Maaliskuun muminat

Täällä kyllä on niin vilkasta masussa et menisin varmaan paniikkiin jos hiljenis...mun puolesta saa sit vaikka potkia kylet mustelmille :D nyt alkanu tottua siihenkin et yöllä vessareissun jälkeen poitsu vähän muksii tuolla :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Mun masuasukillakin on vilkkaita päiviä, joita sitten selvästi seuraa pari hiljaisempaa päivää. Pitäähän senkin jumpattuaan kerätä taas energiaa. :) Mutta niinkun muut jo kommentoi, niin jos ei liikelaskenta tuota tulosta niin herkästi käyrille lähtisin! Itsekin olen ollut varsin vaisu masuasukki äitini mukaan, sai aina töniä masua kunnolla että sai muhun liikettä. Ja rauhallinen olin sitten vauvanakin, joten älä huoli, saatat sinäkin saada ihanan rauhallisen lapsukaisen! :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Tuosta liikkeiden laskemisesta. Onko siihen joku, että "kuinka monta liikettä/per tunti"?
Mulla rauhallinen vauva mahassa myös. Enemmän ehkä möyryää kun potkii. Kuten muutkin oli kirjoittanut, niin välillä täällä myös extrarauhallisia päiviä ja toisinaan mulla on jopa tukala olo, kun tuntuu että toinen tulee mahanahoista pihalle :p
 
KYSin ohjeet netistä kopioituna:
Liikelaskentaohjeet: 30-60 min kerrallaan maaten rauhassa kyljellään käsi vatsan päällä.
Sikiö liikkuu normaalisti, kun liikkeitä tuntuu yli 10 liikettä tunnin aikana. Jos äiti on kuitenkin
huolissaan sikiön voinnista, on hyvä käydä tarkistamassa tilanne sairaalassa.

Meille perhevalmennuksessa viime viikolla sanottiin, että kannattaa vielä juoda esim. tuoremehua tai muuta sokeroitua mehua ennen tuota, ettei liikkeiden vähyys johdu ainakaan matalista sokereista. Ja että noiden kymmenen liikkeen tulee olla selkeästi erillisiä liikkeitä, eli jos tulee vaikka kolmen potkun sarja nopeasti peräkkäin niin se on YKSI liike. Ja liikelaskentaa ei tarvitse tehdä koko ajan pitkin päivää vaan vilkkaimpaan aikaan, eli jos aamulla on jo tullut hyväliikkeinen tunti niin illalla ei tarvitse liikelaskentaa toistaa. :)
 
Oon miettinyt tuota liikkeiden määrää... "Kyljen kääntämistä" tuntuu välillä, sit sellasta kuplintaa, mutta harvemmin ihan potkuja. Joskus katson mahaa, niin saattaa näkyä kun mahan sisällä tökitään mut se ei tunnu juurikaan (kai se nyt liikkeeksi lasketaan??). Ja aina koitan itse tökkiä ja silitellä mahaa jotta sais sen 10 liikettä. Ei ollut esikoinenkaan potkunyrkkeilijä, ja molemmilla kerroilla istukkakin edessä.

Hammaslääkäristä. Eipä siellä muuta tehty kun katsottiin suuhun ja sanottiin et varaileppa uutta aikaa sit parin kuukauden päähän :) Sillon voi ottaa kuvatkin hampaista. Onneks ei se reikä vaivaa.
 
On mullakin istukka edessä eikä se vaimenna mitään. Hyvät tiputanssit nytkin kohdussa. Kädet käy, jalat potkii ja peba heiluu. Ulkopuolisetkin näkee mahani liikkuvan. Aamut ovat rauhallisinta aikaa liikkeiden suhteen, olenhan itsekin aamun torkku.
 
Jokohan sitä uskaltais laittaa äitiyspakkauksen tilaukseen, et sais sen uuden paketin? Tietääkö kukaan onko ne jo jaossa?
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Hyvin mahdollista, että saa sen uuden. Tein itse hakemuksen 29.1. ja paketti ei ole tullut vieläkään :O Luulen, että hakemuksia on jonossa sen verran ettei vanhat riitä..
 
Ehkä sitten uskallan jo hakemuksen täyttää :) Uusi paketti on mun mielestä niin paljon ihanampi.
 
Sillon kun uusi pakkaus julkistettiin, jossain oli että n. 2 vkon kuluttua siitä lähtee jo uusia jakoon. Itse ajattelin aikaisintaan ensi viikolla laittaa hakemusta menemään.
 
97826961186d9ee34793fd276b80de50

Vihdoin!
 
Oletteko pesseet jo kaikki vauvanvaatteet, lakanat ym? Tuntuu että me oltiin miehen kanssa vielä vähän aika sitten innoissaan kaikkea hankkimassa ja touhuamassa, nyt ei saada mitään aikaseks. Vielä pitäisi miettiä mitä tarvitsisi, amme ja muuta pientä.. Töiden jälkeen ollut niin väsyny että ei oo saanu mitään aikaseks. :sad001 Tosin nyt oon seur. kaks viikkoo sairaslomalla että josko jotain pientä sais puuhailtua. :)
 
Mä oon pessy jonku verran vaatetta ja äp lakanan ja pussilakanan oottaa silitystä :)
 
Kaks lipastoa täynnä pestyjä vaatteita :wacky: ja lakanoita, harsoja, pyyhkeitä...pinnasänkykin jo pedattu :grin äp-pakkauksestakin pesin reippaasti kevyttoppiksen ja ulkohaalarin vaikka niille ei oo ihan hetkeen käyttöä :grin
 
Mä oon oikeastaan heti oston jälkeen laittanut pesuun ja silittänyt. Eli pikkuhiljaa :) Mä olin tänään kummissani kun ystävä kysy, että joko on kotiutumisvaatteet kattonu. Olin ihan et täh :D Ihan vielä en oo sinne saakka päässy :D
 
Hei, kotiutumisvaatteet, onko kukaan miettinyt asiaa? :) Esikoinen syntyi keskellä talvea, niin en osaa ajatella muuta kuin toppavaatteita :wink :D
 
Mä aattelin semmosta vähän paksumpaa fleecehaalaria,body ,housut ja paita yms asusteet :) varmaan ihan riittävät varustukset ku ei toivon mukaan oo pakkasta eikä lunta :D
 
Mäkin oon pikkuhiljaa pessy tai siis sitä mukaa kuin oon hankkinu. Äippäpakkauksen vaatteet on kans pestynä ja lakanat silitettynä :) Huone tarttee vaan laittaa ens kuussa kuntoon, tai sisustusta opiskeleva ystäväni haluaa toteuttaa sen, niin meidän ei tartte kuin esittää toiveita :joyful:
 
Takaisin
Top