Maaliskuun muminat

Paljon jaksamista LMK! :Heartred Lapsi on kuitenkin elossa, ja nyt teidän vointia seurataan tarkemmin.

Olin itse koko viikon myös hermoraunio, koska maanantain neuvolassa todettiin, että mun sf-mitat on romahtanut alakäyrien alapuolelle. Ihmettelin itsekin, miten pystyn taas hengittämään ja saan kengännauhat ite kiinni (täällä palstallakin kun olen ulvonut, miten hengitys vaan korisee ja kylkiluut rasahtaa poikki tissien alta). Lisäksi omasta sekä äiten ja ystävän mielestä mun maha näyttää selvästi pienemmältä kuin ennen!?!?! Perjantaina tutkittiin tilanne lääkärissä. Sf-mitoilla päästiin juuri ja juuri alakäyrällä, ja ultrassa sikiö näytti vastaavan täysin viikkoja eikä olevan erityisen pienikokoinen (painoarvio 1,8 kg, 31+1). Lääkärikin tsekkas kahesti noi sf-mitat, koska tais sitäkin vainottaa tää ristiriita. Ei ollut myöskään merkkejä kohdunkaulan lyhenemisestä tai sikiön laskeutumisesta lähtöasentoon. Sen verran alhaalla kuitenkin beibi on, ettei o todennäköistä, että enää pystyy siirtymään perätilaan.

Niin että, halusin varmaan vaan kertoa, että alakäyrien allekaan tippuminen ei välttämättä kieli ongelmista, jos sinne tipahtaa kohta joku muukin palstalainen. Paljonhan tässä on kuitenkin jo ollut keskustelua, ettei sf-mittoihin ole luottamista.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Noi sf-mitathan riippuu niin siitäkin kuka sen mittaa, näin ainakin meidän neuvolan täti sano viimeksi.
 
LMK. Kovasti voimia ja tsemppiä sinne..:Heartred Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pikkuinen pysyy masussa vielä pitkään..

Mangusti. Onneksi siellä oli kaikki hyvin ja joo noi sf-mitat heittelee kyllä kovasti riippuen mittaajasta..
 
LMK, kovasti voimia!

nyt sitte vaan netflixiä ja kirjoja kehiin, että jaksat maata..!! kunpa pysyis vielä ees jonkun aikaa sisällä!!

saatko istua, vai pitääkö olla ihan makuullaan? jos saa istua, nii sitten pystyis tekeen jotain käsitöitä ja oleen netissä..
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
LMK. Voimia nyt sitten vain, toivotaan että kaikki menee kuitenkin hyvin loppuun asti. Nyt alkoi itselläkin jännittää kun oli se päivän kestävä kipuilukohtaus... huomenna onneksi ultra!
 
Voimia koitoksille ja kesän odotukseen!

Mulla on kaikki vauva jutut jätesäkissä kun en tiiä mihin laittaisin vauvan vaatteet ym jos pesisin ne valmiiksi.
 
Mulla on noi sf-mitat ollut kans koko ajan alakäyrillä, mutta terkka painotti, että tähän on vaikuttanut esim. Se, että vauva ollut poikittain vatsassa.
Pitkien yöunien jälkeen maailma näyttää jo valoisemmalta. Tietty, eihän tätä tilannetta karkuun pääse mutta sen kanssa on elettävä. Lääkärin ohjeistus oli, että pääasiallinen vuodelepo, eli saan istua jne. Pitkälle kävelylenkille koiran kanssa en ehkä oo menossa :D
 
Ensi kuussa on lapsimessut Helsingissä. Onko kukaan aiemmin käynyt tai ajatellut nyt menevänsä? :)
 
LMK. KIva kuulla et sulla mieli on hiukan parempi ja sait nukuttua hyvin.. :) Tsemppiä...
 
mä olin tänään neuvolassa niin turvoksissa et se täti alko jo puhuun raskausmyrkytyksestä. paino noussu yli kilon viikossa :sad001 mut jos syö pussillisen sipsejä eikä saa nukuttua ni saattaa vähä turvottaa :D kauhee haloo kaikesta, vaikka kaikki testit näyttää normaalia mitä tehty.

mä oon kyllä silti niin luovuttanu tän painon kaa, ei kai kahessa kuukaudessa nyt ihan hirveesti ehi enää tulla..:P kunhan on jotain vaatetta päälle ja pääsee käveleen!
 
Satuvee. Toivottavasti turvotus on vaan sipseistä ja huonoista unista..Onko sulla sitä turvotusta vain käsissä vai joka puolella...?
 
Viikot vähenee. Pikkuisen surukin hiipii puseroon, että kohta tämä on ohi. Että tässä nämä minun elämän raskaudet olivat. Mahtavaa, että on saanut tällaisen lahjan.

Joo, nyt vähän liikutusta pukkaa. Kaikesta voi onneksi syyttää hormoneja.
 
Itselläkin hieman ristiriitaiset tunnelmat viikkojen vähetessä... toisaalta odottaa jo kovasti, että saisi kauan odotetun esikoisensa syliin, mutta toisaalta tämä ensimmäinen onnistunut raskaus on ollut kaikista vaivoistaan huolimatta niin ihanan ihmeellistä aikaa, että vähän surettaa, että kohta tuo masu tuosta katoaa...
 
Me oltiin alunperin puheltu, kun voin alkuraskaudesta niin kamalan pahoin, et tää on sit viimenen kerta ikinä kun haluun olla raskaana.. mut en nyt ookkaa enää ollenkaan varma asiasta :D Olis hienoa jos vois olla semmonen elämäntilanne et sais rauhassa keskittyä vielä yhteen raskauteen ilman että tarttee miettiä mitään kouluja ynnämuita. Ja toisaalta haluttais vielä ehkä se pikkusisko tähän kaiken päälle. Toisaalta, eipä tämän kanssa raskautuminen ollut kovin helppoa ja noin.. Saa nähdä mitä elämä tuo vielä tullessaan :)

Viikot vähenee kovaa vauhtia. Esikoinen syntyi spontaanisti 39+1 (nipin napin :wink ) niin saapas nähdä miten tämän kaverin kanssa menee.¨

Hankintoja olisi vielä vaikka mitä tehtävänä. Tuntuu aika kauhistuttavaltakin omalla tavallaan :D Tärkeimmät kuitenkin on jo, kuten vaunut, sängyt ja turvakaukalo jonka telakkakin on jo matkalla. Harsoja meillä on vaipoiksi jos nuo valmiit vaipat ei riitä ja villahousuistakaan ei tule pulaa. Ihan hyvin siis.
 
Takaisin
Top