Maaliskuun muminat

:D Kyllä se siitä.. Ittelläkin vähän masis, johtuu kyl aika paljon hormoneistakin, onneksi nekin kisat on kohta jo ohi :wink Eikun kaakaota lämmittelemään!
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Voi ei jonsku88! :nailbiting: Mä nyt oon muutenkin kova unohteleen asioita ja äp rahaakaan en oo vielä hakenu. 2 kk viimeistää siellä lukee, kyllä mä ennen sitä haen..eikai ne siihen voi sanoa mitää.
 
Mulla nousi maito rintoihin 4:ntenä yönä ja oli kyllä tuskaa ootella aamuun et sen pumpun sai ja muutenkin alussa joutui aina pumppailemaan maitoa vähemmäksi, että vauva sai otteen, kun niin pinkeät maidosta olivat. Nyt tiedän varautua.
 
Voi Satuvee... tollasia ne ukot on, ainakin mun mies.. itteä veetuttaa vieläkin se kun ukko alkuraskaudesta lähti vapaaehtosiin kertausharjotuksiin ja jätti mut raskauspahoinvoinnin ja kamalan mahataudin kanssa kotiin huolehtimaan 2-vuotiaasta, palatessa ei ees kysyny miten meni vaan valitti kun häntä väsyttää.

Mä oon hamstrannu järkyn kasan pikkuvaatteita ja pessyt ne ajat sitten. Mun tyyli on kyllä sulloa ne vaan kaappiin, ei puhettakaan mistään silittämisestä ja viikkauksesta :) rattaat on muutettu taas vaunuiksi ja kaukalo tuotu sisälle, tutteja on ainakin 8 ja pikkuvaippojakin paketti. Toivotaan että tää enteilis sitä että ei synny etuajassa :wink pitäs varmaan vielä sairaalakassikin pakata. Korvatulpat, imetysliivit, laturi, vauvan ja omat paluuvaatteet ja liivinsuojuksia. Ja ne tutit.
 
Mulla on aventin pumppu ja oon kyllä tykännyt. Aiemmin oli tutulta ainun pumppu lainassa (sellainen jonka käyttöön tarvitsi molemmat kädet) ja se oli ihan paska suoraan sanottuna. Silloin lypsinkin pääsääntöisesti käsin. Ja suosittelen kyllä lämpimästi opettelemaan tuon käsin lypsämisen, vaikka pumpun hankkisikin. On niin näppärää kun saa missä ja milloin vain rintoja tyhjennettyä, jos ahistaa. Ja ihan maidon talteen ottoa aatellen mä yleensä hyödynsin imetyksen aikaansaamaa herumista. Etenkin jos on oikein pinkeä olo, niin ei paljon tarvitse alkuun lypsää, kun lopun ajan voi vaan pitää kulhoa alla ja kerätä itsestään suihkuavan maidon talteen :)
 
kiitos sympatioista anime ja loora84 !

ja JMT, hyi että ku tollaset on inhottavia, mut onneks kaikki hyvin!

mulla on kans aventin käsipumppu hankittuna, yks ekoista "pakollisista" ostoksista. jättisiteitä ja bepanthenia pitää kans käydä hakees. kerkesin edellisen pumpun jo myymään, onneks löyty halvalla uus. kyllä oli tarpeen molempien lasten kanssa, heti alussa jos täyttyy liikaa, rintatulehduksen aikana (pelasti lääkekuurilta ku vauva ei syöny enää kipeestä rinnasta) ja sitte ku tulee näitä rintaraivareita tai syömälakkoja, niin on kiva kun voi ainaki pumppailla, ei mee hermot sit nii helposti :) nii ja jos haluu käydäkki jossain ilman vauvaa, niin pakkohan se on olla. onhan se pumppailu sitte oma lajinsa, että saa herumaan ilman vauvaa sylissä, pitää taas muistella kaikki kikat..

kyllä mä odotan kesää ja sitä ekaa siideriä aurinkoisella terassilla..:smiley-bounce015
 
JMT. Onneks oli kuitenkin kaikki hyvin.. :) Varmasti pelästytti...
 
Kyllä se vähän säikäytti, vaikka siis tiesi järjellä että kaikki 99% ok niin oli kyllä kiva käydä tarkistamassa tilanne. Ja se että hoitohenkilökunta oli tosi asiallista niin tuli ihan tunne et tänne voi olla ihan kiva tulla sitten synnyttämään parin kuukauden päästä
 
Hyvä että kaikki oli hyvin! Meidän muksu oli normaalia rauhallisempi koko eilisen (tosin päivä oli mulla vauhdikas, kun yllätettiin aivan totaalisesti vauvakutsuilla!!!), ja nyt valvon yötä, kun vatsassa on niin hiljaista ja oon aivan huolissani :/ Yleensä valvon öitä osittain siksi, et muksu mönkii niin paljon.

Te baariin hinkujat, onko olo niin huono ettette päässeet, vai miksi ette menneet? Mun liitoskivut on helpottaneet sen verran, et olin keskiviikkona baarissa. Ihmeen hyvin jaksoin (olin vähän päättänyt et sit vaik hammasta purren, kun aloin pimahtaa tähän kotona sairastamiseen!) ja oli tosi hauskaa :) Pilkkuun asti!
 
Hysteerikko täällä hei! Nousin juomaan mehua, kun huolestuin tosissani siitä liikkeettömyydestä. Meni kokonaiset 7 minuuttia saada laskettua kymmenen todella selkeää liikettä (en laskenut semmoisia miniliikkeitä, mistä en ollut varma) :D eli eiköhän vauvakutsuruokavalio vain sotkenut hommaa, nyt rauhoitun ja jatkan kiltisti uniani!
 
Tossa aikasemminkin mainitsin jossain meidän tytsyn liikkeettömyydestä. Eilenkin sama juttu. Nyt olen aivan satavarma siitä että vauva on vaihtanut asentoa, vaikka tilaa alkaakin olemaan vähän. Tämän takia en tunne liikkeitä enää niin hyvin. Eilen en tuntenut koko päivänä MITÄÄN ja huolestuin toden teolla, kunnes illalla tunsin tuttua tykitystä ja möngerrystä. Hikkakin tuntui eri kohdasss ja nyt ei punge pyllyäkään tosta mahan läpi mitä on tehnyt viimeiset kaksi viikkoa aktiivisesti. Vauva on ollut raivotarjonnassa koko ajan viimeisen kuukauden ja nyt yhtäkkiä vaihtaa asentoa??
 
Hyvä että tunnet sentään jotain liikehdintää Kyfi! :) Kyllähän se paljon asennosta riippuu miten liikkeet tuntuu tai on tuntumatta.

Meiän tytsyllä on vielä sen verran tilaa pyöriä, että päivällä on ylösalaisin ja potkii kylkiluita, iltaisin ja öisin taas uppoutuu tonne alavatsaan ja siellä potkiskelee ja möyrii :) Ja liikkuu sen verran paljon, että mä tulisin hulluksi huolesta, jos ei päivään liiku.
Oon alkanut tosi paljon pelätä tässä loppuvaiheessa, että joku meneekin pieleen :sad001

Suvitus, jos asuisin vielä Lahdessa olisin varmaan mennytkin sekaan juhlimaan, mutta en enää siellä päin vaikuta.
Ja nyt ei enää tee yhtään mieli baariin, kaikki kaveritkin makaavat mitä luultavimmin karmeassa krapulassa kotonaan :D
 
Itsellä on ihan sama fiilis että pelottaa hirveesti onko kaikki hyvin tai joku menee pieleen.. täytyy nyt katsoa muutenkin että jos on vielä tänään niin hiljaista niin soitan tonne synnärille että pääsis käyrillä käymään :sad001 parempi käydä vaikka montakin kertaa kuin mennä kerran liian myöhässä :sad001
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Joo parempihan se on oman mielenrauhan säilyttämiseksi käydä, jos on mahdollista! Ei se jatkuva stressaaminenkaan hyvää tee!
Meillä on avoin neuvola Helsingissä arkipäivinä niin siellä voi käydä kuuntelemassa sydänääniä, kun se on auki. Pääsee sitten helposti tarkastamaan onko kaikki ok, jos hätä tulee :)
 
Kyfi, suosittelen myös, että käyt näytillä. Saat mielenrauhan ja eiköhän kaikki ole hyvin :Heartred Tsempit!
 
Itse en ole kertaakaan käynyt missään ylimääräisessä tarkastuksessa, mitä nyt kahden viikon välein kontrolloidaan ultralla tätä kohdunkaulaa kun lyhenee vaan ja vuodelepoa jo kuukauden ollut :sad001 pari viikkoa sitten oli kaikki hyvin kyllä. Itseä sen takia pelottaa kun sanoivat neuvolassa että ei ne sydänäänet aina kerro että kaikki on hyvin, vaan tässä vaiheessa liikkeet ovat se ratkaiseva tekijä.. :sad001 tietysti onhan se totta että lapsella sydän varmasti läpsyttää vielä, vaikka olisikin ns.ahdinkotila päällä.. :sad001 Ääh. Tässä alkaa tulla vainoharhaiseksi. Tiistaina olisi taas ultra niin silloin kyllä näkisi että onko kaikki hyvin. Voi tosiaan olla etten pysty sinne saakka odottamaan.. Anteeksi vuodatukseni.. Olen vain niin peloissani ja vainoharhainen. Kuten jo edellisessä silloin sanoin, niin ainut asia mitä pelkään on kohtukuolema, koska sukulaispiirissä on niin muutamille sattunut.. Lisäksi olen nähnyt paljon unia että synnytän kuolleen vauvan... :sad001
 
Sitä vartenhan nämä palstat on että saa vuodattaa tuntemuksiaan, oli ne sitten iloisia tai surullisia! ♡ Ja musta on hyvä, että ihmiset pystyvät "puhumaan" tunteistaan, pahinta on että jää yksin murehtimaan!
Soita siis ihmeessä synnärille, niin saat mielenrauhan. Tsemppiä sinne! ♡
 
Itsellä ei ole myöskään ollut "tarve" käydä tarkastuttamassa tilannetta, onneksi.
Kuullostat todella pelokkaalta ja asia selkeästi painaa mieltäsi. Oletko harkinnut, että kävisit keskustelemassa mietteistä esim. Neuvolapsykologilla?
 
Ehottomasti käyrille jos vauva hiljanen! Kyllä menisin itteki siinä tilanteessa. Kyllä se rauhottaa omaa mieltä kun saa tilanteen tarvittaessa tarkastaa. Meille sano synnytysvalmennuksessa ettei ole turhia käyntejä jos itteä pelottaa
 
Kyfi. Mee käymään näytillä kun sitä ei kannata turhaan tressata ja kyllä ne siellä mielelllään tsekkaa sun tilanteen.. Saat itelles paljon paremman mielen kun meet käymään.. :) Temppiä..

Mulla kans tosi vaihtelevia nää päivät välillä on tosi vilkasta mahassa ja välillä todella rauhallista mut joka päivä pidän siitä kiinni et kuhan tunnen aamulla,päivällä ja illalalla enenn nukkumaan menoa jotain liikehdintää niin en huolestu..Kun ainahan niitä ei ees rekisteröi kun on liikenteessä...
Esikoinen mulla oli tosi rauhallinen masussa ja sitä sai kyllä aina oikeen kunnolla tökkiä hereille et sai liikkeitä..Hän oli aika paljon kaikki raajat selkärankaa päin joten siitä varmaan johtu etten tuntenu liikkeitä niin paljon..
 
Takaisin
Top