Lokakuun löpinät

_myo_

Silmät suurina ihmettelijä
Pyynnöstä ja selkeyden säilyttämiseksi, teenpäs lokakuulle uuden ketjun.
Lokakuu pyörähti itselläni ainakin mukavissa merkeissä käyntiin. Tänään oli ensimmäinen lääkärineuvola, ja pikkuisen sydänääniäkin pääsin kuuntelemaan [:)]
Itseäni jäi mietityttämään tuo lyhyt tapaaminen lääkärin kanssa. Pääsin lääkäriltä viidessä minuutissa pois.. No mikäli kaikki oli kunnossa, niin turhahan sitä sitten on jäädä jaarittelemaan.
 
Aargh! [:@][:@]

Näitä työkavereita.. Nyt kun maha näkyy, niin on se kumma kun lähes jokaisen joskus raskaana olleen täytyy tulla omia kokemuksiaan kertomaan. esim. tänään lounastani viihdytettiin kahden tantan imetyskeskustelulla 70- ja 80-luvulta. Ei kiinnosta, en tahdo kuulla! En minäkään käy kenenkään juuri permanentin ottaneen juttusilla kertomassa kuinka 90-luvulla minullakin oli, ja kuinka se aineiden päähän laitto silmiä kirvelsi ja niskaan tuli ihottumaa. ja sitten ilmeisesti minun mahani on sitten nii-iin iso, että kaksoset varmaan, ja mites minä kuvittelen pystyväni liikkumaan myöhemmin, kun on vielä yli 5 kk laskettuun aikaan. Ihan normimaha. Idiootit. Jo helpotti. Kiitos.

Kiva on ollut lukea teidän muutamien potkukuulumisia. Niitä täälläkin odotellessa. [:)]
 
Hei jälleen kaikille!

ensin tuosta maha keskustelusta. [:D] mulla on maha jo sen verran iso, että alkaa ollä tiellä. Aamulla kauhea ahdistus kouluun lähtiessä kun ei ole sopivia housuja, kaikki puristaa ja sitten ärsyttää. [:)] joten olisin ehkä ihan iloinen, jos tämä maha olisi vaikka vähän myöhemmin esiin pullahtanut. Tänään kävin ostamassa ihania collegehousuja, ihanaa kun ei purista. näitä varmaan pidän sit koko loppuraskauden.

Täällä on myös liikkeet jo alkaneet tuntumaan, todella ihanalta tuntuu kun pikkuinen siellä viestittelee omasta olemassaolostaan. [:)]

Mulla onkin tässä kuussa synttärit ja 19 tulee täyteen. [:)] kovin nuori äiti on siis täältä tulossa... [:)] välillä en kyllä tunne itseäni yhtään ikäisekseni, kun tuntuu että suurimmalle osalle tämän ikäisistä ajatus vauvasta on niin vieras. Itse olen taas ihan innoissani, enkä ajattele ollenkaan ikääni, sillä tunnen olevani kypsä äidiksi. [:D]

Reilut pari viikkoa olis siihen lääkäriultraan. [:)] kovasti jännitän, ja toivon että myös sukupuoli selviäisi. [:D]

Miten teillä muilla, onko rinnat alkaneet erittämään sitä ns. esimaitoa?
Kun todella monella tutullani on se kirkkaan esimaidon eritys alkanut jo varhain, mutta itselläni ei mitään. Tätini oli raskausviikolla 16, ja hänellä jo maidon eritys oli kunnolla vauhdissa... Mutta tuokin voi olla hyvin yksilöllistä luulisin. [:)]

Mutta kirjoittelen taas myöhemmin!! [;)]

Ihanaa odotusta. <3 <3
 
hauskaa lokakuuta kaikille !! uusi kuukausi ja taas ollaan kaikki lähempänä maaliskuuta ! [:)]
kiraffe; mä olisin hyvin ilonen jos mulla housut kiristäis !! [:D] mutta toisaalta, mä oon kaikki päivät kotona colleget jalassa, niin eipä tuota huomaakkaa vaikka jotku jo kiristäis.. [:D] peilistä ku tarkkailee, niin kyllä sieltä jotain jo näkyis, jos ei olisi mtn ylimääräistä tiellä. [:D]
ja vielä kiraffe .. musta tuntuu ton iän kans ihan samalta. oon miettiny sitä tässä viime päivinä, täytin kesällä 21, mutta välillä sitä tuntuu että olis paljonpaljon vanhempi ja kypsempi .. eipä se ikää kato toi vauvan tulo. <3

mä en oo ihan varma tosta "esimaidosta". rintoja ku puristaa niin ne kyllä erittää, mutta ne on erittäny samanlaista nestettä jo ennen ku tulin edes raskaaksi ..

täälä on alkanu karmee pesänrakennusvietti .. harmi vain ku sitä jarruttaa tämä asunto .. muutto uuteen olis edessä vuoden vaihteessa. sitte vasta sais ruveta vauvanjuttuja laittelemaan. ääääääärrrggghhhh .. [:D] hirveen pitkä aika ..

tässä on myös miettiny semmosta asiaa, ku viime kesänä olin töissä vastasyntyneiden teholla ja sielä tuli vastaan pienenpieni poika joka oli syntyny rv 23+6. meille tuli hoitoon kun ikää oli n. rv 35. mutta voi hyvänen aika. mtn vastoinkäymisiähän sitä ei toivo, mutta joskus voi vain käydä hullusti.
mutta sitte taas tietää, että täälä niitä pieniä hoidetaan todella hyvin. [:)] yks vielä isompi pelon aihe itellä on; raskausajan diabetes. rasitukseen täytyy mennä .. [:@] mä en todellakaa halua synnyttää mtn yli 4000g vauvaa .. suurin mitä kesällä hoidin tais painaa 5025g .. [:D] ei naurata ei ..
 
En tiedä onko mulla nyt maitoa tihkunu hirveesti mutta on kyllä ollut niin kipeänä rinnat että luulisin että voi olla että on jo noussut rintoihin.. Oikeesti aivan karmee kipu!!!

Alle kolme viikkoa ultraan ja nt jänskättää sukupuolen lisäksi myös ihan oikeat asiat, siis että mitä jos löytyykin jotain poikkeavaa, miten suhtaudun, miten mieheni suhtautuu?? [:o] Turha kait näitä on etukäteen murehtia, mutta haluaisin varautua kaikkeen mutta enpä usko että aivan kaikkeen voisi edes varautua...huoh, olis jo maaliskuu.








 
Kiraffe: Ei ainakaan mulla vielä ole mitään eritystä tullut vaikka vk 18+2. Mutta maha on mullakin jo iso ja liikkeet tuntuu selkeästi =)

Pipo: Hyvää he varmasti tarkoittavat ja itse ainakin kuuntelen mielelläni kun muut kertovat omista kokemuksistaan =)
 

Kohta rakenneultra (15.10) ja sillon saa tietää kumpi tulossa =)

Huomenna hakemaan ensimmäiset vauvan vaatteet siskolta ja rattaat kuulemma saa samalla ottaa mukaan =) Ja tuleva isukki rakentaa tohkeissaan kehtoa =)

Pesää tehdessä =) ja alkaahan se olla kohta aikakin että on kaikki sitten valmiina kun alieni tulee ulos =)
 
Hei

Kai munkin täytyy tänne ilmoittautua ja osallistua keskusteuihin, kun kauhee vauvakuume on iskeny ja innolla odotan vauvan tuloa. Ensimmäinen on siis tulossa ja laskettu aika 2.3. vaikka oikesti se on 7.3. koon mukaan. Ootteko käyttäny mitä päivää laskettuna aikana, sitä "virallista", jonka kone laskee vai sit sitä koon mukaan katsottua?

Rakenneultra on 15.10. ja sitä kovasti odottelen. Neuvola käynneistä oli puhetta, niin mullakin oli sillon alussa se eka käynti ja seuraava vasta lokakuun puolen välin jälkeen, joten ei kauheen usein tarvii siellä käydä. Ja niin Helsingistä päin olen. Jonkun teksistä luin, että olis lääkärikäynti myös? ei mulla oo kyllä sellasesta tietoa...

Oon jo hankkinut kahdet mammahousut, kun vatsaa on jo sen verran ja ne on aika kivat päällä!

Töihinkin hankitaa jo tohinalla mulle sijaista, siellä halutaan valmistautua ajoissa =)

Ihanaa oli, kun mies totesi eilen ensimäistä kertaa, et se alkaa olla aika tohkeissaan tästä vaavista.

Tällasia kuulumisia tänne.
 
Hansu80: mulla on la 3.3 :) ja Helsingissä olen. Mulla on kans ollu vasta yks neuvola ja yks ultra ja meillä on samana päivänä rakenneultra :) ootko kättärillä vai naistenklinikalla meinannu käydä??

Alkuun mulla oli la 26.2 mutta siirty ultrassa tohon 3.3 mutta en ota siitä stressiä, tulee kun on kypsä siihen :)
 
Tervetuloa Hansulle mun puolesta!
Pääkivusta oli useampi kirjottanut tuolla syyskuun puolella. Mulla itselläni on migreeni ja kohtauksia on ollut muutamia kertoja nyt raskaudenkin aikana. Kohtaukset on kyllä huomattavasti lieventyneet ja harventuneet onneksi. Itselläni aikaisemmin ollut käytössä täsmälääkkeitä joita ei raskauden aikana saa ottaa. Mitkään Buranat tai Paracetamolit eivät auttaneet. Sitten lääkäri suositteli kokeilemaan tuon "tavallisen" särkylääkkeen kanssa kofeiinitablettia, ja se tepsi! Se on ihmeellistä [:)] Suosittelen kokeilemaan jos on tarvetta. Kofeiiniahan saa vuorokaudessa nauttia sen 300mg ja yhdessä tabletissa on 100mg joten ihan vauvaystävällinen lääkitys Paracetamolin kanssa.
Viikon alussa kävin ylimääräisellä neuvolakäynnillä kuuntelemassa sydänääniä ja olihan se aika ihanaa [:)] Tuntuu, että taas voi huokaista hetkeksi ja stressata vähän vähemmän. Mahan kasvamista odottelen edelleen ja niitä liikkeitä. Iltaisin olen yrittänyt rentoutua ja kuulostella, mutta toistaiseksi en kyllä ole huomannut mitään. Jos sitten vaikka tänä iltana... [:)]
 
Heips!
 
Nuista neuvolakäynneistä ajattelin.. Taitaa olla jokseenkin asiakasmäärä ja resurssiriippuvaista. Ite oon nyt viikoilla 15+6, takana on kaks ultraa, 2 neuvolakäyntiä ja yks lääkäri. Ensimmäisen kerran olen käynyt neuvolassa viikolla 9+2, jotta kaikki nuo käynnit on sijoittunu 6,5 viikon sisälle. Meillä tosiaan pidetään aika tarkkaan kiinni siitä ohjeistuksesta, että ensin kuukauden välein, sitten kahden viikon välein ja lopuksi viikoittain. Tosin - asiakasmäärätkin on huomattavasti pienemmät kun esim. Helsingissä.
 
Hansu80: kättärillä minäkin, yritetään haikaran pesään päästä :) saattaa olla että samaan aikaan siellä ollaan :D
Moneltas sulla on se ultra? siis kun meikäläinen menee klo 12.45 sillon 15pvä
 
siirryn itsekkin tänne jupailee! Hurjaa lukea kun kaikilla on jo isot masut en voi ajatellakaan että tästä 3 viikkoa eteenpäin mulla ois jo iso maha! Kun se on niin pieni vk 15+2 mittasin just ympärysmittani juuri pikkasen navan alta niin mitta oli 89 cm no on se aika iso kun miettii et lähtö oli siit about 70cm! [:)] ja vieläkin menee omat farkut jalkaan enpä varmaan tarvitse mitään raskausvaatteita jos mennään näillä mitoilla![:D] mikä on tietenkin hyvä homma kun voi kuluttaa rahat johonkin muuhun![:D] mut ois se niin ihanaa kun ois ihana iso pyöreä masu! Haluisin myös tuntee vauvan liikkeet!!! hirveen huolissaan nyt et onko kaikki hyvin kun ei masu meina oikein esiin tulla ja sit kun liikkeitä ei vielä tunne ja sydänääniäkään ei olla vielä kuuneltu![&o]Mennään nyt neuvolaan toista kertaa tos 12.10. niin vähän jännittää noi sydän äänet!! kuuluuko mitään![&o] toinen ultra on vasta 8.11 yli kuukaus aikaa!! En jaksa odottaa!
 
Voe elämä. Nyt lakkas vikat "omat" farkut menemästä päälle. Täytyy kai suunnata shoppailemaan. Ja närästys. Ei ole ollut aiemmin. Aika ikävää. Saa aviomies osansa poltteesta [:)] Hehe.
 
Toista neuvolaa odotellessa viikon päähän, nyt on rv 15+1. Toivottavasti kaikki on hyvin.
 
Muutaman päivän päästä sokerirasitus testiin... inhottaa koko testi. Tai on tottakai hyvä jos mulla se diabetes sattuu olemaan mutta muuten, yök. Kaksi viikkoa rakenneultraan IIIK! että odotan sitä ilolla ja kauhulla. Olen niin innoissani että olen kauhusta kankea jos sieltä nyt jotain paljastuu.. Noh, kyllä tämä tästä.

Itse asun niin kaukana perheestä että en ole vielä kertonut kenellekkään, kerron vasta rakenne ultran jälkeen, saas nähdä mitä mummo tuumaa.. niin ja tädit! [:D]

Töihin menossa vielä, vaikka rankalta jo tuntuu. Keittiöpuolella kun itse olen ei fyysisistä töistä voi välttyä.

Leppoisaa raskausaikaa ja syksyä kaikille!

 
apua siis tarkoitin että on hyvä käydä siellä sokerirasituksessa jos jotain löytyy koska sitä voi sitten hoitaa! En tarkoittanut että itse diabetes olisi hyvä asia!!
 
Heippa... täälä kans oottelen kovasti ensi potkuja, vielä ei kuulunut mitää. Tänään tuli tasan 16 vko täyteen. Kaks neuvola käyntiä takana ja yksi lääkäri sekä ultra. Sydänäänet on kuunneltu pariin kertaan ja hyvin kuuluu :) Toiseen ultraan on vielä kuukausi, 11.11 ei millään jaksais ootella. Haluais kovasti tietää kumpi siellä köllii. Mulla on nimittäin jo kaksi poikaa niin tyttö olisi toiveissa.

Mä kävin molemmista edellisistä sokerirasituksessa, eihä se mitään kivaa ole, mut onha siel hyvä käydä niin tietää missä mennään. Mulla ei todetu kummankaan aikana diabetest, olin muuten vaan niin pirun iso :D pojatkin painoivat molemmat reilusti yli 4kg syntyessään, nyt toivon pienempää vauvaa.

Maha jo näkyy mutta vielä mahtuu osa omistakin vaatteista päälle, mutta pitäs jo ostella niitä äippä vaatteitakin lisää, muutamia olen siis jo hankkinut.
Meillä ei tuo isäntä oiekin osaa vielä tunteitaan tuoda esiin vauvasta, vaikka se tätä enempi alkujaan hössöti tehtäväksi, taitaa jännittää niin ettei saa sanotuksi :D

mukavaa syssyä kaikille!
 
missä lääkärillä oot käynyt? kun en ymmärä et itellä on ollut 1 neuvola ja ultra vasta! oon vk 15+4 eikä neuvolassa mistään lääkäristä kerrottu et pitäs käydä! eikä sydänääniä oo vielä kuuneltu [&o] kun olin silloin 9+4 eikä siellä sillon suostuttu kuuntelemaan! nyt ois ensiviikon tiistaina toinen neuvola ja sit ultra vasta 8.11. ei jaksais oottaa!!! pelottaa noi sydänäänet et kuuluuko?! sit tänään oli viel ihan ihmeelistä pistävää kipua alavatsassa varsinkin en sit tiiä voisko olla vaan ilmaa mahassa!! huoh!mut joo ei täs muu kai auta kun vaan odottaa!![X(]
 
gepa, minultako kysyit? vastaan kuitennii...

Asun siis akaassa ja ihan neuvola lääkärillä olen käynyt... sieltä olen ajan saanut ihan kysymättä. Kävin ekan neuvola käyntini viikoilla 7+4 ja lääkäri oli viikoilla 11+2 jolloin kuulin sydänäänet eka kertaa. UÄ oli viikoilla 12+2 ja viimesin neuvola oli siis 15+0 ja seuraava käynti mulla on nyt 25.10... eli näin meillä täällä Akaassa.

Älä suotta pelkää, kyllä ne sydänäänet sieltä kuuluu hyvin [:)] ja mitä noihin kipuihin tulee niin ne on luultavasti kohdun kiinnikkeiden venymistä kun kohtu kasvaa. Mulla oli ihan samaa, tuntui toisinaan kovaa pistoa alavatsaan, joutui ihan kyyristymään pistoksesta, mut meni ohi. Samoin mun rutisee alaselkä ja lantio, nii ja vatsanahka kutiaa... se on ihan normaalia, paikat vaan laajenee/venyy ja alkaa valmistautua lapsen kasvuun ja synnytykseen [;)] Että ihan rauhallisin mielin jos multa kysytään.

Pian sulla se neuvola on, odottele ihan rauhassa [;)] tsemppiä!

Omaa: Mä tunsin eilen ekan potkasun/muljahduksen! [8D] wau! Tätä olinkin jo ootellut, nyt vaan lisää potkuja kiitos! [:D]
 
Moikka pitkästä aikaa!
 
Mulle oli eilen neuvola kuukauden tauon jälkeen, olipas kiva kuunnella taas sydänääniä <3 Ihmeen vähän teillä monella ollut neuvolakäyntejä. Mä olen käynyt nyt (17+3) kaks kertaa neuvolassa ja kerran neuvolalääkärillä sit tietenkin np ultrassa. Reilu kaks viikkoo ja sit ois seuraava ultra...ei meinaa taas millään jaksaa odottaa. Musta on hyvä, että on vähintään kerran kuukaudessa joku tarkastus, muutenhan tässä tulis ihan hulluksi [:)].
 
Tällä hetkellä odottelen kovasti, että tuntisin pikkusen liikkeet. Pari kertaa olen tuntenut kuplimista, mutta saattaa olla jotain muutakin.
 
Mitään ei olla vielä ostettu pikkuselle. Tosin aloin kokoamaan isyyspakkausta tulevalle isälle. Luin siitä jostain ja kuulosti niin kivalta, joten pakkohan sitä oli itsekin ruveta tekemään. Annan sen varmaan joululahjaksi (jos sinne asti maltan odottaa).
 
Aurinkoista syksyn jatkoa ja mukavaa odotusta kaikille!
 
Takaisin
Top