Maaliskuun muminat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja loora84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Helmikuun jutuista bongattua, täälläkin yksi lippanapa :D napa ei oo pullahtanu mut yläpuolella sellanen lippa, viikonloppuna huomasin et se erottuu paidankin läpi silleen ku pullahtanu napa :D

Aattelin ottaa vielä tälle kuulle vähän haastetta ja osallistun kyykkyhaasteeseen :P ens kuun voi sit vaan makoilla sohvalla :D ootan vaan et ennen tositoimia kerkee vielä tehdä vappusimat ja munkit, ai että mä himoitsen niitä :D

Onko sauna pahasta kun on flunssassa? Tuntuu vaan niin hyvältä. Ja kun epäillään että mulla on pissatulehdusta.

Jos epäilee pissatulehdusta niin kipin kapin neuvolaan pissimään purkkiin. Turha vitkutella. Saunonut olen oman fiiliksen mukaan, mutta kuten jonnekin kirjoitin, ei saunominen enää tunnu niin hyvältä.

Maattava nyt vaan hissukseen paikoillaan, juilii alavatsaa ja säteilee reisiin ja alaselkään. Vauva on kääntynyt pää alassuin ja tekee itselleen pesää ihan urakalla. Onneksi ei tartte lähteä minnekään tai tehdä mitään.

Oi, mä pääsin sunnuntaina saunaan ja oli se vaan ihanaa <3 Oltiin meidän äitin tykönä ja päästiin päiväsaunaan. Tosin olisi ollut riemullisempaa jos esikoinen ei olisi ollut kiukkupylly ja olisin saanut nauttia rauhassa pitempään kuin 10minuuttia.

Uiminen ei tunnu hyvältä. tuntuu hassulta lillua altaassa, maha on jotenkin niin.. oudon tuntuinen silloin.

Sauna on kyllä aika pop vaikkei siellä kovin kauaa uskalla ollakaan. Vähän harmitti eilen kun ei päässy raskauden takia testaamaan infrapunasaunaa, mutta jos sinnekin sitte viimestään ens syksynä pääsis :)

Mullakin oli lippanapa, mutta se taitaa olla pullahtamassa ihan lähipäivinä! Napa tuntuu kummallisen pehmeältä ja "pomppii" yskiessä, napatyrähän se käytännössä on... No, samaistunpahan sitten vauvaan kun niilläkin yleensä tuppaa napatyrä ensi kuukausina-vuosina olemaan!

Joku kysyi saunasta ja flunssasta, mielestäni saa saunoa oman voinnin mukaan. Saunominen tuntuu mustakin hyvältä, mukavasti lieventää liitoskipuja! :)

Minä kyllä kans saunon ihan normaalisti useamman kerran viikossa, tosin ikkuna auki on saunottaa että henki kulkee ja happi riittää :)

Täälä kans saunottu ainakun vaan olo on semmonen... Nyt on sen verran heikko olo et en viitti mennä mutta aion kyllä jatkossa saunoa.. :) Tekee hyvää.... :)

Aijai, mulle tuli reikä hampaaseen, huomasin viime viikolla ihan kielellä ja myöskin näin sen peilillä. Tai siis tuo mun ainokainen paikattu hammas oireili taas, paikan reunaan oli tullu uutta reikää. Alkuun ku soitin niin tuumasivat vaan että "sen voi hoitaa sitten kun oot synnyttänyt" mutta minä nyt ala odottelemaan paria kuukautta monttu hampaassa ja sitten vauvan kanssa hammaslääkäriin.. ottivat vastaan ja niinhän se porattiin ilman puudutusta ja paikattiin. Meinas taju lähteä kun piti selällään pötkötellä ja toki jännitti ja aina sillon unohtuu myös hengittää :) mutta nyt on hammas kunnossa ja muistanpahan taas harjata hampaatkin kunnolla 2 kertaa päivässä... Ihmeen vähän sattu operaatio!

Mun pitäis mennä huomenna hammaslääkäriin, ja sama kohtalo! :( Kauan kestää hoitaa joku reikä? Kuvittelen jo että karkaan sieltä kesken operaation...

Tänään se iski tajuntaan neuvolassa kun terkkari sanoi, että huomennahan se on jo 28+0: siis oikeesti, 12vko enää laskettuun aikaan!! Mihin se aika meni? Kun vois hyppää jo sinne toukokuun loppuun, en jaksa olla enää pelkkää mahaa... Tuntuu, että ihmiset (miestä myöten) ei enää muuta näekkään, aina pitää hämmästellä kokoa ja keskustella voinnista ja vauvasta ja loman ajankohdasta jnejne. En oo enää minä, vaan maha. Mä haluun vauvan!! :D

Hui hammaslääkäri.. Mulla ei oo ikinä ollu reikää ja pelkään aivan sikana koska mulle se eka reikä tulee...

Anselmiina. Juu ei enää kauaa mee ku saadaan nyytit syliin.. Ihanaa... :)

Mullakin oli tossa pari viikkoa sitten paikka irronnut, ja varasin sitten perustutkimuksen siellä ja sain seuraavalle päivälle. Ihme että pystyin makaamaan selällään!

Perjantaina ois edessä hammaskiven poisto, aattelin suorilta pyytää kylkimakuuasentoa, muuten ei kyllä enää onnistu. Miten nää aina tulee ku oon raskaana??!

Mulla ei kyllä toi selällään olo aiheuta ongelmia kun herään melkein aina selältään vaikka oon menny nukkumaan kyljellään..

Raskausajan hormonimuutoksethan aiheuttaa sen, että syljen koostumus on erilainen, eikä se suojaa hampaita niin kuin normaalisti. Tän takia pitäs harjata ahkerasti hampaita, syyä täysksylitolipurkkaa ja syödä vaikka ksylitolipastilleja. Täälläpäin tästä syystä ensiodottajat pääsee myös ilmaseen tarkastukseen jonojen ohi. Mutta mähän odotan toista joten nyt en päässy siihen tarkastukseen.

Mulle sattu nuorenolonen mutta tosi pätevä ja ripeä hammaslääkäri, poraus, putsaus, paikkaus ja hionta vei varmaan vaan 5 minuuttia. Riippuu varmaan toki ongelman koosta ja laadusta.. pienesti vihloi mutta enemmän sattuis jos vaikka varpaan täräyttäisi kynnykseen :)

Ihanan rauhallinen aamu, kun vapaa päivä töistä. Heräsin kyllä jo kuudelta (ei enää yllätä yhtään) ja makaan nyt tyynyjen päällä sängyssä ja vaan fiilistelen kun vauva potkii mahassa <3

Potkispa minullakin... :( En ymmärrä tätä tapausta ollenkaan.. Välillä mönkii jonakin päivänä melkein jatkuvasti.. Sitten saattaa mennä 3-4 päivääkin ns.hiljaiseloa, että oikeastaan ei tunnu juuri mitään liikettä kuin ehkä joskus illalla hetken aikaa. Näin se on ollut kuitenkin koko raskauden ajan, mutta pelottaa silti ihan hirveästi..Yritä sitten jotakin liikelaskentaakin tehdä kun ei oikein tässä tapauksessa onnistu.. :( Ainut asia mitä pelkään on ollut koko ajan kohtukuolema. Muutamalla sukulaisella ja tutulla on niin käynyt raskauden ollessa suht lopussa, ja olenkin sen takia vainoharhainen.. Olisi paljon helpompaa tietää ja huomata, että liikkeet on vaikka vähentyneet ja lähteä sairaalaan, jos vauva olisi aktiivisempi. Näin ollen jos vauvalla olisi jokin hätänäkin niin sen saattaisi huomata ajoissa. Nyt se on mahdoton tehtävä. Toisaalta rauhoitun hieman sillä tiedolla, kun anoppi sanoi mieheni olleen erittäin vähäliikkeinen tapaus mahassa. Jatkuva huoli ja liikelaskentaa sai yrittää tehdä koko loppuraskauden ajan hänkin. Jospa tää meidän neiti olisi tullut isäänsä,että olisi yhtä rauhallinen. Se olisi muutenkin suotavaa, jos meikäläisen menoa katsoo :D

Anteeksi hieman arka aihe, mutta tää asia vaivaa minua joka päivä kun omassa elämässä oon sannut vierestä asiaa seurata..

Anopille oli tullu raskausaikana 9(!!) reikää :O poikavauvaa oottaessa, tyttövauvoilta ei yhtään :D mä oon käyny nyt raskaana suuhygienistillä, sano ettei hoidon tarvetta ja putsas hammaskivet. Vähän teki kipeetä kun on raskauden aiheuttama ientulehdus lievänä. Puolen vuoden päähän varattiin uus aika, putsaa lisää ja tarkistaa tilanteen vielä raskauden jälkeen :) olipa vaikee miettiä lokakuulle joku päivä ja aika et millon pääsen hammaslääkäriin :D otin aamukasin ajan et mies voi pyytää töistä et menis vähän myöhempään ja ois vauvan kanssa kotona sen aikaa ku käyn siellä :D

Mä kans tein eilen pariin otteeseen liikelaskentaa kun ollu pari päivää hiljaiseloa niin nyt oikein nautin kun tänään ollu taas enempi eloa mahassa. Kyllä kävi ittelläki mielessä et pitääkö lähtä käymään näytillä ja kannattaahan se jo oman mielenrauhan takia mennä jos yhtään pelottaa

Takaisin