Maaliskuun muminat

Mua alkaa nyt hermostuttaa tämä eri tautien sairastaminen, jota on jatkunut kohta kaksi viikkoa. Näinkö raskaus suojaa pahemmalta taudilta mutta toisaalta pitkittää sairastamista? Ärsyttävää! Eipä ole paljoa jaksanut aurinkoisista päivistä nauttia. Nousisi kunnon kuume edes.
 
LMK, voimia sinulle. :Heartred Itsekin mietin tuota sairasloma-asiaa, kun mullakin työpäivät on alkaneet tällä viikolla tuntua raskailta. Huomenna ja maanantaina pitäisi vieläpä jaksaa 12h työvuorot. Ajattelin itse katsoa huomisen pitkän vuoron kunnialla läpi ja jos se tuntuu liian hankalalta niin ilmoitan, että maanantaina en voi pitkää vuoroa tehdä. Jos työnantaja ei kuuntele ilmoitustani niin haen sitten saikkua koko viikoksi. Viimeksi työssäjaksamisesta valittaessani työnantaja ei ainakaan kuunnellut lainkaan, mutta viikon saikun jälkeen oli ymmärtänyt yskän ja keventänyt työtäni.

Meillä mies on pari päivää ollut kovassa flunssassa, mutta muhun ei ole vielä tullut pientäkään sairauden tunnetta. Jännityksellä odotan, millon kurkkukipu alkaa... :confused: "Kevätnuha" eli ystävämme allergia on tosin jo nostanut päätään, Nasonex oli pakko ottaa käyttöön kun aivastutti ihan jatkuvasti!
 
Mä olen sinnitellyt reilun viikon iskiaskivun kanssa. Nyt viimeiset pari päivää on särky haitannut kävelyä ja liikkumista. Istuessakin särkee, mutta ei niin pahasti kuin seistessä. Työ on pääosin seisomista /kävelyä. Kiireisinä päivinä ei paljon ehdi istumaan. Meillä on kolmen työntekijän vaje nyt kolmatta viikkoa. Työtä saa tehdä siis vielä muidenkin edestä.
Huomenna menen aamulla käymään työterveyslääkärillä, mutta tuskin on mitään helpottavaa apua, kun nyt syön 3x 1g Panadolia. En mielelläni jäisi töistä pois, koska ovat tosi pulassa siellä. Mutta jos saisin jonkun lapun, jolla voisi työtä keventää. Mä haluan kaiken mustaa valkoisella :D Ei tule nokan koputtamista sitten keneltäkään. Enää 6 työpäivää jäljellä :)
 
Lääkäri voi suositella kevyempää työtä. Mutta entäs jos työnantajalla ei ole tarjota sellaista? Saikkua, kiitos.

❤️
 
Meillä on onneksi tarjolla vähän kevyempää työtä (tylsempää hommaa tosin). Mutta teen sitten sitä, jos näin lääkäri katsoo sopivaksi. Meillä on töissä muutenkin "korvaavan työn malli" sairaslomissa. Eli muuhun työhön, jos pystyy. Kunhan pikkukaverin vointi on etusijalla :)
 
Täällä on nyt saatu ensimmäinen kortisonipiikki kypsyttämään vauvan keuhkoja kohdunsuun tilanteen vuoksi. Huomenna saadaan toinen :sad001 Pelottavaa! Vauva kasvaa alakäyrän alapuolella ns. "Omilla käyrillään". Kehitystä siis on, joten ei kirjaimellisesti pikkutyypillä ei hätää :)
 
Mun oleskelun vaihtoehdot on nyt joko sairaalassa olo tai himassa vuodelepo.. Pääsispä kotiin :sad001
 
LMK. Tsemppiä ja toivottavasti pääsisit kotiin lepäilemään ja pikkunen pysysis vielä masussa viikkoja.....
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Sairasloma alkoi täällä.. Lonkkahermo niin pinteessä, ettei istuminenkaan suju. Koitin tänään töissä vaan istua, mutta ei auttanut yhtään. Ensi viikon siis saikulla ja sitten alkaa virallinen äippäloma. Nyt on tiedossa tylsää makoilua ja vähäistä kävelyä sisällä :sad001 Mutta kuntoon pitää lonkka saada, että pysyy muuten kunnossa ja järjissään.
 
Joku tänne johonkin jakoi ihanat venyttelyohjeet, jotka mulla ainakin auttanu tuonne alapään kipuiluun ja lonkkiin! Laitan sen linkin tähän uudestaan josko vaikka sua Violet87 auttais tai jotakuta muuta, joka ei aiemmin bongannu.

Tsemppistä meille kaikille loppuajaksi! Loppusuoralla ollaan ja monenlaista kremppaa on, mutta maali häämöttää :happy:
 
Juu mä olen venytellyt paljon, kun tiedostin tämän iskias-riskin. Vanha vaiva, mutta ennen saanut venyttelyllä ja relaksanteilla helpottamaan.

Keho osaa kertoa, kun pitää rauhoittua. Itse olen ainakin ollut liian "kaikkivoipa" ja turhankin paljon rehkinyt.. Nyt on aika rauhoittua ja pitää kehosta huolta. Tämä palkitaan Toukokuussa :Heartred
 
Violet. Toivottavasti siellä kivut helpottais levolla.. Ihanaa että saat nyt keskittyä vaan ittees.. :Heartred
 
Lmk, paljon sulla on nyt viikkoja? Tsemppiä vuodelepoon, varmasti rankkaa, mutta jokainen päivä kun muksu pysyy vatsassa, on voitto! Onneksi viikkoja on joka tapauksessa jo ihan hyvin, varsinkin kun nuo kypsyttävät piikitkin ehdittiin antaa :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Mulla on menossa nyt rv 31+3 :p Juuri taas täällä sairaalassa piikkiä ottamassa :sad001 Eniten ilmeisesti lääkäreitä huolestuttaa se, että vaikka tulisikin ennenaikanen synnytys niin vauva on muutenkin kovin pikkunen ja kasvaa omia menojaa :p Täällä henkilökunta on kuitenkin niin ihanaa ja tsemppaavia, että he luovat uskoa meihin :)
 
Oon niin kypsä! Just ku mies alkoi paranemaan flunssastaan niin eikös toi meidän likka tuu kipeeks. Meil oli siis tarkoitus olla lapsivapaata tänään ja likan mennä siis mummilaan yökylään. Oli tarkotus myös et yks kaveri jota ollaan nähty viimeks ku likka on ollu 6kk olis tullu meille. Noh, tänään sit jouduin perumaan koko homman kun likalla oli lämpöä ja oli yskiny ja niistäny koko yön. No, nyt se on painellu menemään koko päivän niinku ei kipee oliskaan. Virtaa on kuin pienessä kylässä. Mua rassaa kun oon valvonut melkeen koko yön ton kanssa ja sit viel herättiin 6 aikaan eikä toi mihkää päikkäreille suostu. Oon siis jopa kokeillut tänään jo, luovutin koska en jaksanut tapella asiasta enempää. Tosin eihän sitä voi tietää millainen yö on tulossa joten parempi se on että lapsi on kotona. Koska kyllä mä oon sitä mieltä, että kipeen lapsen paikka ei ole mummilassa yökyläilemässä vaan nimenomaan kotona vanhempien kanssa. Harmittaa vaan kun tää olis ollu mahdollisesti viimeinen tilaisuus lapsivapaaseen ilman stressiä että tarttee lähtee synnyttämään. Edessä ei siis ole semmosia viikonloppuja jotka sopis kaikille osapuolille.
 
LMK kovasti tsemppiä!

Nukuin kahden tunnin päikkärit, vähänkö oli ihana :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Takaisin
Top