuiselle...? :P
anteeksi, mutta olen vain niin tohkeissani tästä :D

Noniin, siellä se pikku sintti torkkui ultrassa. ihan äitiinsä tullu ko minua ei pommikaan herätä jos nukun, heh. Jaksoi edes vähän alkaa lopussa heilumaan :) laskettua-aikaa ei alettu muuttamaan, oli kahden päivän heitto vain. Komian kuvasarjan kanssa lähettiin sitte kotia ja kaikki näytti olevan hyvin.
Mulle kätilö sanoi siitä niskaturvotuksesta että normaali oli, mulla se oli 0.6-0.7. Yleensä kuulemma 2-3 välissä voi huolestua vähäsen.
nyt ei muuta kun jatketaan odottelua, pahoinvointiki tuntui katovan tuhkana tuuleen ko asteli sairaalasta ulos.

Takaisin