Maaliskuun mutinat! <3

Voi ei ninanina. mä vielä snaoin et kyllä kaikki on hyvin, ja sit tulikin tämmönen surullinen uutininen, pistää ihan sanattomaks :( Koita jaksaa<3 Ja sit uutta yritystä kun siltä tuntuu<3 Me kaikki ollaan sun tukena<3

zibbh: Kun mä sain 09 vuonna keskenmenon, mulla ei ollut mitään havaintoa siitä. Oireita oli todella vähän alussa ja sit oikeestaan ne vähän katos, mutta ei sitä juuri huomannu ku ei juuri oireit ollukkaa, mulla sit tuli ultra päivä ja kätilö totes että tyhjä. Oli tullut tuulimunaraskaus, Kaikkie i kuiteskaan ollut tullut ulos, pussi oli sielä. Piti sitte tyhjentää. Senpä takia mä olenki ollu tän raskaudenkaa huolissani ku tääki on niin oireeton, mutta silti sielä se pieni oli kun kävin ultrassa keskiviikkona :)

Keskenmeno kokemuksista: Mulla oli -09 kesällä keskeytynyt keskenmeno. Oireita mulla ei ollut ollenkaan niinpä myöskään keskenmenosta mulla ei ollut hajuakaan ennenkun ultrassa selvis. Alkuvuodesta -09 mulla oli tuulimuna-epäily. Oireita oli ja paljon. En pystyny tekemään mitään kun oli niin huono olo koko ajan. Sinä päivänä kun mulla oli neuvolalääkäri eli joskus rv 8 tienoilla niin aloin vuotaa. Ultrassa ei löytynyt sikiötä ollenkaan vaan ainoastaan raskauspussi. Oireet kaikkos pikkuhiljaa sen jälkeen kun vuoto alkoi. Vuoto alko mulla aamulla ihan hiljaksiin niin että pikkuhousunsuojalla pärjäs, mutta yöllä vuoto ylty niin paljon ettei mikään supersidekkään sitä enää pitänyt ja lisäksi mä tulin niin kipeäksi, että mies vei mut keskellä yötä päivystykseen. Sain sitten kunnon kipulääkkeet ja loppuyön unta. Esikoisesta mulla ei ollut oireita ollenkaan noin rv 12 asti, jonka jälkeen alko tulla pientä pahoinvointia. Terve tyttö syntyi. Tästä on taas ollut vähän enemmän pahoinvointia kuin esikoisesta ja aika alusta asti ja ultrissa kaikki ollut hyvin :)

Voimia ninanina! Koitahan jaksaa... Itse en ole kokenut tuota, mutta voin vain kuvitella kuinka kamalalta tuntuu...

Jouduin käymään oksentamassa ensimmäisen kerran toissa aamuna... Etova olo on tullut enää silloin, jos syömisestä on vähän pitempi aika, joten olen yrittänyt syödä säännöllisesti. Edellisessä raskaudessa oksensin kerran ja näillä viikoilla rupesi pahoinvointikin helpottamaan. Ehkä tämä oksennuskerta oli se "sama" kuin edellisessäkin.

Tämä mun maha on ihan järkyttävä... Siis ajattelin, että kun minulla hieman on tuota ylimääräistä, niin voi mennä hetki ennen kuin vauvamasu alkaa näkymään. Mutta nyt järkyttävää pönkötystä havaittavissa! Työhousut on ollut pakko jättää auki jo jonkin aikaa ja nyt hieman vetoketjuakin... Paino ei ole noussut nyt raskauden aikana, pari kiloa laskenut, ettei se lihoamisesta johdu... Esikoisen kanssakin kyllä masu rupesi kasvamaan tosi aikaisin, samoilla viikoilla. Töissäkin ovat jo tarkkasilmäisimmät ruvenneet ihan selvästi vahtaamaan masuani... Saa nähdä milloin ensimmäinen uskaltautuu tulla kysymään...

Kirjoitin päiväkirjaa esikoista odotellessani ja samaa olen myös nytkin tehnyt. Nyt on hauska lukea ja vertailla, mitä silloin on samoilla viikoilla tapahtunut. Nyt vain tuntuu ettei tahdo olla aikaa, kun pitää olla päivät töissä ja iltoisin olla pojan kanssa.

Onko teillä muilla seksihalut hukassa...? emoticon
Ollaan muutenkin aika vähän harrasteltu pojan syntymän jälkeen. Väsymys painaa, niin kuin varmasti muillakin joilla on lapsia, mutta isoin syy on siinä etten ole sujut oman kroppani kanssa... Olin kuitenkin normaalipainoinen ennen esikoisen odotusta ja nyt on edelleen muistona 5-6kg ja ihanan LöySä maha...
Ja nyt kun olen raskaana, niin seksiä tekee mieli entistä vähemmän... Mies kyllä haluaisi useammin, mutta itse voisin olla ilman seksiä pitemmän aikaa. Olen iltoisin niin väsynyt, että sänky kutsuu vain nukkumaan...

Seksihalut... Tuntuu et ne on ennallaan, ellei jopa "pahemmat". Ainaki tuntuu et kun fiilis iskee päälle ni sit se todellaki iskee, ei tartte kauheesti lämmitellä...

Kovasti voimia ja jaksuja ninanina ♥ Halin kera ♥

Itsellä vuosi sitten viikkoja oli 11+6 kun meidän pikkuinen tuli pois oli menehtynyt jo noin vko 9. Sitten elokuussa viimevuonna piti olla 12+3 niin masussa ei ollut ketään. Masukin oli sillon kasvanut jo mulla reippaasti. Ei voinut ymmärtää miten se on mahdollista että siellä ei ollutkaan ketään..Rankkaa se oli ja on vielläkin. se tunne kun ei masussa olekkaan ketään ja olet jo ehtinyt ajatella asiaa pitemmälle ja sitten käy niin.. Kenenkään ei pitäsi joutua kokemaan niin suurta tuskaa .♥.

Viellä kerran voimia ja jaksuja kovasti ♥♥

voi ei ninanina emoticon iso rutistushali <3 ja hirmusesti voimia jatkamaan tästä eteenpäin <3

ninetsu-
mull kävi kyll päinvastoin :D mun oma kunto ei tahdo riittää haluihin xD kokoajan tekis mieli ja ei tarvi ku osittain mainita asiasta et johan oisin valmis *punastus*

ninaninalle kovasti voimia! Todella ikävä uutinen. Itsekin jouduin tyhjennykseen 11/09 kun sikiön piti olla 9-viikkoinen, mutta vastasi ultrassa 6+2. Jos sinusta tuntuu että työelämä olisi se josta nyt saisi uutta virtaa niin suosittelen lämpimästi että saisit muutakin ajateltavaa. Suuret pahoittelut asiasta <3

Itse olen vähän rauhoittunut mutta oudot kylki"riuhtaisut" pistää taas miettimään. Onko muilla semmota fiilistä, että jos vessaanpääsy vähän venyy ja on rakko kovasti täynnä, pissatessa alkaa pistää alavatsaan jommalle kummalle puolelle? Maanantaina ultra. Hui hui hui hui.

Kiitoksia kaikille <3
Viime yö meni aika huonosti, näin kokoajan vaan painajaisia tästä asiasta ja heräilin itkemään :'(
Tänään pitäis ottaa ne pillerit ja tuntuu henkisesti tosi vaikeelta ja isolta asialta, ehkä jopa ennemmin ois itestään tullu pois ku näin..
Ja jotenki tulee sellasia fiiliksiä, et miks just meille kävi näin?
Mä en polta, en oo juonu raskauden aikana, en käytä huumeita, tää ois ollu haluttu lapsi yms. ja sitte sellaset saa lapsia jotka ei ees niitä halua pitää :'(
No, tätä on kait turha vatvoa... ei nää asiat tästä muuksi muutu

Töihin ois tarkotus elokuussa palata ja juteltiin eilen miehen kanssa että syön siihen asti pillereitä ni ehtis ees hetken olla töissä välissä ja tosiaan sitte noi äippärahat katotaan palkan mukaan eikä minimi..
Eli varmaan sitte elo-syyskuussa alkaa meillä uus yritys :)
Toivottavasti silloin tärppäis eikä koko raskaus ois yhtä pelkoa keskenmenosta..

Mutta mä taidan nyt jättää tän palstan taakseni ni ei tuu kokoajan muistutuksia menetyksestä. Teille kaikille oikeesti hirveesti voimisia ja toivon koko sydämestäni et teillä muilla menee raskaudet hyvin <3

ninetsu: mulla ei juuri seksihaluja ole :S tai ollut, nyt on ruvennut ilmaantumaan. Mutta meillä no muutenki ollu vähä epäaktiivinen seksielämä, ei se oo nini tärkeet meiän suhtees kummallekkaa osapuolelle :P ennemmin se jopa mulle on tärkeetä ku miehelle. Mut siis tosiaan en ole usklatanut harrastaa seksiä raskaudenaikana. tai pari kertaa mutta varmaan ekan kerran viikolla 10, joka mua sillonki pelotti kauheesti. Luulen joka kerta että saan keskenmenon jos hararastan seksiä :D vaikka eihän se niin mee, mut silti pelottaa niin paljon :D

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa emoticon
On tullu piiitkäää tauko tänne kirjottamisesta, kiitos kuuluu pahoinvoinnille..

ninaninalle paljon voimia ja jaksamista !!

Viimeinen kuukausi jatkuvaa väsymystä ja pahoinvointia, nyt vaan odottaa että että alkaisi helpottaa olitila pikku hiljaa. Koulussa olo tekee tiukkaa mutta pakko jotenkin sinnitellä ettei tulisi paljoa korvattavia poissaoloja.. Ja koti näyttää aivan pulikämpältä mutta minkäs teet kun ei kykene kun makaamaan. Avopuolisokin käy kokopäivä töissä ja illat koulussa, joten kämppä on siis TODELLA retuperällä. Mutta jospa tästä vielä kevään mittaa ryhdistäydytään emoticon
Ensi viikolla olis vihdoin ja viimein kauan odotettu np uä emoticon  toivottavasti kaikki on hyvin. Ja jos ja KUN kaikki on hyvin lähtee tämä pariskunta toiselle puolelle suomee ajelee ja kertomaan uutiset suvuille emoticon

Mutta nyt tämä tytteli lähtee vaateostoksille! alkaa tuntua siltä että pesukone on kutistanut kaikki vaatteet :)  Toivottavasti löytyy mukavia vaatteita, ettei turhaan pahoinvointisena vaivaudu ihmisten ilmoille emoticon

ninanina: Todella suuret pahoittelut. Ja voima (((((hali)))). Itse saman kokeneena tiedän tunteen. Voimia tyhjennykseen. Itselle se oli rankka paikka. Toivottavasti saat mukaan tukihenkilön.

zibbh: Km-kokemuksista. Ensimmäinen km tapahtui 11viikolla. Olin jo jonkin hetken ihmetellyt oireiden hiipumista ja sitten tuli pieni pisara verta. Esikoisestakin vuosin vähän, joten en nyt ihan heittänyt kirvestä kaivoon siinä vaiheessa, mutta lähdin kuitenkin päivystykseen. Siellä tunteeton lääkäri totesi, että "tämä on liian pieni viikkoihin nähden, ei tästä lasta tule". Seuraavan viikon alussa jouduin pilleri tyhjennykseen ja se oli melkoinen koetinkivi. Osastolla olo oli yhtä hel*ettiä. Odotin pillerin vaikutusta, että makasin vastasynnyttäneiden osaston vieressä kuuntelemassa vastasyntyneiden itkua. Kääntäkää vain veistä haavassa...se oli suoranaista julmuutta! Lopulta tunsin, että nyt tulee jotain ulos ja juoksin vessaan...Sinne meni noin nyrkin kokoinen verinen pussi viemäriin...arvatkaa tekikö mieli kaivaa ylös se sieltä emoticon ?
Toinen meni kesken ilman mitään ennakkovaroitusta kuus viikolla. Aloin vain vuotaa. En edes käynyt lääkärissä. Soitin vain neuvolaan, että voi perua aikani : (

Iso rutistus kaikille huonoja uutisia saaneille emoticon  Ei sitä voi käsittää miksi juuri itselle tapahtuu jotain noin kamalaa. Toivottavasti pian alkaa helpottamaan.

Seksihaluja ei täälläkään paljon ole.. Ei ollut esikon aikanakaan ja mulle jopa sopisi että vois unohtaa koko homman syksyyn saakka :D Mies ei ehkä olisi samaa mieltä. Toivoisin kyllä että halut palaa kunhan väsymys vähän väistyy ja mieskin on rennompi. On suorastaan ollut aika hankalaa aktiivisen vuotiaan, väsyneen huonovointisen mamman ja stressaantuneen isukin välillä..

Joku kyseli vichyn juomisesta. Itsekin mietin sitä kun tulee juotua se 1.5l melkein päivittäin. Neukka ei ainakaan esikoisen aikaan sanonut mitään, ainut että hiilihapolliset juomat lisäävät turvotusta. Itsellä ei kyllä oikein ole parempaakaan vaihtoehtoa, koska jostain syystä vesi ei uppoa ollenkaan. Normaalisti juon pääasiassa vettä, mutta nyt menee alas vain vichy ja mehut..

Huhuh on niin hämmentävää kun keho alkaa muuttumaan. Masu on jo tullut ja tissit ovat kasvaneet yhden kuppikoon.. Toivoin jo että ei ihan hillittömiä ryntäitä tulisi, kun viimeksi muuttui b:stä F:ÄÄN (E meni vielä ennen synnytystä). Liika on liikaa ja kyllähän se nyt näkyykinemoticon

Joo, toi kropan muuttuminen. Meillä odotellaan ku kuuta nousevaa et masu alkais kasvaa :) Varsinki mies on ihan ihmeissään ku vielä ei näy mitään ja se otti asian puheeks np-iltrassa ja siellä kätilö vaan sano et eihän se vielä :D
Mut tissit on kasvanu... Tässä ollaan hujauksessa siirrytty A-kupista C-kuppiin :) Oli pakko käydä täydentämässä rintsikkavarastoa isommilla ku ei noi enää vaan mahdu vanhoihin :D

Seksihaluista: Meidän seksielämä on ihan minimoitunut kun vertaa siihen millaista se oli ennen raskautta. Harrastettiin seksiä lähes joka päivä ja nyt hyvä kun kerran viikossa tekee mieli! Mies ei oo kauheen tyytyväinen tästä ja säälittääkin sen puolesta mut kyl se sano ymmärtävänsä, mulla on iltaisin ollut aina niin paha ja etova olo et pelkkä ajatuskin puistattaa.. Ja nytkun tässä on viel tää umppari haava ni ei oikeen uskalla vielä mitään seksiä harrastaa ku väkisinkin tulee käytettyä vatsalihaksia.. :)

Ja täällä on kyllä maha turvonnu ihan kiitettävästi, näkyy kiva pieni kumpu jo tossa mahan kohdalla varsinkin jos käyttää vähänkin vartalonmyöntäisempää paitaa. Painoa ei kyllä oo tullu grammaakaan, vähän oon ehkä laihtunutkin. Mut massu ihmetyttää, en ees käytä paljon suolaa.. Mut kai se on ihan normaalia ku kuitenkin mennään jo 12 vko. Saa nähdä kuka luokkakavereista uskaltaa ensimmäisenä kysyä ku meen tiistaina kouluun, kukaan niistä ei ainakaan tiedä vielä x)

Tää on niin tätä! Just kun alko vähän huokasemaan helpotuksesta tän raskauden onnistumisen kanssa niin raskausoireet (lantion löystymisestä johtuvia kipuja lukuunottamatta) on ollut pari päivää poissa ja pisteenä iin päälle iski raju vatsatauti. Todennäköisesti kyseessä on noro, koska sitä on ollut liikkeellä sairaalaosastolla, jolla oon nyt harjoittelujaksolla. Tai siis toivottavasti tää on noroa, eikä mitään ruuasta saatua pöpöä, josta voi olla haittaa sikiölle... Vähän alkaa olla heikko olo kun kohta vuorokauteen ei oo mikään pysyny sisällä ja nyt nousee vielä kuumekin lihassärkyineen. 2 kiloa lähti painosta ekan yön aikana, melko tehokas pikadieetti siisemoticon .

Rv 11+ alkoi ja seuraava ultra on keskiviikkona. Ei millään malttais odottaa sinne asti! Aloin olla jo aika luottavaisin mielin kun tuntuu että masu kasvaa ja on ollut siihen liittyviä vatsalihasten kipuja yms. ja rinnat on kans kasvanu ja ollut arat. Nyt ei oo oireita ollu pariin päivään ja huolettaa kovasti. Kahteen otteeseen oon kyllä käyny päivystyksessä ultrassa ja niissä on tällä toisella kaverilla ollut kokoa hyvin viikkoihin nähden ja sykekin on näkynyt selkeästi (kaksosista toinen meni kesken rv7+). Mutta viimesimmästä ultrasta on jo yli 2 viikkoa, joten mitä tahansa on voinu tapahtua tässä välissä, vaikka km todennäköisyys onkin periaatteessa selvästi pienempi kun ultrissa kaikki toistaiseksi toisella ollut hyvin. Pelottaa vaan niin vietävästi!!! emoticon

Seksihaluista, että koko ajan on kyllä haluja ollut enemmän kuin ennen, mutta tuo pahoinvointi ja vellotus ja toki väsymyskin on hillinnyt niiden toteuttamista.

Hemuli81 eiköhän siellä kaikki ole kunnossa. Kyllä näillä viikoilla saa jo pikkuhiljaa oireet alkaa häviämäänkin. Itsekkään välillä muista koko raskautta ellei ole jalat mahaa vasten tms. että painaa kohtua jolloin tuntee, että siellä jotain on. Pikaista paranemista vatsatautiin.

Kropan muuttuminen. Rinnat on kyllä kasvanut ehkä yhden koon verran. Mahakin on välillä enemmän välillä vähemmän turvoksissa. Kun eihän tuo kohtu sitä masua vielä esiin saa. Se on se kaikki muu...Itseä lähinnä...no ei sentään ärsytä, mutta toivon, ettei nyt vielä alkaisi näkymään. Kuopuksesta näkyi kunnolla vasta 26viikolla. Onneksi tätä kevättä ja takkikautta kestää vielä pari kuukautta ainakin, että ehtii viikot kasautua ennen masun "paljastamista".

Heippa vaan kaikille!

Meillä ois viikkoja nyt 11+4 ja np-ultra olis torstaina =) Jännityksellä sitä odotellaan tottakai mutta oon kyllä aika varma että olen kotona jo löytänyt pikkuisen sydänäänet koti dopplerilla, eikö täällä muilla ole sellaisia? Korkeammaltahan sitä tosiaan nyt tippuu jos mitään ei löydykkään vaikka luulee niin. Tarkoitus oli käydä varhais ultrassa mutta jotenki tämä aika nyt meni tässä ihan juosten ja 12 viikkoa alkoi lähestyä, joten sama odotella nyt tuonne.

Mulla on pahoinvointi alkanu joskus 7:llä viikolla, eikä valitettavasti loppua näy. Oma sisko kärsi koko 9kk pahoinvoinnista. Väsynyt olen koko ajan, pari tuntia päivästä ja illasta on suht virkeä olo. Onneksi on työrintamalla nyt vähän hiljasempaa niin saa nukkua rauhassa :D
Parin viikon sisällä alkais kauhia muuttorumbakin kun ostimme oman kodin "maaseudun" rauhasta tässä joku tovi sitten. Meillä täällä vilistää myös kaksi kisulia ja yksi koiruus.

Tässä vähän kertoilla kaikkea nyt kun en pahemmin ole keskusteluihin ottanut osaa. :)

Heippa jälleen ?♥

Ihana kun on pystynyt jo parina päivänä syömään ihan hyvin ?

Tänään oli ihana päivä perheen kesken ♥ Oltiin laskemassa mäkeä ja muutenkin oli ihana päivä ♥

Masu rupee täälläkin jo vähän näkyyn.. ?Nyt on jotenkin niin ihana olo ja luottava ♥ että kaikki sujuu hyvin ♥ Kun vaan malttas odottaa pari viikkoa viellä ultraan että näkis jälleen pikkuisen ♥

Ihanaa odotusta kaikille ♥♥

Heipsan!
kirjotinkin jo tonne ultrakuulumisia osioon että huolestuneena vuodoista ym. menin sitten lauantaina lääkäriin. Kaikki oli hyvin <3
voi sitä ilon tunnetta! olin jotenkin jo niin varma ettei siellä ole mitään, kädet täris ja sydän pamppaili ihan hulluna, mutta siellä se pieni oli ja voi hyvin :)
lääkärin mukaan istukasta tihkunut sitä verta..9.3 vielä np-ultra.
mitä sellainen koti doppleri maksaa? mistä olet hankkinut?

joku kyseli että onko kipu tuntemuksia jos vessaan meno pitkittyy ja rakko on täynnä: KYLLÄ on täälläkinl. mistä lie johtuu?

seksihalut, ai että mitkä? no ei ole todellakaan ollut mitään haluja! kamalan huono-olo iltaisin ja nukkumaan menen heti kuin mahdollista. toivottavasti niitä vielä tulee :)
onneksi seksillä ei ole ollut meidän suhteessa niin suurta merkitystä ennen raskauttakaan, joten mieheni ei toivottavasti kovasti tästä kärsi. läheisyyttä ja hellyyttä kuitenkin riittää <3
ja totta puhuen tällä hetkellä mua kyllä pelottaa ajatuskin seksistä, mitä jos alan vuotaa taas verta sen seurauksena..? ehkä asiat muuttuu viikkojen kertyessä :)

mitkä on muuten niskaturvotuksen "turvalliset" rajaluvut?

Takaisin