Maaliskuun muminat

Raskausaivoista kärsitään täälläkin, saatan olla kysymyssä jotain niin ihan unohtuu että mikä oli asia ja joskus ei löydä oikeaa termiä jollekin asialle joka itsestään selvyys :D
 
Pesänrakennusvietti tai pesänpuhdistusvietti villinä!


Nyt kun vauvan tarvikkeet ovat mukavalla mallilla kaapissaan, olen hurahtanut outoihin siivouksiin. Pyykinpesukone on sitruunahapotettu, vedenkeitin etikkapuhdistettu, bide- ja normisuihkupäät samaten puhdistettu kalkkisaostumista. Taikasienellä keittiön kaappien ovien tahrojen poistoa. Ihme nypeltämistä, ei niinkään suuria linjoja. Pienet asiat hyppii silmille. Ikkunanpesu voisi olla isompi proggis kyllä.
 
Mä kans oon joka koloo jynssänny tässä viime kuukaudet mitä tästä kämpästä vaan löytyy. :D Ja mulla ainakin toi aurinko tuo niin paljon lisää energiaa! Ikkunat näyttää kauheilta, mut niiden pesu saa vielä odottaa..
 
Tosi ihana yö takana... itse oon pihissyt, vinkunut ja yskinyt nyt pari päivää.. Eilen en ollut varma iskeekö flunssa vai onko allergista astmaa.. ilmeisesti jälkimmäistä, kun astmalääkkeet tuntuu auttavan nyt ku eilen ne aloitin. Eilinen tosin oli vielä sellainen päivä, ett vähäinenkin liikkuminen tuntui kun olis maratonin juossut joku rinnan päällä istuen. Koirulainen on vatsataudissa tai ollut pötsi sekaisin jo viikon päivät kennelyskäsumutteen (korvaa rokotteen) jälkeen. Eilinen ilta ja viime yö oli pahimmat. Ripulia ja oksentelua koko yön klo 6 asti. Mies onneks pinkas pystyyn lähes joka kerta, kun kuultiin tätä tapahtuvan. Mutisi kuuden aikaan, ett hyvää harjoitteluahan tää on tulevaa varten.... Nyt makaan umpiväsynyt koirulainen kainalossa kotona ainakin tänn päivää lepäilemässä..
 
Tiukuliisa. Onpas teillä ollu raskas yö...Toivottavasti koiralla olo helpottuu pian...

Mä oon aina ollu semmonen höpöttäjä et unohdan aina mainita et mihin asia liittyy ja kaikki on et täh mistä toi nyt selittääää.... :D
 
Tiukuliisa tsemppiä ja toivottavasti teillä alkaa jo koirulikin paranemaan :Heartred
 
Myssy, joo mei osteta vaunuja vaan sain kantokopan kaverilta, minkä tungen rattaisiin, jotka saa makuuasentoon. niillä pärjää sitten sen ekan puoli vuotta. meillä on muutenkin kantoliina nyt hankittuna, millä aika paljon liikutaan varmaan.
 
Koirulainen jouduttiin eilen käyttämään lääkärissä ja tipassa, kun ripuli muuttui veriseksi eikä tuo suostunut juomaan mitään. Paha suolistotulehdus pikkuisella ja nyt on tuju parin viikon lääkekuuri. Tänään jo vähän virkeämpi koira ja ruokakin alkaa pikkuhiljaa maistumaan.
 
Voi toista! Eläimet on harvoin kipeitä, mutta sitten kun ne on, niin ovatkin sitten ihan tosi kipeitä...
 
Meillä on huomenna käynti äitiyspoliklinikalle vauvan pään kasvukontrolliin.. Mua jännittää ja huolestuttaa todella paljon just nyt. Huomennahan ne asiat selviää johonkin suuntaan, mutta en saa siitä lohtua millään..
Lisäksi olen ajatellut pyytää sairaslomaa äitiysloman alkuun, jos kaikki on kuten kuuluukin ja vauva voisikin hyvin. Olo on ollut henkisesti todella raskas ja fyysisesti painava. En todellakaan jaksa enää kävellä työmatkoja ja panostaa työntekoon, vaikka kyseessä on kevyt toimistotyö niin olo on kun rekan alle jäänyt päivän päätteeksi. Mitä mieltä olette tästä? Jotenkin hävettää, mutta samalla tiedän etten vaan enää jaksaisi töitä.....
 
LMK, tottakai pyydät saikkua jos susta tuntuu siltä! Eihän siihen äitiysloman alkuunkaan enää kauaa ole niin et joka tapauksessa ehtisi olla töissä enää kauaa. Pitää muistaa kuunnella itseään :)
Tsemppiä huomiseen ♡
 
LMK ensiksi toivottavasti kaikki on hyvin huomenna ja toiseksi ehottomasti kannattaa sitä omaa oloa tunnustella ja jäädä pois töistä jos yhtään siltä tuntuu. Eihän tässä enää montaa viikkoa olisikaan sinne äitiysloman alkuun itte kellään.

Ittekin tässä odottelen et pääsen lääkärille ja kuulee sen tuomion asiasta et saanko saikkua ja miten pitkään ja pitääkö vielä mennä takas töihin. On tää viikko kotona tehnyt eri hyvää kun voi nukkua niin pitkään kun pystyy (mikä ei ole kovin pitkään) ja jos tuntuu siltä niin voi ottaa päikkärit (tai kahdet) päivän aikana ja silti viimestään kymmenen aikaan olen nukkumassa joka ilta. Eli väsymystä on täällä vieläkin ilmassa
 
Kiitos tsempeistä! :Heartred

Toivottavasti olemme lääkärin kanssa sairaslomasta samalla aaltopituudella. Huh... Huomennahan se sitten näkee :|

JMT: Tsempit sulle myös, toivottavasti saisit levätä loppuraskauden ja väsymys väistyisi!
 
LMK, tsemppiä huomiseen! :HeartpinkJa ehdottomasti pyydät ja hyvinkin luultavasti saat saikkua, ei se työn keveys aina sitä määritä, että onko saikun tarpeessa vai ei. Minäkin tein sellaista kevennettyä hommaa eli pääasiassa toimistohommia, mutta silti jäin nyt loppuajaksi ennen äippälomaa saikulle.
 
Tottakai pyydät saikkua, jos siltä tuntuu. Lääkärin tehtävähän se on arvioida antaako se sitä vai ei. Jos ei anna, jäät varhennetulle äitiyslomalle (Kelalle uudet laput vaan netissä menemään). Mitään hävettävää ei ole pyytää, jos siltä tuntuu.
 
Täälläkin nyt sitten loppuun asti saikkua. Nelisen viikkoo ois ollu viel töitä. Lääkäri vaan totes että eihän tohon mikään muu auta kun synnytys. Joo aivan totta. :D Sitä tässä odotellaankin! Vähän pelottaa miten saa päivät kulumaan.
 
LMK. Tsemppiä huomiseen ja toivottavasti kaikki on hyvin...:Heartred Ehdottomasti pyydät saikkua jos sulla on sellanen olo.. Ei kannata itseään yli kuormittaa..
 
Takaisin
Top