Lokakuun löpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja _myo_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui hitsi, varomattomana lähdin viemään lapsia aamulla ja piha olikin aivan mustan jään peitossa ja lensin pyllylleni. Melko hallitusti tosin, vähän käteen vain sattui, mutta silti on kauhea paniikki. Kädet tärisee vieläkin vaikka tapahtuneesta on jo yli tunti...
Vauva kyllä myllertää mahassa entiseen malliin, joten eipä kai tässä mitään hätää. Pitänee kuitenkin tarkkailla tämä päivä.
Pitäisiköhän ostaa sellaset mummojen jääpiikit kenkiin talveksi!

Hei kaikille!

Ihan uutena eksyin tänne palstalle.. odotusta on takana jo jonkin aikaa, mut tänne eksyin nyt vasta.. Elikkäs.. Maaliskuussa odottelen mieki esikoista syntyväksi. Kaikenlaista jännää on jo kerinnyt tapahtumaan, mut tällä hetkellä odotus etenee hienosti. Lueskelin noita teidän aikasempia juttuja ja muillakin alkaa vissiin masut jo näkyä. Itsellä on 19.rv menossa ja nyt viimeviikkoina on alkanu masu kasvaa todenteolla. Töissä yritän vielä peitellä odotusta, mut muuten ei haittaa vaikka masu kasvaakin. Kovastihan sitä on jo odottanutkin.

Olen vissiin muissakin asioissa vähän mattimyöhänen ku moni jännitti jo rakenneultaa..mulla vasta marraskuussa! Kaikki on varmoja et poika ois tulossa, mut itse en haluais vielä ottaa kantaa.. Onko teillä kokemusta / odotuksia? Vai onko teille ylipäätänsä suostuttu kertomaan sukupuoli? Olen kuullut et meillä täällä pohjosessa ei kovin herkästi kerrota, eivät halua ottaa kantaa kun on aika monesti arviot menneet metsään..

Kiva ois kuulla, miten muualla..

Ne jotka oli menossa ultraan tänään, onnea matkaan!

Odotuksen iloa ja ihmetystä kaikille!

Tervetuloa malluska joukkoomme! [:)] Mukava saada lisää väkeä!

Hui, Maukka on varmasti ollut melkoinen säikähdys! Itsekin meinasin kaatua aamulla kotipihassa kun lähdin neuvolaan. Ihan tosi, tosi liukasta! Nyt koita lepäillä, niin eiköhän se sillä hoidu. Ne mummojen jääpiikit on kuulemma ihan tehokkaat, paitsi jos menee esim ruokakauppaan, niin niillä voi liukastua sitten sisällä. Mut jos kovin liukkaita kelejä tulee, niin vois niitä ehkä harkita ainakin lenkeillä käytettäviksi. Ehkä.... [:)]

Neuvola oli siis tänä aamuna. Kaikki oli tosi hyvin. Painoa ei ollut tullut yhtään, mikä on tosi hyvä. Vauvan sydänäänet löydettiin pienen etsimisen jälkeen, kun pikkuinen meni ihan selvästi karkuun: alkoi liikkumaan ihan tosi vilkkaasti juuri kun kävin pitkäkseni tutkimuspöydälle. [:)] Syke oli tasan 150. Ainoa huonompi juttu oli suuri sokerimäärä virtassa, joten sokerirasitukseen meno marraskuun alussa. Voi kun ei olisi sitä diabetestä! Mutta ehkä sen takia olenkin ollut niin kovin väsynyt. Saas nähdä.

Ihanaa kun täällä Espoossakin satoi lunta ihan sakeastikin tänään! La tuntuu olevan lähempänä kun talvikin näyttää jo merkkejä tulostaan! [:D] Hyviä vointeja kaikille!

maukka: toivottavasti ei käyny mitään, itse pelottaa tuollainen kans ihan sikana.

tervetuloa malluska =)

aika nappiin ne tuntemukset menee mitä itsellä oli ja samoin sukulaisilla meinaan meikä oli rakenneultrassa ja vaaleenpunaiset suunnitelmat sieltä saatiin =)

muutenkin kaikki oli loistavasti. siinä vähän säikähdin kun täti sanoi käyvänsä näyttämässä lääkärille yhtä kuvaa joka selvisi sitten sappirakoksi =) yleensä sitä ei ultrassa näy joten halusi hoitsu varmistua että mikä se siellä on.

kaikki näytti tosi hyvältä ja kehu tätikin kuinka on eloisa ja kaikin puolis mallikas tyttö =) oli neito jo kääntynyt pää alaspäin valmiiksi ja tykkäs selvästi olla siinä asennossa mikä oli kätilön mielestä hieno juttu =)

istukka oli hieman edessä mutta ei kuulemma niin pahasti että tarvitsis jännittää alateitse synnyttämistä, ei edes jatko ultraa kuulemma tarvittu että niin hieno meidän tyttö oli =)

mittaili täti sitä ja sanoi että jos sen saisi suoraksi niin mittaa tulisi n 20cm. ajatella että pikkuneiti on jo niin iso =)
saatiin todella monta kuvaa mukaan joissa yhdessä neiti haukotteli =) aika veikeän näköinen.

oon aivan pilvissä, oli se niin hieno kokemus taas nähdä pikkunen kuvaruudussa vilkuttamassa =)

Heissan!
Neuvolakäynti taas takana ja kaikki hyvällä mallilla, sydänäänet kuului ihan heti, ei tarvinnut edes etsiä. Painoa tullut reilu kilo lisää, mikä tuntuu kyllä yllättävän vähältä, kun katsoo kuinka isoksi maha on ihan yhtäkkiä kasvanut [:D]. Maanantaina on sitten rakenneultra. Pitäiskö siellä heti ovelta sanoa, että ei haluta tietää sukupuolta, vai huomaakohan ne kysyä, ennen kuin möläyttävät? Mies ei halua tietää, minä kyllä vähän haluaisin... Mutta näkeehän sen sitten - ihan kohta! Puolivälihän on tässä nyt sitten saavutettu ja ohitettu!

Olen tässä vaiheessa vielä ihan sitä mieltä, että 30 päivää ennen jään lomalle, mutta täytyy nyt vielä miettiä, kun se on sitten hassusti ihan keskellä viikkoa, eli jos vaikka sitten edellisen viikon loppuun asti olisi töissä. Näin varmaankin sen ilmoitan. Ja jos en sitten jaksakaan, niin jään saikulle. Tai siis ensin talvilomalle, ja sitten äitiyslomalle [:D].

Onko teillä muilla iho kuivunut? Mulla on nimittäin koko vartalon iho kuivunut, rasvaan kyllä ihan päivittäin, mutta kutittaa... Talven tulo tietysti kuivattaa ihoa, mutta kollega juuri sanoi, että hänelläkin raskausaikana iho kuivui, ja se oli kesäaikaa.

hamasu olikin jo ollut perhevalmennuksessa - miten muilla? Millaisissa valmennuksissa olette käyneet/menossa? Meillä on sellainen työväenopiston tarjoama vain kolmen kerran setti, 3 kertaa 3 tuntia, alkaa marraskuun puolivälissä.

Maukka: Toivottavasti muksahduksesta ei tuu mitään. Itteeki jännittää noi liukkaat kun on tässä lähellä kaikkia mäkiä ja viime talvena tuli liukasteltua.

hannamari: Oliko toi ihan kunnallinen ultra? Mulla on kaverit käyny monet yksityisellä kun siellä kai profiilit ym. näkyy paremmin mutta kai kunnallisessakin on ihan hyvät näköalat pikkuiseen kun ne kerta pystyy rakenteetkin hyvin tsekkailemaan.

Omasta navasta: Itellä on vielä rakenneultraan 2,5 viikkoa, tuntuu iihan liian pitkältä ajalta .... Poikaa ovat kaikki veikanneet ja itsekin tuntuu vähän siltä. Olisin utelias tietämään sukupuolen mutta mies toivoisi että maltettaisiin maaliskuuhun ... hmm. Yskäkin onneksi yskänlääkkeellä on talttunut, pikkunen on ollut kyllä hiljaa nyt pari päivää kun olen ottanut lääkettä. Lieko lääketokkurassa vai nukkumassa kun vihdoinkin ei kuulu köhinää.

meillä täälä pohjanmaalla on perhevalmennusta kaks kertaa. maanantaina pitäis mennä, sit seuraavana maanantaina toisen kerran .. perhevalmennukseen täälä kuuluu ensimmäiseen osioon sikiön kasvu ja kehitys jne .. toisella kertaa taitaa olla sitte luento parisuhteesta !! [:D]
synnytysvalmennuksen oletan olevan sitte erikseen, toivottavasti !! synnytyssairaalaan tutustuminen täälä tehdään nykyään netin kautta !! [:@][:D] todella typerää.
malluskalle; tervetulot ... [:)]

meillä on vielä MONTA viikkoa rakenneultraan .. höh. sen siitä saa ku on loppukuusta asialla .. [:D]
hannamarille; onnittelut vaaleanpunaisesta neidosta !! [:)]

vaikka täälä päivittäin käy lukemassa juttuja, niin hetihän niihin pitäis vastata tai sitte ne jäää !! eikä jaksa kommentoida kaikkee .. [:D] täälä tulee niin paljo asiaa kerralla ja varsinki ku kaikilla tuntuu olevan taas neuvolapäivät ja nuo ihanat ultrat !! [:)]

Oli ihan kunnallinen ultra juu...

Niin ja mulla kans iho ihan törkeän kuiva, mutta mulla on atopiaa ihan muutenkin ja talven tulo tietysti sitä pahentaa ja joudun myös rasvaamaan joka päivä, se ei tosin haittaa sillä se on joka talvi sama juttu ja säännöllinen rasvaaminen ehkäisee raskausarpia :)

Kyllä tosiaan iho kuivuu itselläkin ihan mielettömästi, mut kun vaan jaksaa löträtä rasvan kanssa ni pärjää [:D] ja toivottavstai ei tule niitä arpia jne. Toinen isompi tosi ikävä vaiva minkä oon huomannu on hiustenlähtö!! ei mikään muutama hius sillontällön vaan hiukset ohentuneet huomattavasti [:@] voi olla jokin puutos tai sitten johtuu vain hormooneista. Aina kuule puhuttavan, että hiuksia lähtee raskauden/imetyksen jälkeen, mutta jo nyt tässä vaiheessa saa olla pian kalju [&:] päänahka on iha ok, mut hiukset vaan yksinkertaisesti lähtee irti, no, toivottavasti  tasottuu ja sais uutta hiusta päähän.
Melkosta vuodatusta taas [:o]
hyvää viikonloppua kaikille!

Tervetula uusille lyytis ja malluska!!
Tänään tuli ostettua vauvan vaatteita, onhan ne niin suloisia ettei voinut vastustaa [;)] alkaa jo tuntumaan todelliselta vauvan tulo, kun vauva välillä muistuttelee itsestään potkimalla. Esikoinen on aivan intona, hänestä tulee isosisko. Nimeä jo kovasti pikkuiselle miettii [:D] empä ole itse vielä nimeä kovin miettinyt..

nellu: mulla on hiukset ja kynnet vaan vahvistunut, ootko kokeillu kalkkia? itse syön lisäkalkkia ja huomaa kyllä että on paljon vahvemmat kynnet ja hiukset kun ennen. Syön kyllä muutenkin paljon vitamiineja nyt raskauden aikana eli varmaan noi kaikki vaikuttaa. suosittelen kokeilemaan.

meillä on jo nimi valmiina ja vaikkei kirkkoon kumpikaan kuuluta niin on nimiäiset ja ollaan pyydetty "kummit" jo valmiiks. tietävät tosin olevansa epävirallisia mutta suostuivat silti mielellään =)

töissä alkaa olla todella raskasta ja maha rupee olee tosi pahasti tiellä. nyt vk 20+3 eli kasvaa vielä suunnilleen tupla kokoon, hui!

tervetuloa lyytis =) meitä alkaa olla jo hurja joukko kasassa =)

ensi viikolla saa hakea sitten sitä haikaranpesä paikkaa ja parin viikon päästä on neuvolan jälkeen kelakäynti. oon kyllä laskenut jo suunnilleen mitä sitä äippärahaa tulee ja aika mukavasti sitä saa, on kannattanut olla työnarkomaani, ajattelinkin että täytyy siitä joskus hyötyä että tekee aivan liikaa töitä =)

huomenna pomon kanssa viikkopalaveri ja selviää josko pystyisin vähentämään työtunteja jo nyt pikkusen, tai ainakin jos sais nämä ylityöt pois ja tekis edes normaalia määrää tunteja niin sekin vois auttaa ettei olis niin hirveän väsynyt.

Lisä vitamiineja menee kyllä; d-vitamiini, c-vitamiini, sit vielä omega 3, ja rautaa. Kalkkia en oo kokeillut, luulen että saan sitä tarpeeksi ruokavaliosta, mutta lisätarvetta voi olla raskaana. Voiskin kokeilla sitä [:)]

Kiitos kaikille, tunnen oloni oikein tervetulleeksi! [:)]

Hannamari: Onnea vaan neitiuutisista! Nyt pääset nuttuostoksille.. [:D] Oletko muuten hommannut paljon jo vaatteita/tarvikkeita? Itse en ole ostanut vielä MITÄÄN.. ajattelin oottaa ainaki sen rakenneultran ja muuttaakin pitäs vielä et kaikki suuremmat ostokset jää sinne kunnes kämppä löytyy ja tilaa on enemmän..

Sus: Mulla kuivas iho myös aiemmin tosi paljon mut ostin apteekista sitä Ceridal -öljyä ja olen sillä öljynny ja ei mitää kutinaa tai oireita enää. Aiemmin oli maha ja rinnat ihan tulessa ja kutisi kauheesti. Se öljy on niin helppo levittää kun on niin juoksevaa, et olen tykänny.. Se on hyvä kun ei ole mitään lisäaineita tai muuta et voi ihan huoletta käytttää suurellekin ihoalueille ja herkälle iholle.

Mie tosiaan Rovaniemellä asustelen eikä täällä ole kukaan puhunu sanallakaan mistään perhevalmennuksista vielä mitään. Rakenne tosiaan vasta marraskuussa, 3.11. Muutenki neuvolassa on joka kerta eri nainen ettei saa oikeen koskaan sellasta kokonaiskuvaa hommasta. Joudun aina selittään kaikki alusta, kun kysyvät kaikki asiat sitten varmuudenvuoksi raskaudena alusta saakka. Sit mollaavat äitiyspolilla neuvolaa ja neuvolassa äitiyspolia.. Eivät ole yhtämieltä laskeutsta päivästäkään. Et on tullu vähän sellanen olo, et parempi ku otan itse asiat selville..  Mut olen päättäny uskoa sitä äitiyspolin laskelmaa eli la 16.3.[;)]

Tänään menen käymään lääkärissä.. ihan tk-lääkärillä kun löysin patin oikeasta rinnastani. Neuvolassa sanoivat heti, et pitää tutkia vaikka epäilivät kuitenkin liittyvän raskaudenaikaisiin muutoksiin. Vähänkö jännittää et jos sitten jotain löytyykin..Saan kuulemma tarvittaessa lähetteen ultraan et katsovat onko kaikki ok. Onko mulla kokemuksia?

Nyt on muutaman päivän aikana alkanu potkut tuntumaan tosi vahvasti. Pikkunen innostuu aina kun syön jotakin.. aika hauskaa [:D] Ootan niin kovasti sitä et potkut alkais tuntua ulkopuolellekin et hellukin sais tuntea sen, on se niin hieno tunne! Kovasti se (hellu) kuuntelee aina pikkusen liikkeitä ja koittaa jutella mut taitaa olla vähän liian aikasta vielä sellasille..Mut aika sulosta!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! [:D]

Hei kaikille!

Nopeasti päivittelen meidän kuulumisia, täällä kympit paukkui eilen -nyt kasassa siis rv 20+1 JIPII! Suunnitelmissa olis lähteä tässä joku vkl ikeaan pinnasänkyostoksille ja rakenneultra olis parin viikon päästä, 2.11. Täällä Porissa tuntuu olevan rakenneultra kovin myöhään, mulla silloin viikkoja jo kasassa yli 22 mutta se ultra on ilmeisesti 3D-ultra, joten siihen viikkosuositukset on vähän korkeemmat kuin normaalissa 2D-ultrassa. Olis kyllä hienoa, kun pääsis näkemään jo nyt vaavin kasvonpiirteet ja kaikki!!! Potkuja tuntuu päivittäin ihan hirmuisesti ja mieskin on tuntenut ne ihan kunnolla tuosta masun päältä [:)] ..Maha kasvaa kauheeta vauhtia, kahdet äippähousut kävin hakemassa lauantaina ja on nää vaan niin mukavat päällä!

Jaksamista ja hyviä vointeja kaikille [:)]

Moi Kaikille. putoan keskelle tällaista keskustelua jossai kaikki varmaan tietää toisensa mutta olen puoella korvalla seurannut maalismasujen foorumia. nyt sitten pääsin liittymään itsekkin. LA on 13.3 ja Helsingissä asutaan. 
on ollut mahtava aika tämä raskaus, toisinaan 10 viikon pahoinvonti/oksentelua en ollut odottanut että edessä olis. nyt ollaan silti taas elävin kirjoissa ja viikon päästä on rakenneultra! YES! Sitä odotellaankin että toivon mukaan päästään enemmän vaateostoksille.

Pienen sydän äänet kuultiin kotidopperilla eka kertaa viikolla 8+. siellä reipas syke 160. nyt on laskeut 140 kun kasvaa.
tässä tämmöstä. kiva päästä tänne keskustelemaan. sitä kyllä tarvitsee!!

malluska: kiitos =) saatiin siskolta 2 jätesäkillistä vaatteita että ei niitä kyllä tarvitse oikeastaan ostella. osa oli vähän poikamaisia mutta onneks aika pieni osa =) rattaatkin tarttui sieltä mukaan ja muutama tuttipullo =) sitteri ja turvakaukalo sekä hoitopöytä saadaan vähän myöhemmin kun sillä on itsellä 5kk ja 4v pojat ja pienempi tarvii niitä vielä hetken joten saadaan vuoden vaihteen tienoilla =)

hannaki25: tervetuloa porukkaan mukaan =)

pini: vähän epistä että pääsette 3d ultraan siellä! täällä kunnallinen on 2d vaikkakin oli kyllä aika ihanaa sekin.

onko jollain muuten tietoa kuinka paljon 4d ultra maksaa ja onko se kelakorvauksella? Vähän kyl hotsittais mennä siihen =)

voih näitä ylitöitä....pitäis pistää isosti jo stoppi ja nämä pari kuukautta vielä ennen mammalomaa ottaa iisimmin. jos sais pidettyä nämä kertyneet överit pois tossa ennen vuoden vaihdetta niin ei kyl paljoo tarvis töitä tehdä ennen mammalomaa =)
Toi hemoglobiini vieläkin niin alhainen vaikka rautaa syönkin että en tiedä miten sais nousemaan ja tämän armottoman väsymyksen pois =( vinkkejä otetaan vastaan

Hannamari: syötkö c ja d vitamiinia?, auttaa väsymykseen. Muutenki syksy painaa päälle niin väsyttää alkava pimeys ja sit raskaus. Mulla on malluska ihan sama homma toi et vauva innostuu liikkumaan kun syön jotakin, aikas hassua [:D]

hannamari: Itse olen kysynyt 4D ultran hintaa Hämeenlinnasta ja Kaarinasta kun ovat meitä lähimmät ja niissä ovat tutut käyneet ja on kovin kehuneet. Molemmissa paikoissa on suora kelakorvaus käytössä, että ei tarvitse itse mitään lappuja täyttää. Hämeenlinnassa hinta on 160€ ja Kaarinassa 150€ kelakorvauksen jälkeen.

meillä tänään taas odotettu neuvolapäivä !! [:D] kaikkihan sielä oli hyvin, kovin kovaa vauhtia tuo pieni sydän pompotti 150 kertaa minuutissa. [:)] onko teillä muilla mitattu jo sf-mittaa ?!?! .. mä vähä ihmettelin ku mulla se jo mitattiin tänään, vaikka tuota vattaa ei vielä oo .. [:D] eihän se kyllä sitä sano, etteikö sitä voisi mitata jo, ja mitattiinhan se .. säälittävät 14cm oli pituutta. [:D] vielä on paljo kasvettavaa H-hetkeä varten ..
hb oli laskenu viime kerrasta, oli nyt 121. ei kyllä terkkari puhunu mtn raudastakaa .. ihmekkää ku on vähä vetämätön olo ja uniki maistuis taas niinku alussa ..

voiku pesänrakennus vietti senku kasvaa päiväpäivältä !! päästäis vaan muuttamaan jo, niin sitte sais laitella kaikkia vauvalle .. ärsyttää ku niitä on jo "hommattu" mutta mtn ei oo vaan täälä meidän pikkuasunnossa !! [:@][:D]
malluska; ota tuo "lasketunpäivänpuuttuminen" hyvänä asiana .[:D] meillä on kolme eri päivää, neuvolan mukaan, ultran mukaan ja oma, eipä tuu ainakaa tuijotettua yhtä päivää !!

tänään illalla olis sit eka perhevalmennuski . [:)] jännää.

eilen olin aika varma, että tuli ensimmäiset supistukset !! [:@] neuvolatätiki oli sitä mieltä, että niitä ne tais olla .. seksin jälkeehän niitä alko tulla. täytyy uskaltaa kokeilla vielä oliko se varmasti siitä ja jos oli, niin kumin käyttö täytyis sit alottaa tai täys pidättäytyminen .. [:D] kumpiko helpompaa ..

nyt ku puhutte tosta 4D-ultrasta niin se alkaa houkuttaa myös täälä .. vielä kyllä oon sitä mieltä suht. vahvasti, että haluan säilyttää nuo piirteiden näkemiset synnytyssaliin [:)]!!

Tervetuloa uusillekkin mammoille!!
Tässä on ihan "vanhana" jäsenenäkin paljon luettavaa ja kiinni otettavaa, joten mukaan vaan!!

hannamari: Täälä sama juttu töiden kanssa. Haluaisin pitää ylityöt ennen mammalomaa, mutta rupesin just laskemaan, ettei se välttämättä onnistu kokonaan..Tykkään kyllä nyt, kun jaksaa olla töissä, mutta silti ei nyt jaksais mitään "hyväntekeväisyyttäkään harrastaa"! Jaksamista puurtamiseen siis[:D]

Ja ainakin tre 3-4D ultra maksaa tosi paljon...puhutaan siis jostain 150-300e riipuen missä käy. Siinä siis tietty kaikki käyntimaksut mukana tms. Neuvolassa saa 3-4d jos on jotain epäselvää mitä pitää tarkentaa kuvissa.

Paljon puhetta ollut kuivasta ihosta ja itse oon käyttäny body shopista ihanaa rasvaa. En muista nyt sitä nimeä, mutta ehkäisee samalla raskausarpia ja on ihan super ihanan tuoksusta!!! Kosteuttaa kivasti koko kropan ja eroityisesti masun ja tisut[;)] kyllä ne bodyshopissa tietää, kun kysyy, se oli siis ihan vartavasten odottajille[:)]

Itse lisävitamiineja napsin sen raskaus multivitan ja sitten möllerin kalaöljyä. Ennen söin möllerin kalanmaksa öljyä, mutta vaihdoin sen nyt toiseen, kun sitähän ei suositella raskaana ollessa. Samoin aina oon syönyt magnesiumia, koska liikun työni puolesta tosi paljon. Se on lihaksille ihan super hyvä ja suonenvedot ja krampit jääpi pois[:D]

Nyt on paljoon ollut puhetta myös siitä mustaherukka siemen öljystä, että sitä olis hyvä syödä niin ei tuu ihottumaa vauvalle..??[:-] Onko ajatuksia tai kokemuksia? Mustaherukka mehua kyllä juon, mutta ei mitään hajua onko siinä vähääkään tätä ihme lääkettä[:D][:D]

Jo viikko 21[:D] Huomenna on rakenne ultra ja jännitän sitä enemmän, kun osasin odottaakkaan. Ihan typerää, mutta mielessä käy kaikki mahdolliset pelkokuvat[:(] Pitäkää mamelit peukkuja...[:)]
Muutoin olo on todella hyvä ja jos vois olla varma, että raskaana ollessa on aina näin mahtava, kaunis ja upee olo, niin voisin tehdä vaikka sata lasta[:D]  Treenailen ja nautiskelen elämästä ihan täysin rinnoin (jotka on oikeastikkin kasvaneet 2kuppi kokoa[;)]) Kaikki vaatteet näyttää super hyviltä ja mieli tekee vaan terveellistä ja hyvää ruokaa (+suklaa[:D]) Laihduin alun pahoinvoinnin myötä sen 12kg ja nyt tuli se n.5kg takas joten olen ihan ihanne painossa, jossa en ole ollu kuuteen vuoteen!!!

Ihanaa odotusta mammat ja nautiskellaan pikku potkuista[:)][:)]

Takaisin