LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu ei se kotona arpominen tietty auta, sitä vartenhan ne lääkärit on. Mulla vuodossa mukana kyllä selkeästi valkovuotoa, jää meinaan paperiin ja huomaa kun pikkarit kuivuu. Haisee ehkä vähän imelälle, mutta ei kyllä spermalta. :oops: Oon lukenut, että runsas vetinen vuoto on normaalia loppuraskaudesta. Mulla ei ole ollut oikeastaan mitään vuotoja missään vaiheessa, että pitikin alkaa sitten heti limatulpan irtoamisen jälkeen!:arghh:

Tää päivä meneekin sitten näemmä flunssassa peiton alla makoillessa. Yöllä oli niin tukala olo, että oli pakko ottaa särkylääke, että sai nukuttua.

Saako nyt nukahtaa? Eilinen päivä oli rankka ja nyt tänään sit heräsin 7 aikaan enkä saanu unta enää.. Aloin sit siinä 8 jälkeen kokoamaan kallax hyllyä lastenhuoneeseen ja keitin pannullisen kahvia. Sit 9 aikaan totesin miehelle että nyt ylös sieltä sängystä. Sitä pikaseen syötiin ja koottiin hylly loppuun ja 11 aikaan lähdettiin hakemaan siskoa toiselta puolelta turkua että päästään käymään mammalle kaupassa. Mammalle sit ajettiin sen jälkeen ja laitoin siellä laskut ja söin pari croissanttia ja sit iski ihan totaalinen väsymys ja lähdettiin ajamaan kotiin päin siinä 2 paikkeilla.. Nyt on sit semmonen olo että vois vaan nukkua! Ja Pojun liikkeetkin taas oksettaa :(

Ajelin lähikaupunkiin mamma-kavereiden kanssa treffeille ja nyt tuntuu et ois kannattanut jättää tekemättä. Lapsi päättänyt potkia(?) Virtsarakkoa ja alapäätä niin nyt on ihan hellänä. Ja jotain valkovuotoa? Oon ihan neuroottonen vuotojen kanssa kun yhden kerran jo makasin osastolla+2vko kotona...

Mut yllätettiin tänään aaaivan täysin babyshowereiden merkeissä. Menin ystävän luokse käymään, koska hän omien sanojensa mukaan oli tuonut Helsingin reissulta meille tuliaisia, enkä osannut yhtään odottaa, että siellä odottikin yhteensä 11 ystävääni/perheenjäsentä + 4 lasta. Juhlat oli järjestetty aivan ihanasti, ystävän koti koristeltu baby boy -viirillä, vaaleansinisillä ilmapalloilla, tarjottavat oli herkullisia, kakku aivan ihana sekä saimme/vauvamme sai ison kasan yli-ihania lahjoja kuten vaippakakun, vaatteita, tuttipulloja, unirievun, pehmeän itseommellun fleecepeiton, suklaata jne. :) Ystäväni olivat keksineet vaikka mitä ohjelmaa kuten sain arvuutella heidän lapsuudenkuvista kuka on kukin, langan avulla veikkailtiin vatsani ympärystä, sain jalkahieronnan ja lisäksi osallistujat arvuuttelivat vauvan syntymäpäivän, pituuden ja painon. Kaiken päälle sain ihanan korun, johon jokainen osallistuja oli tuonut pienen osan, helmen tai korunpalasen, jolla on ollut heidän omalla polullaan merkityksensä. Olen niin kiitollinen, siunattu ja onnellinen tästä päivästä. :)

Mä kans kehottaisin käymään testailemassa, että onko lapsivettä. Käsittääkseni aika simppeli testi on tehdä eikä tarvi sit enää miettiä. Tai ainakin soittaa ja kysyä, että olisko aiheellista tulla.

Joo kävin päivystyksessä ja hyvä niin, lapsivettähän tuo. Sain kortisoonipiikin ja antibiootteja ja ottivat sisään naistenklinikalle. Nyt sitten katsellaan, tutkitaan arvoja ja lääkitään. Kätilö puhui, että yleensä vuototapauksissa synnytys käynnistetään näillä viikoilla viimeistään kahden viikon sisään, jos ei itse käynnisty. Kai tuo infektioriski sen verran suuri. Mutta nyt sitten päivä kerrallaan mennään perehtyen keskosen hoitoon. Toivottavasti huomenna tiedettäisiin taas enemmän.

Just kans ite mietin että on aika hurjasti nyt tällaisia uutisia :( paljon jaksamista kummallekin! :Heartbigred

Ollutpa täällä sunnuntai. Toivon parhainta lopputulosta kaikille sairaalassa odottajille ja voimia jaksaa. <3

Mulla jatkunut myös supistelu sekä liitoskivut. Mä odotan keskiviikon lääkäri aikaa. Minulla myös jotain tihkunut, tai tuntunut valuvan mutta mitään en ole paikallistanut. Itse epäilen sitä että vauva on laskeutunut viikonlopun aikana ja siitä johtuen liitoskivut _helvetillisiä_, eilen olin käytännössä kävelykyvytön. Tämä aamu alkoi olosuhteisiin nähden melko kivuttomana, eikä ole supistanut. Joudun kuitenkin lähteä kauppaan hakemaan naulakkoa ja kuramattoa ja toivonkin että selviän pienellä ja osaan ottaa rauhallisesti.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Kun on klo 8.00 kaupungissa, ehtii vaikka mitä. Hain tokmannista lapsille uudet hanskat ja pipot ja tytölle toppahousut. Ja hong kongista kuramaton. Ei löytynyt pystynaulakkoa ja ajattelin tehdä sen ite, meil on puuta ja kuviosaha ja ruuveja ja maalia... Kuinka vaikeaa se voisi muka olla? :P lidlistä hain päivän ruuat ja tässä nyt lounastan itseäni taas palloksi ettei liikkumaan pysty... Ja ehdin käydä äitiäkin moikkaamassa.

Ei supistellut eikä sukkapuikkoillu. Pissatti vaan KOKOAJAN.

Aww :arghh: Me saatiin eilen mammalta juorun oksia (onneks niitä on monta) ja nyt huomasin että toinen meidän kissoista oli teurastanut 2 oksaa ihan käyttökelvottomaksi.
No nyt täytyy vaan koittaa suojella noita loppuja oksia kissan suulta ja toivoa että ne kasvattaa juuret niin sais pian tosiaan pois kissan ulottuvilta..

Hitto nää harkat on ärsyttäviä.. No nyt ei tarvii huolehtia ku on vauvalle edes noi vaatteet pestynä ja viikattuna hoitopöydän laatikoihin.
Oon niin tyytyväinen kun ostettiin ikeasta tommosia organisointiin tarkoitettuja laatikoita kun sain tollai kivasti laitettua. Eikä nyt ole kaikki vaatteet sekaisin vaan tuolla laatikossa :) mieskin ehkä sit tietää mikä vaate on mikäkin kun on ns vakiot nuo paikat :)

Liitteet

• IMG_20161010_143505.jpg
    IMG_20161010_143505.jpg
    946.9 KB · Katsottu: 57
  • IMG_20161010_143316.jpg
    IMG_20161010_143316.jpg
    972.1 KB · Katsottu: 54
Mäki haluisin laatikoihin vaatteet, mut meillä nii rajalliset tilat joten ostin kolme ovellisen vaatekaapin. Reunakaapit mulle ja miehelle ja keskimmäinen kaappi (jonka alla sukkalaatikot) vauvalle. No saa hän 4 hyllyä johon mahtuu varmaan vaatteet ja haalarit ja vaippapaketti ym. Yhden kolmesta sukkalaatikosta joudun ottaa varmaan vauvan rasvoille ym. Hoitotarvikkeille. Voiku sais kaapin hakea jo tänään. Riippuu koska ukko tule töistä.

Takaisin