Maaliskuun muminat

Mulla on kaikki vaatteet/haalarit/peitot ynnä muut pesty, silitetty ja viikattu kaappiin koottain :) Ja kotiutumisvaatteetkin on selvillä :love7 Pinnasänkyä en ole vielä pedannut, kun siitä puuttuu patja ja vaunut pitää vielä tilata, mutta muutoin kaikki on hyvällä mallilla. Tule jo toukokuu :Heartred
 
Täytyy kai pikkuhiljaa ruveta touhuileen niin eiköhän se tästä. :D Ja joo, fleecehaalari hankittu. :) Suomen säästä kun ei tiedä onko toukokuun lopussa helle vai tuleeko räntää..
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Mulla on pestynä ne mitä äiti tuonu, mutta mitä itte hommannu niin odottaa vielä pesua siihen että saadaan vauvan pinnis ja lipasto makkariin
 
Heh, en mä oo ees ajatellu mitään pesemisiä vielä, varmaan sit toukokuussa :D Meillä on vielä lipasto tyhjentämättä vauvakamoja varten, ja tuleva vauvanhuoneen ja työhuoneen yhdistelmä on vielä työhuoneen ja kaaoksen yhdistelmä, lattialla vauvatavaroita.. Eli kaikki vaiheessa! Siskolta saadaan paljon kaikenlaista, mut ostettu ollaan itse vasta pari vaatetta, vaunut, yksi satukirja ja tänään viltti ja pehmokirja. Ollaan tosi saamattomia minkään hankintojen kanssa! Mut ei kaiken tarvitsekaan olla valmista, kun vauva tulee, vähälläkin pääsee alkuun ja sit katsotaan mitä oikeasti tarvitaan :)
 
%&%&!!!! ku ärsyttää!!!

mies on töissä koko viikonlopun, mikä tuntu jo musta rankalta, meillä siis 2- ja 4-vuotiaat lapset ja mä en pysty välillä käveleen ollenkaan ku vihloo, ja tosi väsyny. niin nyt sen isä paukahtaa meille klo 21 (haluan että ilmotetaan aina etukäteen jos joku on tulossa), ja tuo sille liput huomiseen(?!) peliin!! eli se ei aikonu tulla ees illaks kotiin töiden jälkeen, eikä oo puhunu mitään!!! ja sitte ku sanoin että tälläsistä pitää sopia, niin väittää että on kuukausi sitten maininnu (kuukausi sitten?!), mutta mä muistaisin kyllä, kirjotan kaikki kalenteriin. ja sillon ei ollu tietoo viikonlopputöistä, että ois pitäny käsitellä mun mielestä uudelleen asia niiden tultua, että jaksanko. sit se kehtaa syyttää mua etten kuuntele, ja ihan marttyyrinä et voihan olla menemättä (eli appiukolle voi syyttää mua?!). Hirvee huuto, ja sitte ku oon koko päivän hoitanu lapset ja yks aikoo olla huomenna ja ylihuomenna pois, niin kehtaa vielä sanoo että mees nyt peseen lastes hampaat(!?).

Mä vedän sellaset marttyyrikipuraskauskohtaukset sen porukoille ens kerralla, ja miten en pysty ees käveleen, että nei ostele sille mitään lippuja peleihin enää ikinä vaan sitoo sen nippusiteellä lastenhuoneen patteriin, prkl!!! ja MÄ muistaisin tollasen jutun, koska mun pitää tarkkaan varata voimia et jaksan.

kiitos ja anteeksi ja saamari!
 
Pessyt vauvan vaatteita?? Heh, mulla ei oo ainootakaan vaatetta vielä ees hankittuna :P tarkoitus on kolmen viikon päästä, kun äippäloma alkaa, lähteä kirpparille katteleen. Tai sit puen pojalle vaan pinkkiä :wink
 
meen huomenna ostaan kyllä vaikka kontaten Joe Blascon peitevärin ku naamaki näyttää ihan pizzalta. hirvee turvonnu hikoileva läskiolo. ja sitte vielä verenpaineet koholla ton yhen ääliön takia.

..ja asiasta toiseen, pinnasänky tuli! lakanat ja pussilakanat pitäis ommella ja ostaa tyyny..ja joku mobile..

sitte oon innostunu tuunaan rattaita kans, täytyy käydä lastentarvikkeessa ostamassa mukitelinettä ja laukkukoukkua ja verkkokassia ja sadesuojaa, kantokoppa saadaan kaverilta. sitte teen ite vaunusuojan ja -peiton finlaysonin ja nanson mustavalkosista ylijäämäkankaista :) ja kudon vähä rikkinäisen työntöaisapehmusteen päälle sellasen musta-valko-harmaan päällisen. niistä tulee niin hienot :D
 
Satuvee. Voi joku sanon sun miehestäs... Tsemppiä ja jaksamista sinne..

Mä en oo vielä kans ostanu tai tehny mitään.... Alan varmaan kattoon huhtikuun lopulla mitä tarvitaan ja sit pesen vaateita mitä tarvii..Tosin ei sitä niin kauheesti tarvii ostaakkaan kun on toi vajaa 2.v ni siltä jääny suurin osa.. :)
 
Mäkään en oo tehny vielä mitään valmisteluja tulevaa vauvaa varten. Mutta en hirveästi aiokkaan :) Vaatteet ja pedin laitan vasta viimeisillä viikoilla, ettei pääse hirveästi pölyttymään. Vaunut ja autokaukalo pitäis hankkia ja rintapumppu, muutama tuttiosa pulloihin varuiksi ja korviketta ja vaippoja tietty :D Näillä mennään ja tarpeen tullen hankitaan muuta.

Täytyy odotella sen pakkauksen tilauksen kanssa ihan viimeisille päiville asti, että saa varmasti uuden :)
 
Kannattaakohan se rintapumppu ostaa etukäteen? Itse olen ajatellut sen hakintaa myös... Käyttökokemuksia/suositteluja kenellekään? :)
 
Oho, onpa äipät olleet vauhdissa! Minä en ole vielä mitään ruvennut pesemään enkä laittamaan lipastoon, koska ajattelin säästää sen mukavaksi äitiysloman puuhaksi, ettei tule heti tylsää kun jää pois töistä. :) Pinnasänky on vielä 400 km päässä äitini luona, äiti saa tuoda sen sitten kun tulevat syntynyttä vauvaa katsomaan. Itse tuskin enää jaksan tuota matkaa autolla tai junalla eikä lentämistä enää suositella. Miehen isän olen tilannut vaihtamaan vauvan huoneen tapetit, tai oikeastaan vain alimmainen 1/3 tapeteista tarvitsee vaihtaa ja maalata, ja toki ostaa ne maalit ja uusi vauvalle sopiva boordi.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Nebula kela saattaa hylätä sun hakemuksen jos aattelee pitkität tarkotuksella :)
 
LKM, mulle on suositeltu et kannattaa hommata rintapumppu kaappiin valmiiksi. Saattaa kuulemma olla aika tuskaista kun maidot nousee ja jos vauva ei syökään niin paljoa kuin maitoa tulisi..
Sain kaverilta rintapumpun, kun hän ei sitä itse tarvinnutkaan.
Ei voi vielä tietää miten itsellä tulee käymään ja tuleeko ensinnäkään maitoa, mutta itse pidän pumpun varalta :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Mun täytyy myöntää, että mulla on ekaa kertaa kunnolla semmonen olo (raskauden aikana siis :D), että olisin halunnut lähteä tyttökavereiden kanssa juhlimaan.. Lahdessa on salppurin kisat ja tää on ollu meidän semmonen perinteinen tyttöjen viikonloppu... Nooo jospa ens vuonna mäki saisin korkokengät jalkaan ja pääsisin kaupungille :D
 
Tulipas käytyä käyrillä äippäpolilla kun sisko kaatu liukkailla ja nykäs siinä sivussa multakin jalat alta ja huitas mahaan siinä rytäkässä. Kaikki kuitenkin ok ja ultrassakin näky meidän bebe oikein hyvin ja kaikki ok. Painoarvioksi anto 1200g mikä kuulemma vastaa viikkoja. Selkä siinä rytäkässä vähän nytkähti ja kirjoittikin sitten huomisen sen takia saikkua ja käski ottaa rennosti ja seurata mahan tilannetta.
 
Hyvä että kaikki kunnossa JMT!

LMK sanoppa muuta, mul on just sama fiilis juuri nyt! :eek: Salppurin kisat on kyllä ihana tapahtuma Lahdessa ja silloin on niin älyttömästi porukkaa liikenteessä/baareissa että siellä on jopa kiva käydä :grin Ja arvaa vaan onko eräs sosiaalinen media täynnä kavereiden kuvia, ketkä juo nyt minttukaakaota kisoissa :wideyed: Muutoin ei oo kyllä tehnyt mieli ulos, mut tää on herkkä viikonloppu :p
 
JMT: Hui, onneksi kaikki hyvin. Otahan rauhallisesti nyt!

Kirsikka... Eiii! Älä muistuta mua minttukaakaosta :D Joo, some käy kuumana ja mä istun vihreenä kotona kateudesta :D Taidampa lämmitellä ihan normikaakaon :D
 
Takaisin
Top