Lokakuun löpinät

Heippa

Ekat liikkeet tuntu perjantaina, ihanaa! Oon siis rv 19+2. Mä otan kanssa äitiyspakkauksen, oon jo käyny katteleen sitä Kelan sivuilta. Kannattaa muistaa, että jos aloittaa äitysloman 50 pv ennen laskettua aikaa, niin se on sit lopusta pois, osahan jää sit vaan sairaslomalle, jos ei pysty töissä käymään.

Koska muut on kertonu raskaudesta töissä? Mä kerroin jo rv 14, kun en jaksanut ruveta salaileen asiaa.

Käytiin taas viikonloppuna ihailemassa pinnasänkyjä ja muita tarvikkeita. Aivan ihania juttuja oli! Palvelu kylläkin ei ollut parhaimmasta päästä Mitä mieltä olette, että kannattaako ostaa sellanen sänky jossa on laskettava laita ja säädettävä pohja?

Ja muuten onko kellään tullu sellasta, että ei voi sietää natriumglutamaattia? Mua etoo se haju ja maku, enkä voi syödä mitään mikä sisältää sitä.
 
Pipo: Olen kokenut aivan samanlaista päivittelyä työkavereiden taholta ja se on ärsyttävää. Sitten vielä nämä vatsantaputtelijat! Voisi ensin kysyä saako koskea. Itse en ole koskaan tuputtanut omia raskaus- tai synnytyskokemuksiani kenellekään.   
 
Heippa kaikille!!

Täälläkin otetaan äitiyspakkaus, 2010 pakkaus oli aika makee :) Pakko oli käydä vakoilemassa!
Itse olen äitiysloman tiimoilta päätynyt aloittamaan 30 päivää ennen, ja jos sitä ennen joutuu jäämään pois niin sitten on jäätävä vaan sairaslomalle. Itse haluan olla mahdollisimman kauan kotona lapsen kanssa, ennenkuin kelan rahat on finito.

Eilen oltiin toisessa perhevalmennuksessa, ja siellä sai ihan hyviä vinkkejä ergonomiaan, eli se säädettävä sängynpohja on ihan ehdoton, jottei oma selkä kärsi. Samoin mahdollisen hoitopöydän sijoittelu oikealle korkeudelle ja vaunujen aisan säädettävyys. Ihan mielenkiintoisia luentoja.

Omasta navasta sanottakoon senverran että taas väsyttää niin pirusti, työ ei maistu ja kaikki tekemättömät työt ahistaa. Mikä lie tämäkin vaihe on, mutta muuten on aika kivaa kun maha kasvaa ja vointi on hyvä. Kohta koittaa talvitakkikriisi kun iltapäivästä alkaa kaikki takit puristaa vaikka ne aamulla solahtaakin päälle ihan sujuvasti. Miten se maha kasvaakin iltaa kohden ihan hirveästi [:D]

Iloista oloa!!
 
Sain huokaista helpotuksesta neuvolakäynnillä, sillä kyllähän ne sydänäänet löytyivät ja vielä hyvät sellaiset. Vähän siellä mahassa villiinnyttiinkin, sillä sydänäänet kiihtyivät kuuntelun aikana. Kuulemma noinkin nopeat vaihtelut sydänäänissä ovat vaan hyvä asia ja merkki siitä, että istukka toimii hyvin. Sain perhevalmennusaikataulun, johon ilmoittaudun sitten jos ei päästä Haikaranpesän perhevalmennukseen. Huomenna ilmottaudun raskaanaolevien fysioterapiaryhmään, jotta mahdolliset pahemmat selkäongelmat pystyttäisiin ennaltaehkäisemään. Tarvittaessa pitää sitten hakeutua lääkärin kautta henkkoht fysioterapiaan jos ei tuo ryhmäterapia riitä.

Terkkari uumoili, että seuraavat viikot maha paisuu nopealla tahdilla. Tällä hetkellä kohdun korkein kohta on vielä hieman navan alapuolella. [:)]
 
eiffe: mulle sanottiin että haikaranpesään on yleensä kaikki halukkaat päässeet ja itse ainakin meinaan sinne hakea. on se vaan mukavampaa jos saa omat tilat missä olla rauhassa.
 
hamasu: täällä ihan sama vika, ei vaan yhtään huvittais töissä olla.
 
kyllä mä oon 50pvän kannalla kun ei tätä työtä pysty tekemään hirveen myöhäseks. nytkin jo tuntuu niin tuskaiselta välillä että huhhu. varmaan kohta alkaa saikkukierre kun tuntuu aika ahdistavalta ja onhan tuo selkäkin ihan pirun kipeä. Mulla on välilevyn rappeuma niin alkaa olla toooosi kivaa tämä...
 
RAKENNEULTRA PERJANTAINA!!!! ei malttais odottaa millään =)
 
 
kyllä minä myös olen sen 50 päivää ennen kannalla omalta osaltani vaikka tiedän että se on pois toisesta päästä, mutta kun yrittäjälle ei kukaan maksa sairaslomasta niin sillä ei ole merkitystä. ja ajattelin jäädä kyllä äitiysloman jälkeenkin vielä lapsen kanssa kotiin :) Ne on kuitenkin niin ainutlaatuisia hetkiä.

Tänään on muuten tasan puoliväli täällä :)
 
Eilen tunsin ekaa kertaa selkeesti vauvan liikkeet, nyt on siis 16+4. Mulla on kauhee yskä että vauva kai koitti vinkata että hiljaa että hän saa nukuttua :) Tuli "kyljen kääntöä" ja ihan potkujakin. Aika ihkua. Onko muilla 17. viikkosilla mitään selkeitä tuntemuksia? Illalla koitin iskällekkin demonstroida mutta silloin ei pikkuinen tietystikään tehnyt mitään :(
 
Aurinkoista viikkoa!
 
Moikka!

Olipas paljon juttuja taas :)
Meillä on kans jo kummit suurinpiirtein valittu, pari vaan jos vielä keksis. Mitenkähä lie onnistuneeko saada sellasta henkilöö kummiks joka ei oo käyny riparia, jostain luin kyllä että nk. tukihenkilökss voi ryhtyä ja olla kasteessa kummien mukana.. Kellään minkäänlaisia kokemuksia?

Äitiyspakkaus on tarkoitus ottaa tännekkin, oli kyllä ihan nättejä vaatteita siellä :) Ja kun ei tosiaan ole tullut niin paljon hommailtua vielä kaikkea tavaraa sun muuta, kun ensimmäinen on. Ja niin pieniä on tosiaan sitte ees vaikee saada mistään, ku ei kukaan ole ihan heti pieniä pyöräyttänyt. :)

liikkeitä on tuntunu jo reilun viikon ajan :) Aika jännä ku välillä monottaa tulemaan ihan kunnolla, ja sit saattaa pari päivä olla ihan tooooosi hiljasta..

Matkaa synnytyssairaalaan tulee liki 100 km, mut ultraukset ja muut ne tekee tääl.. tai no siit rakenne ultrasta ei nyt oikein tiiä misssä se on.. kunha nyt tulis se aika sielt postista kotiin asti :O)

massukin alkaa jo kuulemma kivasti kasvaa, itse en sitä niinkään huomaa, ku on tuota painoa muutenki jokunen kilo liikaa. 'Mutta kaverit ja tulevat mummot ne muistaa siitä sitte huomautella, itse sen vaan huomaa siitä ku alkaa housut puristaa..
 
katruskalainen: mulla alko liikkeet kans suunnilleen noihin aikoihin =) ja meillä ainakin pikkunen on niin vilkas että oksat pois =) ja ei se tietenkään liiku just sillon kun isukki on sitä koittamassa. meillä meni pitkään ennenkun vaavi suostu isiä potkasemaan =)
 
meijän äijä on kyllä sulonen kun se juttelee tolle mun mahalle koko ajan =) hupsu
 
me hukutaan siskolta saatuihin vauvanvaatteisiin =) niitä on niin jumalaton määrä että luulis riittävän ja hyvinkin pitkäks aikaa, säästää aika paljon kun ei itte tarvii ostaa oikeastaan mitään =)
 
meillä on nyt rattaat, tuttipulloja ja jättikasa vaatteita. myöhemmin saadaan sieltä vielä hoitopöytä ja turvakaukalo ja sitteri eli ittelle jää hankittavaa tutit ja itkuhälyyttimet. ukko tekee itse kehdon joten siitäkään ei tarvii murehtia ja luotan siihen että mummi ja muut sukulaiset ostaa lelut yms jutut pikkuselle.
tarviiko se edes muuta?
 
voiku tääläki päin olis samanlainen paikka ku toi haikaranpesä. se kuullostaa jotenki niin ihanalta ja ihanalta paikalta synnyttää. mutta mikäpäs vika tossa meidän sairaalassakaa on ?! .. [:D] matkaa meille tulee n.8km .. samoin ultriin ja neuvolaan .. neuvolaa joudutaan sit vaihtamaan ku muutetaan. harmi ..
piu89; meidän kummipoika kastettiin toukokuussa, meitä "oikeita kummeja" jotka merkittiin kirkonkirjoihin oli yht.5 ja sit oli yks "epävirallinen", tämä henkilö ei kuulunu kirkkoon, joten ei merkitty viralliseksi, mutta seisoi kuitenkin meidän kanssa kastetilaisuudessa. tämä ko. henkilö oli kuulemma ennestään jo "kummi" ja silloin oli kastetilaisuudessa seisonut normaalisti vieraiden seassa .. tapoja on varmaan monia ...

vatsan kasvua odotellaan tääläki .. muiden mielestä se on kyllä jo kasvanu, mutta mä en vielä usko !! [:D]
puntarissakin numerot nousee ... yritän koko ajan hokea itelleni, että se vauva painaa myös, niinku lapsivesi ja rinnat sun muut .. kaikki ei oo pelkkää syömällä aiheutettua ... ei vaan meinaa mennä jakeluun .. [:D][:@]
 
Hei taas! Oho, minä kun stressasin 26km sairaalaan, muilla löytyy paljon pidempiä matkoja.. joten olen ihan hiljaa [:)] eiköhän siitäki selvitä ellei vauva päätä tulla ulos yhtä nopeeta ku esikoinen [:D] mikäs toi haikaranpesä homma on? onko se jokin perhehuone tms? en oo kuullutkaan.
Joo kyllä jo omat housut alkaa puristaa ja varsinkin illalla maha on huomattava, joten onhan työkaveritkin hoksanneet tilani [;)]  vauvalle ollaan ostettu kalliimmat hankinnat eli turvakaukalo telakalla ja vaunut, muita pitää ostella ajan mittaan, tahtoo vaan tämä aika mennä  hullua vauhtia.. äityysloma alkaisi jo 11.1, jos jää varhennettuna, ei voi tajuta, välillä unohdan aivan kokonaan että oon edes raskaana, hassua.
 Mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille ja kylmiä syyspäiviä [;)]
 
Me ei aiota kastaa vauvaa, koska ei kuuluta kumpikaan enää edes kirkkoon. Joten olen noita kummejakin miettynyt, että valitaanko niitä lapselle ollenkaan. Koska eikös kummien alkuperäinen idea olekin huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta yms. Aiotaan kyllä pitää nimiäiset, eli vähän niin kuin kastajaiset, mutta ei mitenkään uskonnollinen. Siskollani on kyllä lapsillaan kummit vaikka ei heitäkään ole kastettu. Enkä kyllä yhtään edes tiedä ketä pyydettäisiin. Täytyypä vielä tätäkin miettiä... [:-]

Äitiyspakkaus otetaan myös täällä. Me ei olla hankittu vielä vauvalle oikeastaan mitään. Siskolta saan vaatteita, turvaistuimen, leluja, hoitolaukun, ehkä vaunut ym. Täytyy nyt katsoa, että mitä saa tutuilta ja mennä sit vasta kauppoihin, vaikka vähän ois kyllä hinku mennä jotain tavaroita ostelemaan. [:D]

Jee, mun flunssa alkaa pikkuhiljaa loppumaan.. [:)] Toivottavasti ei tuu seuraavaa vähään aikaan. Meillä on seuraavaan ultraan vielä vähän yli kaksi viikkoa, ei millään malttais odottaa... 
 
Heippa kaikille...

tääl tuntu ekat liikkeet tasan 16rv ja tasaseen tahtiin tuntunut jokapäivä sen jälkeen mulla siis komas lapsi tuloss joten liikkeet tuntuu aiemmin)... isä ei vielä ole päässyt tunnustelemaan kun liikkeet ei tunnu vielä ulospäin. Nyt on viikkoja 17+2 kasassa ja massu kasvaa mukavasti. Meillä on seuraava ultra 8.11 jolloin tuleva isikin pääsee näkemään pienokaisen. Toivottavasti sukupuolikin selviää siinä samalla, toivon nimittäin tyttöä, kun noita poikia on jo kaksi [;)]

Minä otan kans äitiyspakkauksen... ei enää ole mitään vauva kamoja tallessa poikien jäljiltä joten kaikki on ostettava... pojat on siis jo 11 ja 13 vuotiaat [:D] Äitiysloman aloitan normaalisti, en siis varhennettuna. Sairaslomaa haen töistä jos liian rankaksi käy... saapi nyt nähdä, kaks vuorotyö ja ajoittain melko raskastakin kun joutuu seisomaan lähes kokovuoron kun taukoja ei juuri kerkee pitämään.

Sairaalaan meillä on matkaa 50km, Tampereelle täältä Akaasta on mentävä synnyttämään. Matkaan menee talvella joku 40-45 min moottoritietä... toivon totisesti ettei olisi ruuhkaaikaan vaava tulollaan [:D]
Mun pitää mennä synnytys suunnitteluun muutenkin ennen laskettua aikaa koska kuopus tuli keisarinleikkauksella... niin sanoivat että pitää mennä sellaseen suunnittel juttuun sit.

Täällä on kaikki ok ja jaksaa taas lenkkeillä koiruuksienkin kanssa ja muutenkin yleisvointi on hyvä. Rauta oli pahasti laskenut mutta sekin on nyt korjaantunut kun syön rautatapletteja. Ei väsytä enää [:)]

Värikästä syksyä ja mukavaa odotusta kaikille!
 
juu, mä jäin kans miettimään mikä toi haikaranpesä oikei on?

lapsen isän suvun puolelta on valittu kummiksi sellainen joka eiole vielä kenenkään ja kummi, ja jonka kanssa minäkin tulen parhaiten toimeen ja kenen kanssa ollut eniten tekemisissä. Pitäs vaan vileä minun suvun puolelta keksiä.. Pikkusiskoakaan ei voi vielä pyytää koska rippikouluun on vielä kuitenki kaks vuotta aikaa. Mutta saas ny nährä kuin käy. :) Toivottavasti onnistuu saada ''kummiksi'' tämä kaveri joka ei ole käynyt riparia, koska on kitenkin meiädän molempien hyvä ystävä.

Hannamari: Teillä tekee itse kehdon, minä saan onneksi lainaan sellaisen. Semmonen on vaan jotenki niin ihuna, ja se oli pakko saada :)

meillä ei vielä oo rattaita tai muita mietittykään sen enempää. Tahtoo nyt tietää enste kumpi sielt on tulossa, jos tahtoo nyt näyttää :) Kuinka moni teistä tahtoo tietää kumpanenko, prinssi vaiko prinsessa, sielt on tulossa?
Rakenne ultra on 1.11. Jänskää, ku kuitenki on jääny jotai niitä verikokeita sun muita välistä mitä kaikkee niit nyt ois ollukkaa, mutta jospa siellä olis molemmat kädet ja jalat, ja mielellään ne 10 varvasta ja sormeakin :)

Täällä kans sairastellaan pientä flunssaa, ja pelätään parvorokkoa.. Tuntuu vaan ihan hurjalle oottaa niit parvorokon tuloksia 1-2 viikkoo!! Ja kun nähtävästi, näin ainaki äiskä muisteli, en oo itte sitä sairastanu.. Ja oon ollu sellasen lapsen kanssa tekemisissä viikon verran jolla on nähtävästikkin se parvorokko, ja niillä on päiväkodissa sitä ollu.. Mutta toivotaan parasta, hupsuksi tulee jos jää hirveästi murehtimaan sitä..
 
Huomenta! Tässä ennen töihin menoa pikaisesti kirjotan...

Hui, piu89, täällä peukut pystyssä toivotaan että rokko ei oo suhun tarttunu!
Meillä olis rakenneultra 28.10. ja meinataan kyllä kysyä kumpi siellä masussa potkii [:D]
...ehkä.... mä oon siis vieläkin tosi kahen vaiheilla että kysyäkö vai ei...

Kummeja ollaan kyllä jo mietiskelty, mutta päätöksiä ei vielä olla tehty. Joku kysy että kuinka monta kummia voi antaa, 4 on kai se yleisin, mutta sitte esim. mun kumminpojalla on 7 kummia yhteensä [:)] Mulla itellä on 1 sisko ja miehellä ei yhtään siskoa, ni oon miettiny että kuuluuko mun pyytää mun siskoa kummiksi, ja jos sisko on sitte kummi ni vaavilla ei oo yhtään "normaalia" tätiä... Luulen että meillä päädytään 4-5 kummiin.

Mulla tekee muuten jo tiukkaa mahtua talvitakkiin [;)]

Ihania syysterkkuja kaikille!
 
ALKUPERÄINEN: Nannasu

Heippa kaikille...

tääl tuntu ekat liikkeet tasan 16rv ja tasaseen tahtiin tuntunut jokapäivä sen jälkeen mulla siis komas lapsi tuloss joten liikkeet tuntuu aiemmin)... isä ei vielä ole päässyt tunnustelemaan kun liikkeet ei tunnu vielä ulospäin. Nyt on viikkoja 17+2 kasassa ja massu kasvaa mukavasti. Meillä on seuraava ultra 8.11 jolloin tuleva isikin pääsee näkemään pienokaisen. Toivottavasti sukupuolikin selviää siinä samalla, toivon nimittäin tyttöä, kun noita poikia on jo kaksi [;)]

Minä otan kans äitiyspakkauksen... ei enää ole mitään vauva kamoja tallessa poikien jäljiltä joten kaikki on ostettava... pojat on siis jo 11 ja 13 vuotiaat [:D] Äitiysloman aloitan normaalisti, en siis varhennettuna. Sairaslomaa haen töistä jos liian rankaksi käy... saapi nyt nähdä, kaks vuorotyö ja ajoittain melko raskastakin kun joutuu seisomaan lähes kokovuoron kun taukoja ei juuri kerkee pitämään.

Sairaalaan meillä on matkaa 50km, Tampereelle täältä Akaasta on mentävä synnyttämään. Matkaan menee talvella joku 40-45 min moottoritietä... toivon totisesti ettei olisi ruuhkaaikaan vaava tulollaan [:D]
Mun pitää mennä synnytys suunnitteluun muutenkin ennen laskettua aikaa koska kuopus tuli keisarinleikkauksella... niin sanoivat että pitää mennä sellaseen suunnittel juttuun sit.

Täällä on kaikki ok ja jaksaa taas lenkkeillä koiruuksienkin kanssa ja muutenkin yleisvointi on hyvä. Rauta oli pahasti laskenut mutta sekin on nyt korjaantunut kun syön rautatapletteja. Ei väsytä enää [:)]

Värikästä syksyä ja mukavaa odotusta kaikille!


Meillä taitaa olla samat viikot ja samana päivänä jopa rakenne ultra :) minullakin 8.11. Mukavaa odotusta myös sinulle :)
 
masteri: monesko sulla on vai esikoinen? mä olen jo niin sanottu wanha tekijä (33v) ja tosiaan kolmas lapsi... silti on taas kun ekaa vartois kun edellisestä on se 11 vuotta jo aikaa [:D] Odotan tosi innolla sitä rakenne ultraa... josko näkis edes pienen vilauksen sukupuolesta [;)]

Tota kummiasiaa kun ootte pähkineet niin mun vanhemmalla pojalla 4 kummia ja yksi heistä ei kuulu kirkkoon mutta kelpuutettiin silti. Nuoremman kaikki 4 kummia kuuluvat kirkkoon. Tälle uudelle tulokkaalle on valittuna jo kaksi kummia mutta vielä on harkinnassa tuleeko lisää vai tyydytäänkä kahteen... saa nyt nähdä. [:)]
 
Moikka!

Meillä oli tänään rakenneultra :) Ultrauksen teki harjoittelija ja lääkäri oli myös vieressä. Kaikki katsottiin todella huolella, oltiin yhteensä tunti siellä vastaanotolla. Kaikki näytti olevan kunnossa ja vauva vastasi viikkoja. Sukupuolta kysyttiin ja itsekin näin ettei mitään ulokkeita näkynyt, lääkäri kuitenkin sanoi, että saattaa olla myös ujo poika jos vehkeet onkin piilossa eikä siinä asennossa näkynyt. Tyttö kuitenkin suuremmalla todennäköisyydellä. Muutaman viikon päästä varmistuu kun menemme 4D ultraan.

Me ollaan myös kummiasiaa mietiskelty ja 4 kummia aateltiin. Miehen siskoa tai veljeä aateltiin yhdeksi, mutta ei olla vielä päätetty kumpi. Ehkä jos tyttö tulee niin sisko ja jos poika niin veli, vaikkei sillä sukupuolella niin väliä olisi.

Itselläni myös kaikki talvitakit alkoivat olla pieniä ja kävin eilen ostamassa h&m:ltä äitiys villakangastakin. Muualta en löytänyt takkeja.
 
Moi kaikille!

Olitte ihmetelleet tuota Haikaranpesää. Se on Kätilöopiston sairaalassa tämmöinen ns. pehmeämpien arvojen synnytysosasto. Siellä on hyvin mahdollisuus erilaisiin lääkkeettömiin kivunlievityksiin yms. ja siellä tuetaan myös isän osuutta koko prosessissa. Ja perhehuone kuuluu asiaan sekä siellä annetaan paljon aikaa ja tilaa vanhempien ja vauvan keskinäiseen tutustumiseen. Me oltiin esikoista menossa sinne synnyttämään, mutta osasto oli silloin valitettavasti täynnä. Kuitenkin perhehuone järjestyi, mikä oli todella ihana asia. Silloin mieskin sai olla heti alussa vauvan kanssa ja se oli  muutenkin meidän kannalta todella hyvä kun itse olin sektion jäljiltä todella kipeä. Nytkin meinataan varata mahdollisuus perhehuoneeseen jos synnytys päätyy sektioon, mutta jos kaikki menee hyvin niin sitten ei kun esikoinen ei vissiin pääse perhehuoneeseen. Haikaranpesään ei meitä nyt edes oteta kun on sektio takana: sinne pääsyyn oli myös muitakin kriteerejä. Netistä löytyy Kätilöopiston sivuilta lisää tietoja jos alkoi kiinnostaa.

Kummeiksi pyydetään nytkin sukulaisia. Jotenkin tuntuu että sukulaiset pysyvät varmemmin yhteyksissä.
Äitiyspakkaus me otetaan rahana, kun on vielä esikoisen jäljiltä paljon pieniä vaatteita. Vaikka itse pakkaus on mielestäni todella hyvä, eikä rahalla saa läheskään niin paljon täysin uusia vaatteita.

Oma olo alkaa nyt olemaan suht normaali ja ruokakin maistuu taas ihan mukavasti. Jes! [:)] Alkoi tuntumaan tosi tylsältä kun energiat oli koko ajan ihan maassa. Nyt elämä maistuu taas! Ja huomenna on mullakin neuvola! Mukava päästä kuuntelemaan sydänääniä! [:D]

No tulipas pitkästä aikaa paljon juttua! Tästäkin huomaa, että olo on parempi! [:D]

Mukavaa odotusta kaikille!
 
jeeee tänään tasan 20vk takana =) huomenna rakenneultraan ja jännittää niin helkutisti!!!! en varmasti saa nukuttua ensi yönä!

Ja huomenna pääsee tiedustelemaan ja juttelemaan tarkemmin tuosta haikaranpesäpaikasta. itsellä suunnitelmissa sinne mennä jos vaan pääsee =) oon kuullu että loisto paikka se on =) vaikka itse en ole ajatellut että edes yrittäisin ilman kipulääkkeitä vetästä tuota hommaa läpi. On siellä perhevalmennus ja paljon muutakin etuuksia =)

pikkuinen on tänään potkinutkin normaalia enemmän, varmaan juuri tuon mun jännityksen takia. tietääpähän ainakin että on kaikki kunnossa tuolla masussa kun niin terhakkaasti siellä mönkii =)

mun masun kyllä jo huomaa ihan kaikki että vauva sieltä tulee, kantiksetkin töissä kyselee että kuka heille myy nyt kaikki ja hoitaa kuljetukset, varaukset yms kun mä jään lomalle =) nyt heidän pitää tyytyä johonkin pojista ja sekös niitä harmittaa =D
 
Takaisin
Top