Maaliskuun muminat

Eipä oikeastaan, yöllä herää monta kertaa, mutta mä oon jo asennoitunu siihen että se kuuluu asiaan niin helpottaa kovasti pahinpaan väsymykseen ja sekin auttaa että voi nukkua päikkäreitä aina kun siltä tuntuu kun oon saikulla.
 
Mitäs ootte tehny nyt kotona, että saatte ajan kulumaan?

Mä oon keksiny facekirppikset ja huutonetin, keräilen joka päivä lisää kamaa myyntiin :D

yllättävän hyvin on menny tavaraa, ja koti siistiytyy! kerään silleen rahaa uusiin sisustusjuttuihin. jotain oon löytäny itekin hirveen halvalla, jättikokosia vaatteita muun muassa.

oon ihan koukussa :)
 
Kotona kyllä ois tekemistä enemmän kuin tarpeeksi, kunhan eka saa viimeiset työpäivät taputeltua pois. Kuopuksen sänky oottelee maalaamista, parit synttärit pitäis järjestää, ikkunat pestä, pihaa siistiä ja järkkäillä huoneitakin uuteen uskoon. Missäköhän välissä sitä ehtis vauvalle vaatetta hankkia ja laittelemaan kaikki valmiiksi, kun pitää niin kiirettä.
 
Ei kai tässä ihmeempiä oo tullut tehtyä, lukenu, kahtonu elokuvia, siivoillu jne jne :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Neljä päivää äitiyslomaan ❤️

Mulla ei ole kotona ongelmaa ajan kulkemisesta. Perus perhearki pitää säpinää päällä. Ihanaa kun saa kokea tällaisia erilaisia odotusaikoja. Ekaa odottaessa oli niin paljon uutta ihmetystä ja nyt on jännä odottaa vauvaa koko perheen voimin.
 
Helliksen vauvapartyt kuulosti mukavilta. Jos mun ystävät järkkäisi sellaiset, niin varmaan itkisin liikutuksesta silmät päästä. Mitä siellä kutsuilla tapahtui....?

Miksköhän puhelimella ei onnistu edes simppeli koodaus? Lihavointikin menee pieleen. Olisi kiva, jos mobiilistikin saisi vähän huomiomerkintöjä tehtyä viesteihin.
 
Oon vähän kateellinen niille, joilla on vauvakestit... :) Itselläni ystävät asuu niin hajallaan ympäri Suomea, etten oleta, että kukaan ryhtyisi mulle sellasia järjestämään. Joo, Hellis, kerro vähän omista vauvapartyistäsi!

Mä sain nyt mieheltäni flunssan, kamala yskä ja joka paikkaa kolottaa. Kovin korkeeta kuumetta ei ainakaan vielä ole tullut, mutta saa nähdä mikä on tilanne illalla. Aamusta otin heti parasetamolia 1g -tabletin ja kyllä pisti hikoiluttamaan!
 
Guang Xi, voin sanoa kokemuksesta, että itku tuli kun ystävät viime sunnuntaina yllättivät vauvajuhlilla :D

Ystävien suunnitelma meni vaan silleen pieleen, kun olin vähän kipeä aamulla niin en pystynyt lähtemään anopin kanssa kirppikselle, kun he olisivat sillä välin tulleet meille pistämään yllätyksen pystyyn. He siis paukahtivat ovelle kesken päivän herkkuineen ja lahjoineen ja mä aloin itkemään onnesta ja liikutuksesta, kun he olivat kauhean vaivan nähneet mun ja vauvan vuoksi :) En yhtään osannut odottaa juhlia, kun itse ajattelin järkätä babyshowerit huhtikuun lopussa ja yhtäkkiä kaikki seisoivatkin meidän oven takana ja huusivat yllätys :D

Ihmettelin kyllä vähän, kun mies oli siivonnut koko kämpän putipuhtaaksi aamulla, kun itse makasin sohvalla kipeänä ja hän jopa petasi ensimmäisen kerran ikinä meidän sängyn. Sanoi vain että aurinkoisen päivän kunniaksi yms :D

Juhlat meni hyvin, tytöt koristeli nopeasti meidän kämpän ja pisti ruoat pöytään. Sitten me vaan olla möllötettiin ja jubailtiin ja oli pari pientä arvausleikkiä vauvan syntymäajasta, -painosta yms. Ja lopuksi sain avata lahjat mitä he olivat vauvalle hankkineet. Mm. Vaippakakku ja torkkupeitto pienelle ♡
Oli ihanat ylläripartyt! :)
 

Liitteet

  • 1427011165174.jpg
    1427011165174.jpg
    39.3 KB · Katsottu: 46
Kuukiurustakesään, mulla on suht samanlainen tilanne, että ystävät asuu ympäri Etelä-Suomea (ja ulkomailla). He eivät kukaan tunne toisiaan, muuta kuin ehkä joskus tavanneet mun kautta jossain juhlissa, joten siksi en odottanut että kukaan mulle alkaisi järkkäämään juhlia kun ei tunne mun muita ystäviä. Mutta yksi näistä ystävistä oli mun mieheltä kysynyt muiden ystävien nimiä ja he yhdessä järkkäsivät juhlien suunnittelun käyntiin. Tosin mies unohti yhden mun hyvän ystävän juhlista :D
Joten ei sitä ikinä tiedä, jos sinunkin ystäväsi järkkäävät juhlia parhaillaan! :) Paranemisia sinne!
 
No minäpä kerron :joyful:

Tultiin tosiaan Ikeasta ja mies siinä sitten kehottaa, että meen edeltä avaan oven, että he sitten kantavat tavaroita perässä. Tuun tänne kämppään sisälle, niin täällä roikkuu ilmapalloja ja värikkäitä viirejä sun muita koristuksia! Meen ihan hämilleni ja kun missään ei näy ketään! Keittiöstä sitten ilmestyy yhtäaikaa koko porukka huutaen "yllätys!" Mää meen pitkäksi aikaa ihan hämilleni vaan ja halaan vaan kaikkia. Itkua ei tullu, ku jotenkin ihan häkellyn :)

Noh, ekana pääsen avaan lahjoja ja niitä oli ihan hirveen paljon! Oli itkuhälytin ja kaikenmoista tavaraa pikkuselle: rasvoja ja vaatteita ja tutteja ja tuttipulloja. Lisäksi oli äidin hemmottelupaketti, jossa oli suklaata ja teetä ja suihkusaippuaa ja parit dvd:t joita äippälomalla tuijotella ku pikkunen on vielä mahassa.

Seuraavaksi kaikille jaetaan valkoset bodyt/paidat ja kangastusseja, kaikki pääsee koristeleen omanlaisensa vaatteet vauvalle. Tuli hirmu kivoja ja persoonallisia niistä :happy:

Sitten syödään! Alkoholittomalla skumpalla kippistellään ja tarjolla on vaikka mitä herkkuja! Muffinseja, sipsiä, piirakkaa, perunasalaattia ja sitten suklaadippiä, johon dipattiin hedelmänpaloja.

Lopuksi vielä mun masusta tehtiin kipsivalos:joyful: Muutenkin oli sellaista kivaa rentoa meininkiä ja vaikka en normaalisti tykkääkään olla huomion keskipiste, niin nyt se tuntui hirmu mukavalta:happy: Toki masuasukki oli myös suurena huomionkohteena, joten ei siinä valokeilassa tarvinnu ihan yksin olla :grin Oli kyllä mukavaa ja vieraiden lähdettyä sitten itkeä pillitin, kun se liikutus iski sitten vasta hälyn laskeuduttua :sad015
 
Helli ja Kirsikka, olipas kivat juhlat kummallakin. Bodyjen tekeminen pitääkin laittaa korvan taakse, jos tässä itse milloin jonkun babyshowereihin osallistuu. Mun kaveripiirissä ei koskaan ole kenellekään tuollaisia pidetty. Vaippakakut on hellyyttäviä!

Babyshower-ideoista oli hauska myös se (luin forumilta jostain muusta ryhmästä), että olivat tehneet yhdessä johonkin lakanaan tai pöytäliinaan tervehdykset vauvalle ja sen liinan tuleva äiti oli laittanut muistojen laatikkoon.

Miksei jostain tuollaisesta voisi aloittaa uuden perinteen vaikka nimiäisiin ja kastejuhlaan? Mukavan yhteisöllistä.
 
Mullekin oli sisko ja ystävät junailleet yllätyskutsut, jotka tosissaan olivat yllätys!! Olin jo aiemmin miehelle sitä harmitellut, että vauvakutsut olisi ihanat, mutta kun ystävät on lähes kaikki parinsadan kilometrin päässä, niin ei käynyt mielessäkään, että niitä oikeasti joku lähtisi järjestämään! Ja kaikki rakkaimmat tuli paikalle välimatkasta huolimatta.. En saanut vaippakakkua, kun aiotaan käyttää kestoja :D Ruokaa oli paljon ja hyvää, ohjelmassa oli muun muassa syntymäajan, sukupuolen, mittojen ja nimien arvausta, "aasinhännän kiinnitystä", eli vauva piti kiinnittää paikalleen meidän kuvaan, paperista piti repiä vauva selän takana katsomatta (oli aika hulvattomia lopputuloksia! Ilmeisesti on poika tulossa, kun laskin jalat vähän väärin..) ja vauvansoseita maisteltiin (hyi). Niin ja mun piti koota rintapumppu, mikä meinasi olla aivan liian haastava tehtävä :D Sain myös ihania pieniä paketteja, ja erityisesti lämmitti sydäntä muutamat itsetehdyt lahjat!
 
Mut oishan se kestovaippakakku silti IHANA! :love017:Heartbigred Kelpais kyl! Ja ihania noi babyshowerit mitä joilleikin oli järkkäilty. Itse olen osallistunut yhteen vastaavaan isolla lahjakorilla, kun en silloin päässyt paikalle ja toisia järkkäillyt yllärinä kaverin kaverin kanssa, vietiin tää (itseasiassa tän tulevan tyypin kummitäti) laivalle ja oltiin ostettu kaikkia ihanuuksia hänelle ja vauvalle ja noin :) Mulle tuskin kukaan järkkää, kun tosiaan kaikki on ihan eri puolilla ja kukaan ei tunne toisiaan ja ne jotka tuntee niin ei suurimmaks osaks tuu toimeen keskenään :'D
 
Sain just kälyltä heidän vauvatarvikkeita.. Melkeinpä kestovaippakakku olisi saatu näistä aikaiseksi! :)
fd76608ffeece1a3f954999277eb8bc0
 
Onpas hieno kestovaippakasa sulla! Ihanan värisiä. *kade* :joyful: Meillä on alkuun ImseVimsen flanuja ja harsoja + villahousuja, mutta onneks meilläkin on sit kasa ihan uusia aio-vaippoja, jotka ihanan raikkaan keltasia ja vihreitä ja raidallisia :) Hassua, kun sitä oikein odottaa jo sitä, että pääsee vaihteleen nättejä vaippoja :hilarious:
 
Takaisin
Top