Maaliskuun mutinat! <3

Oon lueskellu teiän kirjotuksii mut en oo itse jaksanut mitään kirjottaa :D
Mä pelkään koko ajan et jos se vaikka oliski kuollut tänne :/ vaikka just oli ultrassa kaikki hyvin! mutta ku ei vatsaa ole ollenkaa eikä mitään tunnusteltavaa. Kylhän useimmal alkaaki näkyä vähän myöhemmin. mun kaveereille alko vasta noin viikolla 20.
Oon nyt ollut työttömänä ja koulunki keskeytin joten laatuaikaa on riittänyt koirille ja nukkumiselle :D
Lähdin pariks päiväks helsingin hulinasta karkunu siskolle heinolaan :P ja tänään se olis takas meno :D Toinen koirista pääs vaan mukaan siskon kissojen sekaan ;D koska meiän herra on vasta 4½ kuinen :D
Mulle tuli eilen soitto! työpaikasta! opteamille keikkaduuniin, haluisin oikeestaa nimenomaa tehä keikkaa koska sit tekee sen verran mitä jaksaa ja kerkiää, välillä voi tehä se 5 -7 kertaa viikossa töitä ja välillä vaikka 3. Mulla on nyt nini paljon treenei tän junnumman koirankaa ja näyttelyitä kesällä, että ei aina kerkee töihinkää mennä ja jos ois vakkarina ois ärsyttävää aina anoo ne tietyt päivät pois. Haluun nyt nimenomaa keskittyy koiran kouluttamisee ku mulla on vielä täysin aikaa sille. Sain hulluilt päiviltä myös duunia! :D jee! mä oon nyt alottanut säästämään asuntolainaan rahaa, että joskus tulevaisuudessa mulla olis varaa ottaa lainaa, siihenki menee useatuseat vuodet. mieski sais luvan mennä töihin. mutta eipä toi ole töitä saanut :/ olis raha-asioissa paljon helpompaa jos molemmat sais duunii. onneks mä nyt ehkä jopa voin saada ton keikka duunin :)

Mä oon mennyt ostamaan jo sitterin(itseasias sain sen loppujenlopuks ilmatteeks tori.fi), se on iha sellanen emma sitteri nallekuvioilla joka sopii kummalle vaan. samoin huusin huutonetistä tollasen muotoiltun ammeen ja pari pyyhettä :) kaveri sano että voin tulla niiltä noukkimaan myös tavaraa :D eipä rahaa tulis sit niin kauheesti menee :P ja yheltä kaverilta saan kuulemma pinnasängynki :)

Ahkerasti olen mutinoita seuraillut, mutta nyt päätin myös osallistua juttuun!
Tänään sitten 15+0. Ilta yökkäilyä on ollut ja aina tasaisesti klo 21!! :D Ensi viikolla on sokerirasitus, yöks.

Masukin näkyy, tai lineekö se 5kg joka tullut alkuvuodesta extraa niin se näkyvä osa. Vaatteissa olen legginsseihin joutunut siirtymään kun ovat ainoat jotka ei purista :D  H&M:stä tilasin ihanan mamma jumpsuitin! Voikun sais jo käyttää sitä, tulis jo lämmin, se ei purista! Seuraavan mammapaketin pitäis tulla ensi viikolla, h&m:ssä on muuten nyt uusia kesäisiä mammavaatteita! :) Vaavalle en ole vielä mitään ostellut, odotan tokan ultran ja sitten vasta. Tietää että kaikki ok.

Jotenkin tuntuu kun lueskelee teidä muiden juttuja, että kaikilla on neuvolaa tai neuvolalääkäriä paljon useammin kuin täällä, johtunee varmaan myös paikkakunnista. Mulla ekan ultran 11+5 jälkeen ole kuin toka ultra 20+4 ja neuvola vasta 20-24 (sokerirasitus tietty tässä välillä). Kauheasti haluisin jo ennen tokaa ultraa tietää että onhan kaikki ok. Täytyy varmasti tilata se kotidoppleri nyt niin saa mielenrauhan kun liikkeet ei tunnu... 4d ultraa olen miettinyt myös, se olis sit 18-24 yksityisellä..

Hirveesti en ole kellekään kertoillu tästä, tietty lähimmät ystävät ja perhe, mutta esim töissä en ole sanonut mitään. Saavat arvuutella vielä! Oon jo miettinyt varhennettua äippälomaa heti kesäloman jatkeeksi, näin ollen töitä enää 3,5kk, hui kauheeta!!! heheh! :D

Tsemppiä kaikille maalismasukoille! :)

Moi vaan kaikille!

Mulla on hieman samanlainen tausta kun OilLilyllä, paljon olen palstaa seurannut, mutta en ole vielä ryhtynyt kirjoittelemaan. Oli helpottavaa kuulla, että osalla on vatsa saattanut näkyä vasta viikolla 20. Aloin jo ihmetellä kun mitään ei tunnu tapahtuvan vaikka on viikko 16 menossa. Äitiysvaatteita ei ole tarvinnut edes harkita ja neuvolan mukaan painokin pudonnut 3 kiloa. Tammi-helmikuun voin sen verran huonosti, että siinä lienee syy.

Rakenneultra olisi kuukauden kuluttua ja en millään malttaisi odottaa sinne asti. Haluaisimme kovasti tietää sukupuolen ja toivonkin että se rakenneultrassa selviää. Parin kuukauden välit ultrassa tuntuu muutenkin pitkältä. Etenkin nyt kun ei tunne liikkeitä tai mahaa ei näy, olisi kiva saada vahvistus useammin siitä, että kaikki on hyvin. Ehkä sitä näin ensikertalaisena stressaa vielä enemmän?

Kiitos muuten kaikille kirjottelijoille. On mukava käydä lukemassa muiden kuulumisia. Oma mies ja ystävätkin pääsee vähän helpommalla kun voi täällä avautua. :)

Ihanaa odotusta kaikille!

Mun on nyt pakko tulla purkamaan tänne kaikesta :S

Mä just pelkään keskenmenoa mun stressinmäärästä. Mä yritän koko ajan olla stressaamatta, mutta ei onnistu. myös siitä  et mun vatsa ei näy, mut tunnustelin eilen ni jotain tuol tuntuu :D mutta anyway just tosta stressistä. Kun yritän koko ajan olla stressaamatta mut tämmösii juttuja nyt on taas tullut eteen.. :/ 
Eilen tulin Heinolasta takaisin kotiin Helsinkiin ja katoin ku tultii sisää et mitä helvettiä tuolt pakastimen alta valuu, ja se pakastin oli siis sulatatnut ittensä ja kaikki ruoat!Eli se oli emnnyt rikki :S ruoat roskii ja nyt mun täytyy nopee ettii uus pakastin ku mulle tulee tiistaina tukusta koirille ruuat :S ja ne tosin tyätyy pakastaa. Helvetti :(
Sitte eilen kun oltii siel heinolassa, systerillä, niin tää mun pieni pentu on niin innostunut niistä kissoista niin se sit ahdisti vähän niinku vahingossa kissan nurkkaukseen ja sai kynnestä silmään, nyt mulla on ihan hirvee stressi meiän pienest :( Me ollaan huomenna menos lääkäriin, kun mä en perkele oo tajunnu ottaa vakuutusta aikasemmin(TYHMÄ MINÄ!), nini vakutuuksen voimassaolo alkaa vasta huomenna, niin mua pelottaa ihan kauheesti et toi silmä on sokeutunu tai ihan  pysyvästi vaurioitunu, koska se ei tosiaankaan ole mikään normaali :( nyt tänänä putsaan sitä ja tarkkailen tilannetta mut ihan varma on että lääkäriin lähdetään huomenna. Jos se on sokeutunu mun koko tulevaisuuden suunnitelmat menee koiran kanssa pieleen :( Sillä on tulossa näyttelyt (mikä no jo maksettu ja rahoja ei saa takaisin) huhtikuun 17 päivä ja jos se on sokeutunut koko näyttelyura onki sitte siinä, tosin meidän jälki hararstukset ja suurin osa hararstuksista otetaan samantien pois :( se minkä takia halusin nimenomaan rekatun puhtaan koiran  onki sit pilalla! Mä halusin just nimen omaa puhtaan rekistöröidyn rottweilerin että voni harrastaa ja kisaa senkaa.. ja nyt se raha mitä maksoin rekatusta puhtaasta oiski ollut ihan turhaa.. mä en kestä tätä stressin määrää tost kaikest :S :'( ihana koira toi on ja en ikinä siitä luopuis vaikka olis sokeutunut, mutta silti näitä hirveit pohdintoja ym ym pyörii mun päässä :'(

Nyt ku oon tässä tutkaillu tota silmää ja koitellu sen näköä niin se aivan selvästi seuraa sillä silmällä, että varmaan joku tulehdus tullut, tää on jo mulle iso helpostu, mutta huomenna varmistuu eläinlääkärissä.

Moikka vaan kaikille tasapuolisesti :)

Päätinpä minäkin vihdoin liittyä teidän joukkoonne. Parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan. Luin eilen varmaan pari tuntia teidän juttuja ja ajattelin että minunkin on päästävä mukavaan porukkaan höpöttämään vauvajuttuja :D Olen ihan uusi käyttäjä ja niin pihalla kuin voi vaan olla :D Mut katsellaan mitä tästä tulee. Mitähän minä osaisin kertoa itsesäni.. en tiedä sainko tuon tickerin toimimaan, mutta oon siis himpun verran pidemmällä kuin valtaosa täällä.. eli huomenna alkaa 17. viikko :) Ensimmäinen raskaus siis meneillään ja odotus on ollut intoa ja onnea täynnä!

Voi että Eevi, toivottavasti siellä on kaikki hyvin!

Jonna kyseli tuolla aikaisemmin siitä sokerirasituksesta, niin täällä ainakin jos sokerirasitukselle on aihetta, niin normaalisti se olisi muistaakseni rv 28. Ja alkuraskaudesta 12-16 viikoilla, jos on aikaisemmin ollut sokerit koholla ja uudestaan sitten sillä 28 viikolla.

LauraElina - Meillä ei ole ollut "tarvetta" jättää poikaa yökylään. Muutaman kerran meillä on ollut jotain menoa, että ollaan illaksi jätetty poika hoitoon ja tämä on jo mennyt mummulassa yöunille, mutta ollaan palattu takaisin joskus puolen yön maissa ja napattu kossi mukaan kotiin jatkamaan uniaan. Eikä kukaan ole kysellyt poikaa yöksi, niin ei olla tuputettu vaikka monesti mielessä onkin ollut, että olisi ihanaa viettää rauhallinen ilta miehen kanssa.

Nyt on ekat mammahousut ostettu. Edellisessä raskaudessa ostin aika vähän mammavaatteita, kun anoppi oli sitä mieltä, ettei kannata tuhlata rahoja lyhyen raskausajan takia. Joten kuljin sitten löysissä verkkareissa joka paikassa. Nyt ajattelin, että ostan edes yhdet hyvännäköiset housut, että ei tarvitsisi aina verkkareissa kulkea. Ei nämä varmasti mahdu enää loppuraskaudesta, mutta ostetaan sitten uudet.

Mahaa vihloo aika usein, ehkä enemmän kuin Tatun kohdalla. Huomenna olisikin neuvolassa käynti niitten sokereitten takia.

Ja tervetuloa juttelemaan kaikki uudet! emoticon Olipas kyllä aikamoisia hymiöitä... emoticon

Heippati taas ja tervetuloa kaikille uusille syysmasuille! :)

Eevi: toivottavasti teidän koiralla on kaikki hyvin. itse olin myös ihan paniikissa meidän lemmikkieläimen vuoksi tammikuussa kun sille tuli silmävamma. toinen kun vielä pieni ja sählä, niin oli juossut päin risua ja risu lähes lävistänyt koko silmän. muuttui sini-harmaaksi ja näytti todellakin aivan sokealta. olin varma että tässä se sitten oli. samana iltana mentiin päivystävälle eläinlääkärille ja haettiin päivystävästä apteekista lääkkeet ja koko yön niitä tiputtelin 3 tunnin välein. viikon päästä mentiin vielä silmiin erikoistuneelle eläinlääkärille joka määräsi lisää tippoja. mulla oli niin huono olo toisen puolesta, se oli niin säälittävän näköinen. pelkäsin todella paljon. nyt kuukausi sitten käytiin vielä kontrollissa, ja tosi hyvin on silmä parantunut, tipat voitiin jättää pois kokonaan. se oli hyvä asia että toinen oli vielä niin nuori 4kk, niin silmä parantaa itseään nopeammin ja paremmin kuin vanhemmalla eläimellä. Teilläkin on hyvä tilanne kun pääsette pian lääkäriin ja koira on nuori. toivottavasti selviät säikähdyksellä tästä <3

jos tästä raskaudestakin jotain kirjottaisi :D
iltaisin edelleen pahaolo ja maha turpoaa palloksi. hampaiden pesu tehdään mahdollisimman pikana, muuten lentää laatta. syödä voin jo suht hyvin kaikkea mikä aikasemmin ällötti. eilen mekin tilattiin kotidoppleri :)

emoticon Tervetuloa kaikki uudet äipät!!!

Jee, mä saan tänään kaverilta lainaan kotidopplerin emoticon
Päästään kuuntelee kotosallakin tyypin armotonta biittiä emoticon emoticon

Ja huomenissa ois sitten toinen neuvolakäynti (jos ei lasketa sitä lääkäriä). Sinne suunnataan ukkelin kaa sit aamulla kun nimenomaan neuvolantäti viimeks pyys että jos mies pääsee mukaan ni mielellään haluis tavata :)

Muoks. emoticon Huomenna siirrytäänki 16. viikolle :D

Eevi: Kyllä se koira pienestä naarmusta selviää ja vaikka nyt jostain kumman syystä se sokeutuiskin, niin kyllä voi hyvin kisata jälkeä yms yhelläkin. Eihän se koira silmiään vaan nenäänsä käytä jäljellä :). Tottiksessa oli kerran kisaamassa kuuro koira ja oli paras koko ryhmästä!

Hannamon ja T77: Tervetuloa porukkaan.

En muista, että koskaan aikasemmin olisin ollut näillä viikoilla huolissani vauvan voinnista. Mutta nyt on huoli kova! Kun liikkeitä jo välillä tunsin ja nyt jotenkin tuntuu ettei niitä enää tunnukkaan. Ja lirittää :-o . Valkovuotoa se kaiketa on, mutta aluksi olin ihan varma, että lapsivedet vuotaa! Onko muilla jo alkanu valkovuoto lisääntymään? Kun sitten muistin, että sitä tosiaan alkaa jossain vaiheessa tulla todella paljon, mitä pidemmälle mennään. voivoi...pelottaa ja neuvolakin on vasta perjantaina. Kun aiemmin olen näillä viikoilla tuntenut liikkeetkin jo oikein hyvin ja nyt ei mitään...Stressi on täällä niin suuri, että senkin takia pelottaa, että pieni ei sellaista annosta kestä : ( .

Luojan kiitos pahaolo on jo helpottanut. Välillä oikein täydellä vatsalla tulee yökkäyksiä ja hampaiden pesussa pitää ajatella mukavia, ettei ala yököttää, mutta muuten on jo niin normi olo, että senkin takia miettii, että onko sitä raskaana ollenkaan emoticon

Ja joo...voi luoja näitä hymiöitä... emoticon emoticon

Mulla on kyllä myös tota runsasta valkovuotoa, vähempikin riittäis! :D
Välillä tuntuu että sitä tulee solkenaan.. mutta tällästä se oli esikoisenkin kanssa.

Ja liikkeistä, mulla myös välillä tuntuu pientä liikettä, ja sit välillä ei mitn. Mut toisaalta ku olen näillä viikoilla vasta ni ei niiden vielä tarviikkaan olla säännöllisiä. Mut ensimmäisen potkun jälkeen tullut taas tavaksi aina rauhassa/makoillessa ollessa kuulostella jos vaavi potkaisis potkun tai pari. :) <3 
Muutama viikko ni potkut tuntuu jo vatsan läpi. :) <3

uskaltauduin itekkin nyt viimein mukaan tänne. rv 13+1 taitaa olla menossa. pahoinvointia on täälläki, varsinki iltasin. onneks en kuitenkaa joudu yrjöilemään ja yleensä se huono olo ei kestä yhtäjaksosesti kauheen kauaa. hampaiden pesu on kaikkein pahinta, yrjö tulee suuhun asti melkeein joka kerta.
masuki on jo alkanu kasvaa, vai onkohan jotain turvotusta...
eka ultra oli reilu viikko sitte ja vasta sillon meni jakeluun, että mun sisällä ihan oikeesti kasvaa pikkuinen elämänalku. olin ihan urpona luullu, että ekassa ultrassa näkyy vaan joku pikkunen möntti, josta sitte hyvällä mielikuvituksella saa hahmoteltua jotain.. mutta sehän oliki ihan ilmiselvä pikkuihminen siellä. itku tuli :)

Heippa tyttöset! emoticon

Jospa mäkin kirjottelisin tänne syyskuu-mammoihin emoticon

Tänne kuuluu suht hyvää. Nyt olen sairaslomalla.
Mulla on tosi kovia alavatsakipuja ollu nyt lauantaista saakka.. Tänään käytiin päivystyksessä, siellä masukin sydän pumppas ja kohdunsuu oli kiinni.. <3
Entiijä sitte mikä on. Huolissani toki olen..
Massu näkyy jo, tosin massua tais ollakkin jo ennen raskautta hiukan emoticon hihihi.. ^.^

Mulla on sama juttu kuin zibbhillä, hampaita harjatessa meinaa kyllä yrjö tulla kylään. Pari kertaa tullukkin, se on hirveetä! Mistä seki johtuu? emoticon

Mitäs muuta.. mitenköhän muuten tota janaa saa muokattua mikä tulee tohon, missä lukee raskausviikot? Mäki voisin haluta nimen siihe laittaa.. saako enää mitenkään?

Ihanaa odotusta kaikille! <3

Heipparallaa!

Ihanaa, huomenna päästään muuttamaan omaan kotiin, on tätä odotettukkin jo. Kaks viikkoa ollu kämppä paketissa. Eikä varppi tuu ikävä kerrostaloelämää :)
Mulla on kyllä aika useesti kans iltasin ollut vihlovaa kipua mutta siellä se sydän on joka kerran pamppaillu ko kuunneltu ennen nukkumaanmenoa. Eikös ne kivut vaan johdu kohdun kasvamisesta.
Ensi viikolla sitte neuvolaan taas, saa nähdä mitä siellä tulee vastaan. En kyllä itse odota niitä neuvola käyntejä kovinkaan innolla, en ehkä ole "vieraalle" ihmiselle niin kovin avoin. Täällä kaikki näyttää tykkäävän neuvola käynneistä :D ei mulla kyllä ultrassa tullut sellaista olo, toki mulla vaihtuu nyt neuvola muuton myötä et saa nähä millanen täti siellä odottaa. Ekalla kerralla täällä oli mulla juuri valmistunut terkka ja harjoittelija vielä kaverina, sekin saattoi tehdä osansa, kuitenkin sitä itse odottaa että neuvolan täti joka neuvoja antaa olisi vanhempi kuin itse on.
Ei muuta kuin aurinkoa jokaisen kevääseen! Voikaa hyvin paksusti kaikki! ;)

Rainbow: itseasias tiiänki et voi jälkee hararstaa, smaoin tottista, mut em mä olin jotenki tollon aivan sekasin koko tilanteesta ku olin niin paniikissa. Tosin jos se olis sokeutunut niin se estäis meitä laitata poika jalostukseen, mikä olis tarkotus tulevaisuudessa jos tulee menestyy. samoin noit näyttelyt meil on ykköstähtäimessä et sinne ei enään olis asiaa, mutta tuliki aprempia uutisia! silmä paranee kyllä ja laitanki tähän millanen diagnoosin sain sieltä

Eli tässä diagnoosi: Hannibal tuotiin yliopistollisen eläinsairaalan silmäklinikalle kissan raapaisun takia. Oikeassa silmässä todettiin voimakas siristys, vilkkuluomen esiintyöntyminen sekä märkäistä eritettä. Sarveiskalvon reunalla, sen yläosassa, todettiin viiltomainen haava. Haavasta ei tutkimushetkellä tihkunut silmän sisäistä nestettä, mutta se on silti alunperin saattanut läpäistä koko sarveiskalvon. Silmän etusisäosissa ei nähty merkittäviä tulehdusmuutoksia tai verenvuotoa.

Eli nyt meillä on koppa päässä jottei poikapääse avaamaan haavaa tai pahentamaan silmää. Meillä on kontrolli torstaina ja jos sitä ennen ei lähde panatuu tai menee huonompaa suuntaan niin samantien päivystykseen. Meille määrättiin 2 antibioottia, joku pupillialaajentava silmä tippa ja kipulääkkeitä. Eiköhän jätkä lähe toipumaan :)

heippa taas.
Tervetuloa kaikille uusille! emoticon hah näitä hymiöitä xD

Eevin koiralle paranemisia! :>

Mulla ois huomenna sokerirasitus -.- hyi. pelottaa jo etukäteen et onks poikkeevia tuloksia ku esikoisesta oli se raskausdiabetes..

Kävin tänään tosiaan hakemassa kaverilta lainaan dopplerin ja pakkohan sitä oli kokeilla heti kun kotiin pääs :D Ja heti sieltä löyty syke, armoton disko kunnon biitillä emoticon
Mies kuunteli sit ja laski lyönnit ja minä kellotin aikaa et saatiin pikkasen jotain suntaa sykkeestä ja semmosta n. 160 se tikitti :D

Huomenna sitten neuvolaan.

zibbh: Kiitos! :) eli saatii tämmösiä lääkkeitä ku antibioottitippa oftan akvakol, antibioottisilmätippa exocin, pupillaa laajentava silmätippa  minims atropine ja tulehduskipulääke metacam

xiina85: Kiitos, kovasti poika tossa on tänään lepäilly, riehumis keiltokin sille astu voimaan niin on sitte ukkeli paljon kotosalla mahd rauhallisesti, mut mitä nyt ne n5kk ikäisen riehumiskohtaukset :D joita pitää yrittää välttää ettei silmään osu mikään, onneks on tää koppa :)

mayday: voi että, mäki haluaisin niin kuulla että onko tuola jyskettä enään, kovaa hermsotumis ressiä taas, mikä mun ongelma on ku koko aja pelottaa :S pitäisköhän munki iha hankkia se doppleri et kuulen onko ketää kotona jyskyttämässä

Valvottu yö takana. Ei vieläkään liikkeen liikettä. Puol yötä meni kuunnellessa ja yrittäessä herätellä edes pieneen liikkeeseen. Ei mitään. Syvä hiljaisuus. Nyt ei taida kaikki olla hyvin....Näin jo untakin, että menin terkalle, joka ei sitten ehtinyt kuunnella sydänääniä, joten jouduin toiselle, joka kuunteli, että ei täältä mitään kuulu emoticon
No amulla ekana soitin omalle terkalle niin alko kuin uni....hän on koulutukseen menossa eikä pysty mua ottamaan, joten soita tälle ja tälle, kyllä ne ottaa sut....
Nyt oottelen, että joku terkka soittaa, että pääsen kuunteluttamaan ne äänet. Pelottaa aivan älyttömästi...

No ei kai sitä vielä  kannate huolestua jos ei tunne liikkeitä, aika pienihän se on! jos se on jotenkin erilaisessa asennossa ettet tunne niitä enää kun ilmeisesti olet aikasemmin niitä tuntenut?
Eiköhän siellä oo kaikki hyvin, pikkunen vaan kerää voimia ja kasvaa!

Takaisin