Maaliskuun muminat

Joo :D Olen itse ostanut 2 ja äitiyspakkauksessa tuli 1. En ihan odottanut tällästä pakettia saavani. Oli kassissa vielä paljon erilaisia imuja, riisipaperia ym. Apuva! Ihan uusi maailma kyllä meikäläiselle..
 
Mullakin esikoinen, niin koskaan en ole kestovaipparallia pyörittänyt! Kokeilemalla varmaan löytyy hyvät yhdistelmät imuja ja vaippoja... toivotaan :)
 
Rähmä, meillä pitääkin hommata nyt vaunut. Oli alunperin tarkotus saada miehen serkulta vanhemmat ilmaseksi niin niissä olikin kuomussa semmosta homepistettä. Tieten joskus kastuneet sateella ja siitä sitten tullu. Kyllä harmittaa kun olis muuten olleet hyvät
 
Mä lähen huomenna äitin kanssa rakkaan tätini luo tavaroiden haku reissulle :Heartred:Heartred:Heartred matkaa yhteen suuntaan tulee joku 200km mut onpahan ajan vietettä huomiselle päivälle :) tullaan sit illaks jo takas kotio :Heartred Ihanaa nähdä tätiä :Heartred saa nähä kuinka sitä kiäntää ja viäntää savvoo ku illalla pallaa kottiin :D Jos kävis isän haudalle viemässä kynttilän samalla reissulla :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Pysyttekö kärryillä millä viikolla ootte menossa? Mulla vaihtu taas tänään viikko ja joudun varmaan laskurilla kattomaan missä ollaan menossa. Hävettää ku ihmiset kysyy mikä viikko menossa ja vastaus on suunnilleen eli alle 10 jäljellä.:rolleyes:
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Pysyn :D jotkut nauranukki ku nykyään vastaus on aina et monta viikkoa on jäljellä :D välillä vielä silleen et "8 viikkoa laskettuun...tai siis 7 viikkoa ja 4 päivää" :P
 
Mulla kyllä vielä menee noi viikot, mutta auta armias jos joku kysyy kuukausia! Niissä en oo kyllä yhtään kartalla :)
 
Joo.. "monennellas kuulla oot?" ÖÖÖÖH. Toukokuun lopussa on la, että laskeppa siitä :D Ite aattelee vaa aina esim. 30+2, viikot ei vaan sano taas toisille mitään.. :D
 
Mullakin tahtoo unohtua viikot, kun lähinnä muistaa et milloin työt loppuu ja ä-loma alkaa. Laskettu aikakin on mun mielestä niin suurpiirteinen että jos joku kysyy sitä, sanon vaan jotain sinne päin. Tilastollisesti kai 5% lapsista syntyy laskettuna päivänä, niin riittää kun sanoo että toukokuussa suurinpiirtein :)
 
Mulla menee kuukausien kans ihan sekasin, emmä tajuu ja osaa ajatella ollenkaan :D Varsinkin kun periaattees ihmisen raskaus kestää 9-10kk mä oon vaan sillee äääää emmätajuuu :D Oonki vaan sillee et joo, huomen vaihtuu viikot ni huomen on 32+0 et 8 viikkoo laskettuun.. tai jotai :D
 
En minäkään osaa ajatella kuukausia. Raskausviikot muistaa nyt kun niitä on enää noin vähän jäljellä. Lisäsin Vau-allekirjoitukseeni laskurin, mutta eihän sitäkään näe mobiiliversiosta (ainakaan iOS ei tue).

Perhekalenteriin keitiöön merkkasin viikot ihan siksi, että lapset tykkää lukea joka viikko neuvolasta saatua raskauskirjaa ja infoavat mulle aina vauvan ja äidin ajankohtaisista vaiheista ja asioista jne. Siis samat mitkä tulee Vaulta sähköpostiin.

Ihan sensuroimattomasti ovat lapset saaneet lukea kirjaa ja kysellä omia aikojaan, jos jotain kysyttävää on ollut. Vauvan syntymään liittyvät asiat ovat noille olleet faktaa jo vuosia, joten eipä sieltä sen suurempia ihmetyksen aiheita ole tullut liittyen ihmisen lisääntymiseen tai syntymiseen.

Sen sijaan käytännön naisina lapset ovat miettineet mm. sitä kuinka kauan sektion jälkeen pitää viipyä sairaalassa. Kuopus on kysellyt myös esim. olenko miettinyt mitä sairaalakassiin pakkaan, että ei kannata ainakaan neuvolakorttia sieltä unohtaa. Esikoista huolettaa vähän se miten jaksaa koulussa, jos vauva itkee paljonkin öisin.

Vähiin kyllä käy viikot. Etenkin kun äitipolin viime arvion mukaan elektiivinen sektio tehdään viimeistään viikolla 39. Huhtibeibe mun tapauksessa siis!
 
Miks muuten synnytyksen jälkeen äiti on niin turvoksissa? Johtuuko se tippahoidosta? Jotenkin ihmetyttää se miten sitä onkin niin tärähtänyt aina pari viikkoa synnytyksen jälkeen...
 
Nestekierto muuttuu aika rajusti. Susta lähtee vauva, lapsivesi ja istukka. Iso rasite elimistölle. Lisäksi maidontuotanto alkaa. Jälkivuotoa. Hikoilua. Hormonit hyrrää. Et liiku yhtä aktiivisesti mitä vielä ennen synnytystä ja nestekierto heikko. Aikamoinen olotilan muutos elimistölle, joka kuitenkin totutteli raskauteen ja sen etenemiseen ja rasitukseen kuukausia. Ei ihme jos vähän turvottaa? Tähänkin varmaan olisi joku kikka kolmonen keksitty, jos miehet synnyttäisivät.
 
Aattelin olla etuajassa, oon tänään suunnitellut ristiäisjutut valmiiksi. Heti kun saan pakkaseen tilaa ens kuussa niin teen juustokakut ja pikkuleivät valmiiksi. Kesällä sukulaiset niin paljon reissussa että hoidetaan juhlat alta pois heti mahollisimman pian. Raskaus aikaan voi tärähtää:smiley-angelic002
 
Kiitos vain. Olen ollu kotona jo tammikuun 21. päivästä asti, että tässä on kerenny kaikenlaista. Eilen alkoi äitiysloma ja perus arki pyörii kahenlapsen kanssa touhutessa.
 
Muokattu viimeksi:
Kiva juttu... Mulla alkaa äitiysloma 11.4 ja alku-kuusta ei jää kotihoidontukea maksettavaksi joten saan ensi kuussa pelkästään lapsilisän n. 200€ ja ensimmäinen osa äitiysrahasta maksetaan 18.5. Ja useimmat laskut erääntyvät kuun vaihteessa... :/
 
Toi äitiyspäivärahan maksujaksotus on syy minkä takia oon kaks kertaa nyt valinnut varhennetun. Oli turhauttavaa esikoisesta kun eka äippäraha tuli vasta vauvan synnyttyä, ei ollut sillon opiskelijalle kiva juttu.
 
Kiran84, sama juttum alkaa äloma samana päivänä ja rahatki tosiaan samaan aikaan ku sulla. Mulla onneks on toki se etu, et saan viel ens kuun alussa tän kuun työkkärirahat opintojen tiimoilta ja toukokuussakin tulee vielä noilta muutamilta päiviltä vähän ekstraa. Onneksi, Sit kituutellaankin taas miehen palkalla ja lapsilisillä.. Noooh, mut selvittiin me viimeksikin! :) Ja meil oli kuitenki isompi asuntolaina silloin :wink
 
Takaisin
Top