Lokakuun löpinät

Hei taas,
nyt on toinenkin ultra käyty ja kuulemma ihan oppikirjojen mukaan edetään, kaikki näyttää siis hyvältä. Toivottavasti nyt sitten jatkuu samaa tahtia loppuun asti. Sukupuolta emme kysyneet, kun mies ei halunnut tietää sitä etukäteen. Siellä se vauveli polskutteli, ei mitenkään erityisen vilkkaasti mielestäni liikkunut, mutta suu kävi kovasti, tarinaa tuntui riittävän, isäänsä siis tulee[:D].

Shani: onpa tosi kurja tilanne - nettiperhevalmennus ei tosiaan kuulosta kauhean kivalta, jää kokonaan pois se keskustelu "opettajan" ja toisten samassa tilanteessa olevien kanssa.

lilleroinen: mistä kuulit, että jos on supistuksia, pitäisi alkaa käyttää kumeja tai pidättäytyä? Olen kyllä toki lukenut, että siemensyöksy voi aiheuttaa supistuksia, mutta että ne olisivat kuitenkin ihan vaarattomia. Tämän nyt löysin tähän hätään aiheesta: http://www.rfsu.se/fi/Suomi/Seksi-ja-suhteet/Raskaus-ja-abortti/Seksi-raskauden-aikana-/ Mutta riippuu varmaan aina tapauksesta, esim. onko raskauden aikana ollut muita ongelmia, missä vaiheessa raskautta mennään, ja kuinka voimakkaista supistuksista on kyse. Itse en ole supistuksia huomannut, neuvolassa terveydenhoitaja asiasta kysyi, eikä sanonut sitten mitään varoituksia.

Rastafa81: Tsemppiä ultraan, juuri tulin omasta ja oli aika veikeä kokemus. Ja kiitos voidevinkistä, täytyypä poiketa body shopin kautta [:)]. Doven Velvet-mikälie ei tunnu riittävän.
 
Sus; meille terveydenhoitaja tänään tuosta kumin käytöstä sanoi .. ei kyllä pidättäytyä käskeny .. [:D] mutta spermassahan on joku ainesosa joka just aiheuttaa näitä suppareita .. ei kyllä kuullosta mitenkää kovin mukavalta, ku ei muutenkaa olla kumia koskaa käytetty .. mutta täytynee nyt "kokeilla" vielä jossain vaiheessa, että oliko sit sperma niiden aiheuttaja ja tulisko niitä uudestaan .. ja oliko ne nyt sitte ihan satavarmasti niitä.. just yhdelle kaveriäidille sanoin, että ku tämä on toisaalta niin hermoja raastavaa ku on ensimmäistä kertaa asialla, kaikki on uutta, keho toimii eri tavalla ja ei tiedä mikä on mitäki .. [:@]
 
lilleroinen: no sepä se, kun ei ole kokemusta näistä jutuista, niin on sitten monessa asiassa ihan moilasena... Mulla neuvolassa on muutamaankin kertaan painokkaasti varoittanut, että älä sitten siellä netissä roiku ja kaikkea usko, kun siellä esitetään ties mitä täytenä totuutena, eli tässä sitä sitten ollaan, kun yksi sanoo yhtä, toinen toista ja kolmas vielä sitä kolmatta...
 
Hei vaan!

Kohta rakenneultraan..IIK! jännittää..[:)] Toivottavasti kaikki on hyvin.
Ja tottakai haluan tietää pitikö se Ameriikan testi paikkaansa, että meille tulisi poika [:D]

Lisäksi haluan kysyä tuosta kamalasta ihon kutinasta. En usko että on raskaushepatoosia, koska kaikki lähteet kertovat että sitä esiintyy vasta rv30 jälkeen mutta en tiedä sitten..

Kirjaan illalla miten kävi!

Tervetuloa uudet ja kaikille muillekkin onnea rakenneultriin! [;)] Toivottavasti kaikki on hyvin ja vauvelimme kasvavat [:D]

 
Pika kuulumiset täytyy käydä hihkuilemassa!! Tänään rakenne ultrassa terve vauva polski meneen!!! Aivan mahtava tunne! Ja eipä jäänyt epäselväksi, että siellä pieni kikkula leijui!! Eli saadaan suurella todennäkösyydellä poika! Hoitaja oikein rupesi nauramaan, kun oli niin selkeesti nähtävissä, että ihan mekin se nähtiin ilman konsultointia [:D][:D]

Voi tätä fiilistä..meinaa ihan pakahtua ja tekis mieli mennä torille huutamaan mitä elämässä tapahtuu!! Nyt tämä alkaa, ehkä pikkuhiljaa realisoituun....vauva...[:)]

Tsemiä muillekkin ultraan ja IHANAA ODOTUSTA!!! MEISTÄ TULEE ÄITEJÄ!!![:)]
 
Hellou

eli eilen oli rakenneultra, mutta eipä nainen sukupuolta nähnyt... oli jalat todella tiiviisti yhdessä..Nyt melkein harkitsen yksityiselle menemistä, koska haluan niin palavasti tietää jos se onkin tyttö [:D]

Kaikki oli muuten ok. ¨[:)]

Harmittaa vaan todella ku olin ihan varma ett' sen näkee ja saa tietää niin ei [&o]


Onnea Rastafa81 poika vauvasta! Kyllä olisin itsekki kirmaillut pitkin sairaalaan pihaa ja käytäviä ja halannut joka ikistä vastaan tulevaa [:D]


 
ALKUPERÄINEN: Nannasu

masteri: monesko sulla on vai esikoinen? mä olen jo niin sanottu wanha tekijä (33v) ja tosiaan kolmas lapsi... silti on taas kun ekaa vartois kun edellisestä on se 11 vuotta jo aikaa [:D] Odotan tosi innolla sitä rakenne ultraa... josko näkis edes pienen vilauksen sukupuolesta [;)]

Tota kummiasiaa kun ootte pähkineet niin mun vanhemmalla pojalla 4 kummia ja yksi heistä ei kuulu kirkkoon mutta kelpuutettiin silti. Nuoremman kaikki 4 kummia kuuluvat kirkkoon. Tälle uudelle tulokkaalle on valittuna jo kaksi kummia mutta vielä on harkinnassa tuleeko lisää vai tyydytäänkä kahteen... saa nyt nähdä. [:)]


Tää on mulle toinen raskaus :) Ja mä odotan kans todella paljon sitä ultraa, että jospa juu näkis sukupuolen! :) Mulla on jotenki ihan "tyttö olo" :D  Esikko siis poika ;)
 
  Rastafa81: Onnea pojasta :)

Shusmita: Harmi että ultrassa ei näkynyt sukupuolta :/ Paljonkos tollanen yksityinen ultra maksaa? Mietin vaan, jos ei täälläkään näy sukupuoli, ni voisin itsekin käydä yksityisellä :)

Mitens teillä muilla vauvan liikkeet? potkiiko paljon jo? :)  Täällä mieskin tunsi tänään potkut, tosin tämä vauva potkii aika harvoin, mutta pyörii kyllä senkin edestä :D
 
nellu: molempia syön ja muitakin vitamiineja sekä rautaa.
 
rastafa81: vaaleansiniset onnittelut =) meidän pitänee tehdä kavereita sitten meidän tytöstä ja teidän pojasta =D
 
masteri: kyllä meillä käydään sellaista elämää tuolla vatsassa että huhhu. ja mieskin tuntee liikkeet ihan selvästi.
 
omaa: välillä taitaa tyttö tunkea jalkaa tai kättä kylkiiin kun pistää niin pirusti vaikkei edes liikkuis mihinkään. ja en tiedä onko ne nyt niitä supistuksia vai mitä kun välillä ottaa alavatsasta tosi kovastikkin kipeää ja on todella tukala olo. no eipä se niin kamalaa ole mutta ikävältä tuntuu kumminkin.
 
edelleen sitä saikkua tässä mitetin. ja kyllä noi ylityöt nyt rassaa päätä kun mulle laitetaan niitä vaan lisää vaikka pitäis saada pois pidettyä =(
ja kun tämä väsymys ei tunnu helpottavan sitten millään niin mietin josko sitä sais jonkun viikon vaikka ihan lepolomaa.......
 
masteri: Tää on alkanu potkimaan nyt viikon sisään ja tuntuu olevan aika vilpertti. Neuvolassakin täti sanoi että se viuhtoo kokoajan ja syke on korkeella. Mies ei harmiksi vaan ole viel tuntenut mahan läpi mitään :(
 
Päivän keskustelunaihe tuntuu olevan rakenneultra: Onko joku tehnyt pääkaupunkiseudulla hintavertailua tai mitä paikkaa suositatte 4D:hen? Mietin että mennään varmaan 4D:hen lisäksi jos 2 viikon päästä oleva rakenneultran jälkeen huvittaa viel ihailla jotain :) Eiks se ollut niin että menee rv 24:seen asti Kelakorvattavaksi osin?
 
Aurinkoista mieltä sateesta huolimatta ja muistakaa D-vitamiini, rautapadassa kokkaaminen ja pihvinsyönti jos väsyttää ....
 
Katruskalainen: Kaverini oli eilen hämeenlinnassa 4D-ultrassa ja hänellä nyt viikkoja 24+5 ja ainakin hän sai vielä kelakorvauksen. Hänelle joku oli sanonut että kelakorvauksen saisi viikolle 26 asti. Varmaksi en sano mitään, voihan olla että niissä paikoissa joissa ei ole kelan suorakorvaus käytössä niin raja on tuo 24 viikkoa. Itse varasin tänään ajan hämeenlinnaan kun kaveri kehui niin kovasti :)
 
Tervehdys taas kaikille!! [:)]

En ole taas pitkään aikaan täällä käynyt, nyt on loma menossa ja aattelin pistäytyä. [:D]

Eilen oli meillä rakenneultra, ja sukupuolenkin siitä jo näki. Poika meille olis suurella todennäkösyydellä tulossa, mies oli ihan ihmeissään, kun oli kokoajan ollut niiiin varma että tyttö tulee. [:)] Ihanaa, nyt pääsee vaaleansinisiä ja vihreitä vaatteita ostelemaan. [:)] Muutenkin kaikki oli ihan kunnossa, 4 viikon päästä taas ultraan, kun sanoivat että haluavat tiuhempaan seurata tuon minun sydänasian takia. Painoa pienellä pojalla olikin sitten jo 440g :D on se kyllä vielä nin mahdottoman pieni. [:)]

Meillä ollaan nyt hankintoja alettu hommailemaan pikkuhiljaa. Syöttötuoli ja jotain vaatteita jo löytyy, ja ensviikolla saadaan sukulaisilta uudenveroiset yhdistelmävaunut ja turvaistuin.. ja ilmeisesti myös sitteri. Sitten vielä hoitopöytä, sänky, tutit, itkuhälyttimet ym. [:)] Että kyllä tuota ostettavaa riittää. Niin ja mies on joskus aikoinaan isänsä kanssa väsännyt oikein hienon kehdon, sekin olis jo valmiina anoppilassa odottamassa. [:D]

Täällä myös vauva potkii jo hurjasti. [:)] Muutaman viikon olen jo liikkeet tuntenut, mutta kokoajan ne tulee vaan selkeämmiksi.

Otan itse siis myös tuon äitiysavustuksen pakkauksena, samasta syystä kuin moni muukin täällä, eli koska on esikoinen tulossa ja hyödyllisiä tavaroita siinä pakkauksessa todellakin on. [:)]

Iloista odotusta kaikille, ja tervetuloa vielä minunkin puolesta uusille maalismasuille. [:)]
 
Heissuliveissuli!

Tervetuloa kaikille uusille mahoille!
Siitä onkin aikaa kun olen jaksanut kirjoitella, lueskellut olen kyllä teidän kuulumiset. Ihania ultrauutisia ja muutenkin kivaa kun kaikilla menee hyvin [:)]

Itsellä on alkanut vihdoin ehkäkenties tuntumaan liikkeet, ainakin kaikennäköisiä muljahduksia mahassa tapahtuu. Kovasti odottelen että liikkeet tuntuisi selvemmin! Tiistaina on rakenneultra, ja myönnettäköön että kyllä vieläkin jännittää onko kaikki hyvin vaikka maha on kasvanut ihan hervottomasti. Parissa viikossa maha pullahti eteen ja meni vaatevarasto vähän uusiksi [:D]

Väsymys vaivaa aikatavalla, pitäisi varmaankin mennä otattamaan hg, kun se ei näytä kuuluvan normaaleihin neuvolakäynteihin. Vaikka taitaapi olla vaan tämä pimeys mikä vaatii vähän totuttelua.Mutta muuten sujuu mallikkaasti. Ollaan yllättäin saatu vauvalle tarvikkeita tulevilta naapureilta (rakennetaan parhaillaan) ja autoistuinkin on jo ostettu kun käytettynä saatiin samasta paikasta. Aika jännittävää aikaa!!

Hyviä potkuja!
 
Täälläkin potkii jo aikalailla, varsinkin nukkumaan mennessä ja syönnin jälkeen (etenkin jos on syönyt jotain makeaa). [:)] Tuntuvat jo aika hyvin päälle päinkin, tosin kun joku muu kokeilee niin vauvaa rupeaa ujostuttamaan... On isikin sentään jo pari kertaa onnistunut.
 
Huomenna olisi sitten vihdoin meilläkin se rakenneultra, jännää! On tämä vaan taas kerran niin ihmeellistä, vaikka onkin jo "vanha tekijä". Tosin edellisestä raskaudesta on jo 5 vuotta, joten paljon on ehtinyt unohtuakin. Eli oikeastaan on monelta osin vähän kuin ensimmäistä odottaisi... Ja joka raskaushan on aina muutenkin omanlaisensa. Tällä kertaa huomaan olevani enemmän huolissani kaikesta kuin ensimmäisellä kerralla (vaikka sen luulisi ehkä olevan toisin päin, johtuneeko iästä?) ja toisaalta enemmän ylpeä kasvavasta masusta, silloin nuorempana ensimmäistä odottaessa se jotenkin alkuun vähän nolottikin, sitä koitti vaan vetää sisään mahdollisimman pitkään... nyt maha pullahti heti ekoilla viikoilla näkyviin ja olin heti että jee! (Turvotustahan se alkuun varmaan vaan oli, mutta kuitenkin...)[:D]
 
Heissan mammat!
Kirjoittelen tänne pitkästä aikaa, joten onnittelut minultakin kaikille mukaan liittyneille!
Meillä rv 17+5 ja hienosti on mennyt, mitä nyt oon huolestunut niistä veren vasta-aineista kun veriryhmäksi paljastui B-. Vasta tällä viikolla on tuntunut möyrintää mahassa, kai se pikkuinen siellä pyörii. Neuvolassa syke oli 140, työkaveri veikkasi pojaksi kun on niin alhainen syke. Meillä rakenneultra on vasta 11.11 ja sen jälkeen päästään ilmoittautuun Haikaranpesään. Ensimmäinen valmennuskin on jo 2.11. Meinattiin kyllä ultrassa kysyä sukupuolta, jos pystyvät ylipäätään sanomaan. Töissä on tullut tehtyä tunteja aika lailla, ja ylityötunnit kerään alkuvuodelle, jotta pääsen mammalomalle aikaisemmin. Pyydän kyllä piakkoin vähentämään tunteja edes normaalimäärään, nyt mennään kuukaudessa noin 40 tuntia yli.
Halauksia ja jaksamisia kaikkille mammoille!
 
Alvari80: meillä on kanssa haku haikaranpesään menossa ja sama homma noissa ylitöissä. Alkaa olla aika rankkaa ja mulla ilmeisesti toi hemoglobiini ei tahdo millään nousta niin väsymys on loputon.

Me tapellaan ukon kanssa jatkuvasti ja se käy voimille. Oon aika sulkeutunut ihminen ollut aina ja nyt tämä raskaus on sitä pahentanut ja miestä ottaa päähän etten enää töiden ja kaiken muun jälkeen jaksa pitää hänelle seuraa vaan mielummin lepäilen.
On aika huomion kipeää sorttia niin mua hirvittää että mitä sitten kun mun huomio kiinnittyykin vaan vauvaan, hän on nyt jo mustasukkanen :(
Ja koska oon sulkeutunut niin saan syyttelyä siitä että lapsi ei ollakaan hänen!!!! Aika raskasta kun sairastan masennusta muutenkin ja nyt en voi syödä edes lääkkeitä sitä määrää mitä pää vaatis.
Mies on tällä hetkellä työtön (ei onneksi kuitenkaan juo tai mitään) ja ärssyttää sekin että jos tuon kerran ylitöillä leivän pöytään niin voisi edes kodista huolehtia mutta herra nukkuu päivät ja kun oon ärsyttävän siisti ihminen ja hermo menee jos on sotkusta niin siivoan sitten kaiken lisäksi itse ja asiasta eu voi mainita koska saan huutoa ja haukkuja sen jälkeen :( ei jaksa.

Huh kun helpotti avautua
 
Heipat kaikille!

hannamari: Raivostuttaa sinun puolesta tuo miehesi "looginen" ajattelu tapa. Omalla miehelläni oli alkuraskaudesta sama mutta onneksi nyt se on loppunut. Kun saimme oikein kunnolla puhuttua selvisi että hänestä vain tuntui että kun hän kuuli lapsen tulosta, että hänelle olisi heitetty 1000kilon taakka harteille [:D] ja siksi oli niin kireä. Onneksi sitten tajusi että on 9kuukautta aikaa valmistautua ja kerätä tarvittavat tavarat. [;)]

Itseäni vieläkin harmittaa se etten saanut tietää onko tulossa tyttö vai poika, ja nyt pitäis pikku hiljaa päättää meneekö sinne 4d ultraan...

Tilattiin netistä vaunut ja mies lähti niitä juuri hakemaan; iik! ihanaa [:)] Muita tavaroita saadaankin tuttavilta.. Ensimmäinen päivä neuvolaan ja saan sen lapun että voi hakea äitiysavustuspakkausta, sekin on kyllä aivan ihana juttu kun pääsee sitä tutkimaan, varsinkin kun se ehtii ennen joulua luultavasti tulla..

Tällaista tänään. Voikaamme kaikki paksusti [;)]

 
mahtavia uutisia saanu lukea teidän ultrista !! [:)]
meillä vielä 5viikkoa omaan .. nopeestihan toi aika menee loppujen lpuksi, ennenku huomataankaa niin on jo maaliskuu .. [:D]
oma äiti kyllä sano, että puolen välin jälkeen alkaa ne kituviikot .. ne taitaa paremminki olla sit sielä +35 !! [:D]
oman syöpöttelyn jälkeen täälä jo joku kovaa vauhtia yrittää ilmotella itestään .. [:)] pienet liikkeet siis tuntuu, nyt ku ne osaa tunnistaa liikkeiksi. ihanaltahan tuo tuntuu .. <3 sais vaan iskäki vielä tuntea saman ...

noista tulevista isistä !! :
täälä kans on pinnat kireellä. nyt on itellä joku hirveen herkkä vaihe menossa. itku vois tulla pienimmästäki asiasta, eikä tuo tuleva isä sitä tajua .. puolestaan vetää omat herneet nenään ku oon kuulemma niinku perseeseen ammuttu karhu !! [:D][:@] ja hermoja kiristää myös se, että tämä tosiaan on meidän lapsi. ihana asiahan tuo on, mutta hyvinki suuri elämänmuutos. meidän lapsi on kyllä toivottu, mutta aina välillähän tuo laittaa miettimään tulevaisuutta ja kaikkea .. ja se jos mikä kiristää.

hannamari; meillä taas toisin päin, että oon ite työtön ja mies opiskelee ja on samalla töissä. välillä saan kuulla siitä hyvinki kärkkäästi. rahallisesti kyllä pärjätään. yritän kyllä kantaa korteni kekoon kotitöissä, niin että miehen ei tarvis niitä sit tehdä .. suostun siis olemaan kotipiikana !! [:D]
 
ei se mua haittaa ettei sillä ole töitä kun itse tienaan niin hyvin mutta kyllä se nyt prkl täytyy silloin koti pitää kunnossa ja varsinkin olla nipottamatta täysin turhista asioista.
kovasti se töitä hakee että toivottavasti kohta tärppää niin rauhottuis, varmasti on turhautunut kun "nainen elättää" ja onhan se varmasti tylsää olla yksin kotona mutta mä olen siihen syytön. olisi onnellinen että minä edes olen töissä.
 
no mut jooh...
 
hullu minäkin oon kun sitten näitä  ylitöitä teen kuumeessa!!! ei paljo järki juokse prkl
 
Sympatiat täältä kaikille, joiden miehet on välillä täysiä urpoja!!

Meillä nimittäin sama homma, riidellään vähintään kerran viikossa. Meidän riitojen aihe on lähinnä se, että mua huolestuttaa, et miten mein parisuhde kestää vauvan.. (Meillä oli pettämis-episodi noin vuosi sitten, miehen puolelta, mutta päästiin siitä yli ja kaikki on sen jälkeen ollut ok) Mitä jos mies vaan päättää häipyä tai jos se ei tunnekaan vauvaa omakseen ja mä oon vaan vauvan kanssa enkä huomaa miestä enää lainkaan? Kauheat paineet, kun tuntuu, että sitten heti synnytyksen jälkeen täytyy heti olla valmis kaikenlaisiin peitonheilutteluihin ja muuhun ettei mies vaan lähde ja jätä mua. Väärä ajattelutapa, tiedän, mutta väkisinkin hiipii (varsinkin tällaisena hormonipallona) mieleen kaikkia tyhmiä ajatuksia.
Välejä hiertää myös tää remppa ja se, etten mä ole töissä.. Mies tekee normaalia 8 tunnin työpäivää, eikä työ ole erityisen raskasta henkisesti tai fyysisesti. Silti melkein joka viikonloppu on päästävä "nollaamaan" vaikka samalla mupistaan siitä kun remontti ei edisty. No on se kumma jos ei edisty kun la ryypätään ja su maataan krapulassa leffoja katsellen, prkl.[:-]
Mies ei todellakaan ole hyvä puhumaan asioista ja mua ärsyttää kun tuntuu siltä, että mä vaan olen se nalkuttava ämmä joka vaiheessa, vaikka yritänkin aloittaa keskustelut aina; "Minä haluaisin.. Minusta tuntuu pahalle.." Enkä siis syytä miestä, huuda ja hauku.

Tässä yhtenä päivänä mies sitten pitkästä aikaa avasi suunsa kun halusin jutella ja sanoi, että mä puhun vähän liikaa vauvasta (okei, oon puhunut siitä tosi paljon) [8|] ..Tuli tosi paska fiilis ja oon sitten sen jälkeen ollut puhumatta lähes kokonaan, en ole maininnut jos vauva liikkuu ja haluaisin miehen kokeilevan tms. Olen hiljaa itsekseni katsellut vaunuja, miettinyt nimiä ja muuta. En halua painostaa miestä ja uskon, että kun aika on kypsä niin hän itse ottaa asioita puheeksi enemmän.

Kauheeta kun tuli pitkä sepustus ja tästä saa varmasti sen kuvan, että meidän parisuhde on aivan kamala [:D] Näin ei todellakaan ole, jos ei olis niitä aivan mielettömän upeita ja onnellisia hetkiä niin en ton miehen kanssa jaksaisi päivästä toiseen. Välillä vaan menee hermot ihan totaalisesti ja tuntuu ettei jaksa ihan kaikkea aina kantaa yksin.

Toivottavasti kaikkien maalismasulien odotus sujuu hienosti ja jaksatte nauttia ihanista ja kirpeistä aurinkoisista syyspäivistä [:)] Haleja kaikille!
 
Takaisin
Top