Maaliskuun muminat

Mulla kans se sovellus teki saman tempun aamulla:wideyed: oli heittäny mut pihalle ja sano että väärät kirjautumistiedot. Nyt näyttääkin toimivan jo normaalisti!
 
Joo mulla oli kans koko aamun,ei toiminu ipadillakaan kun kokeilin sit silläkin. Äsken vasta rupes mulla toimiin. Ja tosiaan oli heittäny täältä pihalle ihan et piti kirjautua sisään uudelleen. On tehny aikasemminkin joskus saman
 
LMK. Kiva kuulla että vauvalla on kaikki hyvin mut pidetään peukut ylhäällä et pysyttelis vielä masun puolella.. :)
 
Onko joku kokenut vastaavaa vai olenko vain kuvitellut koko jutun:

Eilen kahteen kertaan kun pidin kämmentä vatsalla vauvan hissukseen ensin liikkuessa ja sitten rauhottuessa.... olen ihan varma että tunsin vauvan hengitysharjoitteluliikkeet. Ihan selvästi paljemaista rintakehän liikettä. Tuo tapahtui muutaman sekunnin sisään, sitten taukosi ja kohta alkoi uudestaan kestäen muutamia sekunteja. Ei ollut hikkaa. En ole aikaisemmissa raskauksissa moista kokenut, enkä tänään.

Minusta tuntuu, että vauva oli eilen kyljellään vasten mun selkää. Liikkeistä päätellen tuo ottaa ihme asentoja kohdussa. Nyt voisin kuvitella tuon olevan taas selkä selkää vasten.
 
Mulla muksu liikkunut mahassa välillä enemmän ja välillä on rauhallisempia jaksoja...Nyt meinaa lentää laatta kun vehdannut yli vuorokauden koko ajan tai siltä musta on tuntunu...Ihanaa kun myllää et tietää kaikki olevan hyvin mut tää huono olo alkaa jo ärsyttää..
 
Tää oli kans eilen ihan kummallisissa asennoissa. Välillä maha näytti eteenpäin suippenevalta kun istuin sohvalla ja aamusta tyyppi taas oli tooosi ylhäällä. Onneks meni vähän alemmas niin olokin helpotti hiukan.

Mä tunnen ainakin tosi usein semmosta tasaista paljemaista, ihan ku hengitystä, olevaa liikettä kun pidän kättä mahan päällä :D En sit tiiä mitä on, mut hassumaiselta se tuntuu :D
 
Mulla temppuili kans eilen, nyt oon koneella et pitää testa uudestaan tolla puhelimella.

Mulla tuntu eilen ekaa kerta selkeesti liikettä ylävatsalla et ainakin hetkellisesti oli joko raivotarjonnassa tai perätilassa vauva. Tähän asti ollut poikittain aika pitkälti. Käänty kyllä aika nopeasti poikittain että tällä tuntuu olevan vielä hyvin tilaa liikkua. Kuhan nyt parin viikon päästä kääntys lopullisesti raivotarjontaan.
 
Mulla on vielä keskiviikkoon asti vuosilomapäiviä, torstai onkin sitten eka virallinen äippälomapäivä. :) Tuntuu kummalliselta olla vaan kotona, mutta äkkiä kai tähänkin tottuu. Sain jo laitettua häävalokuvat albumiin (häät oli jo viime elokuussa), ja to do -lista vaan paisuu sitä mukaa kun keksin siihen uusia tehtäviä!

Tuli mieleeni, että kohta varmaan joku meistä jakaantuu, nimittäin osa porskuttaa jo 36. viikolla! :eek: Tännekin voisi aloitella "synnytystä ennakoivia oireita" -ketjun, sitä on ollut hauska lukea maaliskuisten ja huhtikuisten ryhmistä!
 
Mullakin tosiaan torstaina ois eka virallinen äippälomapäivä :) Toki nyt oon tässä jo pari viikkoa ollut kotona saikulla, mutta yllättävän nopeesti sitä tosiaan tottuu tähän kotonaoloon :p Sitä vaan ehtii tosiaan kehittää vaikka mitä tekemistä ja pientä paniikkiakin, kun on aikaa miettiä rauhassa :grin Kyllä nyt melkeinpä päivittäin tulee sellainen pieni oivalluksen hetki, että HERRAJUMALASEVAUVATULEEIHANKOHTA! :nailbiting: Sykkeet nousee ja pieni hiki pintaan :wideyed: Nopeestipa se kuitenkin vaihtuu siihen söpöstelyyn, että vooooooi, kohta meillä on pieni vauva :dummy::Heartred

Jotenki nyt tosi sekavaa tarinaa, mutta taitaa huonosti nukuttu yö rajoittaa vähän noita tarinaniskennän lahjoja :hungry:
 
Muhun toi kellon siirto ei vaikuttanu kauheen positiivisesti, on jotenkin väsyttänyt ihan hirveesti vaikka yleensä oon joka aamu heränny pirteenä viimeistään kaheksalta. Tänään oisin voinu nukkua vaikka koko päivän! Mutta tosiaan, tässä kotona ollessa on vähän liikaakin aikaa kääntää kaikki kaapit nurinperin kymmenen kertaa viikon aikana :D Ja oon kans huomannut että mieskin on alkanu tajuamaan ja stressaamaan vauvan tuloa.. :D Mutta eiköhän se tästä. Jännitän kyllä toistenkin puolesta kuinka lähellä ovat jo laskettua aikaa, kun itse saan odotella ihan toukokuun viimeisille päiville.. :)
 
Tuol toisessa ketjussa jo mainitsin et oon käyny vauvakamoja läpi tänään. Ennen sitä siivosin yhden keittiön kaapin mis on ylemmällä hyllyllä konetiskiaineet ynnä muut keittiön siivoukseen tarvittavat välineet ja alahyllyllä on kissanruokaa ja "heppaleipäpussi" (meiän äitil on kolme hevosta niin viedään leivänkäntyt niille). Hirvee järjestelyhimo päällä, mutta homma tökkii vähän siinä kun mun visioni ei ihan toteudukaan, kun meidän hankkima hoitopöytä on leveämpi kuin arvelin. Nyt joudun siirtämään mun lankalaatikostoni makkariin ja pyöritteleen muutenkin tässä olohuoneessa tota vauvanhoitoaluetta.. Voi kun olis enemmän tilaa niin ei tartteis stressailla..
 
Violet mullaki on tänään eka mammaloma päivä :Heartred Kävin neuvolassa aamulla kaikki oli hyvin hb noussu 114-> 127 :) täti lupaili ettei isoo vauvaa tuu semmonen synnytettävä :) sf mitta oli 29 cm että alakäyrälle ollaan tiputtu :) lahopää unohin neuvolakortin neuvolan naulakkoon mutta onneks ystäväni joka oli tulossa muutenki käymään oman käyntinsä jälkeen löysi sen ja toimitti sen mulle takasin :Heartred
 
Joo sairaslomaa viikko takana jo ja kyllähän kotona oloon tottuu :) Kun vielä sais tehtyä kaikkea :D En edes viitsi tehdä mitään to do-listaa, kun sitten vasta ahdistus iskee. Oikeastaan kaikki on aika kohdillaan jo, mutta olis kiva vähän könytä kaappeja ja vielä pitäis vähän pyykätä tulokkaan vaatteita. Onneksi tulee pääsiäisen pyhät, niin saan miehen auttamaan :)
Mies on jo huolissaan, että koska lähtö sairaalaan tulee, kun harjoitussupistuksia tulee iltaisin paljon. Yritin rauhoitella, että kuuluu asiaan... Mutta äkkiä se 5 viikkoa menee. Jaiks!
 
Ohhoi, on tää kanssa. Puhti pois kun vähän lakaisee suurimpia hiekkoja lattioilta pois ja pyyhkii pöydän ja laittaa tiskejä. ihan rapakuntoinen olo. Ei oo kivaa.

Aamu meni hienosti esikoisen kanssa tapellessa. Minä hermostuin kun ei meinannut millään alkaa pukemaan vaatteita päälleen kun olis vaan jääny leikkiin lego elsa linnalla (jonka sai eilen palkkioksi siitä että on nukkunut 100 yötä putkeen omassa sängyssään). Ja sit likka hermostui kun komensin häntä pukemaan ja siitä se sitten lähtikin.. hirvee huuto kaikesta ja lopputuloksena oli et likka myöhästyisi aamupiiristä, jota ei sit tänä aamuna ollutkaan :angry1 Eli ei olis ollu mikään hengenhätä ja hoppu. Nooh, tää on tämmöstä minkäs sille mahtaa. itepähän oon valinnu :wink
 
Kohta on varmaan hikinen urakka tiedossa kun esikoisella on 2-v hammasneuvola.. Ku melkeen joka kerta saa tapella niiden pesemisestä.. Kun annan oman harjan niin imeskelee vaan siitä tahnat... No nyt tekeen ruokaa et keritään... :)
 
Takaisin
Top