Maaliskuun muminat

hikkaa ja mönkimistä, mönkimistä ja hikkaa.

Viikonloppu meni taas vähän turhan nopeasti. Viime yö meni ihan perseelleen, kun nukuin jotenkin todella levottomasti, eilinen oli kyl muutenkin ihan paska påivä jostain syystä. En ees tiiä miks. Mut siis meil on tänää neuvola aamusta ja pitää viedä pissanäyte joka on ollu väh.4h rakossa, no toi on nyt ollu vissii 3h ja saa kelvata, koska vauvahan mylläs niin alhaalla koko yön et oli koko ajan hirvee pissahätä. Ja toi 3h on pisin pätkä mitä oon yön aikana nukkunu :angry1 Tietenkin siis heräsin jo 5 ja uni olis kyl sit maistunut ja koitinki nukkuu viel, torkuin puoltuntia ja nyt sattuu silmiin... Onneks lyhyt päivä koulussa tänään.
 
Meillä on jotain mahatautia itsellä ja yhdellä lapsella. Älköä tunnetta ei helpota vauvan hikka ja liikkuminen. Lisäksi miehellä ehkä influenssa, toivottavasti ei mikään miesflunssa kuitenkaan... Veto ollut jotenkin pois koko viikonlopun. Jospa se tästä piristyisi.
 
Juuri kun eilen sanoin, ettei ole ollut tarvetta käydä tarkastuttamassa vauvan tilannetta...
Eilen sain todella lamaannuttavan kipukohtauksen vatsan seudulle, jonka seurauksena en tuntenut koko päivänä vauvan liikkeitä ja vatsa oli arka.
Tänä aamuna lähdettiin sitten äitiyspoliklinikalle neuvolan määräyksenä. Sielä makoiltiin käyrillä ensin 30 minuuttia ja sitten lääkärin tarkastukseen. Tuomio on, että sikiö ei vastaa raskausviikkoja, on kehityksessä jäljessä eli liian pieni. Ärsykkeisiin reagoi laiskasti sekä lisäksi kohdunkaula on lyhentynyt 2 senttiin, auennut keskeltä sekä täynnä limaa. Tämän seurauksena sokerimehua naamaan ja labran kautta takasin käyrille makaamaan. Vauvaan onneksi saatii sitten hieman liikettä. Olen nyt seurannassa... Olo on niin väsynyt ja surullinen, etten tiedä miten päin pitäisi olla :sad001
 
Toivotaan että osoittautuu ihan turhaksi huoleksi, eikä oo mitään hätää, LMK!
 
Kiitos kaikille! Positiivisena tietona kuitenkin, että päästiin kotiin lepäämään. Huh! En olisi kestänyt jäädä sairaalaan makaamaan! :sad001
Vauva on siis alikehittynyt, josta käyn ensi viikolla kontrollissa. Katsotaan sitten, että onko tilanne kehittynyt ja mitä aletaan tekemään asialle :sad001 Ääh...
Kaksi viikkoa pitäisi olla vuodelevossa kohdunkaulan vuoksi. Nyt kun vauva on niin pikkunen, niin jokainen sekunti kohdussa pysymisen kannalta on tärkeä! :Heartred
 
LMK tsemppiä kovasti ja toivottavasti kaikki hyvin vauvan kanssa! :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
LMK tsemmpiä kovasti! Toivottavasti lepo auttaa ja vauva pysyy vielä massussa pitkään.
 
Tsemppiä LMK! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pieni pysyy masussa vielä jonkin aikaa.
 
Tsemppiä täältäkin! Onneksi viikkoja on kuitenkin jo ihan hyvin takana, ja raskausviikot on muksun kannalta tärkeämmät kuin paino. Nyt yrität vain suhtautua positiivisesti, kyllä kaikki järjestyy, vaikka pitäisikin ottaa ulos ennen aikojaan!
 
Mulle just neuvolan täti sano tänää et jos ny syntyy niin saa syntyä ei kuulemma estellä :) mulla viikkoja nyt 31+4 :) no kyllä saa luvan pysyä meillä kaikilla vielä asukkaat mukana :Heartred Täältä saa kyllä parhaimman tuen :Heartred
 
Takaisin
Top