Lokakuun löpinät

Heippa kaikille!

Ihania ultrauutisia ja niiiin kiva kun kaikilla menee hyvin.

Meillä oli rakenneultra eilen, ja täytyy sanoa että olipa hyvää ja ihanaa palvelua TYKS ssä. Oltiin varmaan puoli tuntia ultrassa kun tämä ultraaja halusi kaikki mitat ja rakenteet varmasti oikein :) Kaveri mahassa oli niin liikkuvainen ettei meinannut mitoista tulla mitään ja sitten nukahti hulluun asentoon. Vaan eipä mitään, käytiin 10min. tauolla ja juomassa ja johan oli kaveri kääntynyt kun uudelleen ultrattiin :) Eli kaikki kunnossa!!

Sukupuolesta ei saanut mitään tolkkua, mutta maaliskuussahan se selviää :) Molemmilla meillä on ollut sellanen tyttö - fiilis, saapa nähdä miten käy. Meillä myös valinta Turun ja Salon synnärin välillä, enkä oikein ole vielä osannut päättää. Jostain syystä Turku vetää kun siellä on ollut ne ultratkin.

Potkut tuntuu vihdoin, etenkin nukkumaan mennessä, ja nyt metsästetään siitä isänkin kämmeneen.
Ihanaa viikkoa!
 
hannamari voi harmi ettet päässyt haikaranpesään. Itse jonotin tänään puhelimessa ikuisuuden että pääsin läpi sinne. Koska itselläni ei ole mitään lääkityksiä ja raskaus on edennyt normaalisti niin pääsin sinne (mutta eihän se sitä takaa että siellä on sit tilaa kun on h-hetki, ku lapsi syntyy aika pahaan "ruuhka-aikaan" , mutta ainakin päästään niihin erityis valmennuksiin)

Meillä oli tänään neuvola ja sydänääniä oli aika hankala kuunnella kun poju ui kovaa vauhtia karkuun ja potki minkä kerkes ultrapäätä kohti :) Neuvolantätsykin naureskeli että vilkas kaveri se siellä asustaa. Muutenkin liikkeet on alkanut tuntumaan todella hyvin ja ei ihme ku istukka on takaseinässä. Mieskin on jo tuntenut liikkeet vatsan päältä :)

Ihanaa odotuksen jatkoa kaikille!!  ;)
 
tay1984: hienoa että pääsit =) mäkin jonotin jonkun puoli tuntia ja sain torjutun tuomion mutta ei sille mitään mahda.

lilleroinen: tervettä tyttöä odotan ja onhan se periaatteessa sama missä syntyy kunhan on osaava henkilökunta paikalla.
ja harmi toi teidän asunto homma, itselläkin hirveä pesänrakennus menossa ja kokoajan haluis laittaa vauvalle jotain kivaa kotiin mutta ukko onneks rauhottelee.
Meillä äijä pörisyttelee, silittelee ja juttelee vauvalle koko ajan, ei se sitä pelkää satuttavansa =)

shani: mulla oli ihan varma tyttöolo alusta asti eikä kyllä horjunut missään vaiheessa ja tyttöhän siellä kellii. kannattaa siihen vaistoon luottaa sillä se tuntuu pitävän paikkansa =)

hamasu: onnea potkuista =) ja meillä oli kans tosi tarkka täti joka katto ja mittaili ihan joka raajan ja katsoi aivot yms todella tarkkaan =) ja totta, maaliskuussa se selviää kumpi sieltä tulee.

omaa: oon silti alkanut miettiä siirtymistä naistenklinikalle kätilöopiston sijaan kun jäi vähän paha maku tosta jutusta silti.
jäin nyt sairaslomalle selän takia muutamaksi päiväksi kun muutenkin väsytti niin tuhottomasti että ei enää jaksanut töissä pyöriä.
vauva on käsittämättömän vilkas ja ihan heräänkin välillä unesta siihen kun se potkii ja pyörii. isäänsä tullu =)
meillä on maanantaina taas neuvola. niitä on alkanut onneks nyt olla vähän useammin kun alkuun niin ei tarvii mietiskellä onko kaikki hyvin vai ei.
oon alkanut käydä uimassa yllättävän usein ja on se ihanaa lillua siellä vedessä kun ei tarvii masua kannatella koko aikaa itse, alkaa meinaan olla melkoinen pallo jo.
tänään tuli rv22 täyteen, 18vk ja sitten saa nyytin jo syliin =)
ultrassa kyllä sanoivat että saattaa tulla aikasemmin kun on niin hanakan tuntunen tapaus ja oli jo pää alaspäin siellä =)
joulun jälkeenhän se vissiin selviää jo ihan hienosti vaikka syntyisikin mutta parempi tietysti mitä pidemmälle menee.

tietääkö joku missäpäin helsinkiä olis mahdollisuus vesisynnytykseen ? on meinaa käynyt sekin mielessä, on kuulemma ihana kokemus.

hyviä odotuksia kaikille =)
 
täälä alkaa mieli jo hieman rauhottua ton muuton suhteen .. me tiedettiin, että ei päästä heti muuttamaan, mutta jotenki ajattelin naisen logiikalla, että uudet asukkaat olis halunnu oman kotinsa jouluksi valmiiksi .. olisin saanu sit ite laittaa joulun uuteen kotiin .. mutta .. ei auta. täytyy vain odotella !!
ja odotella, odottavan aika ku on pitkä !! [:D]
kaikki vauvaan liittyvä mitä voi suunnitella etukäteen niin on varmaan jo viimesen päälle suunniteltu. toteutus on sit ihan eri. [;)]
totuushan on, että nopeesti tämä meidän aika menee !! [:)]

onko teillä muilla kokemusta niinki hehkeästä ja eroottisesta asiasta ku rinnoista tihkuvasta maidosta !! [:D] kyllä, täälä on alettu jo vuodattaa tätä tulevaa einestä. ja sehän ei tuola makuuhuoneen puolella kovin hehkeää oo, että toisen yöpaita on tissien kohdalta märkä !! [:D] muutenkaa ei tämä olo mitenkää hehkuva ja säteilevä oo !! [:D]
 
lilleroinen: Mulla sama eroottinen asia on jatkunut nyt viikon verran :) Vauvan isi on kyllä asiasta ihan innoissaan :D Omasta mielestä lähinnä ärsyttävää kun öisin herää märkään oloon :D Mutta onpahan ainakin taas yksi uusi kokemus :)
 
Meillä oli tänään ultra, ja POIKA on meille tulossa.. Muuten kaikki näytti olevan hyvin, paitsi sydämestä löytyi "golfpallo" eli kalkkeutuma. Joten joudutaan uudestaan ultraan rv 28-30. Itse huolestuin tietenkin kamalasti, mutta kätilö koitti lohdutella, että näitä löytyy melko usein ja ovat myös usein harmittomia, varsinkin kun kaikki muu näytti olevan kunnossa. Olen kyllä silti ollut koko päivän itkuinen ja en voi olla huolestumatta. [&:]
 
Moiks vaan!

Riinaa: Yritä ajatella positiivisesti! Jos kätilö sanoi että se ei ole mitenkään epätavallista niin yritä (vaikka se on helpommin sanottu kuin tehty!) uskoa hänen sanoihin [;)]
Itsellänihän sanottiin että vauvelillamme sydämen syke hidastui useaan otteeseen ultran aikana, mutta että se on myös melko tavallista. Kätilö kuitenkin varmisti asian vielä lääkäriltä, joka totesi että koska minä olen perusterve äiti jolla on yksi normaali raskaus takana, ei tarvita lisä käyntiä.
Aluksi olin ihan paniikissa, mutta päätin luottaa ammattilaisiin. [:)] Ja itsellänihän on tosiaan tiistaina aika sinne 4D hen jossa varmaan näkyy jos on vieläkin jotain hidastumia.

Shani
miten teillä meni ultra tänään?

Mukavia odotuksia kaikille! [:D]
 
Täälläkin ultra takana! Ja voi kun oli ihana nähdä pikkuinen! [:)] Aivan siskonsa näköinen! Kaikki oli kunnossa ja juuri niin kuin pitääkin! Ja näillä näkymin tyttö olisi meille tulossa! [:D] Ihana uutinen vaikka kumpi vaan käy! Kätilö tosin sanoi ettei aivan satavarmaa ole, koska pojat on kuulemma todella hyviä piilottelemaan tuntomerkkejään! Hih! [;)] Mutta tosiaan jos näillä tiedoilla mennään, niin mun raskausoireet on sitten aivan kuin yö ja päivä ensimmäisen ja tämän toisen odotuksen välillä. Ekassa ei siis ollut mitään vaivoja alussa ja tässä toisessa tosiaan on ollut jo vaikka mitä. No, poikkeus vahvistaa säännön, tai jotain semmosta... [:D]

Onnea Shanille poikauutisesta! [:)] Olipa teillä pitkä reissu! Meillä kesti vaan jotain puol tuntii. Mut hyvä, että ovat tarkkoja, jotta kaikki menee niin kuin pitääkin!

Ja Riinaa paljon voimia ja haleja! On varmasti ja ihan oikeutetusti fiilikset maassa! Mutta tosiaan jos kaikki muu oli teidän pojalla hyvin, niin sekin jo kertoo että vauva voi hyvin.
 
onpas taas tullu tekstiä.kaikki opn kyllä tullu luettua, mutta aina ei jaksa vastailla joten sit tulee tällänen koko kuukauden kertomus kerralla :D

Meillä on rakenne uä maanantaina, sitä kovasti odotellaan koska haluan ehdottomasti saada tietää kumpiko siel melskaa. ja sit tietty tietää et kaikki on kunnossa ku jäi niit kokeita ottamatta :/

Miehistä: Urpoja ovat.. siellä saatu selvitettyä.. meille tuli ero raskauden myötä. Väleissä koitetaan kaikesta huolimatta olla, ja paljon oltukin kuitenkin tekemisissä nyt parina viime viikkona. Ei lähde mukaan yhteenkään ultraan, suostu kokeilla liikkeitä saatika muutenkaan puhumaan koko ötökästä.. Mutta jospa se siitä ajan kans tasottu, onhan tas viel noin puolet jäljellä.. Onneks on niin hyvä paras kaveri, jolta saan sitten kaiken tarvitsemani tuen,lähtee mukaan rakenne uä:neen ja muillekin neuvola käynneille, aluksi asun hänen luonaan, jotten jää aivan yksin vaavin kanssa, Onneks on iso asunto niin mahdutaan kaikki sinne. :) Hiljaista ei varmasti tuu olemaan koska hänellä on n.7 vuotias poika :) On myös luvannut ottaa pari viikkoa vapaata lasketun ajan aikaan, jos vaan saa, että pääsee tukihenkilöksi synnytykseen :)

Paino on noussu vaan 800 g koko raskauden aikana(tosin tuntuu et oon kasvanu 10kg eestä), hemoglobi normaali, mut verenpaineet oli noussu aika paljo viime kerrasta joten seurantaan niiden takia joudun.. Nyt maanantaina ku käyn äitipolilla, ni siitä kahen viikon päähä aika.. Kunha ei nyt vaan sit ala jännittää sitä verenpaineen mittausta, et ei vaan se nostata.. Pelottaa kyllä vähäsen ku viime aikoina massu ollu aika kipee, ja oli aikamoinen flunssa parin viikon ajan, päätä särkee jatkuvaan ja väsyttää.. Mutta jospa ne nyt vaan menis sen flunssan piikkiin ku kuitenki ötökkä liikuskelee aika paljon ja pitää melskettä parantumisen myötä :)

Ei oo vieläkää tullu oikei hommailtua minkää näköstä tavaraa, sen verran et sänky, kehto, yks potkupuku jonka serkku osti ja turvaistuin autoon :) Jospa seitä maanamtaina kuulis kumman värisiä vaatteita sitä päästään ostelemaan :)

Jotenki aika paljon kummastutti tänään.. Olin kavereiden kanssa lähi kuppilassa iltaa istumassa, siinä ihan kiltisti limua join ja juteltiin mitä nyt yleelnsä naiset puhuu(suurin osa keskustelusta meni raskauteen ja kaverin odotusaikaan ja synntyksiin), mutta sain iha ihme palautetta... Ei mukamaste sais olla tuolla menossa, et pitäs vaan kotona möyröttää.. ihan tuntemattomat ihmiset tulee sellasta lässyttämään tuolla.. Ja tietysti heidän mielestään limpparini oli terästettyä ym :D kyllä minua toisaalta huvitti, mut sitte taas ihmetytti, että eihä raskaus mikään sairaus oo joka lukitsee neljän seinän sisään..? Kuitenki aina niin menevä ihminen oon ollu että tulisin ihan hupsuks jos pitäs joka ikinen vklp olla kotona ja missää ei sais käydä. :(
Tuleekohan kovinkin ''musikaalinen'' ötökkä, ku oli sellainen karaoke kuppila missä oltiin, ni siellä ku joku laulo kovemmalla äännellä ni kovasti alko melskaamaan :D

Tulipas taas sitä tekstiä. :) Mut tää mamma toivottelee kaikille, niin vaalenpunaiset kuin -sinisetkin onnittelut :) Ja ihanat syksyn jatkot!
 
kiva lukea teidän ultrakuulumisia !! [:)] meillä vielä 17pvää aikaa omaan ..

täytyy sit perustaa joku oma osa johon tulee lista meistä, meidän vauvoista ja sukupuolista mitä odotellaan. [:D]
piu89; kuullostaa aika rankalta toi ero. mutta miehelläs on vielä hyvin aikaa totutella ajatukseen vauvasta. [:)] toivottavasti sielä päin mieli muuttuu ja pääsette yhdessä odottelemaan tulokasta !

toi on muuten aika hauska juttu, että raskaana ollessa pitäis lukittautua neljän seinän sisälle .. [:D]
yhden ystävän kanssa puhuin kerran ja oli puhetta paikallisen baarin avajaisista .. ei ollut ajatellukkaa, että minäkin voisin niihin osallistua .. [:D] yhdessä naurettiin sit, että niiin .. mähän oon raskaana, et enhän mä voi olla ulkosalla enää klo 21 jälkeen viikonloppuisin .. [:D]
nojoo, ei sen puoleen, en mielellään kyllä lähtisikää baariin masun kanssa, mutta eri asia on just jotku kuppilat ja ravintolat ..

mulla ihan selvästi supistelee lenkillä .. varsinki jos oon tulevan isukin kanssa matkassa joka kävelee hieman nopeempaa tahtia ku minä .. yritä sitte pysyä perässä ja supistella samalla .. [:D]

viime yönä heräsin siihen ku yöpaita oli rintojen kohdalta ihan märkä ja lakana myös !!!! hieman kauhistuin, että mitä on tapahtunu !! [:D] ei muutaku yöpaita vaihtoon kesken yön .. täytyy vissiin alkaa ettiä jtn yörintaliivejä ja liivinsuojuksia . [:D] hohoi mihin kaikkeen sitä törmääkää omassa kehossaan .. ja tämä on varmaan vasta alkua kuitenki ..
 
Noh, onneks me pystytään kuitenki kaikesta huolimatta olemaan väleissä, se tässä nyt on kaikkein tärkeintä. Kuitenki siltä saan hyviä neuvoja ja vinkkejä, koska hänellä jo yksi lapsi entuudestaan on, joten sen yhden raskauden katsonut läpi. :) Ja jonku verran hänen kanssaan käyty läpi mitä tarttee hankkia ja kannattaa ja mitkä on ns. turhanpäivästä roinaa sit :)
Onneks jaksaa kuitenki näitä mun ''pieniä'' kiukkuja, eikä ole heti pistämässä sitte välejä poikki, vaan saadaan taas sovittua kunhan minä rauhoitun.. Ku en tosiaa tartte kummosempia ku sen että se on luvannu soittaa vaikka 16.00 ja sit unohtannu sen.. Väillä tietty ihan aiheestaki riitoja, ja sit sanon just kaikkee mitä ei pitäs.. Että onneks se on pitkäpinnanen ja jaksaa ymmärtää ja antaa anteeks :) <3

Joo, en minäkää oikei muihi kuppiloihi oo ollukkaa menos ku ihan näihin tän kylän pieniin karaoke kuppiloihin, ei tulis mieleenkää lähtee minnekkää isompaan baariin masun kanssa pyörimään ja pörräämään, ku niissä sit tuppaa olemaan nii ahastaki..
Aika paljo kuitenki menoja karsinu, ettei ihan joka vklp tuu oltua sitte ees tuolla lähikuppilassa kavereiden mukana, vaan sitä on osattu keksiä jotai muutaki tekemistä. :) Onneksi on kaverit jotka ymmärtää ja tukee kaikin puolin, ja joille se baareissa pyöriminen ei oo niin tärkeetä sitte. :)
 
Takaisin
Top