LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä hempalle sairaalaan!
Me ei makseta muutenkaan sairaalassaolosta läheskään sitä hintaa mitä se oikeasti maksaa, jos oikein muistelen niin esikoisesta lasku oli jonkun alle 300€ ja olin sairaalassa ma-la eli 6 kalenteripäivää. Todellinen kestannus varmaan 10 000€ koska sektio...
Nyt kun katsoin niin hoitopäivän hinta joku 49,10 eli vähintään se 150 menee... meillä ei kannata lähteä aikasemmin pois kun lastenlääkärin tarkastus 3vrk iässä ja sen takia pitää palata kuitenkin sairaalaan. Matka edestakaisin 160km.
En löytänyt netistä meidän sairaalan perhehuoneen hintaa, kai hinnoittelussa voi olla isokin vaihtelu.

Munkin mielestä se sairaalalasku oli yllättävän pieni! Synnytys ei maksanut mitään ja laskua tuli vaan seuraavilta päiviltä ja ruoasta. Me oltiin perhehuoneessa eikä mies tainnut maksaa kuin ruoat. Oltiin to-su sairaalassa ja lasku oli alle 300€.

Täällä tulee erikseen lasku miehelle, jos perhehuoneessa on eli molemmista laskutetaan sama hinta. Varmaan tästä toisesta myös olen osastolla sen 3pv, että lastenlääkäri tarkistaa vauvan. Toivottavasti sen jälkeen päästään kotiin lähtemään.

Lääkäristä tultu. Tytöllä ilmeisesti allerginen reaktio penisilliinistä. Sai antihistamiinia ja kortisonivoidetta ja nyt odotellaan et helppaa. Toivottavasti ei tuu hengitysoireita...

Ja psykologilla käyty jälleen. Sovittiin vielä yksi aika ennen joulukuuta ja joulukuun tilanne katsotaan sit tarpeen mukaan. Oli myös puhetta siitä että psykologi tulisi ihan kotikäynnille lapsen syntymän jälkeen ja mun mielestä se on hyvä idea :)

Eilen oli just perhevalmennus. Husilla maksaa äidin vuorokausi n. 38€, perhehuone tai perhepesä n. 76€. Parilla eurolla voi heittää, ulkoa muistelen lukemia :) ja varmaan vähän riippuu alueesta, mut tuskin ihan hirveesti vaihtelee...

//paperista tarkistettuna vuorokausimaksut on 77,60€/perhehuone tai 38,80€/äiti. Sisältää vauvat sänkyineen ja sairaala-ajan vaatteineen ja vaippoineen. Perhehuoneen hintaan kuuluu toinen vanhempi tai tukihenkilö ja perheen isommat lapset (ainakin perhepesässä).

Muokattu viimeksi:
Hyi hitto kun teki pahaa olla kävelemässä tänään. Kävin siskon kanssa pyörimässä vähän tuolla pihalla ja kyllä nyt on huono olla.. Asiaa toki tuskin auttaa se että taas on yksi huonosti nukuttu yö takana.. No kunhan ei tartte lähteä tyksiin niin kaikki on kait hyvin..

Kukkis, oysissa ainakin automaattisesti vauvalle tulee oma sänky, saa sit päättää ottaaki viereen nukkuu. Näin kuvittelisin et on joka paikassa, mut en toki tiedä :) ja ei tuo mitään lisähintoja.

Ei tietenkään maksa vauvan sänky mitään. :) eihän vauvaa tarvitse ottaa viereen nukkumaan jos ei halua. Lohjalla oli ainakin sellainen pyörillä liikkuva muovinen sänky vauvoille.

Samoin satks:ssa on vauvoille omat sängyt :) toki mitä enemmän vauvaa pitää rinnalla ihokontaktissa syntymän jälkeen niin auttaa positiivisesti maidon nousussa mikäli siis haluaa imettää. Mä välillä pidin esikoista omassa sängyssään sairaalassa mutta aika paljon hän siinä mun viekussa pötkisteli kun oli selkeästi rauhallisempi ❤ eikä se vauvan sänky maksanut mitään.

NeneT, ei se on The Midwives, tykkäsin siit toisestakin tosi kovin! :) mut toi näkyy täällä Ruotsissa Fakta 4 kanavalta.

Mä vihdoin uskaltauduin soittaa sinne hammaslääkäriin, että olisi varannut aikaa. Mutta ei niillä sitten ollu antaa lainkaan aikoja. Soittele uudestaan tammikuussa. fak. Yksityiselle en viitti mennä, kun oon varma, että tuolle purukalustolle pitää tehdä vaikka mitä, ja maksaa sitten miljoonan. Enkä saa koskaa aikaiseksi haettua niitä kelakorvauksia niistä edes takas.

Aamutorkku, sanoitko olevasi raskaana? Mulle neuvolassa sanottiin että pääsee jonon ohi. En ole tosin itsekään saanut aikaiseksi varattua aikaa... Pelottaa että oksennan kun oksurefleksit niin herkässä.

Takaisin